God I love Uther - tohle jsem napsal do chatu na konci super vyrovnané hry v HL (lvl 23). Při tom jsem si vzpomněl, jak se tu nědávno někdo (nechce se mi hledat :)) zmínil, že Uther je nuda... Není!
Nevím jak ten dojem může vzniknout - možná tím, že jeho skilly jsou hodně přímočaré. Burst heal single, aoe burst heal/dmg, stun. Není to nic zákeřného (jako např. Sylvanas a její poison dagger - doteď nevím přesně co dělá :)) a pochopíi začátečník. Stejně tak i heroic skilly nejsou nijak tajuplné - aoe stun nebo single nesmrtelnost. Stačí ale kouknout pod slupku - na trait a talenty - a komplexnost se ukáže.
- Uther je docela tank a dá se tak i talentovat. Jeho stuny jsou na blízko a musí dopředu. To je první bod zábavy - není třeba řešit pozicování a bát se o život! Stačí narushovat do bitky a healovat a stunovat. To zní možná nudně, ale je to správnej adrenalin. Navíc to i značí to, že Uther může vést tým a jít aktivně dopředu, určovat vývoj zápasu.
- Trait je po poslení změně strategickou zbraní. Uther buď může utíkat a přežívat a nebo naopak se rozhodnout umřít! Healování v podobě ducha je totiž skoro OP a dokáže zvrátit teamfight. Zkušený Uther balancuje na hraně smrti a v pravý moment se nechá sejmout jen aby díky tomu zachránil assassina či tanka a pak posmrtně sledoval, jak zbytek týmu vítězí. No a pak je tu třešnička - LEVEL 20! Talent Redemption tuhle taktiku povyšuje na ještě vyšší level a je to pravý tanec se smrtí!
- Pushování je něco, co vyžaduju u každého hrdiny. Assassini to umí sami od sebe, tankové často taky. Supporti v tom nemívají sílu, ale to pro Uthera neplatí. Jeho aoe heal/dmg je na začátku slaboučký, ale na vyšších levelech dokáže zabít lajnu skoro na jednu ráno. Takže tu máme i zábavu s pushováním a rychlým taktickým soakováním.
- Sustatin je anglický slovíčko pro něco jako výdrž. Díky tomu, že je Uther tank a že poctivě sbírá healt globy (s talentem), tak vydrží opravdu dlouho a má dost many k neustálému kouzlení. V delší bitce to znamená, že sešle i tři stuny, kopec healů a nasoakuje i slušnou damage. V tomhle mu může konkurovat jen Reghar. Každý teamfight se tak stává skoro symfonií útoků, přesunů, kouzlení, bodyblocků. A když se něco pokazí, tak je tu duch a další sada strategických healů! Uf, potí se mi prsty jen když to píšu a to teprve při samotné hře
- Benediction je jen jeden z talentů, které zmíním dále. Zaslouží si ale samostatnou odrážku :). Tenhle aktivní talent je dalším levelem hloubky do tohoto zdánlivě nudného supporta. Díky Benediction se stává každé kouzlení taktickou hrou. Dá se tak masivně healovat či double stunovat a tím vytvářet zásadní herní momenty.
- Talenty jsou po posledních patchích dobře vyladěné. Nevím jestli byl dřív Uther jen s jedním buildem, teď to ale neplatí. Na každém levelu (snad kromě 16 - Benediction :)) je na výběr a dá se tak příjemně taktizovat kompozicí vlastního i nepřátelského týmu.
Uther je Tier 1 support právem - jeho burst heal je skoro nejlepší a k tomu má slušný CC a kopec taktiky navrch. Možná není pro každého, to už si musí každý zkusit sám. Rozhodně ale neplatí, že by to s ním byla nuda. Stačí se nenechat odradit a proniknout pod slupku tohoto fanatického fousáče.
PS: sorry za tapetu, chytla mě slina :D