• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ANDY_WARHOLKompozice, skladba, hudebni teorie: elektronicka hudba
    Pouziti klasickych postupu v elektronicke hudbe.

    Myslite si ze pri tvorbe elektronicke hudby je zadouci pouzivat klasicke postupy hudebni kompozice ?

    76 hlasy od 76 respondentů

      rozbalit záhlaví
      ADAMJ
      ADAMJ --- ---
      IRAVEN: Nevim jak v .cz, ale trochu jsem ted pronik do jedny z fandomovejch scen v anglicky mluvicim svete. Do zajimavejch nekomercnich projektu je pretlak zrovna tak. Pomer 1:10 neni vyjimkou. Lidi to berou jako prilezitost postavit si portfolio a nabrat kontakty. Dost z nich postupuje dal ke komercnim vecem.
      LIQUID_SOUND
      LIQUID_SOUND --- ---
      IRAVEN: Btw. ale abych nevyzněl jenom negativisticky, přijde mi nejsnadnější a zároveň (třebas oproti těm zoufalostem na Fb) nejúčinnější prostě napsat na červenou nebo žlutou A4 něco ve smyslu VYROBIM HUDBU K VAŠÍ ANIMACI a prdnout to na nástěnku na Famu třebas na KAT. Bez problémů se tam dostaneš.
      LIQUID_SOUND
      LIQUID_SOUND --- ---
      IRAVEN: Hele alespoň co já se setkávám, tak i v týhle sféře je docela živo. Ostatně právě proto kolikrát všeljaký studenti, "neziskovkáři" a jiný zájemci co (nikdy) nemaj (na nic) peníze je ani nikomu nemusej nabízet, protože se pokaždý nakonec někdo chytne. I když i tohle se už trochu posunulo, alespoň se mi zdá.
      IRAVEN
      IRAVEN --- ---
      LIQUID_SOUND: Pokud to omezíme na nekomerční aktivity (hudba ke studentským filmům/dokumentům, indie hrám, apod.), tak do nich se přece tolik profíků nehrne, ne? Kolik jich bude mít čas (chuť asi ano) zabývat se náročnou tvorbou bez nároku na odměnu? Na úrovni, kde se točí nějaké zajímavé peníze, tam asi přetlak opravdu je, tam už hrají roli všemožné známosti, protěžování, tam to chápu.
      OTZ
      OTZ --- ---
      ADAMJ: ..a tolik marnejch, ktery znaj vsichni.. :)
      LIQUID_SOUND
      LIQUID_SOUND --- ---
      ADAMJ: No až na to, že by nikoho ani nenapadlo freestajlera žádat, aby přijel odskákat/odjezdit/odcokoliv na nějakou akci, do klipu nebo videa za jméno v titulkách nebo na plakátu. :)
      ADAMJ
      ADAMJ --- ---
      Nekdy me prijde, ze je to jako ve freestylovejch sportech, napr. snowboarding nebo wake. Spousta jezdcu, ktery jezdej opravdu dobre a je super je videt v akci, ale jenom par se dostane ke sponzorum, ktery pak jejich jezdeni platej.
      ADAMJ
      ADAMJ --- ---
      A jo, pretlak je obrovskej. Tolik skvelejch muzikantu, ktery nikdo moc nezna, az to bere dech :(
      ADAMJ
      ADAMJ --- ---
      Zjistil jsem, ze se mi lip pise, kdyz delam muziku ke konkretnimu projektu, klidne i svymu, protoze mam moznost odhadovat pri kazdym rozhodnuti, jestli dava smysl nebo ne. Radsi pisu pro cizi projekty, u kterejch je vetsi sance, ze dopadnou releasem, protoze se lidi ve dvou a vic lip hecujou, aby to dodelali :)
      LIQUID_SOUND
      LIQUID_SOUND --- ---
      IRAVEN: Hele v týhle branži je prostě příšernej přetlak i mezi profesionálama. Stačí mrknout na všeljaký fóra o scoring nebo soundtrack tématech a uvidíš. Třebas na Fb denně přibejvaj desítky všemožnejch dem a showreelů a sotva pár jich má třebas jeden like. Imho to ani nikdo neotvírá a neposlouchá. Osobně mi to ani nepřijde škoda, prostě je to realita. K nám do agentury pčichází neustále něco. CVčka, skladby, prosby, atd. Řekněme že lidi, co udělaj ten životně riskantní krok a jdou do toho profesně, maj tu výhodu otevřenější cesty k nějakýmu sociálnímu kapitálu tj. ke kontaktům a známostem. To ale samo o sobě neznamená a nezaručuje vůbec nic. Ostatně profesionálů bez práce jsou mraky, i když nutně nemusej bejt ani nijak špatný.
      IRAVEN
      IRAVEN --- ---
      Jsem na tom podobne - nechci se hudbou zivit (taky programator :), jen ze mi jde obecne lepe tvorba pro neco nez jen tak. Kdyz jsem nekdy neco pro kamarady delal, slo to uplne samo. Melodie a napady se objevovaly jak na bezicim pasu :).
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      W3R: proto bych nidky nedelal muziku komercne nebo cokoliv okolo, zivi me programovani dobre a muzika je jen konicek a bavi me to uz par let a bude nejspis bavit dal..
      DARTHFADER
      DARTHFADER --- ---
      LIQUID_SOUND: no jasne, zoufalej panic, to mi dneska posilala jako bizarr pulka zalogovanejch lidi - jinak se to da...psal sem taky "obcas seobjevi", ne "jakmile to otevres" ;)
      LIQUID_SOUND
      LIQUID_SOUND --- ---
      DARTHFADER: Nee, tam je to naprosto strašný! Naprostá zovufalost. Dneska třeba:

      Jaroslav Kadlec
      Dobrý den, chtěl bych touto najít produkci erotických filmu nebo focení. Měl bych zájem ovšem jenom hetero, gay nebo bisex odmítám. Prosím všechny nebo některé lidi, jež se tímto erotickým byznysem zaměstnávají či zabývají, dejte mi prosím šanci! Je jedno, zda by byly k dispozici mladší či starší kolegyně herečky, miluji všechny ženy. Takže pokud bych se vám někomu hodil, neváhejte a dejte mi vědět.
      Like · Share · 2 hours ago
      LIQUID_SOUND
      LIQUID_SOUND --- ---
      IRAVEN: Nevim co ti na to napsat… Prostě prací. Zvuk mě živí už od prvních brigád a první smlouvu od Barrandova jsem dostal asi po dvou letech, co jsem tam chodil na výpomoc zdarma. To mi bylo asi dvacet a moh to bejt tak rok 2002. Já ale zas tak moc netvořim. Jak jsem psal, spíš mě baví někomu na něčem dělat a podporovat ho.
      IRAVEN
      IRAVEN --- ---
      LIQUID_SOUND: a jak ses k tomu dostal? animaky by me moc bavily...
      LIQUID_SOUND
      LIQUID_SOUND --- ---
      IRAVEN: Taky už dělám jenom na zakázku. Do šuplíku dělám věci, na kterejch se předevšim něco učim a něco konkrétního si zkoušim. Nejsem ale takovej tvůrce jako id ADAMJ: , zajímá mě spíš produkce a baví mě dělat někomu na něčem. Motivací jsou pro mě pak momenty, kdy mi zadavatel nechává víc a víc věcí na mym uvážení a na mý praxi. Když si sedneme. Jinak aktuálně dělám hudbu do rozhlasový hry, mám za sebou asi tři divadelní představení, nějaký hudby do reklam, production music do ČT, na letošek mám přislíbenej nějakej animák, hudbu plus komplet zvukovou postprodukci. Baví mě to, ale důležitý je nepřistupovat na nulovej budegt. Pokaždý na to prostě něco musej dát. U cizí práce svítim, topim, jedou mi storje, piju, jim, atd. Charitu neberu.
      ADAMJ
      ADAMJ --- ---
      IRAVEN: Zacinam psat mimo suplik :) Mam za sebou jeden soundtrack ke hre, na dalsim pracuju, soundtrack k jednomu dokumentarnimu minifilmiku, delal jsem sound design pro jednu expozici Narodniho muzea a ke dvema umeleckejm kreacim.
      DARTHFADER
      DARTHFADER --- ---
      OTZ:
      IRAVEN:
      tady se obcas neco objevi panove ;) https://www.facebook.com/groups/pracanti/
      OTZ
      OTZ --- ---
      IRAVEN: me taky. ale zatim mi to nikdo nenabidnul :)
      IRAVEN
      IRAVEN --- ---
      Nevim, jestli to neni OT, ale neda mi to - skladate si jen tak "pro sebe", nebo je vase hudba pouzita nekde ve videu, ve hre, filmu, atd.? Jak se k tomu da pripadne dostat? Bavilo by me treba delat soundtracky k cemukoliv...
      ADAMJ
      ADAMJ --- ---
      IRAVEN: Dekuju!
      Zkusenosti mam docela dost, ale nic moc formalizovanyho. Proste zkousim ruzny mapovani, obcas udelam nejakej sound design, obcas se podivam na neci projekt, atd :)
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam