• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MEANetradiční hudební nástroje - tibetské zpívající mísy, zvonky, činelky, hang drum, udu, nástroj co svět neviděl
    Před buddhismem vládlo Tibetu a Nepálu šamanství...
    Což tahle dát si Bön Bön? Přímo ze zpívající mísy.

    Plechovkové hudební hody, větře nebo elektriko, zahrajte nám na bramboru!

    Kdo si hraje, nezlobí a fantazii se meze nekladou...

    vlastislav matoušek
    http://www.shakuhachi.cz/dilo/cz/rozhlas_porady.htm




    - diskuse o materiálu nástrojů - o tibetských mísách, udu nebo hang drumech, atp.
    - postování hudby netradičních nástrojů
    - obecné i konkrétní diskuse nad netradičními nástroji nebo nad netradičním hraní na tradiční nástroje
    - posty vlastní tvorby
    - novinky i stařinky, co svět jen tak neviděl
    - další, co souvisí...
    rozbalit záhlaví
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    ZCR: No, ten jeho tzv. integrální hang nebyl laděný v konkrétní základní frekvenci, ale jenom vůči sobě navzájem s využitím modifikovaného přirozeného ladění. Znělo to dobře, ale nedalo se to kombinovat moc s ničím jiným. Ale teda loni se hang jako koncept obecně uložil k ledu a začal se vyrábět nový nástroj - gubal. Mrkni sem: http://www.hang.ch/de/news/category/gubal
    ZCR
    ZCR --- ---
    GOBERS: ok, přičemž k tomu ještě přistupuje (abychom to neměli jednoduché) jisté ospravedlnění vzniku zdařilé kopie - pokud je člověk dostatečně šikovný, aby si vyrobil plnohodnotný nástroj, svým způsobem si to v mých očích "zasloužil", i když si nejsem jistý, co všechno bych byl tímhle ochoten zamáznout - prodej určitě ne, výkonné umění kdo ví?

    tipuju nějaké gamelanovité pentatoniky, nebo snad něco onačejšího?
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    ZCR: Tak ja to samozrejme zamerne trochu hrotim, protoze je mi jasne, ze tu jsem za advocata diaboli. Ale zejmena ten bod 2 je na tom to podstatne - ty puvodni hangy jsou vysledkem mnohaleteho experimentovani s materialem a konstrukci. A rozdil ve zvuku mezi originalem a plechovkou je - co jsem zatim zazil - dost diametralni. Pokud by nekdo napodobil kvalitu, tak uz zustane jenom ten eticky argumet, ze se tim ten chlap zivi a je to jeho vynalez, coz je v kruzich, kde je hang popularni, puda vratka...

    (a to rikam i s tim, ze me ty "produchovnele" nove modely pekne stvou, protoze se odchyluji od zapadniho ladeni a jsou nekompatibilni s klasickymi nastroji... no jo...)
    ZCR
    ZCR --- ---
    GOBERS: takhle striktně bych to asi neviděl, marná sláva jsem si na koleně zflikoval vlastní primitivní parodii na waterphone :-) ... principy, na kterých jsou tyhle jednoduché nástroje založené, bych považoval víceméně za public domain, podobně jako když si člověk chce udělat vlastní fujaru. Má to ale samozřejmě několik ale - 1) rozhodně ne prodej apod, a 2) je třeba mít na paměti, že profesionální výrobci/vynálezci těchhle nástrojů produkují výtvory o mnoho kvalitnější, než jaké si člověk vyrobí svépomocí, protože je v tom halt spousta know-how... čili míní-li se kdo stát virtuosem na hang, nechať si koupí hang, protože neprohloupí a za svoje peníze dostane plnohodnotný nástroj. Pokud se v tom chce jen povrtat, vyzkoušet a vyrobit si něco "na způsob" hangu, imho proč ne - konkurence originálu to nejspíš nebude.
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    F_RACEK: Já myslím, že pokud už někdo podstoupil to martyrium s opatřováním originálního hangu, tak bude nejméně ze všeho zvědavý na to, aby mu ho někdo na koleně kopíroval... ale uznávám, že nejsem objektivní, slyšel jsem poměrně hodně originálních hangů i levných kopií a párkrát jsem se potkal s tím chlapíkem, co hang vynalezl a dělá je... a prostě pokud jde o mě, tak buď hang jako hang, nebo raděj nic.
    F_RACEK
    F_RACEK --- ---
    Zdravím,
    nenalezne se tu enkdo kdo má v okolí někoho kdo vlastní hang drum ? rád bych si udělal jeho kopii, ale vzhledem k tomu ze to bude finančně dost náročně bych to rád viděl naživo abych to nějak neposral :) děkuju
    KAMAHL
    KAMAHL --- ---
    Build The Spirit Radio That Creeped Out Tesla Himself
    http://gizmodo.com/5390059/build-the-spirit-radio-that-creeped-out-tesla-himself
    RADUSZKA
    RADUSZKA --- ---
    Tradiční jihoindická hudba je v Čechách netradiční hudbou? :o)))

    Workshop tradiční jihoindické hudby (29. 5. 2014)
    24.května 2014, 15:37

    Hudebník a vokalista Mahesh Vinayakram je představitel jihoindické hudební tradice zvané karnátak.
    V jednodenním workshopu seznámí účastníky s principy jihoindické hudby.
    Pro účast na workshopu nejsou nutné dovednosti a znalosti z oblasti hudby.
    Workshop je doporučen studentům indologie, muzikologie, ale i posluchačům jiných oborů, kteří se o tematiku zajímají.
    Svou účast hlaste e-mailem na: e.sykorova@volny.cz (kapacita omezena).

    Workshop proběhne ve čtvrtek 29. května od 10:00 v Celetné 20, Praha 1 (číslo učebny bude oznámeno přihlášeným).
    EVAD
    EVAD --- ---
    ahoj, toto by vas mohlo zaujimat - ritualna Tibetska hudba, velmi zaujimave nastroje - [ PHURPA (ru) v Kostele svatého Jana Křtitele / koncertconcert / 29.5.2014 / CR - Praha - Říční 6, Praha 1 (Kampa) ]
    KAMALA
    KAMALA --- ---
    Zdravím, znáte někoho, kdo hraje na magický nástroj HANG? Osobně ,) Potřebuji na taneční workshop :)
    KAMAHL
    KAMAHL --- ---
    This is What it Sounds Like When You Put Tree Rings on a Record Player | Spirit Science and Metaphysics
    http://www.spiritscienceandmetaphysics.com/...ounds-like-when-you-put-tree-rings-on-a-record-player/
    ZCR
    ZCR --- ---
    GUYVER: áha, on to byl odkaz, a v následné debatě se ten název už neobjevil... příspěvek tento:
    [ ZUZKAOU @ Netradiční hudební nástroje - tibetské zpívající mísy, zvonky, činelky, hang drum, udu, nástroj co svět neviděl ]
    GUYVER
    GUYVER --- ---
    ZCR: Pod jakým heslem? Viola organista ani Leonardo mi to neukázalo.
    ZCR
    ZCR --- ---
    GUYVER: (proběhlo před nedávnem, zapátrej v historii)
    GUYVER
    GUYVER --- ---
    ZCR
    ZCR --- ---
    GOBERS: případně v Bohlenově-Pierceově škále ;-)
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    ZCR: Tak!! Protože kdyby byl punker, tak udělá celotónovou stupnici temperovanou v Kirnbergerovi trojce... ;)
    ZCR
    ZCR --- ---
    GOBERS: (nehledě na to, že objevovat dneska taje celotónové stupnice, no nevím... navíc mu z toho leze nepřekvapivě pestrá směsice podivných ladění, a obávám se, že to není záměr, že by z toho fakt rád dostal rovnoměrně temperovanou celotónovou stupnici
    GUYVER
    GUYVER --- ---
    GOBERS: No, on ten nástroj vůbec používá dost tristně. Myslím, že by se našlo lepší upotřebení než takové to pseudomoravské tudlikání.
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    GUYVER: Na té jedné nahrávce, co tam má, je ten tón dost tristní...
    GUYVER
    GUYVER --- ---
    Srdenka - hexatonická "moravská flétna" http://moravian-flute.xf.cz/ Pan Mašek jde dosti svérázný mašíbl, používající zásadně moravský reformovaný pravopis, v němž je vypuštěno písmeno "ů" a přirovnávající hexatonickou stupnici k beztřídní společnosti:
    Celotónová stupnice má tóny od sebe stejně vzdáleny, nedá se tedy s jistotou říci, kterým tónem začíná, kterým končí, který tón je řídící. S troškou nadsázky lze tvrdit, že v hudbě existují jen dvě celotónové stupnice, jedna obsahuje tón "c" a ta druhá tón "cis".

    "Celotónová stupnice by mohla vzbuzovat u některých lidí paralelu s komunitou, paralelu se světem, ve kterém mají všichni rovnoprávné postavení. Tady se nabízí propojení se specifickým ideovým obsahem, a protože, hudební témata v celotónové stupnici jsoú, díky své odlišnosti od témat hlavních proudú hudby, snadno identifikovatelná, bylo by možné je jako symbolu použít."

    Nástroj je to každopádně pozoruhodný.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam