smirte se s tim, ze tu budou odkazy vseho druhu, diskuze je vitana, mazat se budou jen urazky apod.
ja bych to uzavrel citaci z wiki ohledne letade, ktera snad uspoji ADMIXel:
"Alternativní vysvětlení chemtrails
Jedním z vysvětlení takzvaných chemtrails je škodlivost spalin letadel. [28] [29] Vychází se z toho, že složení chemtrails odpovídá zoxidovaným materiálům používaných v leteckých motorech. Součásti leteckých motorů jsou vyrobeny z hliníku, manganu, barya, ytria, titanu a podobně, což odpovídá složení chemtrails Al, Mn, Ba, Ca... Nepřirozené zabarvení může být způsobeno například oxidy dusíku-NOX, které běžně při spalování v leteckých a pístových motorech vznikají. [30] NO je bezbarvý, toxický, NO2 je toxický, leptavý, červenohnědé barvy což vysvětluje nepřirozené zabarvení kondenzačních stop. NO a NO2 mohou spolu v chladných vrstvách atmosféry reagovat a vytvářet například N2O3, který je tmavomodré barvy. Jejich množství ve spalinách roste s tepotou spalování. V klasických spalovacích motorech je okolo 850 °C, v leteckých motorech až okolo 2000 °C. [31]
Letecké společnosti mohou nakupovat levnější součásti motoru, které mají nižší životnost. Pro její prodloužení mohou snížit teplotu ve spalovací komoře. Tím ale klesne účinnost motoru. Pro její opětné zvýšení mohou do paliva přidávat látky obsahující dusík, hliník a podobně a létat v nižších letových hladinách, kde je více kyslíku. Složení chemtrails lze vysvětlit jako zplodiny vzniklé spalováním paliva s přídavkem uměle dodávaných látek do paliva a uvolňujícím se materiálem v méně kvalitních součástí motoru.
Letecké společnosti mohou používat levnější palivo vyrobené technologií, která v něm zanechává stopy kovu. Nebo naopak zvyšují účinnost paliva látkami, které následně více ničí motor a uvolňují více toxických látek.
Letecké společnosti mohou zvýšit účinnost leteckých motoru spalováním paliva při vyšších teplotách. Tyto vyšší teploty mohou uvolňovat materiál ze součástí motorů. Ty se mohou vylučovat v podobě různých sloučenin jako například oxidů. Mohou se také uvolňovat jako částečky čistého kovu. Při vyšších teplotách spalování vzniká více škodlivin."