• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • Přístup odmítnut.

  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FALUCIUSVědecké vtipy
    Pokud je v tom něco vědeckýho a je to k něčemu, hažte to sem. Berem všechno: chemii, fyziku, filozofii, matematiku, psychologii... a další


    Za přílišné a především opakované OT budou dárkové poukazy v podobě RO a ovocných košů s banány.

    Kecy k věci tu nechám, hlavně když budou vtipný. Zbytek mažu.





    Ňáký odkazy... vozte to sem na dvoukoláku a pište to tam hráběma.
    http://wiki.matfyz.cz/wiki/Category:Humor
    http://www.frozen-planet.mysteria.cz/pages/vtipy/m-vtipy.php
    http://fora.tv/2009/11/08/Science_Laughs_Science_Comedi
    rozbalit záhlaví
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    ERGOSUM: jj ale my jsme byli matematická třída, furt jsme řešili nějaké příklady z matematických olympiád, měli jsme i soustředění z matematiky... tedy se to asi běžným žákům neukazovalo, neboť to byla tajná nauka :D
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SCHWAB: Ta je tak špatně pojmenovaná, až musím vždy vygooglit co je vlastně zač.
    SCHWAB
    SCHWAB --- ---
    KAERO: trochu do toho hází vidle metoda nejmenších čtverců.
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    AXTHEB: Spolužák na gymplu s vypěstovanou mírnou fobií z matematiky, způsobenou děsivou učitelkou, jednou před písemkou měl sen, ve kterém smrkal zlomky. A když smrknul hodně, tak prosmrknul zlomkovou čáru a rozdělil zlomek na dva menší. Vzít mocninu za ruku a fláknout s ní o zem mi nepřijde tak divné.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SEJDA: Takže umíš vzít mocninu za ruku a fláknout s ní o zem?
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    ERGOSUM: ne, mne ucil algebru a geometrii mistr juda a ne malir.
    ERGOSUM
    ERGOSUM --- ---
    Tak mě napadlo
    Je tu někdo, komu ve škole ukazovali vzorec pro mocninu součtu (rozklad) graficky?
    ERGOSUM
    ERGOSUM --- ---
    KUBIIK: řeč byla, jestli se v češtině používá jen 15 m čtverečních, nebo i pár (x) kubíků dřeva na zimu, čtverec nad přeponou... a třeba výraz kvadratická rovnice.

    Ale je pravda, že při řešení rovnic se téměř výhradně používá "a na druhou" než "b čtverečních"

    Já tedy "Pi * R kvadrát", nebo "strana čtverec * délka" , případně obecné "plocha * výška" používám, když má být výsledek v plošných, nebo objemových jednotkách. Je to takové edukativní. Posluchač má větší šanci pochopit, o čem ten vzorec je.
    KUBIIK
    KUBIIK --- ---
    ERGOSUM: Cože?
    ERGOSUM
    ERGOSUM --- ---
    KAERO: Používají se kvadratické a kubické rovnice a pár / několik kubíků něčeho (písku / dřeva).
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    KAERO: protoze rict “na druhou, na treti” je jednodussi nez “to the power of two”
    KAERO
    KAERO --- ---
    KAMAHL: jo, to uz jsem si rikal driv, u nas se rika ctverecnych nebo kubickych jen u jednotek, ale u promennych jsem to neslysel. pouzivate to nekdo v cestine? "x kubickych"?
    kdezto v anglosaske literature to ctu nebo slysim casto.
    KAMAHL
    KAMAHL --- ---
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    FJERTIL
    FJERTIL --- ---
    Americans Don’t Understand Statistics ❌📊😲 | Don McMillan Engineer Comedy #Shorts #statistics #lol
    https://www.youtube.com/shorts/R4gvjxTkHPo
    HRAFNAIN
    HRAFNAIN --- ---
    MHO
    MHO --- ---
    ASNEK: máte to na tom Slovensku moc pěkné. Ale jste žabaři.
    To my zvládneme do testů dát chybnou úlohu, pak to zpětně chaoticky opravovat a náhodně uznávat body.

    V maturitě z matematiky byla chyba. Někteří žáci dostali body navíc a uspěli - Seznam Zprávy
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/kampus-stredni-vzdelavani-v-maturite-z-matematiky-byla-chyba-nekteri-zaci-dostali-body-navic-a-uspeli-276897
    ASNEK
    ASNEK --- ---
    MHO: mame tu u nas zaujimavy system.
    minimalne centralizovane a standardizovane osnovy su na zaver overovane silne centralizovanym a standardizovanym testom.

    na slovensku sa zavadzali povinne centralizovane testy v case ked som bol v druhom rocniku vysky a bolo to na pedagogike zhave tema. ucitel na pedagogike matematiky nam dal tu maturitu ako zapoctovu pisomku a strasne sa tam ukazali rozdiely. ludia co maturovali v systeme ked skoly centralizovane testy robili ale nemuseli brat v potaz pri finalnej znamke kludne zmaturovali za 1 ale ked pisali centralizovany test tak dostali za 3 alebo aj horsie.

    ja osobne v tomto od tej doby pokracujem a kazdy rok si tu maturitu z matiky dodatocne ked zverenia testy urobim a mozem potvrdit ze obtiaznost testu nie je konstantna a obcas az ironicky kopiruje spolocenske nalady. ked sa jeden rok frfle ze bol test tazky tak rok nasledovny obtiaznost poskoci nadol. par rokov sa zdviha az zase pride hulakanie ze bol moc tazky a cely proces sa opakuje
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam