• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MEANetradiční hudební nástroje - tibetské zpívající mísy, zvonky, činelky, hang drum, udu, nástroj co svět neviděl
    ZCR
    ZCR --- ---
    GOBERS: kokpit instalován, ufoizace dokončena!
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    ZCR: No, ten jeho tzv. integrální hang nebyl laděný v konkrétní základní frekvenci, ale jenom vůči sobě navzájem s využitím modifikovaného přirozeného ladění. Znělo to dobře, ale nedalo se to kombinovat moc s ničím jiným. Ale teda loni se hang jako koncept obecně uložil k ledu a začal se vyrábět nový nástroj - gubal. Mrkni sem: http://www.hang.ch/de/news/category/gubal
    ZCR
    ZCR --- ---
    GOBERS: ok, přičemž k tomu ještě přistupuje (abychom to neměli jednoduché) jisté ospravedlnění vzniku zdařilé kopie - pokud je člověk dostatečně šikovný, aby si vyrobil plnohodnotný nástroj, svým způsobem si to v mých očích "zasloužil", i když si nejsem jistý, co všechno bych byl tímhle ochoten zamáznout - prodej určitě ne, výkonné umění kdo ví?

    tipuju nějaké gamelanovité pentatoniky, nebo snad něco onačejšího?
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    ZCR: Tak ja to samozrejme zamerne trochu hrotim, protoze je mi jasne, ze tu jsem za advocata diaboli. Ale zejmena ten bod 2 je na tom to podstatne - ty puvodni hangy jsou vysledkem mnohaleteho experimentovani s materialem a konstrukci. A rozdil ve zvuku mezi originalem a plechovkou je - co jsem zatim zazil - dost diametralni. Pokud by nekdo napodobil kvalitu, tak uz zustane jenom ten eticky argumet, ze se tim ten chlap zivi a je to jeho vynalez, coz je v kruzich, kde je hang popularni, puda vratka...

    (a to rikam i s tim, ze me ty "produchovnele" nove modely pekne stvou, protoze se odchyluji od zapadniho ladeni a jsou nekompatibilni s klasickymi nastroji... no jo...)
    ZCR
    ZCR --- ---
    GOBERS: takhle striktně bych to asi neviděl, marná sláva jsem si na koleně zflikoval vlastní primitivní parodii na waterphone :-) ... principy, na kterých jsou tyhle jednoduché nástroje založené, bych považoval víceméně za public domain, podobně jako když si člověk chce udělat vlastní fujaru. Má to ale samozřejmě několik ale - 1) rozhodně ne prodej apod, a 2) je třeba mít na paměti, že profesionální výrobci/vynálezci těchhle nástrojů produkují výtvory o mnoho kvalitnější, než jaké si člověk vyrobí svépomocí, protože je v tom halt spousta know-how... čili míní-li se kdo stát virtuosem na hang, nechať si koupí hang, protože neprohloupí a za svoje peníze dostane plnohodnotný nástroj. Pokud se v tom chce jen povrtat, vyzkoušet a vyrobit si něco "na způsob" hangu, imho proč ne - konkurence originálu to nejspíš nebude.
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    F_RACEK: Já myslím, že pokud už někdo podstoupil to martyrium s opatřováním originálního hangu, tak bude nejméně ze všeho zvědavý na to, aby mu ho někdo na koleně kopíroval... ale uznávám, že nejsem objektivní, slyšel jsem poměrně hodně originálních hangů i levných kopií a párkrát jsem se potkal s tím chlapíkem, co hang vynalezl a dělá je... a prostě pokud jde o mě, tak buď hang jako hang, nebo raděj nic.
    F_RACEK
    F_RACEK --- ---
    Zdravím,
    nenalezne se tu enkdo kdo má v okolí někoho kdo vlastní hang drum ? rád bych si udělal jeho kopii, ale vzhledem k tomu ze to bude finančně dost náročně bych to rád viděl naživo abych to nějak neposral :) děkuju
    KAMAHL
    KAMAHL --- ---
    Build The Spirit Radio That Creeped Out Tesla Himself
    http://gizmodo.com/5390059/build-the-spirit-radio-that-creeped-out-tesla-himself
    RADUSZKA
    RADUSZKA --- ---
    Tradiční jihoindická hudba je v Čechách netradiční hudbou? :o)))

    Workshop tradiční jihoindické hudby (29. 5. 2014)
    24.května 2014, 15:37

    Hudebník a vokalista Mahesh Vinayakram je představitel jihoindické hudební tradice zvané karnátak.
    V jednodenním workshopu seznámí účastníky s principy jihoindické hudby.
    Pro účast na workshopu nejsou nutné dovednosti a znalosti z oblasti hudby.
    Workshop je doporučen studentům indologie, muzikologie, ale i posluchačům jiných oborů, kteří se o tematiku zajímají.
    Svou účast hlaste e-mailem na: e.sykorova@volny.cz (kapacita omezena).

    Workshop proběhne ve čtvrtek 29. května od 10:00 v Celetné 20, Praha 1 (číslo učebny bude oznámeno přihlášeným).
    EVAD
    EVAD --- ---
    ahoj, toto by vas mohlo zaujimat - ritualna Tibetska hudba, velmi zaujimave nastroje - [ PHURPA (ru) v Kostele svatého Jana Křtitele / koncertconcert / 29.5.2014 / CR - Praha - Říční 6, Praha 1 (Kampa) ]
    KAMALA
    KAMALA --- ---
    Zdravím, znáte někoho, kdo hraje na magický nástroj HANG? Osobně ,) Potřebuji na taneční workshop :)
    KAMAHL
    KAMAHL --- ---
    This is What it Sounds Like When You Put Tree Rings on a Record Player | Spirit Science and Metaphysics
    http://www.spiritscienceandmetaphysics.com/...ounds-like-when-you-put-tree-rings-on-a-record-player/
    ZCR
    ZCR --- ---
    GUYVER: áha, on to byl odkaz, a v následné debatě se ten název už neobjevil... příspěvek tento:
    [ ZUZKAOU @ Netradiční hudební nástroje - tibetské zpívající mísy, zvonky, činelky, hang drum, udu, nástroj co svět neviděl ]
    GUYVER
    GUYVER --- ---
    ZCR: Pod jakým heslem? Viola organista ani Leonardo mi to neukázalo.
    ZCR
    ZCR --- ---
    GUYVER: (proběhlo před nedávnem, zapátrej v historii)
    GUYVER
    GUYVER --- ---
    ZCR
    ZCR --- ---
    GOBERS: případně v Bohlenově-Pierceově škále ;-)
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    ZCR: Tak!! Protože kdyby byl punker, tak udělá celotónovou stupnici temperovanou v Kirnbergerovi trojce... ;)
    ZCR
    ZCR --- ---
    GOBERS: (nehledě na to, že objevovat dneska taje celotónové stupnice, no nevím... navíc mu z toho leze nepřekvapivě pestrá směsice podivných ladění, a obávám se, že to není záměr, že by z toho fakt rád dostal rovnoměrně temperovanou celotónovou stupnici
    GUYVER
    GUYVER --- ---
    GOBERS: No, on ten nástroj vůbec používá dost tristně. Myslím, že by se našlo lepší upotřebení než takové to pseudomoravské tudlikání.
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    GUYVER: Na té jedné nahrávce, co tam má, je ten tón dost tristní...
    GUYVER
    GUYVER --- ---
    Srdenka - hexatonická "moravská flétna" http://moravian-flute.xf.cz/ Pan Mašek jde dosti svérázný mašíbl, používající zásadně moravský reformovaný pravopis, v němž je vypuštěno písmeno "ů" a přirovnávající hexatonickou stupnici k beztřídní společnosti:
    Celotónová stupnice má tóny od sebe stejně vzdáleny, nedá se tedy s jistotou říci, kterým tónem začíná, kterým končí, který tón je řídící. S troškou nadsázky lze tvrdit, že v hudbě existují jen dvě celotónové stupnice, jedna obsahuje tón "c" a ta druhá tón "cis".

    "Celotónová stupnice by mohla vzbuzovat u některých lidí paralelu s komunitou, paralelu se světem, ve kterém mají všichni rovnoprávné postavení. Tady se nabízí propojení se specifickým ideovým obsahem, a protože, hudební témata v celotónové stupnici jsoú, díky své odlišnosti od témat hlavních proudú hudby, snadno identifikovatelná, bylo by možné je jako symbolu použít."

    Nástroj je to každopádně pozoruhodný.
    GUYVER
    GUYVER --- ---
    ZCR: Dost dobrý kantele!
    ZCR
    ZCR --- ---
    GUYVER: je tam i video (vícero videí)
    GUYVER
    GUYVER --- ---
    Předpokládám, že se tím dá otáčet. Ale chybí tomu ten hříbek uprostřed, kterým se dělá vibráto.
    ZCR
    ZCR --- ---
    GUYVER: zde ještě namátkou podrobněji, i s komentářem:
    Experiences in Solitude PART 5 - The Celestial Harp
    http://www.youtube.com/watch?v=qmIKrPwo5Z8

    ta spirálová kobylka vetknutá do čtvercového rámu je pěkný nápad, akorát to bude hodně namáhavé na záda - nahýbat se, obcházet atd... tech chrysalis http://www.chrysalis-foundation.org/chrysalis.htm mi přijde chytřeji koncipovaný... (ale zase mu chybí ta oltářovitost, pravda)
    GUYVER
    GUYVER --- ---
    Zato tenhle nástroj má nebeskost už v názvu: Celestial Harp
    GUYVER
    GUYVER --- ---
    ZCR: Hu! Ďábelský nástroj a zednářská muzika!!!
    "Jenže lidé nadále věřili, že z této hudby k nám mluví nadzemské síly mocnější než člověk. Víra se změnila ve strach, strach v kletbu. O virtuózce Marianně Kirchgässer se říkalo, že se jí hra na tento nástroj stala osudnou. Byla to slepá dívka, která se proslavila koncerty na skleněnou harmoniku. A bylo to její vystoupení ve Vídni v roce 1791, které okouzlilo Mozarta. Právě pro ni napsal svoje skladby pro skleněnou harmoniku – adagio K 617a a K 617. Jenže když slepá virtuozka v roce 1808 předčasně zemřela, říkalo se, že jí hra na ten ďábelský nástroj poškodila nervy a zahubila ji."
    Mozart a skleněná harmonika. Blog - Ivo Cerman (blog.iDNES.cz)
    http://ivocerman.blog.idnes.cz/c/360106/Mozart-a-sklenena-harmonika.html
    ZCR
    ZCR --- ---
    pár profesionálně vyrobených netradičních nástrojů, vč. skladeb

    např.
    The Harbor
    http://www.youtube.com/watch?v=6zyCZklRrnI


    http://www.chrysalis-foundation.org/Cris_Forster-s_Instruments_and_Music.htm
    BERUNKA
    BERUNKA --- ---
    ahoj, neni tu nekdo kdo hraje na harfu?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam