Jen jdu kolem, ale nejsem si jist, že dítě musí nutně chápat koncept existence více jazyků dřív, než je jim vystaveno. Přinejmenšim u bilingvních a multilingvních dětí to tak funguje, chci říct, jsou vystaveny komunikaci ve více jazycích dřív, než chápou cokoli, natož skutečnost, že existuje jazyk a že jich je mnoho.
Takže jestli má angličtina pro tříletou smysl, těžko říct, ale uškodit jí to rozhodně nemůže. Neni mi úplně jasný, jak to souvisí s logopedií, protože výslovnost je prostě výslovnost a porucha výslovnosti se bude projevovat u každý stejně znící hlásky stejně, pokud se tato v příslušném jazyce vyskytuje, ale nejsem logoped. (Akorát doktoři mi toho už napovídali...)
Nemůžu si teda odpustit jedovatou poznámku, že „doktorka nedoporucila jinej jazyk nez zvladnou ten svuj“ dobře vysvětluje, proč tolik Čechů neovládá vůbec žádnej jazyk včetně mateřštiny. ;–]