• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BARCIAŠKOLSKÁ 28 komunikační prostor
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Dana Plays – Exquisit Corpses
    Autorská projekce a prezentace

    ST 10. LISTOPADU 2010 V 20:30

    Dana Plays uvádí svá videa.

    Experimentalní filmařka a digitální umělkyně a profesorka na Tampa University na Floridě Dana Plays představí svou novou práci - sérii experimentálních videí s názvem Exquisite corpse series z roku 2010. Projekt se dotýká pokračujícího historického tématu - příběhu její pratety Ottilie Mooreové. Ta poskytla za druhé světové války úkryt více než třem stovkám židovských imigrantů z nacistického Německa, včetně umělkyně Charlotty Salomonové ve svém domě L’Hermitage ve městě Villefranche sur-Mer. Dana Plays ve svém rozsáhlém díle zkoumá průniky mezi soukromým a veřejným prostorem a příběhy a tvoří tak metaforické spojnice mezi současností, minulostí a mezi jednotlivými místy.

    Exquisite corpse series (2010) se skládá z filmového triptichu (2010, 7:30 HD); Arrival / Departure at Villefranche sur-Mer (5:00, HD, 2010); Rhizome, (8:00, HD, 2010); Rue de L’Hermitage (30:00, HD, 2010) a dalších prací.

    Filmy Dany Plays a její digitální práce s videem byly vystaveny například ve Whitney Museum, na festivalu Viper, v televizi VPRO, SF Cinematheque, Pacific Film Archive, a na dalších padesáti mezinárodních filmových festivalech, včetně Edinburgu, Seattlu, Montreal Nouveau, atd.

    Program:

    Cinema Triptych (2010, 7:30 HD)
    Arrival / Departure (5:00, HD, 2010)
    Rhizome, (8:00, HD, 2010)
    Rue de L’Hermitage (30:00, HD, 2010)

    (vstupné 50,- Kč, studenti zdarma)
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    aktualni vystava:

    Kateřina Závodová – Intervaly

    Instalace, kurátorka Lenka Kukurová

    9. LISTOPADU – 9. PROSINCE 2010
    VERNISÁŽ PO 8. LISTOPADU V 18:00




    Výstavní projekt Kateřiny Závodové je postavený na příbězích. Jakmile divák vstoupí do expozice stává se zároveň jejich scenáristou i aktérem. Klíčem a počátkem naznačených příběhů je kalendář se jmény pohřešovaných osob, kde téměř každý den v roce je spojen s portrétem a jménem zmizelé osoby. Autorka domýšlí životní osudy po jejich zmizení, otvírá a vykresluje možné vyústění a děje. Krátké příběhy - video-etudy pak odkazují na témata jako je naděje, pád, vysvobození, ztracení se v čase a prostoru a uvěznění v čase. Téma zmizelých osob má dramatický, emocionální a tragický podtext, ale autorka jej podává citlivě a bez patosu.
    Důležitým prvkem výstavy je otázka vztahu času a prostoru, související i s názvem výstavy. Čas je abstraktní veličina, těžko postihnutelná našimi smysly, ale hraje v lidských příbězích zásadní roli. Vystavený elektronický objekt, odměřující časový rytmus, zpřítomňuje tísnivé uvědomnění faktu plynutí času, které je jednosměrné a lineární, ale i zpětné, kdy vnímáme čas minulý. Zároveň jde o metaforu nebezpečí uváznutí v časové smyčce. Dimenze prostoru je definovaná pravidelně rozmístěnými body na podlaze v interiéru i exteriéru galerie.
    Rozmístění značek v prostoru je v tomto případě uvědoměním si absence, nepřítomnosti hledaných osob. Autorka uvádí: „Prázdný prostor se značkami ve mně budí pocit, že by tam měl někdo stát, že je to místo určené pro člověka.“ Naznačené příběhy jsou fragmentární, nemají začátek a konec, postrádají dějovou linii, jejich děj otevírá možnosti, otevřené různým interpretacím a divák má tak dostatek reálného i imaginárního prostoru k možnosti sám do nich vkládat vlastní příběhy. Obrazy na videu, stejně jako příběhy ztracených lidí utkvívají v mezičase, nekončí. Krasobruslařka, od které bychom očekávali nějaký výkon, se bezradně schoulí na ledě, dívka vysvobodí ze země balónek, mizející vzhůru k nebi, muž během skoku do výšky uvázne v nekonečném kruhu, roztočené isolátory představují průnik do jiné dimenze.

    Výstava Intervaly je výsledkem autorčina dlohodobého systematického uměleckého výzkumu tématu, který se jí osobně dotýka. Každý portrét v kalendáři pohřešovaných osob, který byl v malém nákladu vydán k výstavě, představuje ve skutečnosti otevřený konec příběhu a v rámci výstavy je výchozím bodem autorčina domýšlení jejich osudů: „Každá z fotografií osob skrývá nevyřešenou otázku a jeden životní příběh. Vzniká spousta dohadů, fantazií a domněnek, ze kterých konstruuji příběh s otevřeným koncem - neuzavřený případ.“

    Během práce s příběhy vytvářela Kateřina Závodová řadu variant rekonstrukce dějů a skutků, nebo možností vypátrání ztracených osob v záplavě internetové vizuality. Nakonec se rozhodla vyústění příběhů jen naznačit. Na výstavě jsou představeny díla, vybízející diváka k participaci - k vyprávění vlastních příběhů se šťastným, nebo tragickým koncem. Součastí dlouhodobého cyklu Intervaly byla i autorčina účast na výstavě “Rodinná pohoda”, věnované problematice dětí, které stát odebral z jejich rodin.

    Kateřína Závodová pracuje s působivými a silnými obrazovými metaforami, její díla jsou nesena jemnou a citlivou poetiku. Videa podobného rukopisu vytvořila již pro svoji diplomovou práci, kde jsme na šesti projekcích sledovali snové video-příběhy: žena v akváriu, umístěném v interiéru místnosti, dvojice sedící pod rozhoupaným zvonem ve veži... Autorka si pohrává s narativitou a konstruuje emocionální příběh na základě obrazových symbolů a náznaků.

    Kateřina Závodová (1975) vystudovala AVU v Praze (Konceptuální škola Miloše Šejna a Intermediální škola Milana Knížáka). Výstava Intervaly je výsledkem tvůrčího stipendia Ministerstva Kultury ČR.
    Kurátorka Lenka Kukurová
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Opera Skutečnost
    Trilogie Obilní trh

    PÁ 5. LISTOPADU 2010 V 19:30



    Hudba: Ondřej Šárek, Libreta: Ladislav Čumba, skladatel: Ondřej Šárek, dirigent: Daniel Wunsch, režie: Jiří Honzírek, scéna: Renata Slámková, produkce: Kateřina Smilková

    I v Brně žijí lidé. Obilní trh je brněnské náměstí, ohraničené třemi budovami:

    1.Porodnicí, 2. Filozofickou fakultou, 3. blokem činžovních domů s pivnicí Čáp. Tři komické miniopery se postupně odehrávají v těchto třech budovách.

    i) Porodnická opera vznikla na základě konzultací s primářem gynekologie Mudr. Laštůvkou. Matka, porodník a rodící se dítě každý ze své perspektivy popisují okamžik vstupu dítěte do života. Obsazení: dirigent, klarinet, violoncello, 3 sóloví zpěváci

    ii) Smrt autora se odehrává na Filozofické fakultě a nevychází z teze francouzského filozofa Rolanda Barthese o smrti autora. Odehrává se v kabinetu filozofie, kde autor řeší odvěkou metafyzickou otázku o podstatě
    tvorby a filozofický aspekt života a smrti. Obsazení: dirigent, 4 nástroje, 3 zpěváci, 2-členný sbor

    iii) Odchod Dalibora je komická miniopera na motiv odchodu vrchního z hostince, který po 70 letech mění majitele a končí svoji činnost. Zápletka vychází z propojení se sousedními objekty Filozofické fakulty a porodnice. Tatínek dojde oslavit narození svého potomka na místo, kde jeho zrození oslavoval již jeho otec, absolvent vedlejší Filozofické fakulty. Obsazení: dirigent, 4 nástroje, 5 sólových zpěváků a 2-členný sbor

    Připraveno ve spolupráci s občanským sdružením skutecnost.cz jako součást projektu ECHO - European Chamber Opera.

    http://www.skolska28.cz/page.php?event=399
    www.skutecnost.cz
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    už zítra večer !!

    City Means – město plné návratů
    Křest knihy

    po 1. listopadu 2010 v 19:00



    V insitním románu Toma Patricka se nám před očima rozvíjí příběh skoro homeopatický, zdánlivě obyčejný, ale přesto prodchnutý podivuhodnou atmosférou. V knize by totiž nemělo být nic, co bychom sami rádi nezažili v reálu. Ale může v ní být to, co bychom zažili rádi, ale nedokážeme. Tato kniha útočí na samé základy “kruté”, “nepřející”, ale také “smutné” Reality. Hrozí nebezpečí, že se Realita cítí ohrožena a možná proto chce z autora udělat další ovládanou figurku a zneužít jeho dílo po smrti. A proto: Zemřel-li autor, neprodleně knihu zničte!

    Během křtu mimořádně pečlivě graficky zpracované knihy-artefaktu -- kterou vlastním nákladem a neziskově vydává autor dokumentárního filmu o Tomu Patrickovi -- se dočkáme autorského i kolektivního čtení, ukázek z filmu Souboj s mozkem i malého překvapení.

    Na místě Tom Patrick -- autor, Honza Šípek -- dokumentarista a nakladatel
    Michaela Casková -- autorka ilustrací a výjimečné grafické úpravy.
    kniha k prodeji.
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    dnes vecer !!

    Mio–Mio
    Zbojníci – Instantná komorná temná romantická opera

    so 30. října 2010 v 19:30

    http://skolska28.cz/page.php?event=404
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Okkyung Lee

    NE 31. ŘÍJNA 2010 V 19:30




    Tvorba korejské violoncellistky a skladatelky Okkyung Lee je kombinací vážné soudobé hudby, jazzu, korejské tradiční hudby i pop music. Pro netradiční způsob hry je oceňována řadou význačných hudebníků. Během posledních deset let, kdy žije v New Yorku, spolupracovala se špičkou mezinárodní improvizační scény, mj. Derek Bailey, John Butcher, Axel Dörner, Fred Frith, Carlos Giffoni, Ikue Mori, Lawrence D. "Butch" Morris, Keith Rowe, John Zorn a mnoho dalších. Její tvorba vychází v hudebních vydavatelstvích jako je Tzadik, Emanem, Psi atd. V roce 2007 získala grant pro skladatele od New York State Council of the Arts a letos získala grant od Foundation for Contemporary Arts.

    vstupné 90,- Kč (studenti 70,- Kč)

    http://www.skolska28.cz/page.php?event=406
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Mio–Mio

    Zbojníci – Instantná komorná temná romantická opera

    so 30. října 2010 v 19:30



    Mio-Mio, dvaja slovenskí erodovaní umelci, ktorí si vravia „Woofer“ a „Tweeter“ využívajú k svojim vystúpeniam špeciálny softvér Clanger Theremin. Zvuk vytvárajú pomocou malých hardverových zariadení Mio DigiWalker P560. Pre ich vystúpenia sú charakteristické glisandá, s tým, že „Woofer“ sa špecializuje na frekvenčný rozsah 20-200 Hz a „Tweeter“ na 201-20000 Hz.

    Stano Beňačka a Marek Piaček využívajú pri predstavení skúsenosti s improvizáciou a účinkovaním v rôznych zoskupeniach (dona@u.com, Vapori del Cuore, Voice Over Noise, Gourounaki, Požoň sentimentál a. i.). Obaja hudobníci spolupracujú od roku 1999 na rôznych projektoch (symfónia Nuntium Magnum, opera Posledný let, hudobno-tanečné predstavenie Zlet, séria improvizovaných predstavení s názvom Sonáta...). Ako Mio-Mio účinkovali na festivaloch Multiplace, Anasoft Litera, Akademický Prešov. Najbližšie sa predstavia na festivale New-New! v Brne, pripravujú projekt Erlkoenig podľa Franza Schuberta, či bábkovú sci-fi operu.

    Komprimované libreto instantnej komornej opery Zbojníci vychádza z najpodstatnejších scén opery Giuseppe Verdiho a Andreu Maffei, voľne napísanej podľa Schillerových Zbojníkov. Pri predstavení sú použité najmodernejšie postupy, softvéry i zariadenia - napríklad čítací softvér, Clanger Theremin, efektové procesory (Zoom H4, Zoom 9002), mobilné miniatúrne zariadenia (Nokia N81, Mio P560, Asus Eee), davové scény sú vytvorené s pomocou viacjazyčnej GPS navigácie a pod.

    vstupné 80,- Kč (studenti 50,- Kč)

    Připraveno ve spolupráci s občanským sdružením skutecnost.cz jako součást projektu ECHO - European Chamber Opera.

    http://www.myspace.com/miomio2008
    http://www.marekpiacek.sk/
    http://www.skutecnost.cz/
    http://www.skutecnost.cz/echo
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    LONELY_FIRE: super,,dekuju :)
    LONELY_FIRE
    LONELY_FIRE --- ---
    BARCIA:
    www.myspace.com/tembryo
    free download: www.fluidumrecords.cz/tembryo
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Tembryo

    Křest alba

    so 23. října 2010 v 19:30



    Za novým projektem Tembryo stojí tři pražští hudebníci, Jan Faix (klávesové nástroje), Filip Černý (elektrická kytara a elektronika) a Jan Kyncl (tenorsaxofon), kteří se již několik let setkávají v mnoha formacích různého žánrového vymezení od jazzové avantgardy přes elektroniku až po alternativní rock (Noise Pictures Borise Gagloeva, Bob Saint-Claire, Unifiction, Polyphony Cowboys atd.). Tembryo je jejich novou platformou pro rozvíjení neidiomatické improvizace.

    Koncert v galerii Školská 28 se koná při příležitosti křtu eponymního studiového alba. Designově originální limitovaná edice nahrávky, kterou vytvořil výtvarník Jiří Hanuš, bude v den koncertu premiérově vystavena a hudba samotná pak bude uvolněna též volně ke stažení na stránkách vydavatele www.fluidumrecords.cz.
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    dnes vecer !!

    Viktor Takáč

    diskuze s projekcí

    čt 21. října 2010 v 19:30



    V říjnovém ScreenLabu své práce uvede videoumělec a jeden z nejpozoruhodnějších mladých českých autorů pracující na pomezí mezi nástroji videa, objektu a instalace.

    Viktor Takáč (nar. 1982) studuje na AVU v ateliéru Monument a Nová média, v současnosti žije ve Vídni. Jeho práce zahrnuje videoobjekty, díla ve veřejném prostoru i instalace pro galerie. Jeho projekty mají převážně intermediální charakter a často využívají videozáznamy, časosběrný obraz a formální postupy kinematagrafie. Takáč pracuje jak se základními kvalitami filmové materiálu a videa (např. jeho stroboskopické videopásy), tak s principy mizanscény a časoprostorových paradoxů videozáznamu. Takáčovy práce jsou proto mimořádně zajímavé pro výtvarné i filmové publikum (je mj. vítězem soutěže PAF Jiné vize 2007). ScreenLab se zaměří mimo jiné na filmové analogie jeho tvorby, Viktor Takáč uvede výběr svých posledních prací s následnou moderovanou diskuzí.

    Panoruma (video): http://artycok.tv...pano-run-ma/452
    Performance Intubation (video): http://artycok.tv...intubation/3933
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    máme novej magazín k prodeji

    Magazín Komfort
    Komfortmag
    http://www.komfortmag.cz/

    Magazín Komfort usiluje o vytvoření — v České republice znatelně chybějící a potřebné — funkční platformy pro mladé designéry, fotografy, ilustrátory, malíře a publicisty.

    Publikujeme práce, které by často nepřekonaly mantinely školních výstav, zaznamenáváme trendy. Přitom za dva roky fungování již dokážeme díky vybudované pozici nabídnout debutantům možnost publikovat v sousedství zavedených a respektovaných jmen české výtvarné scény.





    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Michael Vorfeld / Light Bulb Music @ Školská 28 (14.10. 2010)





    BARCIA
    BARCIA --- ---
    dokumentace z vystavy Jana Broze - Svatozar









    BARCIA
    BARCIA --- ---
    vyslo nove cislo A2

    A2 – časopis kultury a oddechu
    http://www.advojka.cz/
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    pisi o nas v A2
    čtvrtek 14. října | tipy - A2 – časopis kultury a oddechu
    http://www.advojka.cz/tipy/ctvrtek-14-rijna_78143
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    připomínám, že zítra dne 15.10. je poslední den k odevzdání kurátorských projektů na rok 2011-12
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Viktor Takáč

    ČT 21. ŘÍJNA 2010 V 19:30



    V říjnovém ScreenLabu své práce uvede videoartista a současně jeden z nejpozoruhodnějších mladých českých autorů na pomezí videa, objektu a instalace.

    Viktor Takáč (nar. 1982) studoval na AVU v ateliéru Monument a Nová média, v současnosti žije ve Vídni. Jeho práce zahrnuje videoobjekty, díla ve veřejném prostoru i instalace pro galerie. Má převážně intermediální charakter, avšak často využívá videozáznamy, časové sběry obrazu a různé formální postupy kinematagrafie. Takáč pracuje jak s bazálními kvalitami filmu a videa (např. jeho stroboskopické videopásy), tak s principy mizanscény a časoprostorových paradoxů videozáznamu. Jeho tvorba je proto mimořádně zajímavá pro výtvarné i filmové publikum (je mj. vítězem soutěže PAF Jiné vize 2007). Nás bude na ScreenLabu zajímat právě filmová analogie jeho tvorby, Viktor Takáč uvede výběr svých posledních prací s následnou moderovanou diskuzí.

    Panoruma (video): http://artycok.tv...pano-run-ma/452
    Performance Intubation (video): http://artycok.tv...intubation/3933
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Robert Piotrowicz – Prometeul 2
    Zvuková instalace se zpětnou vazbou

    19. ŘÍJNA – 3. LISTOPADU 2010
    VERNISÁŽ PO 18. ŘÍJNA V 18:00



    domácí electronické spotřebiče, reproduktory, 6 zpětných vazeb, světlo

    instalace je věnována zvuku a vychází z předchozí autorovy práce Prometeul.
    Číslo 2 je konstruováno přímo pro Šedý pokoj a využívá jeho specifické kvality.

    Prometeul 2 je minimalistický a delikátní, spíš křehký a proměnlivý organismus, o dost jiný, než jeho předchůdce.

    Prometeul 2 má podobné parametry jako měl jeho první model. Umělec využívá staré elektronické spotřebiče, které našel v okolí místa, kde je instalace vystavena. Jeho cílem je vytvořit prostorovou skulpturu s bohatou zvukovou kvalitou, vytvořenou pomocí zpětné vazby. Tu je možné docílit kombinací téměř každého zesilovače a reproduktoru. Použité přístroje pocházejí z lokálních zdrojů, jsou nalezené v bazarech, jsou to dary od přátel, nebo věci nalezené na ulici, nebo na bleším trhu: staré kazetové přehrávače, tranzistoráky, zesilovače do aut, atd.

    Druhý, obecnější aspekt instalace spočívá v reflexe vývoje estetiky elektronického umění, protože podobná instalace mohla být sestavena od okamžiku, kdy byl vynalezen první zesilovač a reproduktor. Instalace napovídá, že v možnostech využívat technologii v umění není jen nástroj pro překračování hranic intelektuálního diskurzu uměleckého díla. Estetika elektronického umění je stále mladá a potřebujeme čas aby se stále vyvíjela.
    Soudím, že proces vynalézání „nového” v umění není přímo determinován technikou, a pokud ano, tak nikoliv v této mé práci.


    Robert Piotrowicz se účastní rezidenčního pobytu Open studio v Praze.
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Radim Peško

    PÁ 15. ŘÍJNA 2010 V 19:00



    prezentace

    Pro grafického designéra Radima Peška je typografie průsečíkem nových technologií a proměňujícího se jazyka. Zabývá se navrhováním nových písem, edukační, výstavní a vydavatelskou činností. Je stálým přispěvatelem řady časopisů zaměřených na grafický design a vizuální kulturu v čele s Dot Dot Dot. K jeho nejnovějším tvůrčím počinům patří jeho vlastní digitální písmolijna RP. Radim Peško dlouhodobě pobývá v Amsterdamu. K Nizozemsku má blízko už díky postgraduálním studiím na arnhemské Werkplaats Typografie, kam nastoupil po absolutoriu na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze. K jeho významnějším zakázkám vizuální stylu pro Secession ve Vídni, spolupráce s museem Boijmans v Rotterdamu, Eastside Projects v Birminghamu, Moravskou galerii v Brně a dalšími. Spolupracuje s Kateřinou Šedou na knihách a publikacích. Knížka jeho fotografií vyšla v tomto roce u Bedford Press na Architectural Association School of Architecture v Londýně. Přednáší na Gerrit Rietveld Akademii v Amsterdamu a jako hostující lektor působí i na l'Ecole cantonale d'art de Lausanne (Ecal) ve švýcarském Lausanne.

    www.radimpesko.com
    www.NethWorks.cz

    Přednáška Radima Peška je součástí Festivalu nizozemské kultury NethWorks.cz 2010. NethWorks.cz je festival nizozemské kultury, který se zaměřuje na spolupráci mezi Nizozemskem a Českou republikou v oblasti kultury, ekonomiky a společenských věd.
    NethWorks.cz pořádá Velvyslanectví Nizozemského království ve spolupráci s partnerskými organizacemi z České republiky a Nizozemska.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam