VASAX: no to dlouhodoby hledisko je prave otazka.
pokud nemas sehranou taktickou jednotku, nebo nejsi clenem nejake organizovane vojenske ci policejni jednotky, tak se da predpokladat, ze prvnich par dni prezijes bud sam, nebo v nejaky nesourody skupine. Vycvicit civilisty k vojenskymu jednani neni upne jednoducha vec, lidi sice logicky chapou, ze maj postupovat tak a tak, ale pak to stejne pod vlivem adrenalinu apod neudelaj.
Prvni starost takovyhle skupiny bude utek a nalezeni bezpecnyho mista, kde se lze zastavit vic jak na par dni a promyslet co dal. z tohohle hlediska ostrov imho funguje (jakejkoliv).
Dlouhodoby hledisko znamena, ze jsi prezil uvodni problemy s nasilim, jsi clenem neceho, cemu nekdo veli, organizuje a planuje - a to uz samo o sobe se 99% lidi vubec nepovede, pokud berem v potaz, ze se to nepovede ani armade, ktera zorganizovana je, ma zasoby munice a paliva, strukturu veleni, system komunikace a tezkou techniku.
mestecka dnes opevnena nebyvaji, takze to asi myslis nejak dodatecne opevnit. Ale vyhoda ostrova ale neni v opevneni, ale v tom, ze kdekoliv na pevnine budes, tak tam zkratka budes nekoho potkavat (zombie, jiny lidi apod). Ostrov moznost nechtenyho setkani minimalizuje takrka na nulu. pricemz riziko neni to, ze s eti tam nejak nahodne dostane na vymreli lodi par zombiku, riziko je, ze potkas stado, kde jich je deset tisic