JOHNYTHEDEVIL: zrovna to sem nesu. tohle stoji za tapetu
"Studie federální technické vysoké školy ETH Zürich ve Švýcarsku prokázala hliník a další látky v emisích letadel. Výsledky jsou znepokojující. Zvýšený počet kondenzačních stop letadel není pro federální úřady pro životní prostředí a civilní letectví znepokojivý. Tyto kondenzační stopy se skládají z vodní páry, ledu a zplodin a s ohledem na poměr tlaku a vlhkosti, jsou normální a přirozené. Tak nějak zní úřední odpovědi znepokojeným občanům. Nyní ETH Zürich provedla výzkum ohledně výfukových plynů z letadel a výsledky jsou znepokojující.
V částicích výfukových plynů ze tří typů letadel zjistila ETH Zürich něco ohromujícího.
Celkem bylo zjištěno 16 kovů (1), které při vdechnutí představují zdravotní riziko. Například hliník je podle posledních výzkumů podezřelý za nárůst Alzheimerovy choroby. Hliník může proniknout krevními a mozkovými buňkami a způsobit poškození mozku, stejně tak neurologická onemocnění (2).
Výfukové plyny rovněž ovlivňují naše klima: „Splodiny, které vznikají nedokonalým spalováním uhlovodíkových paliv, přímo ovlivňují globální rovnováhu záření na Zemi na základě její silné schopnosti absorbovat světlo a nepřímo prostřednictvím interakce s mraky, což v důsledku ovlivňuje klima.“ (3)
Kondenzační čáry (tzv. kontrails) způsobené letovým provozem, které se rozprostřou do mraků typu cirrus a bělavě zabarví oblohu, mají na klima větší dopad než se dosud předpokládalo. To řekl Charles Long z výzkumné agentury National Oceanic and Atmospheric Administration NOAA (
http://www.noaa.gov/). Dokonce řekl, že umělé mraky způsobené leteckým provozem, je jednou z forem neúmyslného geoinženýrství (4). Geoinženýrství je označení pro záměrnou změnu klimatu.
Jak je možné něco provádět nechtěně ale záměrně, to zůstává otázkou.