BIRLIBAN: Já nevím, pokud by se to skutečně dostalo do Gruzie v rámci nějakého programu spřátelené spolupráce, nejspíš by k tomu existovaly nějaké dokumenty. Bez adekvátních zdrojů se pohybujeme pouze v rovině divokých spekulací a dojmů a v případě veřejnoprávního média je naprosto namístě nešířit informace, které nelze podložit ničím než "formální tvarovou příbuzností". To není ostuda, to je normální :)
Pokud bychom takhle přistupovali ke každému případu "formální tvarové příbuznosti", musel bys u zmínky o Federálním shromáždění uváděl Charles F. Murphy and Associates, v případě Strojimportu Ludwig Mies van der Rohe a takhle by se dalo pokračovat ještě hodně dlouho. Konstrukčně, způsobem začlenění do zástavby, a já se obávám že ani měřítkem, to té Pragerově studii neodpovídá. My tady sice můžeme spekulovat do zblbnutí o tom, jestli se autoři Ministerstva dálnic Pragerem inspirovali nebo ne, ale to nic nezmění na tom, že to budou pořád jen spekulace. Nehledě na to, že i kdyby to byla sebevíc pravda a skutečně se Pragerovou studií v základu inspirovali, realizace je od těch jeho představ natolik odlišná, že by se to stejně nedalo označit za nic víc než inspiraci.
"Spřátelená spolupráce" právě že v socialismu existovala a to ve formě různých oficiálních programů (RVHP kupříkladu), a právě to si myslím, že dává základ těm legendám o stavbách postavených v ČR dle projektů pro přímořská letoviska a naopak. Já ani neříkám že se to u nějakého projektu opravdu nestalo, ale zároveň o tom nemám žádné seriózní informace a pokud bychom ty legendy brali vážně, tak by tímhle způsobem vznikla pomalu polovina staveb z období ČSSR :)