4. dubna 2019
Evropský parlament má dohodu o balíčku mobility! Stalo se to dnes na miniplenárním zasedání v Bruselu a ETF to vítá!
„S kompromisem jsme spokojeni, i když na některých částech balíčku mobility bychom dali přednost silnějšímu výsledku. Budeme velmi pozorně sledovat provádění budoucích pravidel a jejich prosazování. Je to nepochybně úspěch kampaně spravedlivé dopravy ETF, kde odbory v celé Evropě stojí proti vykořisťování, nekalé soutěži a sociálnímu dumpingu. Výsledek dnešního hlasování splňuje červené linie ETF a je to krok vpřed, aby byla pravidla pro náš sektor jasnější a lepší. Vzhledem k tomu, že se jedná o volby EU, Evropský parlament nakonec ukázal, že se starají o řidiče a lidi v Evropě, “řekl Frank Moreels, prezident ETF.
„Tato dohoda je výsledkem měsíců vynuceného lobbování a kampaně ze strany ETF. Aby se to podařilo, vzala odvahu, důvěru a úzkou spolupráci s přátelskými silami uvnitř Parlamentu. V uplynulých dvou letech organizovala ETF 7 demonstrací v Bruselu a ve Štrasburku, 8 akčních týdnů a spoustu sociálních mediálních kampaní. Náš hlas byl vyslyšen! “Řekl Roberto Parrillo, předseda sekce silniční dopravy ETF.
Řidiči a odbory zaznamenali při řízení a odpočinku skutečné vítězství! Poslanci hlasovali o tom, že pravidla by měla zůstat zachována. Rovněž potvrdili, že řidiči se musí vrátit domů každé 4 týdny a že týdenní odpočinek musí být stráven mimo vozidlo. To je další krok směrem k lepší rovnováze mezi pracovním a soukromým životem našich pracovníků, lepší podmínky pro odpočinek a bezpečnější silnice a cestující v Evropě. Poslanci také hlasovali ve prospěch toho, aby byla lehká nákladní vozidla vybavena digitálním tachografem, což je zařízení, které měří dodržování jízdních lhůt. Již více než 10 hodin denně na vozidle není žádný řidič van nebo minibusu!
Co se týče kabotáže - to je, když vozidlo z jiné země provádí vyzvedávání a dodávky uvnitř jiného členského státu - poslanci EP hlasovali pro přísnější pravidla, která podpoří spravedlivou hospodářskou soutěž na domácích trzích. Kabotáž bude povolena pouze 3 dny najednou a zúčastněné vozidlo pak bude muset strávit 60 hodin v členském státě, kde je jejich společnost registrována.
Pokud jde o uplatňování nových pravidel vyslaných pracovníků na odvětví silničního provozu, poslanci EP hlasovali, že pravidla poskytující stejnou odměnu jako místní pracovníci by se měla uplatňovat od prvního pracovního dne řidiče v jiné zemi. To, s výjimkou těch cest, které začínají a končí v zemi původu řidiče.
Poslanci se také dohodli na rychlém zavedení inteligentního tachografu na všech osobních a nákladních vozidlech, deset let před termínem, o němž se rozhodlo v roce 2014! Pravidla pro vysílání pracovníků a kabotáž tak budou snadněji kontrolovatelné, protože tento nejnovější typ tachografu zaregistruje polohu vozidla a řidiče každé 3 hodiny kumulovaného času řízení.
Poslanci Evropského parlamentu mají dobrou šanci ukončit společnost provozující poštovní schránku, neboť provozovatelé musí organizovat činnost vozidel takovým způsobem, aby v každém členském státě, ve kterém jsou usazeni, prováděli každé čtyři týdny alespoň jedno nakládání nebo vykládku zboží.
ETF by chtěla poděkovat všem poslancům, kteří se zapojili do boje proti sociálnímu dumpingu a nekalé soutěži v silniční dopravě. Pomohly obnovit důvěru v sociální Evropu.
Zdroj : ETF
Překlad : Google