• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KRALIKlide z maringotek
    CUKI
    CUKI --- ---
    EXX: To si právě nemyslím. Jako kapky se nebudou dotkat dřeva, to ano, ale to je tak jediné čeho tím dosáhneš. O dostatečné provětrávané mezeře mluvit nelze. Doporučuji zkouknout články o tomto tématu na TZB-INFO je to tam docela pěkně popsané. Je to už starší téma rozdělené do několika navazujících článků z dob kdy ten server nebyla jedna velká PR sra.ka, ale psali tam lidé, kteří o tom něco věděli.
    CUKI
    CUKI --- ---
    EXX: To provětrávanou mezeru 1cm jsi vypočítal jak? Odvodil jsi to pouze od velikosti kapky? Hmm :-D
    NYA
    NYA --- ---
    Já se tedy po zhlédnutí The Plastic Ocean snažím používat výrobky z materiálů, ktere se prakticky nerozkládají, co možná nejméně. Izolace, která tu bude dlouho po tom, co já už dávno bydlet (možná i žít) nebudu, pro mě není lepší, než ta, co se bez problémů rozloží. I kdyby měla lepší izolační vlastnosti
    GHANTA
    GHANTA --- ---
    CUKI: okej....se tady snažim podsouvat možná něco lepšího než je vata. jak sem psal, pro mě numero uno korek a konopí....hezkej den
    CUKI
    CUKI --- ---
    GHANTA: Špatně chápeš má slova. Nepíšu jeden a tentýž, ale píšu o tom že na jednom vcelku specifickém tématu se najdou takové rozdíly.

    Já se osobně nepovažuji za "ekoteroristu" na svých stavbách a projektech se snažím najít kompromis. Do Jeskyně se vracet nebudu. Psal jsem konkrétně o vlněné izolaci jako příkladu ekoteroristické manipulace. Smíchat 2 materiály tak aby se nedal recyklovat je pro mě to nejhorší zlo. O konopí jsem nepsal. To má podle mě budoucnost větší. Ale zatím jsem nenašel takovou konopnou izolaci, která by splňovala mé kvalitativní požadavky na to nejdůležitější co po ní chci a to je izolace. S několika jsem z nich pracoval, vím jak vypadají na živo, ale reálná lambda je na tom hodně špatně. Jsou snad jediní 2 výrobci co mají za sebou alespoň trochu nezávislý test. A shodně jsou na zaručené lambdě v reálných podmínkách kolem 0,045 (0,042 byla původní udávaná hodnota). No a některé firmy se nebojí napsat že se pohybuje "někde mezi" nějakou hodnotou. Normy ostatních materiálů, pracují ale jen se zaručenými hodnotami!
    Ale ač za mnou chodí lidé s tím že by tam chtěli například tu konopnou izolaci, stejně se sami dostanou k tomu že o to až tak nestojí. Většinou jsou to ti, co si původně mysleli, že dají 5cm mezi trámy a je to v pořádku.

    TSOH: Pracovat s tím příjemné není, ale zdravotně to závadné taky ne.
    V každém případě by měla být zakrytá, jinak nebude mít stále stejné vlastnosti a na to prkna nestačí.
    TSOH
    TSOH --- ---
    CUKI: Dotaz k te vatě... Tohle od Knaufu zrovna mam (KOOTCHA: ), když jsou prkna a za nimi je hned mineralni vata, tak jak je to zdravotně z vašeho pohledu ? Onehda jsem to konzultoval s nějakým technikem od Knaufu a pry by to mělo byt zdravotně ok... ohledně dýchání..
    GHANTA
    GHANTA --- ---
    CUKI: Ty seš dobrej pohádkář. Podle tebe lidi co maj rádi přírodu chtěj žít s plísní? Jakože když dám konopnou izolaci tak se to rovná plíseň? Si prosimtě nejdřiv něco nastuduj o vlastnostech konopíčka, jako třeba redistribuce vlhkosti, schopnosti akumulace, odolnosti vůči plísním, difusní odpor atd. Nehledě dopady při zpracování ty uhlíková stopo....Sorry jako ale takovýhle žvásty bez konkrétních příkladů.....
    KCE
    KCE --- ---
    KOOTCHA: ten rosnej bod tam samozrejme vzdycky nekde je. ale jde o to, zda se srazi na plastovem podkladu parotesky a tam pak zas rychle vyschne, diky vetraci mezere, a nebo jestli se srazi na dreve do ktereho se vsakne a vytvari "zivot"
    a ucinej vetrak ve sprse, otevreny okynko nad sporakem pri vareni - nejlepe samozrejme digestor, je snad zaklad ne?
    CUKI
    CUKI --- ---
    KOOTCHA: Neznám ten jejich systém homeseal, ale možná něco zachrání ta jejich parotěska společně s tou páskou. A to video je jinak dobrej bizár.
    Já na to používám buď speciální pásky, které utěsní ten prostup šroubu a nebo ten profil celý natřu tmelem na to určeným. Stačí malá vrstva. Pak se to dá kotvit i na přímo, což stejně nedělám.

    Někomu přijde zdravotně škodlivé bydlet v něčem co je zaizolováno kammenou vatou, která je až za vrstvou, přes kterou se nemůže nic dostat. A někdo má rád přírodu až do té míry, že musí žít doma s plísní. Pro mě je plíseň něco dost tragického a nechtěl bych v takovém místě spát jednu noc, natož v tom dobrovolně bydlet.
    Tedy za ně parotěsa je použitelná jen tehdy, pokud zaručím, že ten rosný bod na ní nenastane. Jinak tam nemá v kombinaci se dřevem co dělat! Osobně bych raději použil OSB a na to sádrovou omítku, která dokáže velmi dobře pracovat s vlhkostí.
    Sprcháč obložen dřevem si moc neumím představit. Ale horší je vaření a hlavně spaní...
    KOOTCHA
    KOOTCHA --- ---
    CUKI: https://www.youtube.com/watch?v=9Y6s2Pg9qJo cca 5:20 a dál. Video od Knaufu.


    KCE: Já zas ze zkušenosti vim, jak píše i CUKI, že ten rosnej bod prostě někde je. A v těch našich špeluňkách můžeš minimalizovat problémy, ale tu vlhkost podle mě efektivně prostě nevyřešíš, pokud tam 24/7 netopíš a nemáš digestoř zaplou i při sprchování. Vysráží se na tom dřevě ať máš izolaci jakou chceš.
    KCE
    KCE --- ---
    KOOTCHA: ze zkusenosti vim ze na ty parotesce zevnitr se proste v rozich, koutech a dalsich mistech, ktere dosahnou podminek rosneho bodu, vlhkost srazi a pokud se ji dotyka oblozeni, tak tu vlhkost nasaje. pokud nestihne vyschnout a proces se opakuje, za chvili je z toho botanicka zahrada
    CUKI
    CUKI --- ---
    KOOTCHA: Otázka zní koho to instruktážní video je? Od výrobce SDK? tam se parotěsnost jaksi neřeší. pokud do té parotěsky našroubuješ standardní množství šroubů při kotvení palubek, tak je tam ta parotěska spíše na škodu. Protože někde do bude igelit na kterém se sráží voda a někde půjde skrze díry díky rozdílu parciálních tlaků zase třeba větší množství vlhkosti než by mělo a než se dostane skrze další vrsty. Ale pokud dobře chápu popis k-ce, tak by tam ta parotěska být vůbec nemusela, protože v izolaci sice dojde ke kondenzaci (prostě ten rosnej bod tam někde bejt musí :-)) Ale snadno se to odpaří.
    To co popisuje Rolex, ale zavání tím, že při určité situaci se ten kondenzát srazí na tom igellitu a na spodku těch palubek bude "přírody" víc než by člověk toužil.
    Tím, že v tom nebyl přes zimu, to tak špatný není, protože to ještě stále a snadno může napravit.
    KOOTCHA
    KOOTCHA --- ---
    Já jen že kluk je tady z toho v panice a pomalu to vypadá, že by to nejradši zapálil :) Tak že bych to neviděl tak černě...
    KOOTCHA
    KOOTCHA --- ---
    KCE: to jsi vzorňák, ale když se koukneš na jakýkoliv instruktážní video výrobce, tak to tam perou vrtutama skrz do sádrošový konstrukce úplně bez problémů. Kovanej v tom nejsem. Jen to teď študuju kvůli baráku.
    CUKI
    CUKI --- ---
    GHANTA: To není dáno materiálem ale jemností jeho struktury. po zaizolování se ti nic nikam nedostane, protože to bude z obou stran zakryto.
    CUKI
    CUKI --- ---
    KCE: Zajímavé řešení, ale není nutné nepoužít jediný vrut, ale je potřeba zatěsnit všechny prostupy. Tedy stačí těsnit pod těma lištama.
    KCE
    KCE --- ---
    KOOTCHA: ja vyresil bezvrutove, udelal sem vnitrni samonosnou konstrukci z latek napustenych lnenym olejem (fermez)
    do ty konstrukce je pak chyceny oblozeni, chce to nebejt lajdak a hlidat delku vrutu neasi:)
    mozna to vypada subtilne, ale nasledne obklad a nabytek to dokonale zpevnily, ani po roce nemam zadne problemy. a to je to nakladak co jezdi, kodrca, vibruje...
    CUKI
    CUKI --- ---
    ROLEX: Přes léto by se nic stát nemělo, palubky si popiš a budeš je tam moc zase vrátit zpátky. Ta parotěska by měla být natažená, pečlivě zajištěny spoje. A ta vata vypadá jako něco co tam nepatří. Ta se tam nedává na kila Ta musí rovnoměrně dosedat a těsnit.
    Pokud uděláš pro parotěsku ještě rošt z latěk , kterým parotěsku přichytíš a ten rošt zatmelíš, tak bude zase parotěsná.
    Otázka je co uděláš s kondenzátem na té parotěsce, pokud ta lať bude mít alespoň 3cm tak by to mohlo možná odvětrat, ale osobně bych přidal na izolaci a měl tam 2 vrstvy které by kryly ty tepelné mosty toho rámu. Tedy máš 7cm, tak bych dal ještě 8 kontra, Pak už to bude ok. Ale hlavně bacha na prostupy a napojení oken a pod!
    KOOTCHA
    KOOTCHA --- ---
    Hele ale ta parotěska se vrutama proděraví tak jako tak, ne? Jak byste to jako ošetřili? Že se mu tam bude srážet voda je fakt, ale když se dává parotěska přes podhledovou konstrukci, která drží i vatu, tak se pak prostě projede z venku přes obklad vrutem, kterej projede i přes tu parotěsku, ne? Jak jinak by se to řešilo? A že to je jak kdyby tam vůbec nebyla si taky nemyslim. Akorát i neni jasný jak by se to v marině mělo dělat správně. Já teda když v zimě dám sprchu, nebo vařim vodu na kafe, tak mám stěny kolikrát úplně mokrý. A když má dřevěnej obklad a chce t zaizovolat, tak nevim jak by tohle měl řešit jinak. Imho prostě větrat, topit, větrat. Nic jinýho nepomůže ani kdyby měl tisíckrát udělanou izolaci dobře.

    Já bych teda nepanikařil, rok bych počkal co to udělá, nebo bych to čekoval průběžně. Imho když tam nebudeš mít konstatní teplotu, tak se ti tam prostě bude srážet voda pořád a dřevo tim zákonitě trpět bude ať děláš co děláš.
    ROLEX
    ROLEX --- ---
    KCE: no jsem ultrakokot... já to nedělal a takhle koupil, měl jsem samozřejmě ty fotky už před nákupem, dost lidem jsem to ukazoval, ale že bych si nad ně pořádně sedl s někým, kdo tomu dobře rozumí, to ne.. blb. No bydlelo se v tom hlavně přes léto a hodně málo vařilo, tak to oholíme, dofejme, že to nebude už shnilý a ještě před zimou uděláme tak, jak to má být.. No debilníma chybama se člověk učí, ještěže jsme to tu začali řešit, teď to myslím ještě zachráníme suchý a neshnilý.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam