• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • Přišli jste skrz odkaz na příspěvek, který již neexistuje.

  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHANKETY nyx :: pripominky uzivatelu
    MADLENKA
    MADLENKA --- ---
    SOTD: analogovej deníček
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    SOTD: co třeba jak kdy?
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    SOTD: nevím jak kde, ale ten u mě ve třídě byl naprosto jasnej, nejen barvou kůže, ale i chováním, je to jako s černochama, ty se taky chovají svým způsobem, to prostě neodpářeš svůj původ a kulturní pozadí nebo ano, ale potom už bych ho za Roma nepovažovala, třeba tu vietnamku už bych asi považovala za češku, ona mluví perfektně česky, vyrůstá v českém prostředí a neodlišuje se od nikoho ve třídě kromě vzhledu, například je tam srbský chlapec a ten je prostě uplně jiný, je to na něm vidět, nebo francouz a ten zase je úplně k nerozeznání, toho bych přiřadila k čechům, ale jsou ve třídách děti ze Sýrie, Francie, USA, Němci, velký kulturní pelmel a jedna část fakt není k rozeznání a druhá s tou svojí kulturou jsou evidentně pořád velmi spjatí, to se pozná, třídní učitel , který s dětmi tráví spoustu času to dokáže velmi dobře odlišit
    LEENVECKA
    LEENVECKA --- ---
    LODBROG: taktez.
    LODBROG
    LODBROG --- ---
    SOTD: Už ne.
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    co je to Rom s lehkým mentálním postižením? v každé třídě je několik dětí s ADHD nebo dyslexií nebo jinou poruchou, jestli teda je sčítat, tak potom by na to měly ty děcka mít papír na nějakou poruchu plus že je Rom, tak to každý třídní učitel pozná, to není jen o barvě kůže, započítat by se měli i asimilovaní Romové, protože jeslti tomu dobře rozumím, tak si někdo ve štrasburku chce dokazovat, že jsme rasisti v čr, ne?
    měla jsem ve třídě taky Roma, byl naprosto ok, jen neměl neustále nějaké potřeby, řešili jsme to ve sboru tak, že jsme mu to holt obstarávali, kde se dalo, je trochu živější, ale z průměru nevybočuje, ale je jen jeden
    postoj učitelů nechápu, naopak by se měli snažit pomoct to sčítání uskutečnit ve vlastním zájmu.
    na druhou stranu, mám ve třídě vietnamskou holčičku šestiletou a ptala jsem se jí, jestli je vietnamka a ona mi řekla, že je češka, táta je vietnamec, máma češka, holčička se naprosto ztotožnila s tím, že je češka
    SALAMAN
    SALAMAN --- ---
    Já bych všechny ty menšiny zplynoval, ty počty každého jenom obtěžují.
    MINERWA
    MINERWA --- ---
    87HIGHFLYER: třeba musel :)
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    LOPIK: když je nespočtete, dorazí náš rasový inspektor...


    87HIGHFLYER: no tak vzhledem k tomu, že zde proti sobě stojí směrnice školské inspekce a listina základních práv a svobod, která je nadřazená i ústavě, tak je to vcelku jasné.

    Listina základních práv a svobod
    http://www.psp.cz/docs/laws/listina.html

    článek 3.

    ...(2) Každý má právo svobodně rozhodovat o své národnosti. Zakazuje se jakékoli ovlivňování tohoto rozhodování ...
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Rozkaz zněl jasně - spočtěte kolik máte ve třídě romů - lebky jim asi měřit nebudou, nevím jak to formulovat líp..
    87HIGHFLYER
    87HIGHFLYER --- ---
    ZUZKAOU: no...ne:)
    ještě by mě teda zajímalo, estli je dítko rom když si to fundovaný okolí myslí, ale dítko řekne, že rom není (že je třeba kapitán korkorán, což bych řek je naprosto legitimní odpověď dítěte, ne jen ze zvláštní školy)
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    87HIGHFLYER: tak. Pevně doufám, že si v anketě zatrhl, že tomu rozumíš naprosto přesně :-)
    87HIGHFLYER
    87HIGHFLYER --- ---
    mně to celý příde jak totální píčovina...
    CHORCHE
    CHORCHE --- ---
    ZUZKAOU: me na todle prijde trosku pofiderni tadle cast: a/nebo je za takového/takovou považován/a významnou částí svého okolí na základě skutečných či domnělých (antropologických, kulturních nebo sociálních) indikátorů."
    snad to nevytrhavam z kontextu, ale s tema a/nebo/ci se to podle me da cist i takhle
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    SOTD: ta definice je oficiální úřady a ombudsmanem schválená definice jak se pozná romský žák. Se stimsmiř. Otázkou ovšem je, co nebohé děti, které se cítí býti cigány.

    A teda drobná nápověda - neuvedla jsem ji proto, aby zpochybňovala tvé tvrzení, ale abych zesílila absurdnost oné věty.
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    87HIGHFLYER: ale důležitý je co si o nich myslí většina učitelského sboru, sociálka nebo uliční výbor, nebo tak něco, přece.

    A teda z logiky věci u tohohle šetření vyplývá, že i na školní inspekci jim brzo dojde, že i když mají 100% návratnost a validnost dat pomocí rasových inspektorů a vědí tak, kolik mají cikáňat v zvláštních školách, tak budou muset taky zkontrolovat rasový profil na běžných školách, aby jaksi mohli dopočítat jak se to liší.
    87HIGHFLYER
    87HIGHFLYER --- ---
    ZUZKAOU: jj, to bych těm mentálně zaostalejm dětem přečet, určitě z toho budou moudrý a hned jim bude jasný, jestli jsou rom nebo nejsou:)
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    SOTD: ta definice schválená ombudsmanem zní "Za romského žáka/žákyni považujeme člověka, který se za něj/ni sám považuje, aniž by se nutně k této příslušnosti za všech okolností (např. při sčítání lidu) hlásil/a, a/nebo je za takového/takovou považován/a významnou částí svého okolí na základě skutečných či domnělých (antropologických, kulturních nebo sociálních) indikátorů."
    MARI
    MARI --- ---
    87HIGHFLYER: tak treba forma sebemrskacstvi. ;)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam