Nasleduji duvody, proc jsem chvili hral a uz nehraju Terrarii, takze pokud vas to nezajima, klidne to preskocte ^_^
EZEE: Tak ja hlavne jen zkousel, jaky je ten toliko vychvalovany multiplayer a musim rict, ze ve vice lidech to neni spatne, jenze verim tomu, ze v jine, lepsi hre, bych se se stejnymi lidmi bavil vice. Konretne v Terrarii mi ta grafika a ovladani a dalsi veci vylozene kazi pocit z hrani.
Stale plati, co jsem psal
[ ZELGARIS @ Minecraft ] a dnes v
[ ZELGARIS @ indie hry - hrajeme levně a hlavně originálně ] s tim, ze muj problem s grafikou a hlavne pak ovladanim postavy se jen tim tydennim hranim na Japanove serveru prohloubil a pridal bych (zopakoval) jeste dalsi poznatky.
Hlavni problem porad vidim v grafice a pak samotnem ovladani.
K esteticemu hledisku grafiky se uz ale ani nema smysl vyjadrovat. Ale k ovladani ano ^_^
Jak uz jsem psal jinde, jedna se o spatny klon ovladani ze hry Super Mario Bros (potazmo SMBX od tvurcu Terrarie) osekany o behani, coz je docela podstatna featurka. Moznost behat by ovladani mohla zlepsit, ale i tak se jedna o ovladani vhodne pro uplne jiny typ hry, nez je Terraria. V Terrarii bych opravdu uvital ovladani s dobrym air controllem jako napriklad v
Megaman Zero (link na youtube speedrun, pro ilustraci).
K tomu bych pak jeste mohl pridat detaily jako:
- prehnane (i vizualne) high level itemy a to nemluvim jen o tech z traileru. Chapu potrebu designera nejak odlisit zacinajici hrace a zacatecnickou vybavu od te high-level, ale myslim, ze zasel prilis daleko. Jak uz jsem psal jinde, budme radi, ze Notch s Minecraftem ma daleko strizlivejsi pohled na vec, nez tvurci Terrarie, kteri se tam snazi nacpat vsechno.
- stejny knockback pri zraneni nezavisle na tom, jestli vas zasahe obycejny zeleny sliz, netopyr nebo kostlivec. Toto neni problem u her jako Megaman Zero, kde je perfektni ovladani a air control. Nicmene v Terrarii je to k placi a vedlo to v mem pripade k nekolika zbytecnym a lacinym killum - tim myslim situace, kdy si hrac namisto "Ok, udelal jsem blbost" rekne "Kurva, ta hra si ze me dela srandu".
- smrt, ktera ve hre nehraje temer zadnou roli (ano, uz jsem si vyslechl, jak jsou penize v Terrarii podstatne, ale jsem zkratka odkojen Ultimou Online, kde smrt znamenala prijit o vsechno, coz dnesni MMORPG hraci odkojeni WoWkem, kde smrt znamena jen docasny postih, poskozeni zbroje a ztratu casti financi, asi nikdy nepochopi). Ale co je daleko horsi je fakt, ze smrt ciha uplne vsude. Jak jsem si s chuti zanadaval v Minecraftu na creepery, tak jsou uplne zlati oproti netopyrum, slizum, kostlivcum, a defacto vsemu, co se vam respawnuje temer za prdeli v tech nejpitomnejsich situacich (a verim tomu, ze cim blize k peklu, tim horsi to je).
- pouzivani itemu kompletne zkopirovane z Minecraftu, ale s tim rozdilem, ze v Minecraftu ma clovek vetsinou hromadu casu a mista, nez si dany predmet vybere a pouzije (mluvim prevazne o leceni), zatimco Terraria je hekticka a pit lekvary v boji, kdyz si vas nepratele kvuli stupidne prestrelenemu knockbacku prehazuji zleva doprava, zatimco se je snazite zabit (a pri utoceni nejde porade prepnout na jiny item), je vylozene k vzteku. Zase tzv. bad design decision, protoze Terraria je vic emetroidvania nez building sandbox a kdo hral nekdy treba Castlevanii, tak dobre vi, ze tam si hrac mohl hru pekne pauznout, pouzit lecivy lektvar a pak pokracovat, coz v Terrarii nejde. Tim nechci rict, ze by pauzovani slo nejak rozumne aplikovat v multiplayeru, ale namisto kopirovani Minecraftu mohl designer Terrarie premyslet a kdyz uz zmenil tempo hry, tak pridat i hotkey na vypiti lekvaru, ci hotbar fungujici jako v Diablo (zmacknete cislo polozky, automaticky se pouzije).
- pouzivani kladiva na zdi v pozadi. Verim tomu, ze kazdy z vas, co neco postavil, nelibilo se mu to a pak se snazil ty zdi odstranit si urcite zanadaval, jak nudna a zdlouhava to je cinnost. A proc? Uplne bezduvodne. Ted doufam, ze se nekdo nebude ohanet realitou, pac ze jsou zlate a stribrne predmety/zbrane efektivnejsi nez zelezne ma taky od reality docela daleko.
- GUI. Neverim tomu, ze existuje nekdo, komu to GUI pripada intuitivni. Rozdil mezi vybranym predmetem a ostatnimi v hotbaru neni temer videt (tyka se i crafteni). Ano v Minecraftu to taky neni reseno nejlepe, ale tam je videt zbran/predmet v ruce postavy, coz se v Terrarrii z nejakeho duvodu nekona (funguje to snad jen u louci a svicek, ale tam to evidentne funguje jen proto, aby byl objekt louc/svicka na obrazovce a mohl tak vrhat svetlo). Pruhlednost inventory a hotbaru je taky na facku, pokud se pohybujete v nejakem komplexu, tak je stezi videt, co je co za predmet, nehlede na to, ze je vsechno strasne prtave. A kolikrat se mi stalo, ze kdyz jsem prehazoval predmety v inventorari, tak jsem se netrefil primo do slotu, ale do toho maleho prostoru mezi sloty, coz vedlo k cemu? Ze postava predmet vyhodi...
- chybi jakykoliv highlight mista/prostoru kam miri ukazatel. Na to se da zvyknout, ale i tak bych tuto moznost uvital.
- ingame chat. No tak kdo z vas v tom chatu neco psal, tak dobre vi, ze ten chat je proste vtip a nebo mi to nefunguje spravne. Nez jsme prisli na to, jak napsat otaznik nam trvalo par minut, omezena delka textu je taky vylozene klackem pod nohy k psane komunikaci ve hre, atd.
CChlapec byl ingame u toho, kdyz jsem si na nektere veci stezoval, takze pokud jsem na neco zapomnel, pridej se ^_^
No a v podobnem duchu bych mohl pokracovat dale a cim vice novych veci bych v Terrarii objevil, bohuzel verim tomu, ze tim vice by se seznam polozek, proc uz ji nechci venovat ani minutu, rozrostl :(