HONZAL: Mne hodne na zacatku vyhovoval Ruben a hlavne kdyz jeste ucila Lenka, protoze ta dokazala rozpitvat kazdej prvek na prvocastice stylem: “Tady des tyhle doby tenhle krok, pak je tenhle tenhle impuls, pak das ruce sem a je tu dalsi impuls na tyhle tyhle doby”. Jinak feeling s rytmem se imho ucis hlavne praxi, to je ze tancujes a pokud nejses hudebnik tak to zkratka trva, je to i tim ze treba konkretne timba je uz docela tezka muzika, meni se tam co chvili rytmus, sem tam naka rumba, casti sonu etc. Nektery skladby jsou vyzva i pro velmi zkuseny tanecniky viz treba:
A Sancochar Boniatohttps://youtu.be/DV3t4YHc0uAZkratka nez se clovek vytancuje, chvili to trva a i kdyz tancujes dlouho porad se Tvuj styl vyviji. Ze zacatku ses rad ze poznas kde je “1”, po case uz nemas problemy tancovat na cokoliv az se treba dostanes k tomu ze si hrajes s rytmem, nektery casti “baru” zrychlis, nekde vlozis pauzu, hrajes si se strukturou skladby, zvladas tancovat contratiempo, on3 etc. Za me byl nejvetsi ulet kdyz sem intuitivne poznal co se bude dit ve skladbe kterou sem slysel poprvy.
Samozrejme nema smysl jet porad a porad novy veci, ale mit i jako ucitel cit nechat to co se ty studenti naucili “dozrat”, zpomalit, opakovat nebo nechat
ty lidi jen tancovat paac to neni olejtvani jejich prachama ale oni se tim i ucej jak to chodi napartt kam treba nechodej paac se stydi atd.
Studenti by naopak meli bejt hodne trpelivi, nemeli by se ostychat se ptat kdyz jim neco nejde a pokud je na ne styl vyuky moc rychlej pak to tomu lektorovi rict.
Zkratka chci rict ze neni uplne sranda tu salsu ucit dobre - btw nejsem ucitel.