• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BARCIAŠKOLSKÁ 28 komunikační prostor
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Linda van Deursen a Jakub Straka, Rietveld v Praze

    Vedoucí ateliéru grafického designu Akademie Gerrita Rietvelda představuje

    po 21. března 2011 v 18:00



    Přednáška Lindy van Deursen o ateliéru Grafického designu na amsterdamské Akademii G.Rietvelda.

    18.00 Pátrání po důležitosti hnutí De Stijl v ateliéru grafického designu
    na Gerrit Rietveld Academie

    21 březen 19 30 Jakub Straka
    Pondělí, úterý, středa, čtvrtek, pátek, sobota, neděle - jeden týden studenta z Rietveldu

    Od 21. do 23. března proběhne v galerii Tranzitdisplay výstava studentů grafického designu z Gerrit Rietveld Academie z holandského Amsterdamu a součástí doprovodného programu je prezentace v galerii Komunikačního prostoru Školská 28.

    Ateliér vedený v současnsti Lindou van Deursen je typický mezinárodním obsazením a individuálním přístupem ke každému studentovi a patři k prestižním grafického designu v Evropě. Studenti se představí vybudováním výstavy přímo na místě ve spolupráci se skupinou mladých českých designérů a během tří dnů budou v galerii přítomni a připraveni k dialogu s návštěvníky. Na závěr bude možné prohlídnout výsledek práce 35 studentů z více než 15 zemí.
    Výstava obsahuje plakáty, videa, knihy a různé publikace, z nichž některé jsou k prodeji. K projektu bylo vyrobeno 13 plakátů, které uvidíte v pražských ulicích a na výstavě.

    Večerní program tvoří přednášky vedoucí ateliéru Lindy Van Deursen (anglicky). Ute Einseriech (anglicky), Rebeccy Stephany (anglicky) a studenta ateliéru grafického designu Jakuba Straky (česky).

    Výstava vznikla ve spolupráci Gerrit Rietveld Akademie a Tranzitdisplay za iniciace Lukáše Kijonkya a Jakuba Straky.
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Cecilia Quinteros (arg), Hearn Gadbois (usa)

    Solo cello, solo perkuse, duo

    čt 17. března 2011 v 19:30



    Cecilia Quinteros (nar. 1985) pochází z Buenos Aires. Vystudovala hru na cello a kytaru. Věnuje se komponování i improvizaci a různým experimentálním projektům, spolupracuje s divadelníky a tanečníky i výtvarnými umělci. Spolu s tanečnicí Lucíou Pérez tvoří improvizační duo Lo de Martha a je členkou violoncellového ansámblu Arre, který provozuje řízenou improvizaci. Je aktivní na scéně volné improvizace v Buenos Aires a spolupracuje mimo jiné také s uruguayskou skupinou lidové hudby. V současnosti pracuje na první nahrávce Arre, skládá pro violoncellové kvarteto a elektronická média. Chystá společné album s italským saxofonistou a skladatelem Stefanem Ferrianem.


    Hearn Gadbois je perkusionista původem z New Yorku, žíjící v Praze. Specialista na techniku tradičních gobletových bubnů středního východu (zarb, tombak, darbuka a rámové bubny). Jeho více než třicetiletá dráha interpreta mu přinesla spolupráci s mnoha významnými umělci (Susan Deyhim, Yoko Ono, Patti Smith, Meredith Monk ad.) a tanečníky (Alvin Ailey, B.Miller...). Studoval tradiční techniky Kuby, Brazílie, Indie, Íránu, Střední Asie a severní Afriky. Učil se mimo jiné u Glena Veleze, vyvinul si však svoji vlastní techniku i styl. Jeho kořeny sahají hluboko do tradic city blues a soulu rodného středozápadu USA. Svoje hudební nástroje si navrhuje a sám ručně vyrábí. Vydal dvě solová alba Joinery a One Thousand and One Fingers,a pracuje na třetím Music for Films.
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Robert Vlasák – Rozhovor

    Zvuková interaktivní instalace

    vernisáž po 14. března v 18:00
    15. března – 15. dubna 2011



    Instalace Rozhovor představuje zařízení pořizující po stisknutí tlačítka desetivteřinový zvukový záznam hlasu diváka, popřípadě bezprostředních zvuků a hovorů v blízkosti mikrofonu - ucha. Následovné přeříkávání stále stejného sdělení dvěma střídajícími se reproduktory je převedeno postupným samovolným nabalováním šumů „brumů“
    a akustických nečistot až ke ztrátě rozpoznatelnosti.
    Instalace je součástí projektu Nedorozumění.

    Foto: Michal Novotný

    Robert Vlasák pracuje s fyzikálními principy materiálů a využívá různé možnostmi jejich vizualizace. Od série výzkumu fyzikálních jevů, připomínající instrumenty z kabinetu kuriozit, se postupně dostává k instalacím, nabízejícím několik možností čtení. Vlasák studuje principy mechaniky, optiky a poslední dobou také pracuje s elektronikou a zvukem. Do svých instalací zapojuje často diváka, který se tak spolupodílí na významu díla prostřednictvím dotyku, nebo hlasu.

    S použitím textu Andrey Demekové.

    na vernisáži zahraje volné improvizační seskupení IQ+1:
    Mirek Posejpal (cello, fx),
    Jana Kneschke (e-housle, zoom),
    Georgij Bagdasarov (gramofon),
    Michal Zbořil (analogový syntezátor),
    Petr Vrba (trubky, klarinet, objekty)
    Kateřina Bilejova (buto).
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Andrew Lampert

    A–v performance, film a video

    pá 11. března 2011 v 19:30



    Andrew Lampert je americký filmař a intermediální performer pracující s tradičními i digitálními médii. Využívá nejrůznějších atributů kinematického obrazu, situace kina, včetně jeho chyb, navazuje na tradice expanded cinema ve smyslu zhodnocení projekční situace. Jeho představení zahrnují souběžné projekce na více pláten z různých formátu filmu, videa a diapozitivů, konceptuální užití textů, improvizované komentáře, jevištní akci, živý zvuk a obvykle mnhohočetné převrstvení zvuků a obrazů. Výtvarné a typicky filmové kvality obrazové projekce jsou pro něj stejně podstatné jako různé okamžité asociace, poetické a okamžitě improvizované fabule tmelící publikum, projekci, obrazy a promítače v jedno spontánně vznikající dílo.

    Od konce devadesátých let vytvořil řadu představení pro kina a festivaly (Rotterdam IFF, BFI, NY Film Festival), galerie a divadla (The Kitchen, CCA Glasgow, Whitney Museum…). Spolupracuje s herci a hudebníky, mj. Okkyung Lee, Keith Row, a další. V současnosti žije v Brooklynu, pracuje jako archivář Anthology Film Archives v New Yorku.

    Pro galerie Školská 28 Andrew Lampert připravil intermediální performance pro 16mm a 8mm projekce a video.

    (Vstup pro studenty FAMU zdarma.) vstupné 80,- Kč (studenti 50,- Kč)
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Vážený příteli – vyškrtněte mne, prosím..

    Anonymní nástěnka (ne)přátelství

    7. března – 7. dubna 2011



    Vážený příteli, dovolte abychom Vás upozornili na náš nový produkt: jde o unikátní TPS (textová plocha spamu) určené pro příchozí, chodbu školské 28 a facebookovou generaci. Spam znamenal původně nevyžádané reklamní sdělení, masově šířené internetem a termín se používal především pro reklamní e-maily. Postupem času postihla aktivita spamování i další typy internetové komunikace - např. diskuzní fóra, mailinglisty, komentáře nebo IM-instant messaging (používá se také někdy zkratka UBE/UCE (Unsolicited Bulk/Commercial Email). Pro jiný druh spamu, tj. poštu, zaslanou "konkrétní" osobou se specifickým jednorázovým účelem a adresát ji může považovat i za žádoucí, se používá termín ham (šunka). Jde většinou o různé nabídky lukrativních obchodů, převedení pohádkového dědictví po zemřelém manželovi, který obchodoval s diamanty na váš bankovní účet, atd. Propojením fyzické a virtuální války o duši a tělo konzumenta je vlastně většina lidí nepřetržitě pod palbou munice nevyžádaných sdělení a nabídek, se kterými se na nás okolí obrací a kterým lze jen těžko odolat.

    Na internetu prý patří pod hlavičku spam statisticky až 80 procent komunikace. Internet vibruje švitořením sociálních sítí, ale reklamní průmysl infosféry prostupuje i našim fyzickým a mentálním životním prostorem. Nový druh virálního a nebo virtuálního přátelství, jemuž se fejsbokově - planetárně oddává přibližně šest set milionů lidí, nejspíš zásadně mění naše povědomí o komunitě, se kterou se cítíme spřízněni i o těch společnostech, do kterých patřit nemůžeme, nebo patřit nechceme.

    Předjarní bílý nástěnka klade otázku, kolik míry spamu obsahuje naše každodenní komunikace, ať už v emailech, telefonech, ale i mimo elektronické sítě, (pokud se z jejich vlivu ještě vůbec můžeme vymanit?). Kolik máme epdemického spamu usazeno v našem myšlení a uvažování?
    Jak vypadá ekonomika přátelství éry spamování?
    Je umění spam, nebo spíš ham?
    Je každé nevyžádané sdělení, se kterým se střetáváme spam?
    Jsou naši friendi opravdovými přáteli, kamarády, nebo soudruhy, nebo navazujeme takové soudružství, abychom mohli snadněji a dobromyslně distribuovat a zdokonalovat Ars Blabla?

    Nástěnka je otevřena přibližně po dobu jednoho měsíce pro vaše nevyžádaná sdělení, která jste bud sami dostali poštou, nebo je sami chcete někomu poslat, sdělit, nebo se s nimi podělit s ostatními friendy. Spamy můžete vytisknout na papír a přilepit na nástěnku, nebo dát do spamové schránky, která bude na zdi připevněna vedle nástěnky.
    Popelnice na papír a plasty jsou hned u dveří.

    děkujeme za vaši pozornost

    Miloš Vojtěchovský, Komunikační prostor Školská 28
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Kamila Ženatá – Pick up your Phone

    vernisáž po 7. března v 18:00
    8. března – 5. dubna 2011



    Kurátorka: Silvie Šeborová

    "Cizí hotel, cizí pokoj. Ve vedlejší místnosti zvoní telefon. Zvoní každou noc ve stejnou hodinu, nikdo jej však nezvedá. Někdo z aktérů příběhu odehrávajícího se ve vedlejším pokoji je ve špatném čase na špatném místě, či se možná nachází na správném místě, ale v nesprávnou chvíli. Prolínání časových rovin, nemožnost komunikace, uvíznutí vzpomínek v lidské paměti a jejich transformace do snového světa".




    --------------------------------------------------------------------------------

    Témata posledních projektů Kamily Ženaté jsou paměť, vnímání vzpomínek a posun od prožitého reálného zážitku k tomu, jaký obraz si naše paměť o zážitku uchovává.

    V instalaci Pick Up Your Phone klade autorka témata paměti a vzpomínek do souvislosti s principem utváření lidských vztahů. Zkoumá, proč mají v současnosti lidé problémy reálné vztahy navazovat a při své sondě do hloubky problematiky přichází s odpovědí na tuto otázku. Rozostřené a mlhavé vjemy na hranici reality a fikce pak předkládá jako výsledek, ke kterému došla na základě svých úvah o emočních zápasech, které nenaplněné vztahy vyvolávají a o tom, jak paměť přetváří prožívané okamžiky a pocity do vzpomínek.

    Výstavní prostor je rozdělen do dvou vzájemně komunikujících částí. Jedna z nich zůstává téměř prázdná, je v ní umístěn pouze chvílemi zvonící telefonní přístroj. Druhá je scénografickou instalací, která pracuje se světlem - respektive se střídáním světla a tmy, s projekcemi, s hlasy a obrazem sítě, představující mnohovrstevnatý symbol. Může být interpretována jako vizualizace lidské paměti, jako síť vztahů, které si budujeme, i jako alegorie pavučiny, do které zvíře loví své oběti (v kontextu výstavy lze mluvit o člověku polapeném ve svém vlastním světě). Jedna z nejdůležitějších interpretačních rovin se však vztahuje k síti komunikační. Pick up Your Phone zřetelně poukazuje na problematiku odtažitého kontaktu, zprostředkovanému elektronickými komunikačními sítěmi a neochotu setkávat se v reálném světě - autorka v této souvislosti mluví o „virtuální realitě, kterou nelze žít“.

    Pro tvorbu Kamily Ženaté je charakteristická všestrannost, vyjadřuje se prostřednictvím maleb, fotografií, videí, textů. Její dílo však má největší náboj, pokud pospojuje všechny prvky do jedné kompaktní instalace. Motiv paměti, který hraje neopomenutelnou roli i v instalaci Pick Up Your Phone, lze vztáhnout také k volbě objektů, které Ženatá do svých instalací zapojuje: zatímco témata jsou současná, prostředky, pomocí kterých jsou předkládány, mají svoji historii, svoji paměť. V případě instalace ve Školské je to telefonní přístroj, který Ženatá zvolila za hlavní motiv celé výstavy: černý aparát s kulatým otočným ciferníkem, který byl před dvaceti lety nedílnou součástí každé domácnosti. Propojování moderních technologií − audio a video instalací s předměty z bleších trhů a bazarů dodává projektům Kamily Ženaté nejen na originálnosti, ale také určité nadčasovosti.

    Silvie Šeborová



    Tisková konference k výstavě s autorkou a kurátorkou bude v pondělí 7.3. od 11. hodin.

    Součástí výstavy je publikace autorského textu Kamily Ženaté Kačenka hledá lásku.

    Technický asistent: Jaroslav Pecha
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    koncert

    Xavier Charles – solo

    Klarinet, vibrující reprosoustava

    ne 27. února 2011 v 19:30

    Komunikační prostor Školská 28, ve spolupráci s Francouzským instituem v Praze a Radiem 1, pořádají dne 27. února pražské premiérové vystoupení Xaviera Charlese. Tvorba francouzského klarinetisty sahá od elektroakustické improvizace, přes sound poetry až po hlukový rock. Vystupuje na význačných festivalech improvizované hudby a jazzu ve Francii i po celé Evropě, buď jako člen různých uskupení, nebo sólově. Postupem času došel ve svém ohledávání možností hudebního vyjádření k využívání speciální reprosoustavy, s jejímiž vibracemi dále experimentuje a vytváří tak zvukové vesmíry na hranici improvizované hudby, výtvarného umění a elektroakustiky. Xavier Charles spolupracoval s množstvím hudebníků, mezi něž patří např: Martin Tétreault, Axel Dörner, John Butcher, Otomo Yoshihide, Tim Hodgkinson, Camel Zékri, Michel Donéda, Frédéric Blondy a mnoho dalších. Své bohaté hudební vzdělání i letitou praxi v pozici vyučujícího, stejně jako nesčetné spolupráce s jinými hudebníky i vlastní zkoumání hraničních možností hudby zúročuje při lektorování a vedení masterclass věnovaných improvizaci na konzervatořích a hudebních školách v Evropě i obou Amerikách.

    vstupné 100,- Kč (studenti 80,- Kč
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    DNES ZACINA

    dílnaXavier Charles – workshop

    25. února – 27. února 2011

    Francouzský klarinetista a hráč na vibrující reprosoustavu, spoluhráč Martina Tétreaulta, Otoma Yoshihideho či Tima Hodgkinsona, se pražským posluchačům představí 27. února v Komunikačním prostoru Školská 28. Kromě sólového vystoupení bude mít několik zájemců možnost účastnit se třídenního workshopu zaměřeného na umění improvizace.

    Xavier Charles své bohaté hudební vzdělání i letitou praxi v pozici vyučujícího, stejně jako nesčetné spolupráce s jinými hudebníky i vlastní zkoumání hraničních možností hudby zúročuje při lektorování a vedení masterclass věnovaných improvizaci na konzervatořích a hudebních školách v Evropě i obou Amerikách.

    Třídenní workshop (25.-27. února) bude zaměřen na umění improvizace a bude formován nejen Xavierem Charlesem a přihlášenými účastníky (kteří mohou, ale nemusí být hudebníci, ať už zkušení či nezkušení), ale i prostorem a atmosférou, která se bude postupně v galerii vytvářet. Zda dojde i na společný koncert v neděli večer, je zatím otázkou.

    Časový harmonogram:

    pátek 25.2. cca 15:30-20:30 (včetně přestávky dle domluvy)
    sobota 26.2. 10:00-12:30; 14:00-16:30
    neděle 27.2. 10:00-12:30; 14:00-16:30

    Kapacita dílny je naplněna.
    Počet míst na dílnu je omezený na max. 10 účastníků.
    Cena za dílnu (cca 15 hodin) je 600 Kč.
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    ZITRA 18.2.

    Lomograficky workshop

    v 18:00



    Co je to lomografie, jak se s ní pracuje a co všechno k lomografii potřebujeme? Toto vše nám prozradí Michaela Procházková, která se s námi podělí o své zkušenosti. Poradí nám pár rad pro začátečníky, objasní nám různé typy lomo fotoaparátů, který z nich se používá na co a na jaký materiál se nejlépe fotí. Během večera také proběhne komentovaná projekce fotografií autorky, která se intenzivně lomografii věnuje 2 roky. Návštěvníci si budou moci za naší asistence sami vyzkoušet vytvořit lomo fotografii a poté i vyvolat film s závěrečným naskenováním svého snímku, který si poté každý bude moci odnést jako vzpomínku na lomografický workshop.

    Vstupné 50Kč, poplatek za materiál 100Kč.
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    DNES VECER 17.2.

    Napalmed / Vj Melodyha

    v 19:30



    Kultovní mostecká industriálně-noisová skupina Napalmed ve spolupráci s VJ Melodyhou (Klára Doležálková) připravila zvláštní audiovizuální set pro galerii Školská 28, kde se obejde bez noisových erupcí a výkonných zesilovačů. Živý set, který se zároveň koná u příležitosti vydání MC na labelu Ascarid Records, zahrají Napalmed s na míru vytvořeným živým videem VJ Melodyhy.

    Napalmed po letech cestování zvukovými vesmíry přistál na přechodnou dobu na planetě XQX (Xtreme freaQency elecroniX). Pro vystoupení ve Školské si kapela připravila program kombinující elektro-akustické výpady na obývákové úrovni. Předvede kombinaci jednotlivých segmentů, jež snad budou spojeny v jakousi aurální matérii. Bude využito rozličných materiálů, zařízení a postupů. Skupina je si jista, že jakékoli příspěvky a reakce návštěvníků nemohou produkci nikterak zkazit, ba právě naopak. Nepůjde tedy o umlčení posluchačů jak je běžné na klubových koncertech.

    VJ Melodyha je výtvarnice, performerka a hudebnice pracující na různých mediálních platformách. Její práce je částečně inspirována tradičními tanečními technikami, natáčí videa, věnuje se kresbě, animaci, ve výsledku nabývá její tvorba různých podob kombinovaných médií. Často uplatňuje principy found-footage, pracuje improvizovaně s nalezeným materiálem.

    vstupné 80,- Kč (studenti 50,- Kč)
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Nova cisla publikaci

    Art+Antiques

    cislo 02 unor,,cena 139kc + priloha Rocenka Art+




    Labyrint Revue

    cislo 27-28,,cena 150kc



    A2

    cislo 4,,,cena 39kc

    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Kateřina Zochová, David Landa / Veronika Vlková, Antonín Koutný, Vj Kolouch

    čt 10. února 2011 v 19:30

    A–v performance



    Dvojprogram živých audiovizuálních představení.

    Pražské duo Kateřina Zochová - David Landa s programem Chlapec a paprsek představí živý animovaný film s improvizovanou hudbou. Výtvarně vychází z tradic ploškové animace. Jemné kresby, papírové loutky a objekty však dvojice komponuje živě během projekce na základě samplingu a okamžité digitální postprodukce v prostředí PureData. Jednotlivé segmenty obrazu jsou původně rozkresleny v animačních fázích, podobně jako ve filmové animaci. Ty jsou poté naskenovány, nebo nasnímány kamerou a je s nimi nadále zacházeno jako s virtuálními papírovými loutkami. V tomto výtvarně pozoruhodném řešení využívají autoři téměř monochromní barevnou škálu a kombinaci digitální montáže se skutečnými fyzickými zásahy do papíru. Pohybují se tak ve zvláštním prostoru mezi hmotným světem animačního stolu a digitálním prostorem, přičemž zmíněná podvojnost má spíše charakter snoubení, než protikladu. Představení předkládá jednoduchý poetický příběh v němž se pojí výtvarné kvality obrazu s nenápadně melancholickými náladami. Pro autory je příznačná “okázalá nenápadnost”, zvukové a obrazové ztišení k nenápadným pohybům a jemným zvukovým erupcím, které nabízí intimní prožitky zbystřené divácké pozornosti.

    Kateřina Zochová - harfa, elektronika, animace
    David Landa - animace, live video

    Volné brněnské seskupení tvořené výtvarníky a hudebníky Veronikou Vlkovou, Antonínem Koutným a VJ Kolouchem se schází unikátně k improvizovanému předstevní pro galerii Školská 28. Hudebně program vychází ze spolupráce Vlkové a Koutného z projektu Teve, který i v minulosti s oblibou využíval meotarové a světelné projekce. V případě tohoto programu nepůjde o obvyklou psychedelickou písňovou formou, ale o spojitější improvizované a náladové hraní. V duchu tradice brněnského okruhu směřuje trio k budování intenzivních nálad a prožitků vycházejících z přesně formované vizuality a intuitivní zvukové improvizace. Obrazová část je z části založena na kresbách a animacích Veroniky Vlkové, dále rozpracovaných a živě animačně dotvářených VJem Kolouchem. Forma otevřené symbiózy dvou výtvarných přístupů bude v tomto případě tmelena algoritmy Kolouchových VJských nástrojů.

    Veronika Vlková - animace, hudba
    Antonín Koutný - hudba
    VJ Kolouch - animace, live video

    vstupné 80,- Kč (studenti 50,- Kč)

    Školská 28: Komunikační prostor / Kateřina Zochová, David Landa / Veronika Vlková, Antonín Koutný, Vj Kolouch
    http://www.skolska28.cz/page.php?event=439
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Jan Prošek a Jan Krtička – Výlet a Médium proměny

    šedý pokoj • výstava

    8. února – 3. března 2011
    vernisáž po 7. února v 18:00


    Zvuková instalace – kurátor Vladimír Havlík



    Navzájem propojené instalace tématizují specifickými nástroji a způsoby naše přemýšlení o krajině a reflektují také náš vztah k životnímu prostředí obecně. Zvuková instalace „Výlet“ transformuje vizuální interpretaci krajiny na prostorově uspořádanou zvukovou kompozici a v „Médiu proměny“ zkoumá její autor možné souvislosti mezi tradičními žánry malířského zobrazování romantické krajiny a současnými audiovizuálními technologiemi.

    „Výlet“ zachycuje trajektorii dvojice cyklistů českomoravskou krajinou, kdy průběh cesty se stal podstatnější než jejich setkání. Oba poutníci se vydali na cestu paralelně z Olomouce a z České Lípy, aby se setkali v Dobrušce, tedy přibližně uprostřed geografické vzdálenosti mezi oběma místy. Během cesty pak vznikaly dva soubory zvukových záznamů. Jan Prošek zachycuje v sérii několikaminutových klipů proměny zvukové krajiny, kterou projížděl. Seřadil je v časové posloupnosti podle místa jejich vzniku do ambisonické kompozice, vytvářející iluzi pohybu v prostoru. Jan Krtička použil diktafon jako fotoaparát v rukou turisty a zaznamenal svůj slovní popis výhledů a míst, která by si možná vyfotografoval, kdyby měl u sebe fotoaparát, tak jako turista pořizuje množství často bezvýznamných fotografií. Nahrávky zní z jednotlivých reproduktorů, umístěných lineárně na stěně a jsou prezentovány stejným způsobem jako jsou obvykle instalovány fotografie. Celkovou instalaci tvoří 16 reproduktorů s nahrávkami a 4 reproduktory v rozích galerie zachycují terénní nahrávky. Výsledkem je zvuková krajina - trajektorie pohybu a paměti.

    Setkává se zde několik významových rovin: základním prvkem je tělesná zkušenost pohybu v krajině. Cesta trvala déle než deset hodin a poutníci byli vystaveni přímo vlivu prostředí i jeho proměnám.Prostorová kompozice je vystavěna s koncepční přesností, ale výsledný zvukový dojem probíhá "náhodně", ovlivněn pohybem posluchače v galerii a délkou jednotlivých smyček.

    Komorní videoinstalace „Médium proměny“ Jana Proška hledá možnost souvislostí mezi malířským rukopisem historické „romantické“ krajinomalby a postprodukčně upraveným pohyblivým technickým obrazem. LCD monitor na stěně zde odkazuje na žánr olejomalby, zachycující divokou krajinu, oblíbený měšťanský žánr začátku 19. století.

    Projekt Výlet je první spoluprací dvou absolventů Fakulty výtvarných umění VUT v Brně. Jan Prošek, (1977) je konceptuální umělec a performer. Dlouhodobě se zabývá fenoménem krajiny, především tělesnou zkušeností a prožitkem, který v interakci s ní vzniká. Jedním ze základních prostředků jeho práce je chůze a jednoduchý rituál, gesto, jimiž se snaží navázat vztah s krajinným prostorem a formulovat tak archetypální procesy, které ve vztahu ke krajině člověk prožívá. Jan Krtička (*1979) se své práci pohyboval dlouho na hranici sochařského objektu a instalace. Podstatný pro něj byl prostor a kvality materiálu a snažil se nabídnout divákovi intenzivní zkušenost místa, do nějž vstoupil. V poslední době ho zajímá možnost dokumentace, hledá způsoby kódování a přenosu informace o uskutečněné situaci, nebo procesu: manipuluje fotografie ze svého portfolia, nebo je nahrazuje slovním popisem, který poté prezentuje ve formě nahrávky.

    Součástí výstavy je doprovodný pořad Místa a krajiny, 14.2. v 19 hod. Oba umělci, kurátor výstavy a hosté promluví o projektech, týkajících se tématu krajiny, cesty a současného umění.

    Jan Prošek a Jan Krtička představí svoji práci s prostorem a zvukem. Vladimír Havlík, promluví o svém nedávném projektu reprízované cesty na Balkán, kterou podnikl v 80.letech. Miloš Šejn o svém projektu SPELAEVM VENERIS (Venušina sluj), ve kterém hledá osobní interpretace díla a odkazu Josefa Mánesa. Miloš Vojtěchovský představí některé projekty, využívající terénní zvukové nahrávky a obecně o zvukomalbě v současném umění.

    technická podpora a spolupráce: Fakulta umění a designu Universita J.E. Purkyně v Ůstí nad Labem

    http://www.skolska28.cz/page.php?event=437
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Ryu Hankil

    koncert

    ne 6. února 2011 v 19:30

    Psaci stroje, budíky a další vibrace...



    Ryu Hankil (FEN) @ Cafe OTO, London, 5th February 2010
    http://vimeo.com/9248935


    Ryu Hankil se narodil roku 1975 v Soulu v Jižní Koreji. Hrál na klávesy ve dvou známých korejských indiepopových kapelách, ale brzo ho začala běžná hudba a konvenční vytváření zvuků nudit. Kapely opustil a založil vlastní sólový elektropopový projekt Daytripper. Patří do první generace korejských elektroniků a vydal pod názvem Daytripper dvě sólová alba. Jeho zkušenosti s elektronickou tvorbou hudbou jej vedou k tomu nacházet různé způsoby: zajímá se o hledání jiných hudebních struktur, které vycházejí z nalezených předmětů jako jsou hodiny, psací stroje, telefony a různé vibrace.

    Od roku 2005 Hankil pořádá pravidelně každý měsíc večer zvaný RELAY. Založil vlastní vydavatelství Manual zaměřené na improvizovanou hudbu a časopisy. V současnosti je členem nového projektu Otoma Yoshihide, který se jmenuje FEN (Far East Network).

    vstupné 100,- Kč (studenti 80,- Kč)
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    nova cisla publikaci v prodeji

    A2


    Uni Jazz
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Nula.cc: 55505 pareidolia / David Možný

    čt 27. ledna 2011 v 19:30



    Projekt Nula Lloyda Dunna je experimentální filecast provozovaný na adrese nula.cc od roku 2009. V rámci ScreenLabu galerie Školská 28 bude živě uveden díl 55505 pareidolia, který zahrnuje improvizovanou skladbu textů, obrázků a videosekvencí.

    V druhé části večera své práce představí David Možný, videoumělec pracující s virtuálními architektonickými světy v prostředí 3D animace. Jeho práce Rahova zvítězila v soutěžní sekci festivalu PAF2010.
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    nova cisla publikaci v prodeji

    A2
    http://www.advojka.cz/


    Umělec
    http://www.divus.cz/


    His Voice
    http://www.hisvoice.cz/

    BARCIA
    BARCIA --- ---
    J.–L. Godard: Socialismus

    ČT 20. LEDNA 2011 V 19:30



    Nový film J.-L.Godarda. Ideály rozdělují, sny spojují. Sourozenci Florine a Lucien se rozhodnou strávit svůj narozeninový den přemýšlením o významu slov Volnost - Rovnost - Bratrství. S dětskou upřímností položená otázka nedovoluje rodičům omezit se na otřepaná klišé, a tak rodiče a s nimi i tvůrci a diváci musejí bilancovat, odkud vzešly a kam dospěly tyto ideály. Během projížďky výletní lodí po Středozemním moři se otevře horizont s množstvím dalších otázek, příběhů, událostí, iluzí, mýtů a lží. Koláž názorů náhodných pasažérů, mezi nimiž jsou válečný zločinec se svou vnučkou, významný francouzský filosof Alain Badiou, legendární americká zpěvačka Patti Smith, či moskevský pohlavár, se prolíná s různými obrazovými materiály, které nás přemístí do Egypta, Palestiny, Oděsy, řecké Hellas, Neapole či Barcelony.

    Jean-Luc Godard, enfant terrible světové kinematografie natočil opus o nenaplněných ideálech západní společnosti plný kritické sebereflexe, nečekaných spojení, umělecké kreativity a vtipu.

    Scénář a režie: Jean-Luc Godard / Hrají: Patti Smith, Alain Badiou, Catherine Tanvier, Christian Sinniger, Jean Marc Stehlé, Robert Maloubier / Střih: François Musy & Gabriel Hafner / Hudba: ECM Records / Země: Švýcarsko, Francie / Rok výroby: 2010 / Formát: DVD, barevný / Stopáž: 102 minut / Jazyk: francouzsky, české titulky

    vstupné 50,- Kč

    Školská 28: Komunikační prostor / J.-L. Godard: Socialismus
    http://www.skolska28.cz/page.php?event=431

    FILM SOCIALISME / JLG / FILM ANNONCE 5
    http://vimeo.com/10471750
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    dnes 17.1.2011

    Narozeniny neumění


    Dnes, dnes, dnes
    Králova svatba jest.
    Byl-li jsi zrozen v příhodný den
    a od Boha k radosti předurčen,
    vydej se na cestu svoji
    k třem chrámům, co na hoře stojí,
    a viz, co vše se tam strojí.

    Johann Valentin Andreae

    U příležitosti každoroční globální oslavy, věnované miliontémupadesátémudruhému výročí narozenin umění věnuje Školská 28 tentokrát nejen umělcům, ale hlavně ne-umělcům, které zve (společně) s případnými umělci na skromné, nicméně intenzivní buffetové občerstvení.

    Připravili jsme pro Vás speciálně připravenou a upravenou Synesthetickou Tabuli, kde elementy Umění a Neumění směřují do stavu vyrovnání a homeostáze. Tabule Hostům poskytne nevšední kulinářský (chuťový) zážitek, v tomto případě obohacený i specielním potěšením olfatorickým, vizuálním, haptickým, zvukovým patafyzickým i metafyzickým. Poetika a morfologie hostiny a Tabule pro Neumění je inspirovaná díly Giuseppa Arcimbolda, textem Chymická svatba Christiana Rosenkreutze Johanna Valentina Andreae, knihou Skutky a názory doktora Faustrolla, patafyzika od Alfreda Jarryho, povídkou Tajný zázrak Jorge Luise Borgese a animovaným televizním seriálem Lubomíra Beneše a Vladimíra Jiránka Pat a Mat.

    Tabule je téměř výlučně vegetariánská, nápoje alkoholické i nealkoholické.

    Školská 28: Komunikační prostor / Narozeniny neumění
    http://www.skolska28.cz/page.php?event=441
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    unor,,unor v unoru unor

    Kateřina Zochová, David Landa / Veronika Vlková, Antonín Koutný, Vj Kolouch

    čt 10. února 2011 v 19:30



    Dvojprogram živých audiovizuálních představení.

    Pražské duo Kateřina Zochová - David Landa s programem Chlapec a paprsek představí živý animovaný film s improvizovanou hudbou. Výtvarně vychází z tradic ploškové animace. Jemné kresby, papírové loutky a objekty však dvojice komponuje živě během projekce na základě samplingu a okamžité digitální postprodukce v prostředí PureData. Jednotlivé segmenty obrazu jsou původně rozkresleny v animačních fázích, podobně jako ve filmové animaci. Ty jsou poté naskenovány, nebo nasnímány kamerou a je s nimi nadále zacházeno jako s virtuálními papírovými loutkami. V tomto výtvarně pozoruhodném řešení využívají autoři téměř monochromní barevnou škálu a kombinaci digitální montáže se skutečnými fyzickými zásahy do papíru. Pohybují se tak ve zvláštním prostoru mezi hmotným světem animačního stolu a digitálním prostorem, přičemž zmíněná podvojnost má spíše charakter snoubení, než protikladu. Představení předkládá jednoduchý poetický příběh v němž se pojí výtvarné kvality obrazu s nenápadně melancholickými náladami. Pro autory je příznačná “okázalá nenápadnost”, zvukové a obrazové ztišení k nenápadným pohybům a jemným zvukovým erupcím, které nabízí intimní prožitky zbystřené divácké pozornosti.

    Kateřina Zochová - harfa, elektronika, animace
    David Landa - animace, live video

    Volné brněnské seskupení tvořené výtvarníky a hudebníky Veronikou Vlkovou, Antonínem Koutným a VJ Kolouchem se schází unikátně k improvizovanému předstevní pro galerii Školská 28. Hudebně program vychází ze spolupráce Vlkové a Koutného z projektu Teve, který i v minulosti s oblibou využíval meotarové a světelné projekce. V případě tohoto programu nepůjde o obvyklou psychedelickou písňovou formou, ale o spojitější improvizované a náladové hraní. V duchu tradice brněnského okruhu směřuje trio k budování intenzivních nálad a prožitků vycházejících z přesně formované vizuality a intuitivní zvukové improvizace. Obrazová část je z části založena na kresbách a animacích Veroniky Vlkové, dále rozpracovaných a živě animačně dotvářených VJem Kolouchem. Forma otevřené symbiózy dvou výtvarných přístupů bude v tomto případě tmelena algoritmy Kolouchových VJských nástrojů.

    Veronika Vlková - animace, hudba
    Antonín Koutný - hudba
    VJ Kolouch - animace, live video

    YouTube - Kateřina Zochová, David Landa -- Chlapec a paprsek - video 2
    http://www.youtube.com/watch?v=b2Y21Hr0BfQ&feature=related
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam