OMN: prede mnou bylo podle cisla objednavky uz na konci kvetna dalsich 56k lidi, kteri do toho dev kitu sli. Pritom ten DK je pro normalniho cloveka zatim dost nepouzitelny. Diky rozliseni (1280x800) je v tom obtizne cist texty, rozlisovat objekty v dalce, vidis neco cemu se rika "screen door effect", kde je jasne viditelna mrizka pixelu a mezery mezi nima. Ackoli ma FOV pomerne velke, tak porad vidis dost cerne kdyz kroutis ocima a nuti te to vic otacet hlavou. 3D efektu je obcas tezke dosahnout, jelikoz to vyzaduje dost stelovani (vyber vhodne cocky, posunuti displaye na riftu), kalibrace a vule ignorovat vsechny ty nedostatky.
Tohle jsou vsechno problemy, ktere se uz ted vyresit daji, ale je to zatim moc drahe. Carmack o tom zrovna mluvil na videu z quakeconu, co tu nedavno probehlo. Diky tomu, jak vyrobci tlaci 4k displaye spotrebitelum se treba dockame 4k 120hz displaye pro 7" tablety, ktery tam pujde nacpat.
Co se tyce podpory her, tak TriDef 3D ovladace, ktere byly doted zamereny ciste na 3D displaye a televize maji v beta verzi podporu pro rift (zpusob zobrazeni a head-tracking), ale ze se s tim ta hra spusti jeste neznamena, ze to funguje dobre. Tyhle ovladace funguji tak, ze v podstate ohackuji zpusob jakym ty hry vykresluji scenu a bud ji donuti vykreslit jeste jeden snimek z trochu jine pozice nebo ten druhy snimek ziskaji nafejkovanim posunu ciste z dat ve frame a depth bufferu. Ackoli se takhle da spustit temer cokoli, co podporuje DX9, rozhodne to neni nic idealniho. U stinu a efektu se muzou objevovat ruzne artefakty, zhorsuje to framerate (coz je problem, kdyz potrebujes vlastne 120 fps), navysenim FOV a obalenim hry kolem sebe prichazis o UI prvky po stranach, etc.
Pro nejaky obstojny VR zazitek je potreba mit solidni podporu. Valve napr. podporuje rift pro HL2 a TF2, ale tohle bude znat az u her, ktere jsou primo delane pro VR. Kde nemas kazdou minutu cutscene, ktera ti vezme kontrolu nad kamerou a zacne s tebou litat po okoli (z toho je cloveku po chvili fyzicky spatne), kde jsou UI prvky zakomponovane primo do herniho sveta, kde neni orientace hlavy a tela hrace jedno a to same. Dobra ukazka tohodle je napriklad Hawken, ale da se to i u jinych zanru.
"vyvoj/editace vlastni virtualni realit apod." mozna je, ale zatim jsem si nevsimnul niceho, co by to nejak zjednodusilo. Takze treba Unity (bohuzel pro verze za $1500 diky integraci s dll tretich stran) nebo UDK ci jakykoli dalsi engine.