• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PJTNabíjecí baterie
    PJT
    PJT --- ---
    PS: nenabiješ, malé panely dají tak 80mA, takže nabíjet budeš desítky hodin...
    PJT
    PJT --- ---
    WOJTYLA: Jak velkej je ten panel? Není mi úplně jasné co potřebuješ, ale pokud chceš otestovat jestli ze solárního panelu něco nabiješ a panel má USB výstup, pak potřebuješ nějakou USB nabíječku? Něco levného tady: (ale o kvalitě si nedělej iluze)
    http://www.powerguy.cz/usb-nabijecka-baterii-aa nebo
    Univerzální nabíječka 2v1
    http://www.powerguy.cz/univerzalni-nabijecka-2v1?gclid=CJmby5PD6MgCFWjmwgod6U0Opw
    WOJTYLA
    WOJTYLA --- ---
    přátelé koupil jsem na test solar panel z číny a chtěl bych zkusit nabíjet baterky/batterypack nevedeli byste o něčem jako je tohle jen levnější na test k tomu prosim?

    GoalZero Guide 10 Plus | Alza.cz
    https://www.alza.cz/goalzero-dobijecka-guide-10-plus-d1434030.htm?o=2#popis
    PJT
    PJT --- ---
    Ještě jsem na to koukal, v originál packu nejsou o moc lepší baterky, spíš tak nastejno, jen jsou po 4 (dvě dvojice paralelně).
    data viz http://industrial.panasonic.com/lecs/www-data/pdf2/ACA4000/ACA4000CE254.pdf
    PJT
    PJT --- ---
    Odběr čipů v té svítilně jsou cca 3A. Baterka má doporučeno vybíjení spíš nižší, tak 650mA, ale dá až 2.9A. Nicméně znamená to vyšší vnitřní odpor a tím pádem úbytek napětí při odběru. Svítilna požaduje akumulátor 8.4V. To cos koupil dá při 5°C v nejlepším případě asi tak 7.4V, Navíc se pro Li-ion doporučuje nevybíjet pod 2.8V, takže i když tyhle baterky mají dovoleno 2.5 (tj 5V pro obě), svítilna je nejspíš zahlásí vybité už při 5.6V, možná dřív. Kapacita při téhle teplotě je pod 3000mAh, což je další věc co je třeba brát v úvahu. Po zahřátí se baterce zvedne napětí, takže svítilna dovolí ji více vybít.
    PIERDUS
    PIERDUS --- ---
    Na tomho webu dokonce u baterie čtu: „Baterie není určená pro svítilny a aku nářadí!“
    Nabíjecí průmyslová baterie 18650 Panasonic 3400mAh 3,7V Li-ion - NCR18650B | AVACOM - baterie & akumulátory
    http://www.avacom.cz/...CohZOAoOPL88oBEiQAr96eSBAfrVQvN1OYuDQ6SVYwb6MtCDrGu5M3AqIUE5OknG8aAh2T8P8HAQ
    PIERDUS
    PIERDUS --- ---
    SPECZ: jedna baterie váží 46 gramů, pokud mě moc nešálí kuchyňská digitální váha
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    PIERDUS: Jak jsou ty baterky těžký ? Začal bych u nich ...
    A asi by stálo za to změřit jejich kapacitu - vůbec bych se nedivil kdyby byla o řád menší než udávaná ...
    PIERDUS
    PIERDUS --- ---
    Zdravím místní znalce,

    koupil jsem si svítilnu na kolo Yinding YD-2XU2 http://www.led-expert.cz/ledshop/eshop/19-1-LED-cyklosvitilny/0/5/717-Yinding-YD-2XU2 ... k tomu battery box pro baterie 4 x 18650 http://www.led-expert.cz/...tilny/63-2-Napajeni/5/751-Solarstorm-BC-2-Battery-Box-pro-baterie-Li-Ion ... tento box umožňuje použít i pouze dvě baterie, a tak jsem koupil dvě 3400 mAh baterie http://www.dx.com/...18650b-3-7v-3400mah-rechargeable-li-ion-battery-black-green-179826#.Vik2a7zfp-U

    O kvalitě těch baterií už trochu pochybuju, žádné logo Panasonicu na nich ve finále není a tuším, že tam ani tu jejich kapacitu nepíšou. No, myslel jsem, že mám solidních 6800 mAh kapacitu jak na světlo tak na dobití mobilu, plně jsem to v tom battery boxu nabil a vyrazil jsem k večeru na kolo, když byla teplota docela nízko – okolo 5 stupňů nad nulou. K mému překvapení za půl hodiny přestalo světlo svítit, ukazovalo červenou diodou, že je baterie vybitá. Dojel jsem dom, nechal to chvíli ležet a pak to zase svítilo zeleně a mohl jsem s tím několik hodin svítit doma.

    Celkově se zamýšlím nad tím, zda-li chcu svítilnu a battery pack, nebo pořídím něco jednoduchého na řídítka, ideálně USB dobíjecího.

    Moje otázka ale zní – je to vybití v zimě při teplotách nad nulou normální? V podstatě je to v tomto počasí nepoužitelné. Mám se poohlídnout po originálních bateriích? Pomůže to něčemu? Mám investovat do kvalitní nabíječky? Mohu sehnat nejaký jiný battery pack, který má DC výstup, co utáhne tu svítilnu? Bude mít USB světlo lepší výdrž v zimě?

    Předem díky za rady.
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    odpovím si sám:

    (přikládám chatrný volný překlad nejsem zdatný angličtinář)

    Většina lidí neví že běžné lithium-iontové baterie nelze standardně nabíjet při teplotách 0 ° C (32 ° F). I když se zdá, že že baterie se nabila, může/mohlo dojít k pokovení anody baterie tenkou vrstvou lithia. Pokovení je trvalé a nelze jej odstranit ani několikanásobným vybitím a nabítím. U baterií obsahující lithium je také obecně známo že jsou k tomu náchylnější pokud jsou vystaveny vibracím" (o tom jsem ani netušil) "nebo jiných náročných podmínkách. Pokročilé nabíječky,"...reklama..."zamezí nabíjení Li-Ion pod bodem mrazu tím že prostě nenabíjí"

    ...

    "Výrobci baterií stále hledají účinné způsoby, jak nabíjet Li-Ion pod bodem mrazu. Nabíjení je totiž možné s většinou lion baterií jen při nízkých nabíjecích proudech. " (jakýmsi) "Výzkumem bylo zjištěno že při teplotě -30 ° C (-22 ° F), je bezpečný nabíjecí proud 0.02C*. Při takto nízkém proudu se, doba běžného nabíjení může na více než 50 hodin."

    zdroj: http://batteryuniversity.com/learn/article/charging_at_high_and_low_temperatures

    * C = Celková kapacita

    budu rád za doplnění
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    PJT: aha tohle mě vůbec nenapadlo ale dává to smysl. a jak tuhle hodnotu v závislosti na teplotě odvodit? ta xiaomi jistě bude mít nějaký procesor který to řídí. takže to bude řešitelné.
    (ve hře je i varianta ze si postavím nabíječku sam)
    PJT
    PJT --- ---
    Akumulátorům které tam jsou (lion) mráz neublíží. Jen při nízké teplotě o něco spadne jejich napětí a tak se nedá vyčerpat celá kapacita akumulátoru - akumulátor se dříve vybije. Při práci za vyšší teploty bude akumulátor pracovat jako předtím.

    Jiná věc je nabíjení v mrazu. Pro nabíjení akumulátoru při teplotách pod nulou by nabíječka měla ukončit nabíjení při nižším napětí. Vyrábí se nabíječky, které umožňují změnit charakteristiku nabíjecí křivky podle teploty okolí. Pokud se akumulátor nabíjí v mrazu stejně jako za normálnícjh teplot, snižuje se jeho životnost, snižuje se počet nabíjecích cyklů, které akumulátor vydrží.
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    mam xiaomi battery pack a tam píšou že nabíjení 0-40°C a vybíjení -20-45°C.

    Otázka zní, budou mrazy třeba -20 nabíjení nějak vadit ?
    PJT
    PJT --- ---
    to dělá dobře NiCd nebo NiMH baterkám, ale ne pokud jsou v packu (v serii za sebou) Tam se vždycky objeví jedna s menší kapacitou a tu pak ostatní při hlubokém vybíjení táhnou níž, chvíli jí trvá než se zregeneruje, takže ostatní už jsou nabité a tahle ne, takže s dalším cyklem jí stáhnou zas níž, až ta jedna skončí zkratem a ostatní pak odejdou poměrně rychle taky.
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    PJT: Děkuju. Z toho co píšeš hned idím chybu, kterou dělám, nechávám baterku často vybít úplně, protože jsme žil v omylu, že jí to naopak dělá dobře.
    PJT
    PJT --- ---
    MICKEY_MOUSE: budou tam pravděpodobně lithium iontove. kapacitu snizuje uplne vybiti (uz se ani nemusi ozivit) a taky prebijeni. Nemaji ale pametovy efekt. Taky nesnasi vysoke teploty. (takze nenechavat v aute za sklem, nebo zapnute v tasce kde se nechladi). Takze nejlip je nabit kdyz jsou vybite tak na 20% a ne az jsou uplne vybite, ale nenechavat je na nabijecce moc dlouho. Udajne zvladnou 500-1200 cyklu, realne bych rekl spis tak 300-700 podle zachazeni, nez se zacne projevovat ztrata kapacity.
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    Zdravím, chci se jen zeptat, jestli má smysl u baterie v tabletu řešit, zda ji nabíjím/vybíjím naplno, anebo je dnes už úplně jedno, jak s ní zacházím = v jakém stavu strkám tablet do nabíječky a v jakém jej z ní vytahuju. díky!
    GESTO
    GESTO --- ---
    PJT: no jo tosem si taky moh odvodit dik za nakopnuti :) jasem to tam lil stim ze tj destilka protoze to bylo v lahvi od destilky. proste jsem se po navratu z ciziny vratil k autu a vubec me nanapadlo zetam bude normalni voda v ty lahvi :]
    PJT
    PJT --- ---
    Pokud se vyleje okamžitě, je jistá šance. Pokud do akumulátoru nalijete obyčejnou vodu z vodovodu, která obsahuje minerální sole, změní se elektrické poměry v akumulátoru, sníží se tzv.vnitřní odpor akumulátoru, a ten se začne vybíjet sám do sebe. Tato změna je po čase nevratná, protože minerální sole se chemicky sváží s chemikáliemi v akumulátoru a ani výměna elektrolytu už nepomůže.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam