ha, paradox na nyxu :)
tak teprve na stellaris 1.4.1 se mi to podařilo dohrát/vyhrát (individualista, materialista, xenofil), poslední pokus byl na 1.3.X, kde jsem zkysl, protože má xenofilní populace nebyla při násilné expanzi příliš nadšená a neomezené válčení jsem nemohl moc používat (nešťastná populace a nedostatek jak kreditů, tak minerálů). navíc jsem se z obranných důvodů přidal k federaci a to byl totální průšvih (nefunkční federální flotila a špatný systém válečných cílů). musím ale přiznat, že od středové hry to byla nuda. prethoryni se neobjevili, unbidden byli másla a zničili jsme je velmi rychle. obě padlá impéria (xenofobní i xenofilní) byla nemastná neslaná. xenofob se probral, vyhlásil válku všem okolo a do pár let z něj nic nezbylo. xenofil (můj soused) mě pořád nutil podepsat podřízení, ale po té, co jsme zrušili unbidden obrátil a nadšeně mě zve do federace. když jsem trošku zesílil, sejmul jsem mu flotilu, sebral tři planety a je klid. a pak už jen válka, zabrat 3-4 planety (víc válečné cíle nedovolí), 10 let příměří a zase vše znovu až do získání limitu planet pro vítězství. to je asi největší chybka, je to hra a nemá příliš jasně definované cíle pro různé typy civilizací. a hlavně žádné výzvy. doufám, že banks (1.5) přinese něco zajímavé, zatím to vypadá, že minimálně vlastní ascendence bude zábavná. jako starý paradoxí harcovník, co propařil na CK-DV, EU2 či HoI2-ARMA dloooouhé desítky hodin, jsem ze stellaris rozpačitý. ale je to to nejlepší, imho, co paradox nabízí - HoI 3 + 4 a CK2 mě zklamaly překombajnovaností, EU3 + 4 pro mě nepřehledným UI a ohavnou pseudo 3D grafikou.