• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HAWLISmatte painting // advanced fantasy // 3D // etc ->> GALERIE pocitacem vytvořených či přetvořených obrázků / HiQ ONLY!!

    Především galerie, ale diskuse, která nebude mimo kýbl, je žádoucí .)

    :)



    rozbalit záhlaví
    DAVVID
    DAVVID --- ---
    ONDREJCERVINKA: Co se tyce kresleni tak tu budou mnohem zdatnejsi lidi nez ja, ale me zatim na bezny veci stacily stetce, co ma PS defaultne. Pokud se zorientujes co lze s jejich nastavenim delat, ulehcis si napriklad tvorbu pisku, prachu, a dalsich :) osobne nejradeji pouzivam takovej natocenej obdelnik co je na vyber v basic brushes :)
    pochytil jsem to z jednoho videa a uvedomil jsem si ze celkem postaci.
    ONDREJCERVINKA
    ONDREJCERVINKA --- ---
    DAVVID: díky za tip, podivám se na to :)

    k těm štetcum, já si jen přizpůsobuju ten kulatej podle toho, jak se mi to nejvíc hodí, tzn. nejčastějš ho ztenčuju, protože s tim kulatym se mi špatně maskujou věci.. ale třeba štětce z deviantartu moc nepoužívám, protože mi přijdou strašně chaotický :))
    DAVVID
    DAVVID --- ---
    GIF_242: jasně, jsou lidi, který můžou všechno nakreslit pomocí jednoho štětce, stejně jako jsou magoři, co kreslí skvělý věci v MS Paint :) Jde jen znalosti a čas kterej na to máš.

    Používat různý štětce neni známka patlalství, naopak to dokáže dost urychlit práci.
    Stejně tak používat fotky neni známka amaterství...

    Co se týče těch mraků, tak v 90% jsem viděl, že vycházeli z fotek. Ale jinak i štětcema se dají nakreslit dobrý mraky... (ale nemyslim štětec ala jedna fotka celyho mraku :)

    ONDREJCERVINKA: Zkus gnomon tutorialy.
    GIF_242
    GIF_242 --- ---
    ONDREJCERVINKA: podle me ty stetce hodne zalezej na tom jak je clovek linej a jak umi kreslit. Protoze si myslim, ze pokud nekdo umi kreslit, tak si vystaci +/- s kruhovým. Pokud je to patlal jako ja, tak se to snažím ochcavat kde se da, a sady stetcu jsou jednou z moznosti jak si podstatne ulehcit praci. Na druhou stranu pokdu clovek pouziva specialni stetce ala mraky tak je tam voser, ze vetsina z jeho "maleb" bude mit stejne nebo velmi podobnej rukopis jako dalsich xy painteru po svete, ktery si to taky ulehcujou.
    ONDREJCERVINKA
    ONDREJCERVINKA --- ---
    Mohli by nste doporucit nejaky mluveny tutorialy..? Vetsinou jsem nasel jen neco ve stylu speed paintingu a to mi moc nerekne, taky by me zajimalo, jestli mate nejaky slecialni nastaveni stetcu, nebo pouzivate klasickej kruhovej a korigujete u nej jen hrubost. Diky moc :)
    DAVVID
    DAVVID --- ---
    MERLKIR: Aha, dík, s timhle významem jsem se nesetkal. Tak to by trochu dávalo smysl a v kombinaci s http://en.wikipedia.org/wiki/Matte_(filmmaking) mi to stačí.
    Doteď jsem myslel, že matte byla zkratka pro matte painting, eh... už můžu zas v klidu usnout :)
    MERLKIR
    MERLKIR --- ---
    DAVVID: - iirc matte je rámeček, nebo vystřihnutý obys - doteď se používá jako označení pro rámečky na fotky a jiné obrázky. Ty matte malby se malovaly nejdřív na zvlášť vyříznuté kusy lepenky a podobně.
    DAVVID
    DAVVID --- ---
    EMBRYO: http://youtu.be/mw3EvuRkQVw třeba tady jsou nějaký ukázky.

    V počátcích se to asi bralo jako special effects, nebo něco podobného, spíš mě zajímalo jestli nejsem mimo s tim významem matte = matná deska, nebo možná zatemněná část. Jestli se to třeba nenazývá podle něčeho jiného...

    mno nic, tady máte nějaký obrázek :]

    EMBRYO
    EMBRYO --- ---
    DAVVID: smysl to dava
    az takhle hloubkove historicky v tom detailne prehled nemam, to priznavam

    chapu ze tebe zajima jestli se nazev mattepainting objevil uz pri tech rannejch dokreslovackach na sklo a nebo az s pouzitim toho "offline" reseni v pozdejsi dobe?
    DAVVID
    DAVVID --- ---
    EMBRYO: jasně, nejdřív se kreslilo na sklo přímo na scéně, protože nešlo vytvořit dokonalou dvojexpozici (dřívější kamery snad ani neměly zoubky, který by stabilizovaly film při expozici) Takže kdybys vymaskoval obraz, natočil živou scénu, a později ho dokreslil a natočil ho na tu neexponovanou část, každá oblast by se chvěla trochu jinak a nepůsobilo by to jako jeden celek...

    Ten způsob kterej myslim se začal používat až po výrobě nový kamery (asi Bell & Howell?). Uměla vysunout zoubky který stabilizovaly film při snímání a bylo možný udělat kvalitní dvojexpozici. Od tý doby se matte painting dokresloval v mnoha případech až po natočení, a byly vytvořený různý optický projektory, který právě promítaly naexponovanej obraz tak, aby malíř mohl nakreslit rozšíření záběru ve studiu. Norman Dawn dokonce ten systém maskování záběru patentoval, ale vznikl takový rozruch, že to od něj zaměstnavatel odkoupil a dal k volnému užití.

    Později pak vznikaly i složitější zařízení, který umožnily kromě originál snímku a matte paintingu vložit ještě další element, jako kouř, nebo pás kterej simuloval zrcadlení vody.

    Chtěl jsem do jedný práce napsat z čeho to vzniklo, tak mě zajímalo jestli někdo nad tim názvem přemejšlel, nebo jestli dává smysl to co jsem napsal :)
    EMBRYO
    EMBRYO --- ---
    DAVVID:
    no ty veci se nekreslily pozdeji, ale naopak predem ;]
    + se to castokrat dokreslovalo na miste, aby byla ta navaznost presvedciva

    pouzivalo se to primo pri nataceni .. extenze zaberu byla nakreslena na sklenenou desku pred kamerou
    DAVVID
    DAVVID --- ---
    Netuší tu někdo, jestli název matte painting vznikl z toho, jak se dřív zakrýval film matnou deskou (matte), aby se později dokreslila požadovaná scéna na tu vymaskovanou plochu?

    Zní mi to logicky, ale zatim jsem nikde nenarazil na vysvětlení názvu.
    GIF_242
    GIF_242 --- ---
    NACITALKA: mozna by to slo udelat taky flaesnym HDR a pohrat si s tim, aby z toho nebyla omalovanka
    EMBRYO
    EMBRYO --- ---
    NACITALKA:
    tak prestoze to co ty chces je spis opacny pozadavek nez je bezne, je nekolik cest

    a/ pomoct si renderem, to je asi nejcastejsi a nejrychlejsi, textury udelaji svoje
    b/ kreslit jak ratlik vsechny detaily ;]
    c/ kreslit ve vetsim a pak zmensovat a zaostrit .. tohle je technika co se castokrat pouziva i na dokresleni detailu casti kompozice

    kazdopadne snaha o vsude detailni vec povede akorat k neprehledne a neprirozene veci, funkcni vizual ma ruzne hloubky ostrosti
    NACITALKA
    NACITALKA --- ---
    ahoj, chci se zeptat, jak dosahnout ostrosti? a jak udelat aby scena vypadala spis pocitacove nez jako fotografie?
    GIF_242
    GIF_242 --- ---
    Grafika.cz - Nejlepší Matte Painteři světa (2. část): Chris Stoski
    http://www.grafika.cz/art/dv/mattepainters-2.html
    GIF_242
    GIF_242 --- ---
    Grafika.cz - Nejlepší Matte Painteři světa (1. část): Dylan Cole
    http://www.grafika.cz/art/dv/mattepainters-1.html
    DAVVID
    DAVVID --- ---
    DAVVID
    DAVVID --- ---
    a zas nějaký hvězdný války
    DAVVID
    DAVVID --- ---
    ja si řikal že už jsem to někde viděl .)

    HAWLIS
    HAWLIS --- ---
    libovka po delší době .)

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam