• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ANDY_WARHOLKompozice, skladba, hudebni teorie: elektronicka hudba
    Pouziti klasickych postupu v elektronicke hudbe.

    Myslite si ze pri tvorbe elektronicke hudby je zadouci pouzivat klasicke postupy hudebni kompozice ?

    76 hlasy od 76 respondentů

      rozbalit záhlaví
      IRAVEN
      IRAVEN --- ---
      SANTHOS: hehe :) v tomhle je lepsi pan Kasik, ten je takovej systematickej, byl by z nej dobrej matematik
      SANTHOS
      SANTHOS --- ---
      IRAVEN: Zajímavé je jak je uspokojují jejich vlastní myšlenky, zejména paní Kasíkovou. Jinak bych je poslal bych na matfyz, aby z nich vyhnali ty fyzikální přirovnání. Taky názor, že v Evropě vznikl nějaký myšlenkový náskok mi smrdí. Ale mimo výše zmíněné je to velice zajímavá debata.
      IRAVEN
      IRAVEN --- ---
      Musím říct, že tohle video je velmi inspirativní, doporučuji ho pozorně poslouchat od začátku do konce.

      Kristina Kasíková / Martin Kasík - tajemství tónů - Debatní klub
      http://www.youtube.com/watch?v=alZ6dYFRr_s
      BIDAK
      BIDAK --- ---
      Jakou hudbu psát aby po vás letěly? :)
      Women Prefer Complex Composers for Sexual Flings - D-brief | DiscoverMagazine.com
      http://blogs.discovermagazine.com/.../women-prefer-complex-composers-for-sexual-flings/#.U19h7PkduTZ
      B6K
      B6K --- ---
      Producentský workshop s SOUTH LONDON ORDNANCE a LOCKED GROOVE proběhne v pátek 11.4. od 19:00 do 21:00 ve FUTURUM MUSIC BAR (Zborovská 82/7, Praha 5-Smíchov)

      Kluci dělaji tracky v ABLETON a LOGIC. Po absolvování workshopu budeš připravený taky vydávat na HOTFLUSH recording
      Workshop je zdarma.
      https://www.facebook.com/events/675209602543988/?ref_newsfeed_story_type=regular
      IRAVEN
      IRAVEN --- ---
      Fatal -pokud nebudeme rodit a vyjde mi to, přijdu :)
      to mi připomíná:

      OTZ
      OTZ --- ---
      a jednim z temat muze byt prave i otazka visici ve zdejsim auditku. no nicmene to tady asi staci..dam pak vedet, az to bude na spadnuti:)
      OTZ
      OTZ --- ---
      ok, pisu si:) ale jak rikam, prvni bude ten cyklus poradu o vyvoji vc. kontextu za poslednich cca 100 let na radiu23, z toho by sla dost mozna sepsat i nejaka ucelena knizka. no a pak se uvidi, jestli by o takovej "kurz historie" byl zajem i mimo radio - pak by slo o cyklus prednasek. no a paralelne k tomu by se moh rozjet prave "kurz tvorby", pojatej systematicteji, nez nejaky nahodily jednotlivy workshopy bez trvaly koncepce, kam prijdou tri lidi s gearem, protoze poradatel pulku lidi svym vystupovanim odezene:)) viz anth. to je proste takovej pristup, kterej mi moc efektivni neprijde. pritom poptavka je celkem silna, co tak pozoruju. takze..
      SQARE
      SQARE --- ---
      IRAVEN: tak prijd 1.4. do klubu Fatal, budeme tam delat workshop, prinesem gear. Zadny raritky teda.
      Ja jakoukoliv potrebu povidani si o tom ukojim s kamosema a jeste navic se sejdeme rovnou se stroji tak muzeme veci rovnou realizovat. Povidat si o tom s nekym jinym by mohlo byt lepsi kdyby to bylo s nejakou kapacitou, takze kdyz treba presvedcis Moimira P. a prijde tak by to bylo super. Ale napriklad on dela muziku docela jinou takze treba co se tyce kompozice tak bych se asi nic zasadniho nedozvedel. To me hodne obohacuje spise vazna hudba.. a vubec nepotrebuju o tom slyset kecani, ta muzika vlastne mluvi sama za sebe.
      Nejaka spolecna synergie je fajn, takze pokud si na ty seslosti budou lidi brat gear a dostanou tripa za registracni polatek tak bych snad i prisel :-)
      IRAVEN
      IRAVEN --- ---
      To mi přijde podobný jako dělat programátorský konference. Tam taky nikdo (většinou) reálně neprogramuje a lidi sedí, čučí a poslouchají. Ale právě takový ty vtipný poznámky, osobní zkušenosti a rady, kecání o přestávce u kávovaru a podobné je to, co mě na tomhle baví a nejvíc obohacuje. Navíc nic takového v oblasti hudby (natož elektronické) tu myslím nefunguje. Buď to je nějaká akce pro fajnšmejkry, kde si amatér nevrzne, nebo je nějaká lameřina. Šel bych třeba na nějakou akci, kde by byly nějaký synťáky na vyzkoušení, nějaká raritka, lidi, co tomu rozumí a baví je to, pár přednášek o teorii, ukázka live tvorby, workshopy...
      BENKI
      BENKI --- ---
      OTZ: No, nevím a neznám, ale nemám pocit, že by mi to při tvorbě (elektronický) muziky teď při dodělávání nového alba bylo nějakou velkou překážkou. Co ale pociťuju, že mi chybí jsou teoretické znalosti kompozice, trpělivost, studio a hromada volnýho času ;-)

      Nojo, když já tyhle mesiášský komplexy moc nemám. Ať si lidi poslouchají co chtějí... ;-)
      OTZ
      OTZ --- ---
      jinak myslím, že kecánim se člověk naučí třeba i komunikovat, o čemž hudba taky je, zejo. A ne jenom o tom dělat si svoje a nestarat se..totiž těžko si můžeš stěžovat, že ty lidi poslouchají hovna, když tomu kvalitnímu, co se k nim náhodou dostane, bez odpovídajícího kontextu prostě nerozumí, i když se jim to třeba líbí. No a ten vkus si moc nepěstujou. Já jo a tím příkladem jim teda půjdu:)
      OTZ
      OTZ --- ---
      benki ty uz asi všechno vis a znáš, pro tebe to teda asi nebude, ale ver tomu, že pro někoho by to bejt užitečný mohlo. Informace k nalezení jsou, ale buď dost stručně, nebo sice obsáhle, ale zas dost specificky.

      Vuci jazzu a klasice se uplne vymezovat nebudem, jenom nechcem kopírovat to, čím se zabývaj klasický instituce.
      OTZ
      OTZ --- ---
      ale vím, však uz se kreslí plán:)
      BENKI
      BENKI --- ---
      OTZ: Tez myslim, ze dostupnych informaci je az beda. Vymezovani se oproti klasicke hudbe moc nerozumim, ty pravidla jsou vzade uplne stejny. Jen misto nastroje potrebujes ovladnout sounddesign. Nejvetsi nedostatek pro slusne podminky delani elektronicke muziky vidim maximalne v dostupnosti HW - hlavne tedy zarizeni si slusneho domaciho studia, protoze elektronika je holt imho tak trosku napul zvukarina a to se bez poradneho zvuku delat neda... Jinak si vazne nedokazu predstavit, co bys chtel vyucovat/sdilet noveho. Kecanim se nic moc novyho nenaucime, to je jen takovej prijemne hrejivej, ale klamavej pocit, ze travime cas venovanim se hudbe ;-). Jinak si myslim, ze materialu je dost...

      Ostatne, tahle diskuze je velmi peknym prikladem - vznikla z popudu neco sdilet, venovat se kompozici, teorii, ...a zkus si to projit a zamyslet se nad pomerem informaci/casu ... ;-) Btw., myslim, ze zrovna to jazzove vzdelani na konzervatori by ti otevrelo pri tvorbe dosud nevidane moznosti a obzory ;)
      SQARE
      SQARE --- ---
      OTZ: porad asi nevim no. Prednasky muzes delat (a i na tohle tema vznikaji) ale co se tyce informaci je zrovna u neceho jako elektronicka hudba internet obsahlejsi a dostatecny, ale treba pro nekoho ne. Ja osobne urcite radeji budu vkladat energii do tvoreni a kolaborovani a delani parties. To je prostor, kde citim, ze se da veci hybat a kde se mohu ucit. Nemam v tomhle smeru uplne vztah k teorii, Sex pistols ji taky nepotrebovali :-D A lidi evropu 2 budou poslouchat dal. Jak se rika, nemuzes nekoho zmenit k obrazu svemu, muzes byt ale prikladem. Tot muj nazor, urcite mas dobry umysl, ale ja jsem tomu neporozumel a mozna ani ty jeste nevis co a jak, ale kdyz svou predstavu zkonkretizujes tak to muze byt fajn
      OTZ
      OTZ --- ---
      SQARE: no ty asi ne, ja si neco predstavit dokazu. tady jde spis o to, podavat ty informace nejak ucelene, systematicky a kontinualne, to co se tady v tyhle oblasti zatim deje, jsou spis nahodily veci.

      nerikam ze to ma bejt konzervator omg..ty mistre :) spis urodna puda pro vymenu informaci v realnym case

      pozn.: mistrovstvi spociva v ovladnuti svyho nastroje, a takovouhle socializaci a sirokym sdilenim know-how by mistru mohlo bejt vic=sirsi meritko kvalitni produkce=pozvednuti urovne zdejsiho hudebniho vkusu+mozny dalsi presahy

      LIQUID_SOUND: ze se zrovna ty tak blbe ptas, to me zkousis? jestli mas co rict, tak se zapoj, jestli ne, tak mysli a poslouchej. dik.
      LIQUID_SOUND
      LIQUID_SOUND --- ---
      OTZ: A co ten jazz vůči kterýmu se vymezuješ? ;)
      SQARE
      SQARE --- ---
      OTZ: tak na nic takovyho si netroufam. Co by se tam ucilo? Na co se pouziva filtr a LFO? Jaky zanry vznikly kdy a z ceho? Tam kdokoliv by prisel tak by vedel vic z internetu. Ja si to nedokazu predstavit. U klasickych nastroju jses s hudbou primo spojen, s nastrojem, opradvovy mistry tam poznas od smrdlalu. Ale elektronicka hudba neni tolik o ovladani nastroje ale o designu zvuku, kterej se producent snazi udelat podle sebe a je uplne jedno kdyz ze to treba jen kopak na 4 doby, kdyz za to da zajimave efekty, tak se to nekomu bude libit, nekomu zase vubec. Ale nedokazu si predstavit ze bych takovymu cloveku rikal, co by mel udelat jinak
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      OTZ: co vim tak jsou nejaky separatni kurzy, neco se taky asi uci na jezkarne, ale spis prave ten jaz a tak
      OTZ
      OTZ --- ---
      chci říct, že na klasický nástroje a styly je tady vzdělávacích institutu dost, i státních. Ale takovej obor elektronická hudba se kontinuálně nikde nevyucuje, nebo se mýlím?
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam