• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LIQUID_SOUNDZvuková postprodukce ve filmu
    Nejen o postprodukci ve filmu, obecně o filmovém zvuku a práci na place. Cokoliv o ADR/Foley/SoundEffects/Music.
    rozbalit záhlaví
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    JUGI: Co znamená "něco jako"? Kde?
    JUGI
    JUGI --- ---
    LIQUID_SOUND: něco jako "mistr zvuku" (i když takhle si říkaj jen vyučený zvukaři v ČT)
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    JUGI: Já tomu nějak nerozumim. Jseš divák, profík, nadšenec…? Jakýho pohledu to komentuješ?
    JUGI
    JUGI --- ---
    LIQUID_SOUND: Možná.. Nevím jak to vyrábět když máme klienty co to chtěj a nechci to dělat špatně :) A profíků v tomto oboru je málo co tě k sobě pustí.. A navíc vícekanál je taaaaaaak zajímavej :)
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    JUGI: Třeba ses jen 3x jinak vyspal. :)
    JUGI
    JUGI --- ---
    LIQUID_SOUND: Domnívám se, že ne. Předloni sem byl na jednom filmu ve třech různých kinech a nestačil sem se divit..
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    JUGI: Proč si to mysliš? Na základě čeho?
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    JUGI: Mělo by to bejt podle normy a pochybuju že neni.
    JUGI
    JUGI --- ---
    LIQUID_SOUND: Aaaaha, já beru pojem kino jako vícekanálovou poslechovou místnost :) Ty biografy to maj taky v bordelu. Kolega kdysi kina dělal (myšleno zapojoval a testoval) a ten vyprávěl.. Navíc v kině máš o mnoho víc beden, takže tam je rozdíl ještě markantnější..
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    JUGI: Kinama myslim biografy.
    JUGI
    JUGI --- ---
    Myslím si že ty vícekanály každý "patlá" jak se mu líbí..
    JUGI
    JUGI --- ---
    NOOLY: Dovolím si nesouhlasit, viz níže:
    LIQUID_SOUND: No právě a každej má doma jinou aparaturu a u tolika beden se již sebemenší rozdíl mezi tím kde se to míchá a kde se to poslouchá, dá dost poznat. Nehledě na to, že každý bedny hrajou jinak, ale to víme, že?
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    NOOLY: Měl jsem za to, že kina jsou normovaně nastavený…?
    NOOLY
    NOOLY --- ---
    JUGI: dynamika zvuku neni zavisla na poctu reproduktoru. ja nemam problem s hlasitym zvukem, kdyz jdu do kina. pravdou ale je, ze promitac ma k dispozici kolecko s ovladanim hlasitosti a vetsinou si s nim rad hraje :]] to ale nema co delat s pomery ruchu, dialogu a hudby ve filmu. nevidel bych v tom zadny trend, bud mas smulu na filmy nebo mas jiny predstavy o zvuku ve filmu.
    JUGI
    JUGI --- ---
    KALKALOID: Já tu terminologii taky neumím, ale když se podíváš na waveform, tak je tam moc zařízlých špiček a vypadá to jak tunel. V žádném případě nechci kritizovat práci ostatních kolegů ale přijde mi že to s tou dynamikou v 5+1 přehání..
    KALKALOID
    KALKALOID --- ---
    JUGI: ja teda posledni dobou micham neco pro TV, ale ne filmy nebo serialy, a ja se vzdy holt snazim aby vsemu bylo rozumet, i kdyz to treba clovek az tak nesleduje, ale zase samozrejme aby to nervalo, aby to bylo konzistentni s muzikou a okolim. Ja mam cerstve taky nejakou vetsi a lepsi telku doma, predtim jsem vse sledoval z pocitace, a castokrat mam spis pocit u sledovani filmu, ze naopak jsou tam sceny co sotva slysim co rikaji a pak zas sceny, samozrejme hlavne akcni, kdy to razem je hrozne moc nahlas, ale to spis efekty. Ale beru to jako soucast dramaticnosti filmu holt, ze to tak bylo asi vzdy, ackoliv pritelkyne pak nemuze spat ;].
    Jo a jeste mi prosim vysvetli, co myslis "tunelem", ja se holt doucuji terminologii az za pochodu, nebo ji znam v Aj.
    JUGI
    JUGI --- ---
    NOOLY: u sterea totiž nelze dosáhnout tak velkou dynamiku jako u 5+1 nebo 7+1, v tom máš pravdu, ale přijde mi že to dost přehání. Obzvlášť třeba u animované tvorby a sci-fi, když je akční scéna, tak se otřásá celá poslechová místnost. Vyndej si zvuk z 5+1 filmu a koukni na waveformy, uvidíš ten neskutečnej nepoměr. Že by to taky třeba bylo odlišnejma bednama?
    Já když míchám pro TV, klient většinou vyžaduje "tunel", na DVD tý dynamiky využívám trochu víc. Pár let se hrabu s 5+1 a mám z toho dost mozek a uši na kaši a popravdě nevím jestli něco nedělám špatně když to tam tam "necpu" ptže mě osobně to vadí ale nechci sklouznout k debatě o "umění" :)
    NOOLY
    NOOLY --- ---
    JUGI: musis vysvetlit, co myslis "zvukove nevyrovnanym" filmem. nemas na mysli jednoduse moznost zvukoveho mistra vyuzit velkeho dynamickeho rozsahu?

    kdyz micham neco pro TV, tak to musi byt placaty a mam pocit, ze to nektery lidi degeneruje. kdyz jsem chtel v jednom poradu pro TV zkusit dynamicky bohatsi obsah, tak mi bylo receno, at to nedelam a ze babicku se starym CRTckem moje pojeti nezajima :]] s filmem je vetsi sranda, zvukari maji vetsi svobodu, ktere radi vyuzivaji.
    BADBOY23
    BADBOY23 --- ---
    JUGI: řekl bych že je to klasickej trik kterej mužeš slyšet u orchestru používá se to k udržení divákovi pozornosti taky tim přidáváš k naladě a tím podporuješ tu emoci klidné pasaže potišejc akčňí pasaže hlasitejší stejně jako když se s někým normálně bavíš a nebo se s ním hádáš...kdyby byl celý film zvukově sterylní polovina diváku usne:D taky hlavně už jenom z principu nemůže bejt stejně nahlas přelet letadla a mluvené slovo ale máš pravdu že jsou filmy kde je to zbytečně přehnaný...se zvukem u filmu moc zkušeností
    nemám ale přijde mi to logicý...jestli se pletu opravte mě někdo
    JUGI
    JUGI --- ---
    Čau, čím si vysvětlujete, že jak original, tak český dabing u filmů v 5+1 mi poslední dobou přijde "zvukově nevyrovnaný", myslím tím poměr hlasu/efektu/prostředí a to jak v kinech tak na DVD? Začínám s tim mít celkem dost velikej problém se pak soustředit a občas to již dost ruší při sledování...

    Děláte tu někdo filmy?
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    Hustej článek.

    As I Hear It - Choosing the Right Microphone
    http://www.kenstone.net/fcp_homepage/right_mic_brockett.html
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam