• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MYSHAAKTerraria
    ZELGARIS
    ZELGARIS --- ---
    CCHLAPEC: Je fajn, ze jeden z nevyrobitelnych a vzacnych late game itemu eliminuje knockback, ktery je nejotravnejsi prave v uvodni fazi hry ^_^
    CCHLAPEC
    CCHLAPEC --- ---
    Jen malej dodatek k tomu knockbacku, ve hře existuje item shieldu, který ho po equipnutí zcela odstraňuje.
    ZELGARIS
    ZELGARIS --- ---
    EZEE: No prave, mne se nepodarilo na vsechny ty nedostatky zvyknout a navic se porad objevovaly nove a nove. To uz radeji budu venovat cas Minecraft singlu, kde se aspon muzu odreagovat a pockam si na nezabugovanou verzi Minecraft multiplayeru.

    Co me zaujalo (neserazeno podle dulezitosti):

    - je to na prvni pohled alternativa k Minecraftu (i kdyz to defacto neni pravda)
    - je to 2d, takze z principu poskytuje Terraria jine moznosti nez 3d a navic mam 2d hry radeji
    - neni to jen cisty 2d rip-off Minecraftu, ale snazi se nektere veci delat po svem (i kdyz v mnoha ohledech spatne)
    - multiplayer
    - idea eventu typu Blood Moon (na druhou stranu mam z deste v Minecraftu daleko lepsi pocit, nez kdyz je v Terrarii Blood Moon event...)
    - vetsi rozmanitost nez v Minecraftu vanilla verzi (predmety, lokace, nestvury, etc.), ale bohuzel implementovano stylem "Chceme tam toho co nejvice" (a v Minecraftu rozmanitost poskytuje hromada modu a stale hodne aktivni komunita modderu)
    - social item sloty v poslednim patchi

    Proste z meho uhlu pohledu hodne potencialu a zajimavych napadu, ale spatna a ukvapena implementace a realizace. Vydelali na tom ale nemalo penez, tak to pro ne urcite ucel splnilo.
    EZEE
    EZEE --- ---
    ZELGARIS: No pekny teda, napis mi ted jeste co te zaujalo :)) Jo me ty veci taky serou, ale kdyz se ti podari nejaky zpusobem si na to zvyknout a hra te bavi, tak to neresim.
    EZEE
    EZEE --- ---
    ZELGARIS: ty vole prijdu z prace a takovej roman! no jdu na to :)
    ZELGARIS
    ZELGARIS --- ---
    Jo zapomnel jsem na cervy. Nemyslim ty v pekle, ale ty otravne cervy vsude mozne pod povrchem. Pokud byli navrzeni tak, aby byli otravni a snazili se hrace rozcilit, podarilo se. Nicmene, i kdyz je neco umyslne otravne, porad je to otravne.
    Zlati creeperi, seriously.
    ZELGARIS
    ZELGARIS --- ---
    Nasleduji duvody, proc jsem chvili hral a uz nehraju Terrarii, takze pokud vas to nezajima, klidne to preskocte ^_^

    EZEE: Tak ja hlavne jen zkousel, jaky je ten toliko vychvalovany multiplayer a musim rict, ze ve vice lidech to neni spatne, jenze verim tomu, ze v jine, lepsi hre, bych se se stejnymi lidmi bavil vice. Konretne v Terrarii mi ta grafika a ovladani a dalsi veci vylozene kazi pocit z hrani.

    Stale plati, co jsem psal [ ZELGARIS @ Minecraft ] a dnes v [ ZELGARIS @ indie hry - hrajeme levně a hlavně originálně ] s tim, ze muj problem s grafikou a hlavne pak ovladanim postavy se jen tim tydennim hranim na Japanove serveru prohloubil a pridal bych (zopakoval) jeste dalsi poznatky.

    Hlavni problem porad vidim v grafice a pak samotnem ovladani.
    K esteticemu hledisku grafiky se uz ale ani nema smysl vyjadrovat. Ale k ovladani ano ^_^

    Jak uz jsem psal jinde, jedna se o spatny klon ovladani ze hry Super Mario Bros (potazmo SMBX od tvurcu Terrarie) osekany o behani, coz je docela podstatna featurka. Moznost behat by ovladani mohla zlepsit, ale i tak se jedna o ovladani vhodne pro uplne jiny typ hry, nez je Terraria. V Terrarii bych opravdu uvital ovladani s dobrym air controllem jako napriklad v Megaman Zero (link na youtube speedrun, pro ilustraci).

    K tomu bych pak jeste mohl pridat detaily jako:
    - prehnane (i vizualne) high level itemy a to nemluvim jen o tech z traileru. Chapu potrebu designera nejak odlisit zacinajici hrace a zacatecnickou vybavu od te high-level, ale myslim, ze zasel prilis daleko. Jak uz jsem psal jinde, budme radi, ze Notch s Minecraftem ma daleko strizlivejsi pohled na vec, nez tvurci Terrarie, kteri se tam snazi nacpat vsechno.

    - stejny knockback pri zraneni nezavisle na tom, jestli vas zasahe obycejny zeleny sliz, netopyr nebo kostlivec. Toto neni problem u her jako Megaman Zero, kde je perfektni ovladani a air control. Nicmene v Terrarii je to k placi a vedlo to v mem pripade k nekolika zbytecnym a lacinym killum - tim myslim situace, kdy si hrac namisto "Ok, udelal jsem blbost" rekne "Kurva, ta hra si ze me dela srandu".

    - smrt, ktera ve hre nehraje temer zadnou roli (ano, uz jsem si vyslechl, jak jsou penize v Terrarii podstatne, ale jsem zkratka odkojen Ultimou Online, kde smrt znamenala prijit o vsechno, coz dnesni MMORPG hraci odkojeni WoWkem, kde smrt znamena jen docasny postih, poskozeni zbroje a ztratu casti financi, asi nikdy nepochopi). Ale co je daleko horsi je fakt, ze smrt ciha uplne vsude. Jak jsem si s chuti zanadaval v Minecraftu na creepery, tak jsou uplne zlati oproti netopyrum, slizum, kostlivcum, a defacto vsemu, co se vam respawnuje temer za prdeli v tech nejpitomnejsich situacich (a verim tomu, ze cim blize k peklu, tim horsi to je).

    - pouzivani itemu kompletne zkopirovane z Minecraftu, ale s tim rozdilem, ze v Minecraftu ma clovek vetsinou hromadu casu a mista, nez si dany predmet vybere a pouzije (mluvim prevazne o leceni), zatimco Terraria je hekticka a pit lekvary v boji, kdyz si vas nepratele kvuli stupidne prestrelenemu knockbacku prehazuji zleva doprava, zatimco se je snazite zabit (a pri utoceni nejde porade prepnout na jiny item), je vylozene k vzteku. Zase tzv. bad design decision, protoze Terraria je vic emetroidvania nez building sandbox a kdo hral nekdy treba Castlevanii, tak dobre vi, ze tam si hrac mohl hru pekne pauznout, pouzit lecivy lektvar a pak pokracovat, coz v Terrarii nejde. Tim nechci rict, ze by pauzovani slo nejak rozumne aplikovat v multiplayeru, ale namisto kopirovani Minecraftu mohl designer Terrarie premyslet a kdyz uz zmenil tempo hry, tak pridat i hotkey na vypiti lekvaru, ci hotbar fungujici jako v Diablo (zmacknete cislo polozky, automaticky se pouzije).

    - pouzivani kladiva na zdi v pozadi. Verim tomu, ze kazdy z vas, co neco postavil, nelibilo se mu to a pak se snazil ty zdi odstranit si urcite zanadaval, jak nudna a zdlouhava to je cinnost. A proc? Uplne bezduvodne. Ted doufam, ze se nekdo nebude ohanet realitou, pac ze jsou zlate a stribrne predmety/zbrane efektivnejsi nez zelezne ma taky od reality docela daleko.

    - GUI. Neverim tomu, ze existuje nekdo, komu to GUI pripada intuitivni. Rozdil mezi vybranym predmetem a ostatnimi v hotbaru neni temer videt (tyka se i crafteni). Ano v Minecraftu to taky neni reseno nejlepe, ale tam je videt zbran/predmet v ruce postavy, coz se v Terrarrii z nejakeho duvodu nekona (funguje to snad jen u louci a svicek, ale tam to evidentne funguje jen proto, aby byl objekt louc/svicka na obrazovce a mohl tak vrhat svetlo). Pruhlednost inventory a hotbaru je taky na facku, pokud se pohybujete v nejakem komplexu, tak je stezi videt, co je co za predmet, nehlede na to, ze je vsechno strasne prtave. A kolikrat se mi stalo, ze kdyz jsem prehazoval predmety v inventorari, tak jsem se netrefil primo do slotu, ale do toho maleho prostoru mezi sloty, coz vedlo k cemu? Ze postava predmet vyhodi...

    - chybi jakykoliv highlight mista/prostoru kam miri ukazatel. Na to se da zvyknout, ale i tak bych tuto moznost uvital.

    - ingame chat. No tak kdo z vas v tom chatu neco psal, tak dobre vi, ze ten chat je proste vtip a nebo mi to nefunguje spravne. Nez jsme prisli na to, jak napsat otaznik nam trvalo par minut, omezena delka textu je taky vylozene klackem pod nohy k psane komunikaci ve hre, atd.

    CChlapec byl ingame u toho, kdyz jsem si na nektere veci stezoval, takze pokud jsem na neco zapomnel, pridej se ^_^

    No a v podobnem duchu bych mohl pokracovat dale a cim vice novych veci bych v Terrarii objevil, bohuzel verim tomu, ze tim vice by se seznam polozek, proc uz ji nechci venovat ani minutu, rozrostl :(
    CCHLAPEC
    CCHLAPEC --- ---
    Jó Zelgu, měl by ses vrátit. Vylepšil jsem ti bumerang ;)
    EZEE
    EZEE --- ---
    ZELGARIS: aha:) jj hotel stoji, na to ze ten japanuv server je chvilinku tak jste tam docela provedli pekny veci, kazdopadne proc si to smazal?
    ZELGARIS
    ZELGARIS --- ---
    EZEE: Odpadak jsme meli v "hotelu" uz dlouho (myslim, ze ho tam postavil CChlapec), ale nez jsem smazal postavu i Terrarii, tak jsem ho upravil podle toho tveho.
    Doufam, ze Hotel jeste stoji ^_^
    EZEE
    EZEE --- ---
    jdu do hry, jo a ja mam na serveru 2 id, jedno pracovni ManiK a jedno domovsky Pan Slaninka a bydlim vedle veze napravo pod drnem ?:)
    EZEE
    EZEE --- ---
    PANIKA: aha sakra a ja si myslel ze jsem vymyslel neco originalniho :D
    PANIKA
    PANIKA --- ---
    EZEE: my s JACQUES157 mame odpadak uz dlouho ;)
    EZEE
    EZEE --- ---
    hele tam nekdo okoukal ten odpadak ode mne? nebo na nej taky prisel sam od sebe?:)
    JACQUES157
    JACQUES157 --- ---
    EZEE: jj, pokud by ho japan submitnul sem http://gmodtheater.com/Terraria/
    tak by to mohlo bejt videt..

    jinak sem se u vas byl podivat, moc pekny tam, nechal sem v jedny z truhel v prizemi nejaky prachy za ubytko v hotelu;)
    EZEE
    EZEE --- ---
    neda se udelat nejakej server viewer bo tak neco? aby bylo videt kdo tam je?
    EZEE
    EZEE --- ---
    to aby se tam kazdej nehnal :)
    CCHLAPEC
    CCHLAPEC --- ---
    Peklo se teď zdá být daleko víc hardcore :)
    JAPAN
    JAPAN --- ---
    Nezbláznilo se po patchi peklo? Teď se tam nedá nic dělat, mám tam skoro neustále červy, impy minimálně dva najednou, prostě pořád dokola hromada potvor, ještě před pár dny to byl tak jeden červ za deset minut a sem tam imp :)
    MYSHAAK
    MYSHAAK --- ---
    Ahoj z5, koukám, že Japan už server rozjel, takže asi nemá cenu, abych dával dohromady další, co? :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam