• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SM3Řidiči z povolání (Zkušenosti, rady, AETR, zaměstnavatelé, .... )
    DIVA
    DIVA --- ---
    Moje (zanedbatelna) zkusenost vcelku prilehave doklada nejruznejsi prejate zkusenosti kolegu, prosla jsem nekolika kontrolama na cilenych stanovistich, kde stavi primo jenom nakladaky a ve shode s tim co znam z “legend”, kontrolujou vselijake absurdity, ale kartu nikdy. Kdyz pri tom neni henta dodavka, ktera me btw taky uz stavela a kartu sjizdeli.
    DIVA
    DIVA --- ---
    SM3: ze se tak blbe ptam. Znas osobne nekoho komu tu kartu kontrolovali, v Pze a necim jinym nez tou bilou dodavkou?
    SM3
    SM3 --- ---
    DIVA: jj, kartu jak od fizlu/ dopravky, tak celníků, ty už dávno nezajímá jen pohyb zboží...
    DIVA
    DIVA --- ---
    SM3: jako chces rict kartu? Nebo vsecko krome karty .) nemyslim celni, ktere ceske zasobovani tolik nezajima, myslim klasicke policejni hlidky
    SM3
    SM3 --- ---
    DIVA: Kontroluje samozřejmě i normálně dopravka v klasickém aute, např. na Vypichu u Kauflandu občas, ID s fizlama nebo celnikama za laňákem a těch míst bude nejspíš víc...
    DIVA
    DIVA --- ---
    BIGHEAD: tohle by moh byt mnohem vetsi pruser, nez si asi predstavujes .) ovsem konkretne v praze kartu kontroluje akorat jedno auto, bily transporter nez emblemu, navic stava na tradicnich mistech, a pak az celnici afaik. Bezne hlidky na to nevozi techniku.
    SM3
    SM3 --- ---
    BIGHEAD: Bez karty by si neměl vůbec vyjet. Něco jiného, když Ti karta přestane fungovat někde venku, tak na výtisk můžeš dojet do ČR, což se netýká vypršení platnosti karty, kterou si máš pohlídat.
    BIGHEAD
    BIGHEAD --- ---
    Hele jak je to kdyz sem zaponmel kartu rano tak udelam jen vypis vozu v zadu to vyplnim a kdyz zkoncim tak taky, staci to nebo to bude stejne pruser kdyz si na ne pockaj???
    SM3
    SM3 --- ---
    Dopravní krize v Portugalsku. Kvůli protestu řidičů ADR není na stanicích žádné palivo a na silnicích jsou dopravní zácpy.
    Řidiči nákladních vozidel ADR protestují v Portugalsku od pondělí. Situace je kritická; vláda proto mobilizovala armádu a další bezpečnostní služby, aby zásobovala stanice pohonnými hmotami v převelikonočním období.

    Portugalský vicepremiér Pedro Siza Vieira se rozhodl mobilizovat vojenské a bezpečnostní síly, aby zajistil dodávky pohonných hmot.

    Společnost Vieira ve svém prohlášení také vyzývá řidiče nákladních vozidel, aby pomohli s dopravou paliva. Přednost se dává nouzovým a bezpečnostním službám.

    Jak uvádí španělský deník El Confidencial, stávka způsobuje zmatek, zejména na letištích, včetně Lisabonu, který přestal dostávat palivo v pondělí. Ředitel letiště ANA připustil, že situace by mohla ovlivnit letecké operace, a podle místních médií, několik letadel musel zastavit na španělských letištích tankování.

    Tisíce vozidel jsou také ve frontě u čerpacích stanic, které mají stále palivo. Fronty způsobily masivní dopravní zácpy na některých silnicích.

    Protest, který byl zahájen v pondělí, bude pokračovat, dokud nebude vytvořena příslušná pracovní kategorie pro řidiče ADR, a vláda jim poskytne odpovídající pracovní podmínky - informuje SNMMP, národní asociace truckerů ADR. Probíhají jednání s vládou.

    Zdroj : Trans.INFO
    PANPOSPA
    PANPOSPA --- ---
    SM3: už aby to bylo, tuhle sem jel autem po d1 o půlnoci a všude, kde jsou tři pruhy a takový ty odstavný místa, stály kamiony... dokonce i tam kde byla o trochu širší silnice se vlezly za svodidla... no masakr
    SM3
    SM3 --- ---
    ŘSD chce u dálnic doplnit tisíce míst pro kamiony, za dvacet let jich má být nadbytek – Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/...nic-doplnit-tisice-mist-pro-kamiony-za-dvacet-let-jich-ma-byt-nadbytek-26884/
    SM3
    SM3 --- ---
    Nechcete někdo co nejdříve vyjet z Ústí do Norska s nadměrně, je to jen o kousek vyšší, žádný monstrum. Je naloženo a povolenky a trajekty zařízeny. Po navratu je moznost jeste otocit 3x Příbram na 121. km D1 se svodidly - povolení zařízené.
    Kdyžtak číslo do pošty a zavolám.
    SM3
    SM3 --- ---
    Vnitro plánuje kamionům zakázat jízdu po celou neděli. Autodopravci to kritizují | Doprava | Lidovky.cz
    https://www.lidovky.cz/...izdu-po-celou-nedeli-autodopravci-protestuji.A190411_201647_ln-doprava_vag
    SELECTOR_IX
    SELECTOR_IX --- ---
    přitom by stačilo razantně omezit dopravu. přijde mi, že většina transportů je zbytečných a samoúčelných (český jablka na západ, polský jablka do čech, s baterkama se otočit v Itálii kvůli nižší sazbě daně atp.)
    SM3
    SM3 --- ---
    Lehká užitková vozidla by měla být provozována jako nákladní automobily? Poslanci podpořili zavedení tachografů ve vozidlech do 3,5 t.

    Zatímco se všichni evropští dopravci zaměřili na bouřlivé spory o změny balíčku mobility, poslanci přijali změny nařízení EU, které zcela změní pravidla pro přepravu vozidel s hmotností 2,4–3,5 t. Bude-li samozřejmě pozice poslanců EP podporována Radou EU. Zavedení zákona, který zavede povinnost řidičů lehkých užitkových vozidel zaznamenávat jízdní doby a spočívá na tachografech a dalších požadavcích, se proto stává stále reálnějším.

    V dubnu schválil Evropský parlament nezměněnou verzi ustanovení, která byla přijata 10. ledna Výborem EP pro dopravu a cestovní ruch. V lednu EP navrhuje, aby podniky, které používají lehká užitková vozidla nad 2,4 tuny pro mezinárodní dopravu bude také muset dodržovat pravidla EU o stává provozovatel silniční dopravy, aby se zabránilo narušení trhu .

    Dobrou zprávou však je, že v tomto volebním období Evropského parlamentu se neuskuteční tzv. Třístranný rozhovor (konzultace s Evropskou komisí (ES), Radou Evropské unie a Evropským parlamentem - ed.), Takže jednání o pravidlech začne po volbách.

    Změny schválené minulý týden obsahují úpravy nařízení 561/2006 , 1072/2009 a 1071/2009 . Jejich hlavním zájmem je harmonizovat některá sociální ustanovení týkající se silniční dopravy, obecná pravidla pro přístup k mezinárodní silniční nákladní dopravě a obecná pravidla pro podmínky výkonu povolání provozovatele silniční dopravy.

    Tachografy v lehké dopravě
    Nejdůležitější změnou je rozšíření nařízení č. 561/2006 na přepravu vozidel s přípustnou hmotností 2,4 až 3,5 tuny (včetně přívěsu nebo návěsu). V praxi to bude znamenat, že řidiči autobusů, kteří vykonávají mezinárodní dopravu, budou podléhat stejným předpisům o práci a odpočinku , které se v současné době vztahují na řidiče nákladních vozidel. To má za následek zavedení tachografů do lehkých užitkových vozidel s hmotností 2,4–3,5 t, protože přizpůsobení a kontrola nových povinností by nebylo možné bez použití tachografů. Řidiči LCV budou muset mít také kartu řidiče, na které budou zaznamenány všechny údaje týkající se jízd, zastávek, opěr a dalších prací, které provádějí, stejně jako řidiči nákladních vozidel.

    Některé země EU dosud uplatňovaly v této oblasti národní zákony. Například Francouzi provedli silniční kontroly přísnější od 20. července 1998, pokud jde o dodržování nařízení o pracovní době a individuální inspekční knihy v silniční dopravě zboží.

    Podle ní řidiči vozidel do 3,5 tuny - a to i řidičů ze zahraničí -, měli zaregistrovat svůj čas v práci a odpočinku ve Francii od okamžiku, kdy vstoupí Francie, dokud ji opustit. Záznamy o pracovní době a době odpočinku LCV by měly být zaznamenány do registru speciálně určeného pro tento účel (Livret individuel de contrôle nebo Control Book).

    Pro nedostatek kontrolní knihy nebo jiných dokladů potvrzujících pracovní dobu řidiče LCV je ve Francii uložena pokuta ve výši 135 EUR (trestný čin třídy 4). Tato částka může být snížena na 90 eur nebo zvýšena na 750 eur .

    Nové předpisy jsou krokem vpřed k regulaci průmyslu, a to díky rostoucímu počtu dopravních společností specializujících se na lehkou dopravu. Zavedení předpisů na úrovni celé Evropské unie má za cíl zamezit vzniku právních mezer v jednotlivých členských státech a zajistit podobné podmínky hospodářské soutěže mezi všemi dopravci. To by mělo rovněž pomoci určit minimální úroveň profesionalizace segmentu dopravního trhu s vozidly s LCV (včetně přívěsů) v rozsahu 2,4 až 3,5 tuny v mezinárodní dopravě - čteme v zákoně schváleném EP.

    Další revoluce
    Poslanci minulý čtvrtek přijali také změny dvou nařízení EU o dopravě. Stejně jako výše uvedený (WE) 561/2006 se týkaly také mezinárodní přepravy vozidel od 2,4 do 3,5 t.

    Mám na mysli nařízení (ES) č. 1071/2009 o přístupu k povolání provozovatele silniční dopravy . Stanoví pravidla, kterými se podniky musí řídit, aby získali přístup k povolání silniční dopravy (nákladní i osobní). Druhým z nich je (WE) 1072/2009 - týkající se přístupu k mezinárodní dopravě, který stanoví pravidla platná pro společnosti, které hodlají provozovat činnost na mezinárodním trhu silniční přepravy zboží na jiných než vlastních trzích ( kabotáž ).

    Nové požadavky
    Základní změnou je získání dopravní licence EU a splnění podmínek stanovených nařízením č. 1072/2009.

    Kromě toho podle nařízení č. 1071/2009 (čl. 3 odst. 1 - který bude částečně použitelný na lehkou přepravu) musí mít podnikatel, který vykonává povolání provozovatele silniční dopravy, dostatečnou finanční kapacitu . následuje:

    „Aby byl splněn požadavek stanovený v čl. 3 odst. 1 písm. C), musí být podnik v průběhu ročního účetního období trvale schopen plnit své finanční závazky. Podnik musí na základě ročních účetních závěrek ověřených auditorem nebo řádně akreditovanou osobou prokázat, že má každý rok k dispozici vlastní kapitál v celkové výši nejméně 9 000 EUR, tedy pouze jedno vozidlo.Použije se 5 000 EUR pro každé další vozidlo s přípustnou hmotností naloženého vozidla, včetně přípojných vozidel, které přesahuje 3,5 tuny a 900 EUR pro každé další vozidlo s přípustnou hmotností naloženého vozidla, včetně přípojných vozidel, v rozsahu 2,4 až 3,5 tun. Podniky zabývající se povoláním provozovatele silniční přepravy zboží výhradně motorovými vozidly s přípustnou hmotností naloženého vozidla, včetně přípojných vozidel, mezi 2,4 a 3,5 tuny, musí na základě ročních účetních závěrek ověřených auditorem nebo řádně akreditovanou osobou prokázat to, že každý rok mají k dispozici vlastní kapitál ve výši nejméně 1 800 EUR, je-li použito pouze jedno vozidlo a 900 EUR za každé další použité vozidlo.

    To jsou jen nejdůležitější změny v předpisech týkajících se lehké přepravy. Prozatím byly schváleny Evropským parlamentem. Zda a kdy vstoupí v platnost, závisí na rozhodnutích Rady Evropské unie , tj. Zástupců vlád zemí, které jsou členy komunity. Dřívější rozhodnutí Rady EU však ukázala, že země západoevropské unie jsou schopny prosadit své postavení, což je často nepříznivé pro dopravce ze střední a východní Evropy. Tak tomu bylo například v prosinci loňského roku, kdy ministři dopravy rozhodli o balíčku mobility.
    ____________________
    Zdroj : Trans.INFO
    Překlad : Google
    COCOBRYCE
    COCOBRYCE --- ---
    SM3: tak tohle slysim prvne v zivote, na to se schvalne preptam na skoleni
    SM3
    SM3 --- ---
    Máte někdo dnes něco z Gdansku/PL na CZ:
    33pal / 2,65 vyska / 2,45 sirka / 21000kg / Celá ADR krom 7
    SELECTOR_IX
    SELECTOR_IX --- ---
    SM3: to bych chtěl vidět v praxi, jak budou padesátimetrový mezery mezi kamionana na dálnici...
    SM3
    SM3 --- ---
    Dodržování bezpečné vzdálenosti? BIS chce výjimku pro svá auta | Domov | Lidovky.cz
    https://www.lidovky.cz/...-policejni-a-vojenska-auta-zada-tajna-sluzba.A190327_132209_ln-doprava_rsa
    SM3
    SM3 --- ---
    The legal limit | Mobility and transport
    https://ec.europa.eu/...wledge/alcohol/prevalence_amp_rate_of_alcohol_consumption/the_legal_limit_en
    The legal limit is not the same in all EU-member states. In the Table 1 the legal limits of the 25 EU-member states are presented. Some EU-member states have different penalties for different limits and have different limits for novice drivers and professional drivers.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam