• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ANDY_WARHOLKompozice, skladba, hudebni teorie: elektronicka hudba
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    podle me sou lidi co hudbu cítí a pak lidi co potřebují tyhle složitosti aby to trochu pochopili. takovej Mozart to podle me nepotřeboval.
    TRIBASS
    TRIBASS --- ---
    na ovčáky čtveráky nebo na nějakou primitivní hudbu domorodejch kmenů to potřeba neni, práci taky zpívaj aniž by měli ponětí o kontrapunktu , Hudba je věda která se furt vyvíjí , ptáci na stromech asi nedoceněj třeba takovýho bacha ale to ani většina lidí co zná jen hudbu z rádia nebo z estrád na nově
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    TRIBASS: sory ale podle me k delani hudby nepotrebujes louskat vety jako je tato.
    TRIBASS
    TRIBASS --- ---
    já souhlasim že to neni sranda ale pochopení základů jako jsou intervaly rytmus takt noty(tim myslim celá půlová...) , se v nauce o harmonii začátečník bude těžko orientovat i s tabulkou , v kontrapunktu už vůbec ... zvládnout intervaly je podle mě zásadní , úvod do kontrapunktu je opravdu něco , z těhle stránek http://www.eamos.cz/amos/kat_hv/externi/kat_hv_0017/vranek/lekce02.html ...si vzpomínám a jednu větu hned v úvodu kterou sem nemohl pochopit . teprve až ve třetí učebnici co sem o tom našel to bylo napsaný tak že mi došlo... neuvědomoval sem si že interval nař. tercie od C neni jenom Dis nebo E ale taky A a Gis ... pak dál už je to vlastně furt o intervalech, je to vlastně intervalová harmonie..... motivovala mě hudba z filmu hodný zlý a ošklivý protože v nauce o harmonii sem nenašel postup kterym by šla napsat , teď už vim že by to šlo Tříhlasou imitací :) , jo a to sem teprve minulou zimu začal s hudební naukou od a do z od Zenkla... ale tohle neni žádná velká hloubka tj základ :)

    tady je ta věta co mě tak potrápila ..

    POZOR: je třeba rozlišovat konsonance funkční a nikoli-funkční! Např. spodní kvinta k tónické primě ”g“ tón ”c”, obecně konsonance, je v rámci G dur tónem funkčně disonantním, s potřebou rozvedení do spodní sexty, tónické tercie ”h“. K základnímu tónu G je C vlastně kvartou!
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    ja vim ze to pro tebe proste je sranda a k nicemu ale to je proto, ze ty se tim zaobiras do hloubky, co sem tak mel moznost sledovat, ale z tohohle pohledu to nemuzes posuzovat, je to jinej vesmir...

    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    TRIBASS: ver mi ze notovej zaznam je pro zacatecnika fakt desna vec. zkus nejakymu netrenovanymu cloveku dat akord napsanej v notach aby ho zahral a akord napsanej pomoci zapisu z te tabulky co sem tu pastoval, vsadim se ze ty druhy forme porozumi bez treningu mnohem vic lidi
    TRIBASS
    TRIBASS --- ---
    přiznávám že sem to po 30min začal posouvat dál, klasickej notovej záznam se může začátečníkovy složitej ale , přitom je mnohem přehlednější a praktičtější, jo a když se naučíš intervaly tak si pak snadno můžeš odvodit akordy, .. a z matematiky stačí na umět napočítat do 12ti a vědět o absolutní hodnotu

    to mi připadá složitější rytmika na tu by se zas šikla tabulka mě, abych si zpočítal něco takovího

    Iannis Xenakis | Rebonds B - YouTube
    Iannis Xenakis | Rebonds B - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=iKTF0o6wYhg

    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    navic si uvedom, ze to neni urceny nekomu kdo se tomu venuje ale zacatecnikovi, to je jasny ze ani ty ani ja se tam nic svetobornyho nedozvime... pro nas to taky neni urceny...
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    TRIBASS: asi si to spatne sledoval. hlavni pointa, kdyz pominu popis jak prvni makaci delali hudbu na pocitaci pres technicke obtize a jak ty omezeni obchazeli, je to, ze nemusis pouzivat slozity notovy zapisy ani latinu, ale ze jako spravnej geek muzes pouzivat technicky tabulky, treba to co sem pastoval ja je typickej priklad toho technickyho, matematickyho pohledu na hudbu.
    ja nez se budu prokousavat tunou textu jak sestavit akord, tak mnohem efektivnejsi bude ta tabulka, ktera mi to rekne jednim pohledem...
    TRIBASS
    TRIBASS --- ---
    HARVIE: sakra, to je fakt shit, tam za celou dobu neřekne nic zajímavího, a jak mluví o tom "Globálním hudební spiknutí" ,to je fakt debilita .. fakt nechápu jak souvisí to že jeho inteligentí známý programátoři nemaj zájem o hudbu s tim jak se vyučuje hudba na školách... "Hudba z geekovsko-matematického hlediska" to už je moc já myslel že třeba bude mluvit o dodekafonii , ... ztráta času
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    Chords-Table 1_@TheCipher.com
    http://www.thecipher.com/chords_tbl-1.html
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    0-3-6 atd
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    ne proste tercie ale aby to bylo cislicove
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    ano
    RAAJA
    RAAJA --- ---
    ANDY_WARHOL: myslíš intervaly a jejich poměry?
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    nemate nekdo po ruce nejakou sikovnou tabulku kde jsou rozepsany jednotlivy akordy ve forme ciselnejch rozestupu mezi tonama ?
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    RAAJA: to je jednoduchy, misto tercie reknes 3 :)
    IRAVEN
    IRAVEN --- ---
    RAAJA: Zkus třeba diplomku Judity Piknerové "Matematika a hudba" (Brno, 2009). Moc vzorečků tam taky není, ale je to celkem zajímavé počtení.
    RAAJA
    RAAJA --- ---
    ANDY_WARHOL: mno mě zajímalo to hledisko geekovsko-matematické......
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    RAAJA: to není video pro tebe, to si se me mohl zeptat. každopádně zajímavý bylo vyprávění o tom jak první computer muzikanti obchazeli technická omezeni.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam