• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MIKATCHOUPraguewatch - mapa pražských kauz
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SMALLRICCIO: Bulvár řešenej jako pěší zóna? Originální nápad....
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SMALLRICCIO: Mě teda představa megaobří pěší zóny moc neláká, ale asi máme o ideálním městě jiné představy. Mě se líbí rušná živá města, prázdné pusté klidné pěší zóny se skupinkami turistů mě děsí....
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    MIKATCHOU: Máš moc bujnou fantazii ty hodnoto postmateriální společnosti. :-D

    P.S. Zkusme toho využít. Představ si například, že existují i lidé, kteří se striktně neřídí dogmatem nějaké ideologie. Že kašlou na tvoje neoliberalismy a neomarxismy, ať už tím myslíš cokoli. Třeba se tvůj černobílý svět trochu probarví...
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    HAMSTER: slovo anarchie nadarmo do úst neber... proč používáš ten kondicionál? Vždyť poplatky přece v centru nemáme. Většina lidí ale ví, že by centrum mohlo vypadat mnohem líp, kdyby tam ta auta nebyla v takovém množství.Stačí se podívat třeba na takový Frankfurt nebo jiná německá města, tam už se projevujou hodnoty postmateriální společnosti, kde většina lidí sdílí společné vědomí toho, že po centru města je lepší jezdit metrem, tramvají a nebo na kole.
    Když jsem mluvila o té deregulaci, nechtěla jsem tím říct, že nás zabije deregulovaná doprava v centru, nýbrž právě plošná deregulace jako taková. Možná, že tady nikdo z vás plošnou deregulaci neprosazoval per se, ale implicitně jsem vytušila určité neoliberální naladění obou diskutujících z vašeho opozičního tábora. A neoliberalismus prosazuje deregulaci na všech rovinách, snad jedině s výjimkou regulací platících pro ty, kterými se neoliberalismus cítí být ohrožen...
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    MIKATCHOU: žasnu, kde bereš tyhle informace...
    Opravdu si myslíš, že pokud nezavedem vjezd do Prahy jen na propustku, zavládne anarchie?
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    KEMAL: já se na to takhle dívat odmítam, proto říkám, že každá společnost potřebuje mít nějaký určitý bazální řád, pravidla a regulace... když by tady hoši plošně nic neregulovali, tak se taky může stát že během pár dnů nebo týdnů všichni pochcípáme...
    KEMAL
    KEMAL --- ---
    MIKATCHOU: no jestli jsi připravena respektovat svobodu kamionu nechat tě o sebe rozsekat, svobodu pozůstalých na rozprodání tvé tělesné schrány na orgány a svobodu sousedky či prodavačky vyrazit ti pár zubů, tak je samozřejmě možné se na to tak dívat ...
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    Čteš taky, co tu píše někdo jiný, nebo čteš jen sama sebe?
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    btw, jestliže tedy podle vás je možné mít plnou svobodu, tak je teda asi možné abych ted sla a jela po silnici 260 km v hodině, nebo bych třeba mohla vlepit facku sousedce a nic by se mi nestalo, případně si dojdu svobodně do samoobsluhy pro rohlíky a svobodně se rozhodnu je nezaplatit...
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SMALLRICCIO: Já bych to nenazýval "škodění", je to zcela legální podnikání umožněné českou legislativou. Když si zaplatíš, nechaj tě na pokoji (ač se to dost podobá spíše výpalnému), tyhle společnosti úspěšně podnikají v celé Evropě a najímají si je v rámci konkurenčního boje snad všechny velké firmy. Zda je to morální, správné a zda občanská sdružení a "neziskové" organizace dostaly svoje práva za tímto účelem už nechám vaší úvaze....
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    vy jste demagogové, neskutečný, ještě jednou si přečtěte co tady před chvílí zaznělo o těch svobodách, individualismu a podobně, já už na to nemam nervy...
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SMALLRICCIO: Nemám dojem, že by vliv různých zájmových skupin a sdružení byl "minimální". Dokonce právě naopak, skupinka zfetovanejch hipíků dokáže v současném systému znepříjemnit život tisícům lidí a tyhle svoje pravomoci dokážou tyhle skupiny mistrně zneužívat.
    (Uvedu příklad - ty jako občan téměř nemáš možnost ovlivnit výstavbu ve svém okolí (pokud se nejedná přímo o sousední parcelu), zato občanské sdružení z druhého konce republiky ano.)
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    MIKATCHOU: to opět příliš omezuje příliš mnoho lidí - to mě neuspokojuje.
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    HAMSTER: všichni ostatní by tam směli pouze za poplatek .)
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    MIKATCHOU: No a já se domnívám, že by to spoustě lidí zkomplikovalo život (protože centrum města imho neslouží jen rezidentům a nepřijíždí sem jen jejich zásobování), takže podle mě je nedomyšlený tvůj návrh - proto se neshodnem.
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    HAMSTER: to co on řekl není žádný zobecněný pohled, to je pohled jednostranný a ahistorický, povrchní a nedomyšlený.


    HAMSTER: auta tady nikdo rušit nechce, nebo zakazovat - na spoustu věcí se auta skěle hoděj, domnívám se však, že naprosté většině lidí by v centru bylo mnohem lépe kdyby do centra směli jezdit jen tamní rezidenti a zásobování...
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SMALLRICCIO: Problém je, že takle zobecněný by se tenhle argument dal použít i pro legalizaci atomový bomby pro domácí užití...
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    Svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhýho, to je jasný, spor je spíš o to, kde ta hranice vede. Můj pohled na věc je takovej, že pokud někdo jezdí autem natolik rád (nebo ho natolik potřebuje), že mu to vyváží veškeré nepříjemnosti a náklady s tím spojené, není důvod mu v tom bránit. A v tom se holt s místníma neshodnu, protože oni by ty auta chtěli zakázat plošně (čímž by podle mého názoru překročili hranici své vlastní svobody).
    To je celý, nehledejte v tom nic složitějšího.
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    SMALLRICCIO: jenže ty taky nesmíš překážet někomu druhýmu víš? a o tom to právě je...
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    HAMSTER: Víš co? Zkus si dát svá slova: "V centru je MHD rychlejší, levnější, jednodušší, přesto jsou lidi, co se rozhodnou jet tam autem. Asi k tomu maj nějaký důvod (a důvodem může být i to, že prostě rádi jezděj autem) a já pořád nechápu, co tě opravňuje je jakkoli kritizovat. Je to jejich volba, je to zcela legitimní a legální a tobě do toho nic není. Zvykni si, že žijem ve svobodný zemi kde už veškerý jednání lidí není daný stranou a vládou a kde žádnej samozvanej majitel nejvyšší pravdy nemá ostatním co poroučet." do souvislosti s citací, kterou jsem zde vložil. Pokud ti to nedojde, pak si zadej do třeba do googlu například heslo "negativní externality automobolivé dopravy". Anebo zkus zapojit mozek, nic těžkého, a zamysli se nad tím, proč asi tak někomu může vadit nadměrný automobilismus. Jako další heslo doporučuji nastudovat rozlišení mezi tzv. pozitivní a negativní svobodou, případně svobodu k něčemu a svobodou od něčeho a toto celé objevné poznání napasuj na floskuli, kterou zná každý středoškolák, akorát my, Čehové, jsme si ji jaksi dostatečně ještě nestihli přisvojit, totiž že svoboda jednoho začíná tam, kde končí svoboda druhého, a tuto floskuli proměň tak, že nikoliv končí a začíná, ale tyto individuální svobody se navzájem prolínají. Pak tuto gigantickou sumu nového poznání vztáhni na svůj zcela nekritický vztah k automobilismu a po cestě k tomu přiber seznam falešných logických závěrů (tzv. fallacies), zejména tzv. strašáka do zelí (straw-man fallacy), a výraznou měrou se zvýši šance, že se zdejší příspěvky přiblíží od trollování k čemusi co bude zdánlivě připomínat diskusi. Jinak skutečně nevidím důvod, proč v tomto dále pokračovat. (Aby bylo jasno, nesouhlasím se vším, co proti tobě někteří vznášejí, ale dlužno dodat, že tys nejednou prokázal nedostatečnou vůli diskusi kultivovat a skutečně diskutovat - tedy pochopit -, co se ti ostatní stačí sdělit, takže se pak nediv, že na hrubý pytel hrubá záplata. A jakkoliv bych totéž mohl říci i o některých jiných zde, pak, poněvadž nehodlám zkoumat, kdo si kdy a jak začal, vzhledem k tomu, že téma tohoto auditka je jasné, nezbývá, než abys případně zkrotl či se vypařil ty. Nemusí být, pak ale zkus víc chápat.)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam