• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SM3Řidiči z povolání (Zkušenosti, rady, AETR, zaměstnavatelé, .... )
    DIVA
    DIVA --- ---
    Kdyz nekdo neco >musi< neni to pro nej zadna vyhra. Tohleto valka je mir a svoboda je otroctvi bych cele zakazala.
    SM3
    SM3 --- ---
    4. dubna 2019
    Evropský parlament má dohodu o balíčku mobility! Stalo se to dnes na miniplenárním zasedání v Bruselu a ETF to vítá!

    „S kompromisem jsme spokojeni, i když na některých částech balíčku mobility bychom dali přednost silnějšímu výsledku. Budeme velmi pozorně sledovat provádění budoucích pravidel a jejich prosazování. Je to nepochybně úspěch kampaně spravedlivé dopravy ETF, kde odbory v celé Evropě stojí proti vykořisťování, nekalé soutěži a sociálnímu dumpingu. Výsledek dnešního hlasování splňuje červené linie ETF a je to krok vpřed, aby byla pravidla pro náš sektor jasnější a lepší. Vzhledem k tomu, že se jedná o volby EU, Evropský parlament nakonec ukázal, že se starají o řidiče a lidi v Evropě, “řekl Frank Moreels, prezident ETF.

    „Tato dohoda je výsledkem měsíců vynuceného lobbování a kampaně ze strany ETF. Aby se to podařilo, vzala odvahu, důvěru a úzkou spolupráci s přátelskými silami uvnitř Parlamentu. V uplynulých dvou letech organizovala ETF 7 demonstrací v Bruselu a ve Štrasburku, 8 akčních týdnů a spoustu sociálních mediálních kampaní. Náš hlas byl vyslyšen! “Řekl Roberto Parrillo, předseda sekce silniční dopravy ETF.

    Řidiči a odbory zaznamenali při řízení a odpočinku skutečné vítězství! Poslanci hlasovali o tom, že pravidla by měla zůstat zachována. Rovněž potvrdili, že řidiči se musí vrátit domů každé 4 týdny a že týdenní odpočinek musí být stráven mimo vozidlo. To je další krok směrem k lepší rovnováze mezi pracovním a soukromým životem našich pracovníků, lepší podmínky pro odpočinek a bezpečnější silnice a cestující v Evropě. Poslanci také hlasovali ve prospěch toho, aby byla lehká nákladní vozidla vybavena digitálním tachografem, což je zařízení, které měří dodržování jízdních lhůt. Již více než 10 hodin denně na vozidle není žádný řidič van nebo minibusu!

    Co se týče kabotáže - to je, když vozidlo z jiné země provádí vyzvedávání a dodávky uvnitř jiného členského státu - poslanci EP hlasovali pro přísnější pravidla, která podpoří spravedlivou hospodářskou soutěž na domácích trzích. Kabotáž bude povolena pouze 3 dny najednou a zúčastněné vozidlo pak bude muset strávit 60 hodin v členském státě, kde je jejich společnost registrována.

    Pokud jde o uplatňování nových pravidel vyslaných pracovníků na odvětví silničního provozu, poslanci EP hlasovali, že pravidla poskytující stejnou odměnu jako místní pracovníci by se měla uplatňovat od prvního pracovního dne řidiče v jiné zemi. To, s výjimkou těch cest, které začínají a končí v zemi původu řidiče.

    Poslanci se také dohodli na rychlém zavedení inteligentního tachografu na všech osobních a nákladních vozidlech, deset let před termínem, o němž se rozhodlo v roce 2014! Pravidla pro vysílání pracovníků a kabotáž tak budou snadněji kontrolovatelné, protože tento nejnovější typ tachografu zaregistruje polohu vozidla a řidiče každé 3 hodiny kumulovaného času řízení.

    Poslanci Evropského parlamentu mají dobrou šanci ukončit společnost provozující poštovní schránku, neboť provozovatelé musí organizovat činnost vozidel takovým způsobem, aby v každém členském státě, ve kterém jsou usazeni, prováděli každé čtyři týdny alespoň jedno nakládání nebo vykládku zboží.

    ETF by chtěla poděkovat všem poslancům, kteří se zapojili do boje proti sociálnímu dumpingu a nekalé soutěži v silniční dopravě. Pomohly obnovit důvěru v sociální Evropu.

    Zdroj : ETF
    Překlad : Google
    BIGHEAD
    BIGHEAD --- ---
    BIGHEAD: Nevim jestli to je jeste aktualni ale tady je graficky znazorneni
    BIGHEAD
    BIGHEAD --- ---
    SM3
    SM3 --- ---
    SELECTOR_IX
    SELECTOR_IX --- ---
    SM3: to by mě zajímalo jak... během dvou o sobě jdoucích týdnů přeci musí bejt velká pauza, ne?
    SM3
    SM3 --- ---
    Koukám po zachovalé plachtové/shrnovací dodávce se spaním a tempomatem. Cca 300k.
    Kdybyste měl někdo zajímavý tip...
    SM3
    SM3 --- ---
    SELECTOR_IX: Zboží řeší případně pojišťovna... Bylo by mi to jedno, lepší než hnít 45h v boudě. Dispo si to musí naplánovat tak, aby si ideálně ješte zaparkoval na hlídánem, to je zase práce dispa.
    Jinak se dá teda odjet 3 týdny bez 45h pauzy, ale pauza před nástupem musí být (tušim) 96h+ někde to rozkresleni pauz v tomto režimu případně dohledam...
    SELECTOR_IX
    SELECTOR_IX --- ---
    slušná demence. to mám jako nechat auto se zbožím na parkovišti a odjet tágem do města do hotelu?
    SM3
    SM3 --- ---
    Španělské ministerstvo dopravy zveřejnilo zprávu o politice kontrol týdenního odpočinku řidičů nákladních automobilů. Stále však existují určité nejistoty.

    Nový typ trestného činu byl ve Španělsku zaveden po přidání prováděcího nařízení k zákonu o silniční dopravě (zkráceně ROTT) 2. února.
    Pokuta je za strávení týdenního odpočinku 45 h nebo více v kabině vozidla.
    Tento trestný čin je potrestán stejnou pokutou jako nedostatek 45hodinového odpočinku, který je od 1001 do 2000 eur .
    První řidiči již byli pokutováni.

    Oddělení odpovědné za dopravu v nedávné době poskytlo inspekčním službám protokol, ve kterém byly definovány postupy pro kontrolu týdenního odpočinku . Jeho cílem je usnadnit a harmonizovat způsob, jakým úředníci působí v celé zemi.

    Řidiči musí mít hotelový účet.
    Po zastavení řidiče, jsou policisté povinni zkontrolovat 45 hodinové a delší odpočinky.
    Řidič musí prokázat, že netrávil odpočinek v kabině vozidla, předložením potvrzení o pobytu v hotelu.

    Kontroverzní zpětné testy.
    ---------------------------------------
    Někteří důstojníci civilní stráže provádějící kontroly DGT používají tento protokol nesprávně, podle španělské federace dopravních sdružení, nazvané FENADISMER. Jak uvádí organizace, kontroly nejen trestají řidiče za nelegální odpočinek během inspekce, ale i za takové přestupky v minulých týdnech. Pokud řidič nemůže předložit hotelové účty týkající se dřívějších 45 hodin odpočinku, obdrží další tresty .

    FENADISMER se proto společně s dalšími organizacemi Národního výboru pro silniční dopravu brzy setká s generálním ředitelstvím pro silniční dopravu (DGT), aby objasnil a harmonizoval uplatňování kritérií inspekce týkajících se zákazu trávení týdenního odpočinku ve vozidle.

    Zdroj : Trans.INFO
    Překlad : Google
    SM3
    SM3 --- ---
    Máte někdo plachtovou dodávku se spaním a zajímal by Tě každodenní kšeft na 3 měsíce pondělí-neděle, střídání se mnou? Potřeba mít ADR průkaz (zařídím), auto NEmusí mít EXII/III. Možnost dlouhodobé spolupráce...
    Případně uvítam tip na výhodný pronájem. Možnost bonusů v podobě zařízení tisku, sazby, cz korektur apod. Těch možností je více k probrání případně někde u kávy/piva.
    SM3
    SM3 --- ---
    Účastníci nelegálního závodu v Berlíně jdou na doživotí do vězení
    https://www.novinky.cz/...ucastnici-nelegalniho-zavodu-v-berline-jdou-na-dozivoti-do-vezeni-40275630
    SM3
    SM3 --- ---
    Autobusák dostal za přejetí chodce tři roky vězení. Od těla podle soudce ujel
    https://www.novinky.cz/...ostal-za-prejeti-chodce-tri-roky-vezeni-od-tela-podle-soudce-ujel-40275738
    SM3
    SM3 --- ---
    SELECTOR_IX
    SELECTOR_IX --- ---
    Tomuhle by člověk tu prasárnu možná i odpustil :)
    SELECTOR_IX
    SELECTOR_IX --- ---
    Uloveno před chvílí na A3

    SELECTOR_IX
    SELECTOR_IX --- ---
    SM3: co na to říct? tak se na debily musí...
    SM3
    SM3 --- ---
    Ačkoli předpisy v Německu vyžadují, aby řidiči po nehodě vytvořili nouzový koridor, mnoho z nich tak neučinilo poté, co přijeli k dopravní zácpě. K incidentu došlo na německé dálnici A5. Policie vydala na místě desítky pokut.

    Minulý čtvrtek došlo k závažné nehodě na německé A5 nedaleko města Bruchsal.
    Brzy stály vozy v 20 km dlouhé dopravní zácpě. Podle německých sdělovacích prostředků policie chytila ​​více než 100 řidičů, kteří blokují nouzový koridor na vzdálenosti pouhých 5 km. Policisté vydali pokuty na celkovou částku 23.000 EUR .

    Povinností řidiče a nouzového koridoru.

    Podle německých předpisů (§ 11 odst. 2 StVO - nařízení o silničním provozu) by měl být v případě zastavení dopravy vytvořen nouzo
    vý koridor , a to nejen v případě, kdy jsou záchranná vozidla již na cestě k obětem.

    Vozidla v levém jízdním pruhu by se měla otáčet co nejvíce doleva a všechny ostatní doprava , bez ohledu na počet jízdních pruhů. Je však důležité nezastavit v nouzovém pruhu, který musí být přístupný pro vozidla záchranných složek nebo policii.

    Pokuty za blokování nouzového koridoru.

    V říjnu 2017 Německo zpřísnilo sankce za nedostatek nouzového koridoru. Právní předpisy stanovily za tento trestný čin pokutu ve výši pouze 20 EUR. V současné době jsou pokuty v rozmezí 200 až 320 EUR v závislosti na důsledcích trestného činu.

    - V případě, že nebude vytvořen nouzový koridor, který povede k zablokování vozidla záchranných služeb, bude uložena pokuta ve výši 240 EUR, 2 trestné body a zákaz řízení vozidla v Německu na 1 měsíc.

    - V případě neprovedení nouzového koridoru vedoucího k ohrožení života nebo zdraví, např. Hasiče nebo zraněné osoby, může osoba získat pokutu ve výši 280 EUR, 2 trestné body a zákaz řízení na dobu 1 měsíce.

    - V případě neprovedení nouzového koridoru vedoucího ke škodám na majetku se předpokládá pokuta ve výši 320 EUR, 2 trestné body a zákaz řízení na dobu 1 měsíce.

    Od 30. května 2017 může navíc blokování nouzového koridoru vést k obvinění z trestného činu. Odnětí svobody do 1 roku (§ 323c německého trestního zákoníku - StGB) může být uloženo za úmyslné znemožnění poskytování pomoci obětem.

    Zdroj : Trans.INFO
    Překlad : Google
    SM3
    SM3 --- ---
    VIDEO: Znovu jsem se narodil. Řidič ukázal záběry, jak se vyhnul kamionu - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/...-u-jablonce-nad-nisou-manevr-ridic-kamera.A190318_092513_liberec-zpravy_jape
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam