Včerejší hry a i ty předchozí mě dovedly k zásadnímu poznání - chybí nám taktika a koordinace (calling shots). Máme semtam světlé chvilky, ale celkový koncept chybí.
Dovolím si nastínit svoji představu jak na to. Samozřejmě platí, že nehraju tak často jako ostatní, takže nemůžu být ten, kdo by to pokaždé prosazoval. Proto to berte jako inspiraci a volně používejte části nebo si tvořte taktiky vlastní. Níže je popsaný můj pohled, jak to začít teď hrát. Platí to zejména pro 5v5.
Když budu ve hře já, tak se vám pokusím vnutit ty obecné taktiky, hlavně běhání v pěti. Když tam nebudu, tak si to zařiďte dle sebe :). Dále platí, že je toto první nástřel. Když si ověříme, že to funguje, můžeme to dál rozvíjet. Když nám to ale nesedne, tak zkusíme jinou obecnou taktiku.
Obecná taktika
- na začátku dle mapy stanovit, jak se budou hrát lajny
- určit, kdo bude vždy sedět na lajně (3 hráči) a kdo bude gankovat / zabírat campy
- do levelu 10 být co nejvíc na lajnách kvůli xp. Výjimka je blízký teamfight (neběhat ale přes celou mapu) a objectives na konkrétních mapách
- během early game (do levelu 10) dva vybraní hráči běhají po mapě, gankují a pomáhají pushovat a jakmile můžou, tak zabírají campy
- od levelu 10 se tým spojí dohromady a začne provozovat jednotlivé objectives, SPOLEČNĚ. Tj. pushnout pevnost, zabrat campy, zaútočit na osamocené nepřátele. Zde není nutné mastermind rozhodování, ale hlavně rychlé akce, které někdo zahlásí a nebo se na nich rychle všichni shodnou
Jednotlivé taktiky na mapy
- Blackhearts bay: Zde je vyjímka z early game, protože je mapa malá a záleží na objectives. Hraje se 0/4/1 a je nutné co nejdřív pushnout mid, protože první truhla se ukáže brzo. Od té chvíle pak běhat vždy ve čtyřech, jediná obsazená lajna je spodní a ten hráč musí být připraven pomoct. Čtyři hráči pak vrací zlato, pushují campy a kontrolují mid.
- Dragon shire: Lajny 2/1/2. Prvního kngihta příliš neřešit (je slabej) a radši držet lajny a xp a nechcípat. Od levelu 10 pak běhat pohromadě a jakmile se aktivují shrine, tak společně pushnout jednu lajnu - tím se zajistí jeden shrine a i zničí pevnost a je příležitost zabít oslabené nepřátele. Po oslabení nepřítele jít pro druhý shrine a draka
- Haunted mines: Klasicky 1/4 (nebo 4/1). Bohužel je to mnohdy dost těžké :). Před otevřením se snažit pushnout a zabít někoho, ale hlavně sami nechcípnout a do dolu jít společně s plným HP. V dolech se zezačátku rozdělit a zabrat levý dolní roh. Pak se spojit, protože se spustí teamfight. Pokud je to prohrané, tak hned z dolu pryč a zabrat campy. Když je aspoň 30 lebek, tak už se to dá. Golema pak buď bránit a nebo podpořit svého. V tu chvíli by měl být tým rozdělen 4/1, nebo případně 3/2
- Garden of terror: U této mapy si sem nejméně jistý. Lajny asi 2/1/2. Když přijde noc, tak se top a bottom pokusí zabrat malé campy kytek. Poté se hned ale spojí celý tým, aby zaútočil na nepřátele u terrora kterého chtějí zabít. Až po team fightu případně jít pro svého terrora. Pokud by team fight nebyl příznivý, tak se stáhnout hned ke svýmu terrorovi a aspoň si nabrat semena. S terrorem pak buď ať jde celý tým pro masivní push a team fight a nebo naopak split push, kdy terror harrasuje postupně všechny lajny a zbytek týmu pushuje na druhé straně
- Cursed Hollow: Tady taky 2/1/2. První dva tributy se dají ignorovat a místo toho nabírat xp a pushovat či brát campy. Tehdy by měl být level 10 a od té chvíle už chodit pohromadě. Před třetím tributem se vyplatí zabrat golema, který pak pushuje s prokletím o to silněji.