• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MIKATCHOUPraguewatch - mapa pražských kauz
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    s Hurdou se najednou roztrhl pytel...

    Vlivný zastupitel stále hraje o lukrativní pražské pozemky – Novinky.cz
    http://www.novinky.cz/domaci/253495-vlivny-zastupitel-stale-hraje-o-lukrativni-prazske-pozemky.html?ref=ostatni-clanky

    zajímavý, novináři prostě potřebujou aspoň 10 let na to, než rozluštěj jednoho hajzla
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    Primátor Svoboda si před vlastním prahem nezametl | Týden.cz
    http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/primator-svoboda-si-pred-vlastnim-prahem-nezametl_219999.html
    BORDIGA
    BORDIGA --- ---
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    Aktivisté na Nuselském mostě protestovali proti zahlcení auty – Novinky.cz
    http://www.novinky.cz/domaci/253419-aktiviste-na-nuselskem-moste-protestovali-proti-zahlceni-auty.html?ref=stalo-se

    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SPIPI: Prostě mi celá ta akce připadá populistická a nesmyslná. Tím bych flame ukončil. Jo, dalo se to udělat o něco levnějc, ale to neznamená, že teď budem slavnostně prodávat tři údajně předražený luxusní policejní auta a na stovky milionů ztracených ve stavebních projektech se můžem vykašlat - sousto pro nespokojeného občana máme pořešené. A tak to na mě působí.
    Ty auta sou dobrý, pokud chtěli terénní auto (a to H3 je), tak pod milion toho na výběr moc není. Jestli opravdu potřebovali terénní auto je otázka, ale jako proč ne.
    Že H3 s původním armádním speciálem H1 nemá nic společnýho už sem psal, proč GM zrušilo značku Hummer je trošku složitější problém, to teď neřešme.


    A opět se dostáváme k "symbolům konzumu" a "udržitelnýmu životu", což je pro mě signál, že mám vypadnout. :-) tak se tu mějte....
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    Hele, nechci tady rozjíždět nějakej flame jo, ale ta tvoje obhajoba nákupu H3 mi připadá fakt trochu ujetá. H3, ač může mít cokoli z Chevroletu, poněvadž ho vyráběl General Motors, je pořád Hummer a nic jinýho. Auto, který se prostě vyrábělo jen proto, aby se vyhovělo trendu doby a některým fanouškům týhletý značky. Lidem, kterým vkus a udržitelnej život příliš mnoho neříká... H3 a vůbec všechny Hummery jsou symbolem nabubřelosti, symbolem konzumu a nadměrné rozhazovačnosti. Pro účely a potřeby státní správy, policie či čehokoli dalšího (snad vyjma armády, pro jejíž účely byl původně Hummer vyroben, než si ho Arnie koupil pro ježdění po Beverly Hills) jednoduše nepatří.

    To, že to auto je na hovno, je předražený a jeho provoz je příliš drahej byla příčina mimo jiné i toho, že ho GM vloni přestal vyrábět. A o tom, že se do města typu Prahy nehodí, o tom bych se teda prostě klidně hádal. Jednoduše tvojí obhajobu tohodle nákupu nechápu. Chápu smysl nákupu pár terénních vozů, pač třeba při sněhu, jak jsi zmínil, mohou být k užitku. Ale proč sakra zrovna H3???

    Jinak ceny H3 máš třeba tady:

    http://www.hummer.cz/hummer-h3/cenik-vozu.php

    a Škodovky tady:

    http://www.skoda-auto.cz/cze/model/newoctavia/pricelist/Pages/newpricelist-newoctavia.aspx

    Policie jezdí s motory 1,6 MPI (75 kW) nebo 1,8 TSI (118 kW)... Jaká byla cena Octavie před třemi lety, kdy se H3 nakupovaly? To si přečti třeba tady:

    http://www.auto.cz/skoda-900-octavia-edition-08-v-2-0-ceny-octavii-klesly-o-dalsich-30-az-50-tisic-nyni-zacinaji-369-kc-6734

    "Ale MP potřebuje stejně jen trochu zvednutej podvozek a 4x4."
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SPIPI: H3 není žádná luxusní limuzína. :-D Jakej audiosystém v tom konkrétně je nevim, ale bez příplatku tam nic moc slušnýho nebude, velký kola to má, když je to teréňák. Je to základní nejmenší Hummer, vlastně to ani není Hummer, ale Chevrolet, jen s jinou karoserií. Narozdíl od obřích a skutečně drahých modelů H1 a skutečně luxusního H2 je tohle vlastně dost obyčejný auto. Cena sevisu je plně srovnatelná se Škodovkou (opakuju, je to Chevrolet, taková americká Škodovka). Že je to luxusní auto je klam vyvolanej aurou modelu H2, kterej ale s H3 krom značky nemá nic společnýho. To je jako bys tvrdil, že popeláři zbytečně utrácej, protože jezděj v Mercedesech....

    K těm cenám - dneska sou ceny trochu jinde, před pár lety se taková ta běžná firemní Octavie pohybovala cenově někdy mezi 600 a 700 tisíci (my měli auto za 850.000,-), dneska to šlo razantně dolů. A pořád musíč přičíst policejní úpravu toho auta, což ti přihodí hezkejch 100.000,-.

    Kdyby to bylo na mě, asi bych místo H3 vzal Škodu Yeti, ta by dneska už hotová v policejní verzi mohla za těch 600.000,- bejt, sice terénní vlastnosti se s Hummerem nedaj srovnávat, ale MP potřebuje stejně jen trochu zvednutej podvozek a 4x4.


    Segway je podle mýho hovadina, já bych jim dal skůtra.
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    no možná se tady spíš pozastavujeme nad tím, že H3 není žádný off-road nebo chceš-li užitkový auto do terénu pro potřeby P ČR, ale luxusní limuzína co má velký kola a dobrej audiosystém. Prostě aby jezdila policie v H3 mi přijde a věřim, že i spoustu dalším lidem, dost přitažený za vlasy a musel to vymyslet někdo, kdo má rád prsatý holky a velký kšilty :)) Nejspíš ani nebyly vybrány standardním výběrovým řízením, kde zpravidla rozhoduje nejnižší cena. A propos nejdražší octavie nepřesahuje cenu 600 tisíc, což je pořád výrazně jiná cena, než cena H3, nemluvě o servisu a provozu...

    A ještě kontrolní otázka: Myslíš, že se Segwayem se líp, v případě potřeby, policajtovy zasahuje?
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SMALLRICCIO: Když v zimě tahali z příkopů zapadlý auta, tak sem si říkal, že ty H3 jsou asi nejužitečnější ze všech aut, co měšťáci maj, konečně byli k něčemu dobří...

    Celý mi to připadá jako pseudokauza, tady se skutečně ztrácej velký peníze, tahle technika možná stála dost peněz, ale Praha dostala, co zaplatila a zas tak nesmyslná mi ta technika nepřijde. Když už maj tak velkou flotilu aut, tak mi tři off-roady připadaj jako docela rozumná věc, můžou se občas hodit. Segway je hodně drahá hračka, to byla vždycky, ale zrovna v tomhle klubu posedlým vypuzením smradlavejch aut z centra mě překvapujou námitky proti elektrický dvoukolce - běhat po centru pěšky je pomalý, skůtr by byl levnější, ale smrdí - takže Segway a nebo kolo... :-)
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    Nechme to být, jsme OT, já zas dostanu ban a nikoho tady technický parametry off-roadů nezajmaj.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SPIPI:
    1.) Spotřeba 20l/100km mi nepřijde reálná, ale jak myslíš...
    2.) takže srovnáváme jabka s hruškama, aha, dobrý, už ani nemám chuť to číst dál...
    3.) první měl stát 870.000,-, další dva pak měly bejt dokonce levnější, ale kdo ví, jak to nakovec bylo. Pokud by tyhle ceny platily, nebylo by to zásadně jiné číslo, než na kolik přijde Octavia v policejní verzi.
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    HAMSTER: já se v autech asi tolik nevyznám, pravda.. ale

    ad1) kombinovaná spotřeba je u H3 přibližně 14l/100km, v případě popojíždění v Praze mi přijde spotřeba 20l realistická, leč asi opravdu spíš maximálně možná.
    ad2) uvedená částka 824 tisíc je pouze za rok 2010, oněch 228 tisíc km najeto je od roku 2008, respektive 2009 = čti články pozorněji ty trojčlenko .)
    ad3) tři vozy stály přes 3 mega, to mi moc jako běžná cena Octavie nepřijde :) Pokud však disponuješ zdrojem s jinou částkou, kterou MHMP za H3 dal, sem s ní.

    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SPIPI: V autech se trochu vyznám, takže si neodpustím několik poznámek k těm Hummerům H3

    1.) H3 je poměrně malý off-road, spotřeba 20l/100km je absurdní.
    2.) Každý, kdo ovládá trojčlenku, si spočítá, že náklady na provoz těchto aut s údaji o jejich spotřebě nesedí. To by totiž museli strážníci utratit přes 1,5 mega jen za benzín. Pokud utratili 825.000,- za provoz (benzín + servis), musí ta auta mít spotřebu výrazně pod 10l/100km, což ostatně odpovídá i provozním vlastnostem takového auta.
    3.) Pokud vím, ta auta Prahu nestála zásadním způsoben více, než jinak běžné Octavie.
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    na to je jednoduchá odpověď - pokud je systém a metodika práce Policie ČR taková, jaká je, zvláště pak v těch lokalitách, kde problémy s kriminalitou objektivně jsou, tak to nějaká kamera nezachrání. Prostě stejně tam nakonec fyzicky někdo od Policie ČR (městská policie toho moc udělat taky nemůže) musí být, "teď a tady" zasáhnout. S kamerou to budou mít leda natočený, jestli vůbec...

    Já si prostě nemyslím, že by kamery (1) odradily od kriminality a (2) pomáhaly efektivně (pokud vezmeš v potaz náklady na instalaci a provoz) kriminalitu snižovat.
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    *za šafrán si dejte třeba rohlíky nebo prostě něco, čeho bejvá hodně a dostatek - u šafránu to zrovna neplatí no :)
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    Kamery sociálně patologický jevy neřeší a neexistuje ani žádná relevantní studie, že by se díky kamerám někde někdy něco vyřešilo... maximálně, a i o tom by se dalo polemizovat, přesouvají problém jinam.

    Není to nic jiného, než tunel, investice do něčeho, co na první pohled vypadá spolehlivě a je to potřeba. Opak je pravdou.

    Pro agresivní mlaďochy by za ty milióny bylo nízkopraháčů a terénních programů jak šafránu, stejně tak mejdanů jinde, než na ulici, kvalitnějších zámků u baráků nebo u sklepů a nakonec i víc těch uniformovaných pochůzkářů. Zároveň by to byla investice do rozvoje a nikoli a pouze nějaké fašizoidní orwellovská represe.

    Kamery, to je slepá ulička. Však se podívej na Londýn, kde jich je tisíce. Kriminalita stejná, jen si stačí zakrejt obličej. Na to establishment reaguje tím, že vyvíjí technologii, která tě pozná třebas dle tvýho kroku a stylu chůze a nakonec ti po narození vpálej čip pod kůži, protože i ty kroky jdou nakonec vošmelit...
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    YBUKO: Dokud se kamery neumí samy pohybovat ulicí (a doufám, že se toho nedožiju), je tohle podle mě úkol pro měšťáky. Pro zločince není nic jednoduššího než si vyhlídnout místo, kam kamera nemíří.
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    Za Kotrouše strážníci utratili miliony za netradiční stroje

    Téma: Městské části

    6.12.2011 PRAHA HN Strana 4 Téma Městská á policie

    Nákup Hummerů strážníci obhajují vlastnostmi

    Vznášedlo je prý běžným prostředkem pro záchranu životů

    Daňové poplatníky stály stroje, které si pro své potřeby zakoupila v posledních několika letech městská policie, miliony korun. Další statisíce stojí ročně jejich provoz. Některé drahé stroje určené pro mimořádné situace si přitom ještě strážníci zatím v ostré akci ani nevyzkoušeli. Třeba vznášedlo za více než dva miliony korun, které je ve výbavě poříčního útvaru městské policie od roku 2007, nepoužili ani jednou. Hlídkovat na Vltavě se vznášedlem strážníci také nemohou, protože obojživelník s velkým ventilátorem formálně není loď, a tudíž na hladinu bez speciálních povolení vůbec nesmí.

    Použít ho tak mohou jen ve chvíli, kdy primátor města vyhlásí krizovou situaci. „Já kluky od poříční jednotky znám a vím bezpečně, že to vznášedlo lítalo, jezdilo a fungovalo. Zachraňovat lidi umí a technika je naprosto unikátní a do Prahy se za povodní hodí,“ tvrdí Josef Toman, obchodník se vznášedly. „Na jedinou otázku vám však neodpovím, a sice jestli hodnota toho vznášedla městské policie odpovídala nákupní ceně. O tom bych mohl diskutovat,“ dodal Toman.

    Městská policie nákup vznášedla obhajuje. Díky pohybu na vzduchovém polštáři dokáže překonávat i jezy nebo jezdit po ledě. „Na Západě jsou vznášedla běžným prostředkem pro záchranu životů,“ tvrdí vrchní policejní rada Ludvík Klema, jenž je dočasně pověřen vedením městské policie.

    Bývalá pražská zastupitelka za Stranu zelených Petra Kolínská tvrdí, že netradiční techniku policie kupovala především kvůli tomu, aby měla na co nalákat nové strážníky při náborové kampani. „U městské policie si rádi dělají dobrý den z Pražanů. Vedoucí Městské policie Prahy 1 mi před dvěma lety hodinu vysvětloval, že nemá strážníkům možnost nabídnout žádné benefity a kluci z ulice tyto výkřiky techniky a možnost svezení se v nich velmi ocení,“ popsala Kolínská.

    Nákup drahých terénních vozidel značky Hummer, bez výběrového řízení, pro potřeby policejního oddělení Prahy 1 kritizovali snad úplně všichni, včetně tehdejšího primátora Prahy Pavla Béma. Nakonec městská policie zakoupila tři dvoutunové Hummery, které na spotřebu paliva moc nehledí.

    Využitelnost těchto aut v náročném terénu přitom zpochybňuje sám Klema. V rozhovoru pro HN o nich nedávno hovořil jako o nákupních taškách dam z USA. Mluvčí městské policie Jana Přikrylová o Hummerech prohlásila, že vozidla strážníci používají například při kalamitách k vyprošťování aut zapadlých do sněhu. „Kromě toho byly vozy nasazeny během ničivých povodní v severních Čechách, na území metropole pomáhaly vyprostit také vozy, které uvízly v rozbahněných terénech,“ upřesnila Přikrylová.

    Kritice čelila městská policie také v roce 2009 kvůli tříkolovému motocyklu Can am Bombaedier, který stál téměř půl milionu korun. Ten mají strážníci zapůjčen od Městské části Praha 1. Pochybnosti o potřebnosti provázel i nákup dvoudveřových i čtyřdveřových automobilů značky Smart.

    ***

    Z vozového parku městské policie

    3 267 620 Kč

    za tři vozy

    Hummer

    Strážníci využívají tři vozy Hummer H3. První z nich koupila městská policie v roce 2008. Další dva vozy zakoupila v roce 2009. Všechny mají spotřebu zhruba 20 litrů benzinu na sto kilometrů. Je v nich nainstalován i systém na pohon zemním plynem. Drahý provoz se tak promítá do ročních nákladů, které strážníci za rok 2010 vyčíslili na 824 75 korun včetně pohonných hmot a údržby. Vozy dosud najezdily asi 228 tisíc kilometrů. Pražané je mohli běžně potkat na Václavském náměstí či na panelových sídlištích.

    2 230 000 Kč

    Vznášedlo

    Vznášedlo koupila městská policie v létě roku 2007. Stroj SCOUT Hovercraft XS 430 strážníci ještě nikdy nepoužili v ostré akci.

    Obojživelník měří 4,25 metru, váží 335 kilogramů, motor je čtyřtaktní Weber s objemem 750 kubických centimetrů s výkonem 110 koňských sil. Na vodě uveze čtyři lidi, na souši o jednoho více. Má zasahovat především při povodních a dalších katastrofách. Za hodinu provozu dají strážníci zhruba 400 až 450 korun.

    1 154 141 Kč

    za čtyři vozy

    Smart

    Strážníci provozují čtyři miniauta typu Smart. Dva nejmenší dvoudveřové vozy koupili v roce 2003. Jde o vozy Smart for Two. Větší čtyřdveřové Smart for Four koupila městská policie v roce 2004 a 2005. Vozy strážníci využívají k běžné hlídkové službě.

    226 100 Kč

    za dvě vozítka

    Segway

    Vozítka Segway slouží u městské policie v počtu tří kusů, z toho je jedno zapůjčeno od Městské části Praha 1. Vozítka byla zakoupena v roce 2009 a strážníci je využívají k hlídkové službě v centru města. Na vozítkách prý strážníci pokryjí území o větší rozloze.
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    SPIPI: pěkné, až se mi zachtělo zase jezdit na černo :).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam