• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GAFTahové RPG na PC (okrajově i na konzole)
    GAF
    GAF --- ---
    SID311: jo máš docela pravdu. Na druhou stranu v těch hrách co uvádíš chybí ty kola. Předpoklad tahu. BG, IWD a podobné podle předem stanovených pravidel určují, kolik té a té činnosti trvá kol než se provede. A zároveň se to všechno děje real-timově.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    SID311: No jasně, což vede právě k stanovení hranice, od jakého okamžiku se dá hra považovat za tahovku. I kdyby BG mělo nakrásně skutečně striktní tahový systém, hraje se jako realtimovka, což je pro hráče řekl bych podstatnější, než jaký algoritmus se stará o výpočty.
    SID311
    SID311 --- ---
    DAVESADE: Já považuji boje v Baldur's Gate za realtime.

    Autopauzu považuji jen za kosmetický prvek - sám jsem ji vždy měl vypnutou a pauzoval hru sice hodně, ale vždy manuálně. Nakonec to jde hrát zcela bez pauzy.

    To, že jde o převedení tahových pravidel, není podstatné (byť by i vnitřní logika hry s čímsi jako jsou tahy počítala, což jsem myslím slyšel jako argument pro to, že jsou souboje tahové). Vždyť i Warhammer: Shadow of the Horned Rat převáděl tahovou stolní předlohu do realtime varianty (a podle všeho i vcelku věrně) a fakt jsem neslyšel nikoho říkat, že by to byl realtime.

    Mnohé realtime strategie, jako Age of Empires 2 (a asi i 1 a 3, ale tam si nejsem jistý) nebo Warhammer 40.000: Dawn of War umožňují (alespoň v singleplayeru) zapauzovat hru a během pauzy zadávat příkazy (což jsem docela často využíval), takže se chovají v podstatě jako Baldur's Gate, ale rozhodně si nejsem vědom toho, že by je někdo kvůli tomu považoval za tahové strategie.

    (obdobně Europa Universalis 4, kde si lze dokonce i tu autopauzu nastavit).
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Líbí se mi třeba převod pravidel Shadowrunu, to je skvělá tahovka (vzhledem k současné konkurenci ;).
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    GAF: Snad odpustíš offtopic v takto rané fázi klubu, ale možná by to pomohlo upřesnit náplň klubu ;).

    Už je to dávno, co jsem vedl diskuzi o tahovosti Baldur's Gate a podobně. Bráno realisticky, algoritmus pro výpočet realtime bitev taky běží v nějakém taktu, takže jde vlastně o tahovku, akorát strašně rychlou ;).

    V případě BG se přikláním k tomu, že vnitřní pravidla vycházejí z tahové AD&D systému, ale právě ta pauza na konci kola není defaultně zapnutá, což vypovídá o snaze autorů vytvořit souboje s realtime dojmem. A co si budeme namlouvat - možnost kdykoli i během tahu změnit příkaz pro postavu (byť se tento rozkaz provede až následující tah, samozřejmě) - je podle mne tím hlavním argumentem, proč se BG tváří a hraje spíše jako realtime hra, byť s pravidly tahovek.

    Sám bez ostychu označuji BG za tahovku, ale vyjma vypjatějších situací jsem hrál bez oné autopauzy a využíval možnosti sáhnout na postavu během tahu - což čistě psychologicky evokuje jednoznačně realtime záležitost.

    No a teď je otázka, podle čeho to chceš posuzovat. Programově? Hratelnostně? Nějak jinak?

    Tahovky (ne nutně RPG) jsou pro mne primárně hry, které se hrají jako Jagged Alliance, Fallout, Battle Isle, Incubation, všechny Tactics hry a tak dále. BG a další pauzovací deriváty mi vytanou na mysli přece jenom později.

    Ale rád se o nich dozvím, to jo.

    Třeba kdysi jsem sledoval hru Tactica Online, která měla být MMO s tahovými souboji. Ta vize mne fascinovala, ale pak jsem nějak hru ztratil a ani nevím, jestli se vůbec dodělala ;).
    GAF
    GAF --- ---
    SID311: hele ale u Baldur's Gate šlo o to, že AD&D je na papíře tahový. A jeho převedení do BG se udělalo sice jakoby realtime, ale pořád je to na "rounds" a je rozdělený kolik kdo má útoků za kolo, jak dlouho trvá vykouzlit to a to kouzlo... je to pevně daný. A když se to dá zapauzovat kdykoliv, neni to teda tak docela real-time (i když ani ne klasická jednoznačná tahovka, to je jasný). A napříkld jde v BG zapnout v Options políčko "pausovat na konci každého kola".

    Řekl bych, že Eternity bude to samý v bledě modrém, podle toho kdo ho dělá a jak chtějí jakoby pokračovat v duchu BG.
    GAF
    GAF --- ---
    DAVESADE: Tak jsem se díval a mám pocit, že bych si měl koupit 3DS. A ta možnost zapnout si japonský dabing s eng titulky. Wow.
    GAF
    GAF --- ---
    SID311: jj, prostě cokoliv tahového a RPG.
    GAF
    GAF --- ---
    Polepším se ^^

    Jinak znáte někdo Grotesque Tactics, slušná parodie a dobrá tahovka.
    SID311
    SID311 --- ---
    DAVESADE: Ze záhlaví: Klub by měl být o sdílení informací o vzniku nových, diskuzi o starých, doporučení, radám atp...

    Takže staré i nové.
    GAF
    GAF --- ---
    Jo, tak díky, podívám se. Tak i proto jsem to tu vytvořil, abych se dozvěděl. Ty dvě první neznám vůbec.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Taky jsem spíš čekal klasické tahovky, jako Fire Emblem, Disgaea, Might and Magic, Project X Zone... jde jenom o starší nebo i nové.
    GAF
    GAF --- ---
    Stejně tak IWD2

    S tím Divinity jsem slušně ustřelil, to je pravda. Vlastně není vůbec. Pauzovací je sice taky, ale tam to nefunguje na tahy pak.
    GAF
    GAF --- ---
    Mno, asi jsem poněkud mimo :) Ale TOEE takový je. Pauzovací klasicky.
    SID311
    SID311 --- ---
    GAF: Dle popisů v updatech na kickstarteru bude mít realtimové boje. Pauzovací asi jo, ale to nepovažuji za tahovou hru.

    SID311
    SID311 --- ---
    (říkám si, jestli je to vhodně zvolený název klubu, když ze čtyř zde zmiňovaných srdcovek: GAF uvádíš tři realtimové)
    GAF
    GAF --- ---
    SID311: Eternity že není taková? Ani pauzovací-tahová jako Baldur's Gate?
    SID311
    SID311 --- ---
    GAF: Project Eternity není tahová. U Tormentu ještě není rozhodnuto, zda bude tahová či realtimová. Dininity nevím, zda bude na tahy, ale pokud má jít o návrat ke kořenům série, tak spíše ne.

    Další připravované tahové RPG, které by mělo brzy vyjít, je Eschalon 3: http://basiliskgames.com/eschalon-book-iii
    GAF
    GAF --- ---
    Kdo neznáte sérii Avernum - na netu je za pár babek, jestli chcete podpořit tvůrce nebo se dá stáhnout za každým rohem, je-li libo pirátění. Jestli nemáte kdo jakou hrát zrovna tahovku, vřele doporučuju:

    Grafika je ok a pro někoho může být i hezká. Atmosféra je dobrá a v čem hra exceluje je parádní turn-based combat, slušná řádka statistik postav, rozmanitost questů a odměn a obrovský svět, ve kterém je hráč odměňovaný za všímavost. Hratelnost 1*

    Nevím jak předchozí díly, hrál jsem pět, šest, sedm (což je předělávka jedničky).

    Portal to Avernum
    http://www.avernum.com/
    GAF
    GAF --- ---
    Ostatně co je Vaše srdcovka a proč? Já například oslavovanou Baldur's Gate v době jejího vzniku hltal jenom tak do půlky a pak už mi přišla hrozně zdlouhavá. Až dneska se k ní vracím o mnoho radši než tenkrát. Nejspíš i kvůli velkému množství modů.

    Asi nejradši jsem míval Divine Divinity, kvůli silnému adventurnímu prvku (snad největší počet nejrozmanitějších questů, questíků a skrytých překvapení na každém kroku co jsem kdy viděl). Pak Icewind Dale II díky parádnímu zpracování 3,5 AD&D pravidlům, ve kterém se dalo hrát znova a znova za pořád jiné charaktery a pak zneuznaného génia z podobné sorty The Temple of Elemental Evil s modem Circle of Eight, který hru nadstandardně dobře upravoval a posunoval http://www.co8.org/forum/forumdisplay.php?f=31 Tahle hra v době svého vydání byla proslulá bugy (např. se ztrácely questové předměty) a těžkopádným ovládáním. Ale adventurní část se podařila a souboje byly klasické a dobře zpracované 3,5 AD&D.

    Mimochodem tým CO8 vytváří totální konverzi pro TTOEE s názvem "The Keep on the Borderlands", projekt je ve vývoji už dlouho, ale je stále živý a mají hotové i hratelné demo. Více viz na jejich stránkách.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam