• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ANDY_WARHOLKompozice, skladba, hudebni teorie: elektronicka hudba
    Pouziti klasickych postupu v elektronicke hudbe.

    Myslite si ze pri tvorbe elektronicke hudby je zadouci pouzivat klasicke postupy hudebni kompozice ?

    76 hlasy od 76 respondentů

      rozbalit záhlaví
      SHEALA
      SHEALA --- ---
      BENKI: ne e. Neches nam dat lekce trenovani hudebniho sluchu? Neumim to a strasne me to sere.

      A mam dotaz, jak se prekladaji do cestiny "Passing notes"?
      A passing tone (PT) or passing note is a nonchord tone prepared by a chord tone a step above or below it and resolved by continuing in the same direction stepwise to the next chord tone (which is either part of the same chord or of the next chord in the harmonic progression). Where there are two non-chord notes before the resolution we have double passing tones or double passing notes.
      http://en.wikipedia.org/wiki/Nonchord_tone#Passing_tone
      BENKI
      BENKI --- ---
      To si děláte srandu že to nenajdete po pár šáhnutí na klávesy?
      DESTROYER
      DESTROYER --- ---
      MUABI: Jj, mam na bp celkem dost vydanych tracku a u vetsiny z nich to tam je spatne. Ale predpokladam, ze pokud nekde hraje "hitovky" a bestsellery tak tam to budou mit ohlidane.
      MUABI
      MUABI --- ---
      DESTROYER: pokud jsou povetsinou spatne tak ty utility jako
      je mixingkey nejsou moc spolehlive.
      MUABI
      MUABI --- ---
      ANDY_WARHOL: Neskladam psytrance, ikdyz pocatky k tomu smerovali , nybrz IDM, Chillout a Ambient.
      Témuž se věnuju při míchaní hudby,při kterem kombinuju různe alternace pomaleho tempa.
      Tak že víceméně sázím na offbeatove přechody.
      Říkam tomu pruřež žánru, neboť se stylů v setu nachází více jak jeden,dva.
      Ale planuju si návrat ke čtyřtaktu, tak že asi zkusim nějaky Goa a Progresive,
      ktery mě baví za poslední čas více než již pro mě oposlouchané Darkpsy.
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      sem si konecne objednal novy klavesy, 25 klaves je opravdu k nicemu, ted budu mit 61, coz sice neni plnohodnotna klaviatura, ale uz je to vice nez pouzitelne, tak se tesim.
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      MUABI: ps nejde ani tak o akordy ( i kdyz to souvisi), jako o toninu. akordy muzes mit ruzne, ale vzdy v ramci nejake toniny.
      SHEALA
      SHEALA --- ---
      DESTROYER: aha, dalsi iluze zborena :)
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      MUABI: tim nijak nevyvracis co pisu.
      jinak se da smixovat track v ruznych toninach i jinak, nejsem dj, jak sem rekl, ale slysel sem ruzny moznosti. napriklad se pouzije z jednoho tracku plocha bez rytmiky a z druhyho cast tracku, kde neni melodie, treba jen basa, ktera muze mit v pripade psytrance (ktery pokud vim muabi tvori) jen dva tony, takze i kdyz to bude jina tonina, tak ty dva tony muzou s tim druhym trackem ladit, takze se to ani moc netluce.
      DESTROYER
      DESTROYER --- ---
      SHEALA: vetsinou spatne ;-)
      SHEALA
      SHEALA --- ---
      ANDY_WARHOL: na beatportu je napsany v jaky sou tonine.
      MUABI
      MUABI --- ---
      ANDY_WARHOL: ja osobne nerad pouzívam pri mixu pitch, nebot je ta zmena hodne znát vuci originalua proto vybíram tracky tak aby do sebe sedli.
      zkusil jsem ten program Mixing key, da se říct ze funguje. (coz mi mozna trochu usnadni praci pri hledani)

      Ale z pameti dedukovat bych se mozna naucil jen dlouhodobym naposlouchavanim a cucenim ve kterem akordu co hraje.
      Jsem zvyklej pracovat intuitivne a improvizovat zpusobem pokus/omyl. Ten popis je pro me pak uz jen operna berlicka v matrixu.
      Pamat si vsechny akordy,jejich popis a vzajemny vztahy neni zrovna uceni u ktereho bych chtel stravit zbytek zivota.
      Ac tedy nejaky zaklad je dobry. Ale za tech 15.skladani v softech si myslim.
      Nejaky zakladni akordy ovladam a najit klic k nejake skladbe pri improvizaci na klavesy take umim. Akorat je pak uz neumim pojmenovat.
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      myslim ze kdyz chces mixovat dva tracky v ruznejch toninach, tak je muzes ten jeden zpomalit nebo zrychlit a tim zmenis jeho toninu, aby to pasovalo, ale to uz si musis stejne usima zkontrolovat, i kdyz verim tomu ze v nejakym dj softu by to slo automatizovat. ale tohle neznam, je to pro me tenky led
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      MUABI: koukam na to, de o to, ze bys musel vedet v jaky jsou ty tracky tonine, coz u cizich bude obcas problem zjistit. ja bych to treba z fleku nepoznal, poznal bych to kdybych si treba zkusil zahrat tu melodii, ale jen podle poslechu ne. u vlastnich je situace ponekud jina, ale tam si zase nejsem jistej, jestli je nutny delat tracky v ruznejch toninach
      podle me staci jedna dur a jedna mol. coz najdes na tom kruhu ty co sousedi, ktery dve k sobe pasujou (treba ze k c dur je a mol) a ty pouzivat, pak muzes set mixovat jak chces, jen samozrejme dat pozor na beaty
      OWECK
      OWECK --- ---
      TRIBASS: pouzivas u toho piana sustain pedal? nevim, mozna jej jen neslysim...ale asi bych to obcas timto podporil :)
      SANTHOS
      SANTHOS --- ---
      a nebylo to ani tak tezky :)
      MUABI
      MUABI --- ---
      ANDY_WARHOL: :) a jsme doma .
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      MUABI: hadam ze kdyz je to kruh,tak kamelot to byli prece rytiri kulateho stolu.
      MUABI
      MUABI --- ---
      SANTHOS: mas pravdu, pak uz nechapu ten nazev camelot,ale to je asi nepodstatné.
      SANTHOS
      SANTHOS --- ---
      MUABI: To vypada jako kvintovej a kvartovej kruh
      MUABI
      MUABI --- ---
      camelot wheel, používá se běžně pro mixovaní , máte s tím někdo zkušenost ?

      http://www.harmonic-mixing.com/Images/camelotHarmonicMixing.jpg

      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam