SCHWAB: fajn, takže zcela upřímně - větší sračku jsem hodně dlouho neslyšel, a to se hrabu v lecčems. Být takhle konzistentně extrémně špatní, to už je fakt kumšt.
A teď v detailech:
1. Hudba - totálně generická a bez nápadu, jediný melodický riff omílaný pořád dokola, nejtuctovější možný zvuk kytar, klišé sborové zpěvy, neméně klišé harmonika, všechno v unisonu, na baskytaru slyšitelně hraje člověk, co to neumí (a má ji lacinou a aktivní), a celá ta nahrávka na dálku smrdí rozsáhlou studiovou prací - přitom kus půvabu thrashfolku je právě v tom, že nikdy není dokonale čistý. Příležitostně se tady směju O'Reillys and the Paddyhats za to, že hrajou převážně generické píčoviny, ale tahle kapela ve mě vyvolává touhu pokleknout a odprosit je. Protože O'R&tP aspoň mají nějakou energii, ale tahle sračka je totálně mrtvá, pustit to v autě tak to do pěti minut naboříš do sloupu.
2. O'R&tP nezmiňuju náhodou, právě jejich zatím asi největší hit se jmenuje Barrels Of Whisky. A když jsme u toho, v Českých Budějovicích příležitostně hraje irský punk hicparta "Budweis Drunken Bastards". Nechtělo by to aspoň trochu invence ve vymýšlení jmen? Nebo je skupina "Moravian Bastards" fyzicky neschopná kdykoli cokoli vymyslet, nebo aspoň adaptovat, rearanžovat, udělat po svém?
3. Ono to tak totiž vypadá. Ten text? Něco tak strašlivého se často nevidí. Proboha, lepší věci píšu i na plech ožralý. Připomíná mi to trochu věci co psával Petr Polák kolem roku 2013 našrot tak, že nemohl ani chodit a ráno většinu z nich zahazoval. I Pirates of the Pubs, kteří jdou primárně po energii a texty neřešej, píšou líp než tohle. Kdokoliv píše líp než tohle. I zamilovaná pubertální emoholčička píše líp než tohle. I na zdech veřejných hajzlů najdeš říkačky s větší uměleckou hodnotou. Jako jak po napsání takovéhle sračky textař nechodí kanálama - nepochopím.
4. Příběh textu - imbecilní (jdu hrát do hospody, duh.) Ale text už jsem rozebral v předchozím odstavci.
Příběh klipu je ale úplně stejně imbecilní. Jasně, textů na téma "jdem chlastat" je spousta, klipů taky, ale sakra srovnej si to s nějakými žánrovými kolegy - ať už to budou Flogging Molly a jejich Drunken Lullabies (týpek jede chlastat do hospody na skejtu), Skinny Lister a jejich Trouble At Oxford Street (kapela tancuje do hospody skrz Londýn) nebo koneckonců moje (naše) Fiddle Fey (kapela v hospodě vzpomíná na setkání s krásnou zrzkou), nebo Fiddlers Green a jejich Victor And His Demons (týpek se v hospodě vykecává z nešťastné lásky a pak na hřbitově tancuje s duchem), vždycky je potřeba divákovi nabídnout i něco jiného než jenom hospodu. Vždycky. I Rumjacks, ve svém Irish Pubu dohánějí energii aspoň přiznaně studiovými záběry s dost přehrávanými výrazy, aby tam bylo aspoň něco málo navíc.
5. A ten klip je navíc už i technicky zvoranej hned na několika frontách. Působí jako když ho točil poloprofi svatební kameraman na techniku, kterou ještě neumí ovládat. Největší chyba je natáčení v 60 FPS, při kterém prakticky nejde uhlídat synchron, protože i nejmenší nepřesnosti jsou vidět, klip točený při 24/25 FPS z toho vyleze obvykle líp. O svícení darmo mluvit (pracujou s tím světlem vůbec nějak? I think not), střihů je moc a jsou totálně nelogické, absolutně neinteragujou s rytmem hudby, nesedí k němu - a akce jakbysmet. Lepší stříhání potkáš i v laciných korporátních videích, která za dopoledne natočíš a za odpoledne sestříháš - a že bych o tom něco věděl, korporátní videa mě do příchodu Covidu prakticky živila. Do háje, lepší klip bych natočil i já, a to fakt ani trochu neumím s kamerou a ve střihu obrazu jsem jenom amatér.
No, když to shrnu, jediné, co se jim musí nechat, je, že mají fakt koule, protože prezentovat se něčím takhle pekelným, to chce buď opravdu velkou odvahu (a některé kapely to dělají schválně, třeba The Dead Maggies mají záměrně příšerný klip Tommy Pieman), a nebo totální nedostatek soudnosti.
Známého pozdravuju :)