• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GAFTahové RPG na PC (okrajově i na konzole)
    GAF
    GAF --- ---
    A jo, když objektivně, tak asi těžko anketa O.o
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    AVATAR: Jasně, mulťák jsem neřešil, šlo mi o klasickou kampaň.
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    DAVESADE: jen upresnim, ze v BG sis mohl poskladat partu jakou jsi chtel. Stacilo hrat "multiplayer", kde sis nadefinoval vsechny postavy a za vsechny hral.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    D1RABBIT: Jsem to myslel hlavně tak, že v BG máš postavy předdefinované a jenom si z nich skládáš partu. A třeba v Dragon Age se už parta chová jako homogenní celek, ve kterém si jen volíš čtyři komponenty - a i tak nemáš moc velkou svobobu, hra počítá s tím, že musíš mít "povolené kombinace" tj. tank + dps + healer + agro / magic. Když si uděláš partu plnou tanků, tak je game over zaručenej. No a Mass Effect zmiňuji jen proto, že tento princip homogenní party dotáhl do naprostého extrému - "partu" si skládáš ze tří postav a v reálu tak máš 6 FIRE tlačítek, na které si jakože navolíš "skilly" své a parťáků - no v reálu funguje všechno stejně, jenom se to jinak jmenuje (což je dané samozřejmě tím, že jádro hry je jenom o přestřelkách). Jak Dragon Age, tak novější hry, už jsou zkrátka vystavěné na prefabrikovaném zážitku a zkušenosti, kterou prostě musíš následovat, jinak si moc nezahraješ. A to už vlastně není moc hra...

    Obdivuji právě proto hry, co dávají hráči k dispozici systém (v případě AD&D je vybalancovaný takřka k dokonalosti), ve kterém máš svobodu. Hra ti dovolí udělat chybu - a z ní se poučit. Hra ti dovolí "hrát si na bandu hobitů kouzelníků". A to mne baví.
    GAF
    GAF --- ---

    Která je objektivně nejlehčí

    1 hlasy od 1 respondenta

    GAF
    GAF --- ---
    DAVESADE: jj, slušně pochopitelnej názor.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    GAF: Já teda nejsem expert na (A)D&D, ale samo nějaké rulebooky mám nastudované, nahrál jsem pár seancí a pak docela dost na kompu - no přesto hrozí, že to co teď napíšu, hluboce urazí všechny myslící bytosti...

    Na těhle starých (A)D&D hrách mi přijde, že jsou víc "amatérský", v tom dobrém smyslu slova. Novější hry (počínaje BG, Dragon Age konče) už mají takový trend, že máš v podstatě pevně danou partu (povolání, zaměření), se kterou sice můžeš jako hejbat, ale vlastně zas tak moc ne. Tady máš tanka, tady máš agro, tady máš DPS - a celej bitkařskej systém je pak o tom, že mág hází na střídačku cone of ice, cone of fire, do toho lučištník má na šípu +8% na critical zmrzlého cíle, tank má +6 pří útoku na víc cílů a tak. Prostě mi přijde, že ty strategie jsou strašně úzkoprsé a poskytují ti v tom výsledku pramálo možností, jak do toho vložit vlastní invenci. Úplným extrémem (a to již opouštíme vody tohoto klubiki) jsou pak hry jako Mass Effect, kde je vlastně úplně u prdele, co máš za zbraň, parťáky a skilly, protože hra ti stejně dovolí všechny zmasakrovat z úkrytu. A to mne činí velice smutným, že se tento královský žánr dostal do takových sraček.

    Vedle toho staré hry jako DM, Wizardry a právě tyhle SSI pařby, ti dají možnost udělat si partu jak chceš - klidně plnou hobitů kouzelníků - a snaž se. Jsou nastavené tak, že každých pět minut si vyčítáš, že nemáš v partě lučištníka nebo válečníka nebo klerika kříženého se zlodějem. Ale i když hru rozehraješ znova, pořád ti něco prostě bude chybět. I když si uděláš jako balancovanou partu, nemůžeš se vydat do všech koutů světa, protože ani s vodní palicí +5 nemáš jistotu, že vůbec narazíš na ohnivé nepřátele. Celé je to mnohem víc otevřené, což na jednu stranu zvyšuje riziko absolutního záseku, ale na druhou stranu ti to dá fantastický pocit uspokojení, že jsi něco dokázal po svém. A nikdo ti v tom nebrání.

    Pochopitelně, že i novější verze (A)D&D jsou nastavené tak, aby se určité skilly určitých povolání doplňovaly a tvořily smrtelné kombinace, ale těch možností je tam tolik, že jen naprostí experti z toho namíchají dokonalý lektvar. My, amatéři, k tomu přistupujeme lidsky a ono to jde taky nakonec. Tvým gamemasterem je hra samotná a téměř na míru ti předkládá situace, u kterých si musíš zhodnotit, jestli na to máš nebo ne. A většinou na to máš, byť za cenu krve, slz a potu. A to mi prostě přijde krásné.

    Novější verze pravidel a vyházení bambilionu kombinací, nahrazení téměř předskritpovanými situacemi, v jejímž rámci máš jen velice omezenou svobodu - to mne nebaví.

    No a protože mám většinu času na hraní v tramvaji a metru, sháním nějakej emulátor GoldBoxu, abych si k tomu mohl po letech v klidu sednout. A k tomu PDF v mobilu s textem ;).
    GAF
    GAF --- ---
    Coldfire Keep - Old School 3d Dungeon Crawling!
    https://www.youtube.com/watch?v=cdqLIWpEvQc
    GAF
    GAF --- ---
    Mimochodem prý slušně hardcore krokovka / tahovka na iOS a bude i na android (mám to slíbené od autora v emailu ^^)

    Coldfire Keep Review | Touch Arcade
    http://toucharcade.com/2014/02/21/coldfire-keep-review/

    GAF
    GAF --- ---
    DAVESADE: aha, tak to jsem potřeboval slyšet. Vůbec, připadne mi že na téma D & D by mělo vznikat her tak desetkrát víc než doteď. Je jich nějak málo na to jak širokou komunitu tenhle franchize dodneska má. BG a Icewind Dale a pak nějaký ty vlažně přijatý pokusy typu Temple of Elemental Evil a tady ten Myth Drannor II a to je tak všechno. Když nepočítam realtime krokovky a nebo onlinovky. Jenže ty poslední zmiňovaný maj prdlajs podobu stolní hry a settingu a dobrodružství; ponejvíc jsou to další prázdný wowkařiny bez špetky tajemství, objevování, odkrývání, adventuření... samý vyvražďování mobů a "a strašná honba za +1 víc mečem, když běžný hodnoty jsou +78" ehm ehm -.-

    Ale teď koukam, že aspoň ty starý věci zněj dobře.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    GAF: Devil Whiskey jsem si kupoval, když to bylo nový, to je dobrá pářka, ale po vzoru Bard's Tale a SSI her - je to prostě děsně symbolický, skoro na úrovni textovky - je to víc podobný klasickejm Wizardry.

    Goldbox hry víc připomínají stolní seance AD&D - bitky se odehrávají na šachovnici, hry jsou mnohem víc epické (příběh je globální) - je na tom prostě vidět, že autoři příběhů dobře využívají světů jako Frogotten Realms nebo Dragonlance (plus Krynn, plus onlinovka Neverwinter Nights, plus scifi Buck Rogers atd.), takže to má nesrovnatelně vyšší úroveň z hlediska atmosféry, než všechny výše jmenované. Ale ocení to převážně fandové AD&D, samozřejmě. Mezi ně se teda neřadím, ale ty hry jsou super.

    Akorát tuhý jak prase, tak hledám nějakou spíše procházečku ;).
    GAF
    GAF --- ---
    DAVESADE: týjo, tak tomu snad ještě dám někdy šanci. Tyhle hry mě minuly. Mj. mi to připomíná, jak vydali předělávku The Bard's Tale pod názvem "The Devils Whiskey" je to právě stejnej princip jako tyhle Bard's Tale, Champions of Krynn a tak... Commands jsou jak přes normální myš, tak ale přes zkratky pomocí písmen. A cel0 je to o hodně textu, ale jakoby v moderní grafice zároveň. Chvilku jsem to zkoušel, možná to taky stojí za to. Souboje samozřejmě tahové.

    viz:

    Devilwhiskey
    The Devil Whiskey - The "Devil Whiskey" a modern CRPG that is a hybrid of the 2d and 3D styles.
    http://www.devilwhiskey.com/



    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    GAF: Dycky jsem obdivoval tu atmosféru, co tam nacpali. Malinkaté okénko je fakt jen pro orientaci, souboje se odehrávají na šachovnici v odlišné obrazovce - a všude jsou hromady textu a popisků všeho, což evokuje seanci reálného AD&D. Některé hry dokonce mají ve svém balení knížku s příběhem a ve hře jen narazíš na odkaz "Čti stranu 98", protože enormní množství textu by vyžadovalo více disket v krabici a to bylo dražší, než to vydat knižně. No a samozřejmě tahové bitky s klasickejma pravidlama. Podle mne ideální na cesty. A protože jsem bohužel neviděl port pro DS nebo takovej nějakej podobnej systém, chci zkusit to cestovní PC níže.
    GAF
    GAF --- ---
    DAVESADE: chápu. A mají dobrý příběh ty hry? Nebo čím se vyznačují?
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    GAF: Já spíš koukám do této série:

    Gold Box series
    http://www.mobygames.com/game-group/gold-box-series

    EOB je realtime, ale já chci právě tahovky.

    (Fskučnosti: https://plus.google.com/106426319819959870685/posts/WF5xNYj7yem )
    GAF
    GAF --- ---
    DAVESADE: fíha tak z toho jsem jel vpodstatě jenom EoB I a II a trojku i poněkolikátý nikdy nedohrál. Jedničku i dvojku si cvičně dávám v tahu tak jednou za rok, za dva. Těžko říct, jestli Ti je doporučit. Jsou to poctivý a obtížnostně dobře odstupňovaný krokovací dungeony, který (ozbvlášť ve dvojce) maj i poctivou nálož tajnejch místností, architektonickejch hádanek, zvláštních míst, kde platí jiná pravidla a než obvykle a je potřeba na ně přijít atp...

    PS: jestli bys je hrál, tak si ulož partu z jedničky a importuj si ji do dvojky a nech jim dlouhej meč "Severius" kterej se najde snad jako uplně první zbraň v podlaží, kde člověk poprvé narazí na Drowí Elfy. Je to ve skutečnosti +5 meč a v celý jedničce a paradoxně kromě Halberd +5 neni lepší zbraň ani ve dvojce!!! Samozřejmě člověk potřebuje pro bijce zbraně dvě až čtyři podle toho jak bojuje. Ale i tak stojí za to si tuhle nechat prostě.
    GAF
    GAF --- ---
    DOCKINEZ: fakt jo. Mně připadlo, že souboje právě přidávaj na atmosféře. Jak se zombíce plíživě a s odpornym zvukem šoupali... A když pak člověk dostal ty různý věci typu např 2x dmg to undead a do toho měl Cleave, tak relativně často padali řadoví protivníci po dvou na jednoho hrdinu a kolo.

    Ale když se nad tim zamyslim, jo, jsou to asi nejpomalejší tahový souboje, který jsem kdy kde viděl. Na tom fakt něco je, to musim uznat.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Letos mám v plánu dohrát alespoň jednu hru z Golden Boxu. Kterou byste mi doporučili, jako objektivně nejlehčí? Abych si to spíš užil, než honil ego.

    Kdysi jsem si ujížděl na Krynn trilogii, ale k tomu jsou potřeba knížky... Buck Rogers mi přijde brutálně těžkej (z hlediska soubojů).
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    GAF: Mne to nebavilo. Resp. hra docela sla, ale zabijel to neuveritelne nudnej a neodsypajici system souboju, kdy kazdyho hmyzacka, jehoz zabiti by napr. v BG trvalo tak pul sekundy, clovek mordoval nekolik kol. Tim mne hra po cca 10-15 nahranych hodinach natolik otravila, ze jsem ji odlozil.

    A uplne stejne jsem dopadl s Temple of Elemental Evil, tam je to co do boju stejna mizerie.
    GAF
    GAF --- ---
    Vrátil jsem se k Pool of Radiance II: Ruins of Myth Drannor a vytáhl svůj starý save nabušené party, abych pokračoval. Můžu stále říct, že je to naprosto boží převedení pen and paper do počítačový podoby včetně různejch vyústění, hledání indicií, který vedou k pokladům, který jinak člověk nemusí najít, když se tomu nevěnuje, naprostý volnosti rozvoje postav v duchu 3,5 edice D&D (např. šílená kombinace monk, hraničář, barbarian, kouzelník no problem). Na starejch místech se dějou nový věci, jak pokračuje příběh, různý zbraně maj různou použitelnost, tajný stěny, odpasťování, kamarádění se vs znepřátelování se s NPC... prostě parádní hra. Pokud někdo hledáte něco na dlouhé zimní (letní?) večery do čeho se dá po uši ponořit na dlouhý a dlouhý hodiny a stojí to jenom překousnutí starší a poněkud zrnitě protivný grafiky tak doporučuju všema 37 prsty.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam