• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DO_ITEuropa Universalis IV a jine "paradoxni" hry
    SULINAR
    SULINAR --- ---
    LANMANCZ: každý má na to různý názor, já si například myslím, že by to super nebylo:) Prostě je to přesně tak jak jsou hry označené, tedy Grand strategy game a je to tak dobře.
    LANMANCZ
    LANMANCZ --- ---
    JULIAN: jj dival jsem se na nejake videa dneska. Ale je to imho skoda, me ty takticke souboje bavily ale vetsina 4x her ma ty boje dneska dost zjednodusene z nejakeho duvodu. Ja si treba myslim, ze kdyby EU (apod) mela poradne souboje ala total war tak by to bylo supr :-)
    JULIAN
    JULIAN --- ---
    LANMANCZ: tady to neni uplne abstrakce, ty lode se tam spolu realne rezou, jen je neovladas primo. A osobne ja jsem za to rad, co na stellarisu zeru ze to neni turn based, nebo spis teda ze kola jsou miniaturni a muzou bezet ruzne rychle, a klikat rucne kazdou lodicku v bitve, to neni focus te hry.
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    LANMANCZ: hrál jsem moo1 i 2 a přišly mi casual jako GalCiv hardcore 4x strategii považuju Space Empires
    LANMANCZ
    LANMANCZ --- ---
    Ten ES1 to dovedl k dokonalosti rozdelenim armad do flotil o par lodich takze kdyz se potkaly vetsi armady tak nebyl problem absolvovat 15 po sobe jdoucich nudnych karetnich flotilovych 1v1 auto-bitev.
    LANMANCZ
    LANMANCZ --- ---
    Tady ten trend zjednodusovani a abstrakce combatu se mi nelibi.
    LANMANCZ
    LANMANCZ --- ---
    MICHIGAN: Hm ... proc se vsichni tak boji velkych turn-based bitev ? V MOO2 byl jeden z nejlepsich aspektu customizovani a staveni vlastnich lodi podle sveho stylu a nasledne uplatneni techto designu na bojisti. V MOO2 sly dokonce stavet "hvezdy smrti", si vzpominam jak jsem s armadou takovych korabu likvidoval vse co mi prislo do cesty :-)
    MICHIGAN
    MICHIGAN --- ---
    LANMANCZ: ten by prave snad meli v ty dvojce zmenit (=karty tam nebudou), clovek bude mit k dispozici jednoduchej battle grid, kam zakresli pozadovany manevry, a pak si necha prehrat ten vysledek. Stellaris ma mit tusim combat podobnej jak v CK2, takze do nej asi nepujde zasahovat, ale ty lodi se na mape budou pohybovat, a v tom poslednim videu rikali, ze tam jeste pridaj dalsi info, aby hrac dostaval potrebnej feedback.
    LANMANCZ
    LANMANCZ --- ---
    MICHIGAN: Me se treba ES1 nelibil hlavne kvuli naprosto idiotskemu combatu. Doufam, ze tohle bude ve Stellarisu vyreseno lip.
    MICHIGAN
    MICHIGAN --- ---
    LANMANCZ: jj, bych rekl, ze tim frantikum (Amplitude) udelali trochu caru pres rozpocet, Endless Space 2 ma vyjit nekdy Q3 a sam jsem zvedavej, jak si budou tyhle dve hry konkurovat.
    LANMANCZ
    LANMANCZ --- ---
    HAREMHEB: Jako stary fanda puvodniho Master Of Orion (2:-)) se na tohle nemuzu dockat. Pokud nekdo zvladne udelat moderni MOO hru, ktera neni zjednodusena pro casual hrace tak je to Paradox. Doufam, ze nezklamou.
    MICHIGAN
    MICHIGAN --- ---
    JULIAN: ja se zas trochu bojim toho slepyho vyzkumu vyberem ze tri karet, takhle to zkouselo uz dost 4X her a vzdycky to dopadlo ne moc dobre.
    ale vsadim se, ze minimalne nejaky scenare ("start dates") jako DLC v budoucnu urcite budou (i kdyz s tim by souvisla i nutnost vymyslet jim lore a do toho se jim asi moc chtit nebude). ale moznost nastavit si victory podminky podle sebe v zavislosti na rase a ideologii by s tou znovuhratelnosti snad mohla taky neco udelat.

    resp. asi nepotrva dlouho, nez vzniknou neoficialni svety ve forme modu (star trek, galactica, babylon atd.)
    JULIAN
    JULIAN --- ---
    MICHIGAN: sam jsem zvedavej, jestli to diky neustale stejnemu startu (od nuly) nebude trosku monotonni. V EUIV je fajn, ze muzes hrat za ruzne narody a nehlede na to jak dobre hrajes, tak francie je na 90% i po 200 letech stale velkej modrej blob. Tady kdyz vsichni zacinaji vpodstate stejne...
    MICHIGAN
    MICHIGAN --- ---
    LET_ME_BE: ja uz kdyz videl tohle video, tak mi bylo jasny, ze v tom zas utopim desitky (mozna stovky) hodin casu :)

    Stellaris - First 30 min with Quill18 & Henrik
    https://www.youtube.com/watch?v=Go-WHiRqEMg
    SULINAR
    SULINAR --- ---
    LET_ME_BE: musím se přiznat, že když ho oznámili, tak jsem si nebyl jistý, co z toho bude, ale podle těch videí a povídání to vypadá na pořádný nářez. A hlavně už vidím všechny ty modifikace od Star Treku po Galacticu :)
    LET_ME_BE
    LET_ME_BE --- ---
    SULINAR: Achjo. Stellaris bude moje smrt.
    SULINAR
    SULINAR --- ---
    Stellaris vyjde 9. května, Hearts of Iron IV 6. června
    HAREMHEB
    HAREMHEB --- ---
    JULIAN: Zpočátku máš za Polsko problém s častými rebeliemi a nízkou manpower, takže prvních pár desítek let jen udržuješ status quo, ničíš Teutony, krmíš své vazaly a bráníš zesílení Moskvy a jiných velkých států. Výhodou je, že můžeš být silný diplomaticky a díky elektivní monarchii můžeš dostat na trůn zajímavou dynastii (Habsburkové jsou velmi pravděpodobní), která ti otevře dveře pro pozdější personální unie, až se elektivní monarchie zbavíš. Někdy kolem 1550 tě čeká rebelie, kdy se státní zřízení může změnit na absolutismus a v tu chvíli si můžeš dělat co chceš. Krása Commonwealthu je v univerzálnosti, kdy se dá expandovat všemi směry, hrát millitary hru, nebo diplomatickou, obchodní a dokonce i kolonizační. Jediný problém je, že časem budeš postrádat relevantní soupeře, takže to začne být trochu nuda. Při silné reformaci se může stát, že ovládneš i HRE, pokud zůstaneš katolický a trochu tomu pomůžeš rozbitím Rakouska a aliancí s některými elektory. Poland can to space:-)
    MICHIGAN
    MICHIGAN --- ---
    tak to vypada, ze ten CK Conclave po delsi dobe docela zmeni nektery zakladni koncepty hry (i kdyz zatim tezko odhadovat, jestli to bude k lepsimu):

    Crusader Kings 2: Conclave - Developer Diary
    https://www.youtube.com/watch?v=ws6kunXT1K8
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam