• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LUDWIG_Funkcionální programování (Haskell, LISP, XQuery, OCaml, F#, Scala, ...) - praxe, teorie a uplatnění

    Clojure's core typed vs Haskell

    8 hlasy od 8 respondentů
      A monad is just a monoid in the category of endofunctors, what's the problem? http://vimeo.com/38223410



      All programming languages evolve towards Lisp.

      Haskell is faster than C++, more concise than Perl, more regular than Python, more flexible than Ruby, more typeful than C#, more robust than Java, and has absolutely nothing in common with PHP. — Autrijus Tang

      There may, indeed, be other applications of the [lambda calculus] than its use as a logic. — Alonzo Church, 1932
      rozbalit záhlaví
      UETOYO
      UETOYO --- ---
      SHINIGAMI: "jako kluka ho ta technika prece jen bere trochu vic"
      Opravdu?
      SHINIGAMI
      SHINIGAMI --- ---
      KOMPAS: tak vis jak, kdyz maj neco delat nebo jit spat, tak jsou uzasne aktivni a zvidavi, jen aby se tomy vyhli;).

      LISKNI_SI: 9 a 7, s tim ze ten mladsi se samozrejme snazi segru dohnat a predehnat, a jako kluka ho ta technika prece jen bere trochu vic..
      LISKNI_SI
      LISKNI_SI --- ---
      SHINIGAMI: Kolik mrňousovi je?
      KOMPAS
      KOMPAS --- ---
      SHINIGAMI: dobře ty
      SHINIGAMI
      SHINIGAMI --- ---
      Diky moc, mrknu na to a zkusim to na mrnouse aplikovat. Posledni dobou se vic zajimaji o to co tak delam (pravda, obvykle k veceru, naposled natahli vecerku o hodku a pul tim, ze jsme se tu hrabali v kusu assembleru:), treba je to chytne.
      JINX
      JINX --- ---
      UETOYO
      UETOYO --- ---
      LUDWIG_: To je skvělý!
      MARASAN
      MARASAN --- ---
      SHINIGAMI: Logo
      LUDWIG_
      LUDWIG_ --- ---
      SHINIGAMI: zkusenost primo nemam, ale jeden clovek v googlu mel tenhle hobby projekt:
      GitHub - google/codeworld: Educational computer programming environment using Haskell
      https://github.com/google/codeworld

      https://code.world
      UETOYO
      UETOYO --- ---
      SHINIGAMI: viz You begin with a very small and simple subset of Scala, and progress to the level of Scala proficiency that you care to reach.
      UETOYO
      UETOYO --- ---
      SHINIGAMI: Úplně bezprostřední ne, ale tenhle vývojář napsal toto a učí děti někde v nepálu: http://www.kogics.net/kojo
      SHINIGAMI
      SHINIGAMI --- ---
      Mate tu nekdo zkusenost s pouzitim funkcionalnich jazyku pri vyuce programovani u deti?
      UETOYO
      UETOYO --- ---
      Tip na četbu (zrovna čtu): Functional and Reactive Domain Modeling. https://www.manning.com/books/functional-and-reactive-domain-modeling -- Domain Driven Design ve Scale. Jinak F# nějak moc neovládám, ale sem chodím pro inspiraci (konkrétně DDD): https://fsharpforfunandprofit.com/ddd/
      UETOYO
      UETOYO --- ---
      Haskell: Taková pěkná hračka pro vizuálně zaměřené http://projects.haskell.org/diagrams/
      Scala: Knihovna na vytváření grafů a vizualizaci postavená nad gramatikou pro grafiku: https://vega.github.io/
      GitHub - vegas-viz/Vegas: The missing MatPlotLib for Scala + Spark
      https://github.com/vegas-viz/Vegas
      LUDWIG_
      LUDWIG_ --- ---
      YOW! Nights February 2017 Martin Odersky - From DOT to Dotty
      https://www.youtube.com/watch?v=spjkUL-WMOE


      trochu mi ten vyhled na budoucnost (scala 2.xx a scala 3) pripomina python 2 a 3, coz jsme tady driv debatovali, ze by nebylo idealni
      UETOYO
      UETOYO --- ---
      SATAI: Hlásím se opět Scala/Java -- výhody /nevýhody Scaly oproti Javě. Pokud je čas, jestli ne ... počkám si :D
      KAMAHL
      KAMAHL --- ---
      Menší reklama - v práci nabíráme kolegy http://blindspot-solutions.com/ Vyvíjíme software s prvky AI a děláme mj ve Scale (též, Python, Java).
      LUDWIG_
      LUDWIG_ --- ---
      SATAI
      SATAI --- ---
      UETOYO: zkus se s tim, prosim, pripomenout po 11.1., ted nemam moc prostoru pro sepsani nejakeho konzistentnejsiho textu (ve zkratce - ty duvody jsou pro mne veskrze pragmaticke, Scaly je proste "prilis mnoho", abych si ji dovedl predstavit zavedenou v teamu. Mnozstvi prace k tomu "dohodnout se, co z ni pouzivame a jak" by bylo znacne)
      UETOYO
      UETOYO --- ---
      LISKNI_SI: Co se týče typů ve Scale, pak by to mohlo trochu popostrčit DOT respektive Dotty. Co men právě zrazilo: Radek Miček: "Ano, Scala je komplikovaná, ale nepřijde mi to jako nějaká splácanina - naopak mi přijde, že je tam jen pár konstrukcí, na nichž je vše postaveno (v tomto ohledu mi Scala přijde mnohem čistší než OCaml nebo GHC Haskell)."
      UETOYO
      UETOYO --- ---
      LISKNI_SI: Těch pár pěkných poznámek je srovnání Scala/F# co má na githubu: https://github.com/radekm/notes-cs/tree/master/2016 Jinak v posledních diskuzích např. zde: https://forum.root.cz/index.php?topic=11771.msg192910;topicseen#new se porůznu vyjadřuje k typům ve Scale vs Haskell a možná spíše nějkým detailům v implementaci GHC (javamana prosím přeskakovat :). Jinak co vím Radek Miček je docela zběhlý v OCamlu a a FP obecně, takže já jen tak přihlížím; teoreticky do toho tolik nevidím.
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam