• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    COMMANDERUlov si svého hipstera! // a hipsterky (hlavně žádný mainstreamerky)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MHO: v tom případě le pardon a klobouček, jestli jsou sami biohejlové, tak to dosáhli podstatně dál, než je v jejich skupině obvyklý...
    MHO
    MHO --- ---
    OMNIHASH: no já k tomuhle mám rozporuplný přístup. S tímhle projektem jsem byl v kontaktu přes různý spolky typu https://slusnafirma.cz/ apod.

    Konkrétně já se hodně věnuji decentralizovanému řízení firem, holokracii a podobným píčovinám. Jednak mne to baví a jednak nám to celkem funguje.

    Problémem Bezobalu byl naprosto bezbřehý idealismus a víra, že ideály vyřeší všechny problémy. To je stejný u mnoha jiných. Třeba jsem fungoval jako mentor v projektu Nadace Vodafone. Tam to bylo až na výjimky úplně to samé. Zakladatelé si vytáhnou jeden problém, který oni sami považují za ten úplně nejvíc zásadní. A začnou jej řešit. A pak nějak nechápou, že ne pro všechny je ten problém stejně zásadní. Že třeba je pro ně větší problém utratit tolik peněz. Nebo třeba sice obaly nemají rádi, ale poctivě je recyklují a nepojedou kvůli kilu mouky někama do Dejvic.

    A druhým problémem je, že to strašně sklouzne ke kombinaci alternativ. Nakupuješ bez obalu? Aha, takže to současně chceš i fair trade a chodíš bos a nesnášíš řetězce a kapaitalismus a chceš v praze 30km/h abys zachránil klima. Genderová diversita included.

    A nechápou, že když Rossmann prodává taky mejdlo bez obalu, tak to někdo koupí, Vždyť Rossmann je fuj fujky korporace. A ty jsou zlý.

    Absolutním problémem je pak nepochopení potřeb lidí. Když jsem - konrétně jim - představoval základní vzorce lidskýho nakupování, tak mne málem ukamenovali.

    Já: [konstatuju nějakou informaci z výzkumů o spořebitekském chování]
    Oni: ale to je špatně, to jenom přispívají korporacím
    Já: to je možné, ale lidi se takto chovají. Co uděláme abychom to změnili?
    Oni: řekneme jim, že nakupovat u nás je dobré
    Já: to nebude fungovat
    Oni: Bude, je to správné.


    A pak tu máme další aspekt - když podníkám a nedaří se mi, mohu vzásadě jít dvěma cestama.
    a) řeknu si, že něco dělám blbě. A zkusím to změnit.
    b) začnu nadávat na ostatní, že podvádějí a tlačím na nějakou regulaci nebo pozitivní diskriminaci.

    Bohužel tyhle slušné firmy se soustředí na to B. Mohou mít i částečně pravdu. Ale oni to a) úplně ignorují. Sám guru Tomáš Hajzler píše, že

    "....Dnešní většinová (kritik by řekl “pravicová”) mytologie hlásá, že (podnikatelský) úspěch je otázka schopností a rozhodnutí. Touto optikou se v Bezobalu prostě málo snažili, dělali hloupá rozhodnutí, neměli na to. Nevyhnutelně přišel pád...."
    ( https://blog.tomashajzler.com/clanek/zpravy-ze-zivota-75-konec-druheho-novodobeho-podnikatelskeho-obrozeni-v-cesku-a-co-se-z-neho-muzeme-naucit )

    To je prostě ten druhý důvod průseru. Oni si nepřipouští chybu, protože ten ideál je vznešený. Nedokáží najít ten balanc mezi ideálem (smyslem) a podnikatelskou racionalitou, kdy prostě občas děláme kompromisy. A kdy připouštíme chyby, abychom se měnili.

    Tedy - v případě bezobalu to fakt nebylo "napakovat se na biohejlech", ale naprosto naivní představa, že nic jako biohejl neexistuje a touha mít lokální, fairtrade, biopotraviny ve vlastních obalech je hlavní touhou každého čecha. A nechopnost si tuto chybu připustit v kombinaci a místo revize business plánu nabalovat další progresivistické bláboly a tím si dále zužovat cílovku.

    A jinak - trochu mne to sere. Protože žen nápad není v principu špatný a mrzí mne ta energie lidí vylitá do kanálu.
    TOBIAS
    TOBIAS --- ---
    Pojďme zachránit Hradčanskou!
    https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScHoHDlqrwFrDLlmFm3esVgzjkiFsQffBcLnQlPUp2f8LhC_g/viewform?pli=1&fbzx=4628539783691101135

    K tematu. Jinak ja tam obcas koupim kefir, nejaky pecivo a jsem spoko. Ovsem nektery ty ceny jsou fakt dost ulet.
    _IOB_
    _IOB_ --- ---
    OMNIHASH: jako jo, ale tj asi rozdil "jeste-vic-vychodni-blok-nez-jsme-my" a centrum velkomesta kde muze prijit hygiena..
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    _IOB_: obávám se, že jedinej úmysl bylo pořádně se napakovat na biohejlech. Tohle není žádnej převratnej koncept, ale návrat ke kořenům. Takhle přesně nakoupíš ve vesnickým obchodu v každý nerozvinutý zemi, stačí si zajet na Balkán a podobnejch bezobalů najdeš milion. A nějak mi chybí pochopení pro lidi, co nejsou schopný zopakovat ani byznysmodel rumunský babky prodavačky, co váží proso a ječmen ve světnici svý benátský roubenky.
    _IOB_
    _IOB_ --- ---
    OPERAHYPNO: jsi odbornik na vyrobu obalu? nebo si tyhle poznatky jen myslis?) postaci mi ano/ne

    OMNIHASH: jako rozumim, a mam zato ze to tam bylo casto cenove fakt dost prepaleny - par korun za dobry umysl klidne rad prihodim, ale taky si nemuzu vyskakovat..
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    _IOB_: to je taková hisptaklasika: sice prodáváme horší a dražší produkty než standartní konkurence, ale máme to s příběhem + druhý dějství o pětiletku pozdějš: zkrachovali sme, páč lidi jsou strašný mamonáři, a na náš příběh se zvysoka vykašlali, halt ještě jako civilizace nejsme tak daleko, ale es komm der Tag (vůbec si za to nemůžeme sami svou lemplovitostí a nekoknkurenceschopností).

    Jestli nejseš schopnej prodávat velkobalení přesypaný do dávkovačů aspoň za stejný prachy, jako vietnamec vedle, co to bere ráno v Makru, tak halt nemáš v byznysu co dělat.
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    _IOB_: jakoby že je výhodnější vyrobit obal na tunu mouky než po kilovkách? nebude nakonec kilo peří vážit míň než kilo železa :D
    _IOB_
    _IOB_ --- ---
    OMNIHASH: jako vubec se jich nechci zastavat, ja tam nikdy nebyl, ale prijde mi hloupy ten smysl nevidet - timhle postojem neprispivat k vyrobe, a pak i vyhazovani obalu, plastu atd. holt pro nekoho jsou dulezitejsi jine hodnoty nez penize
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    OPERAHYPNO: oni tam byly hlavně hipsterský ceny. Nějak mi uniká smysl jít si kupovat věci do vlastních pytlíků, když to stojí 2x tolik co zabalený.
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    VYHULENY_UFO: jooo už sem četl, tušim v jedný nuselský diskusi zaplavený hipstrama, že jim vadil název asijský restaurace napsanej v čínštině, a jeden (pravděpodobně v nejkostkovanější košili a s nejmohutnějšími kníry) tam psal "Proč to nepojmenují normálně podle účelu, a aby to ladilo k místu - třeba Bistro, nebo Jídelna"

    Tady je všechno nahovno, Maroldovo panorama zatím odolává, ale už sem slyšel jak na to tlačí, že to je relikt doby. To je tak jedinej ostrov svobody v okolí, kde můžu nerušeně halucinovat. jinak je to nepřátelské místo
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    OPERAHYPNO: ale zase me kolikrat pobavi, kdyz vidim holicstvi s nazvem VietNails prejmenovany na Barbershop a tam delaji nehty ty samy asiatky.


    OPERAHYPNO: tyvle, tak tady bych asi mel strach zacit balit marihuanu nebo rysovat cary. to nebude pratelske misto pro slusne lidi.
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    VYHULENY_UFO: přecedo, tady uplně ty voči pláčou


    (křičím - kde je deštník algida, kde je reklama na gambrinus, kde je hmota v gumový housce, smrdící estragon ze žluknoucích hořtic, langoš z mrazáku a všeobecná pohoda místa?! dávno v tahu)
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    VYHULENY_UFO: jo, všechna místa, která měla autentický kulturní ráz a žila nějakým organickým životem jsou pro hipstery a leso-ženy korporátníků žhavými adepty na vytěžení - segregované čtvrti s vlastním řádem, zapadlé uličky a nakonec i vesnice a malá města. tam všude přijdou ukázat, že jsou pičusové.



    SEDELAVLOKALE: ano, je skvělé mít ve čtvrti holiče. pokud je pak holič v každé ulici 2x a jmenuje se barbershop, je to uplně napíču. Na pokryteckost celého toho bezobalového byzu, těhle konkrétních, tu ukázali jiní, a finální demaskování přichází pak, když si člověk přečte ten rozhovor, kde mluví o testování hranic na všech stranách a podobně.

    "Velká část z nich opustila Prahu." prostě pravděpodobně budete jen vy a bude to zároveň prequell k obhajobě toho, proč teď bezobalovej byzz míří na vesnice.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    OPERAHYPNO: okej, takze hipsterska kultura se presunula z krymsky do zaostalejsich casti prahy. to tak s ruznejma subkulturama bejva, ze driv nebo pozdeji se okoukaji a prevezme ji zaostalejsi chudina.

    jak ja rad vzpominam na nusle let devadesatych, sama herna, baroherna, spousta mist, kde se daly v klidu koupit drogy a kde se dalo o drogy i snadno prijit.
    SEDELAVLOKALE
    SEDELAVLOKALE --- ---
    My meli kousek od baraku tu prodejnu na Florenci. Ted mame tady na malomeste taky bezobalovy kramek. Proste vezmu normalne prazdne sklenice ze spajzky a skaknu si pres ulici je dosypat. Nebo dolejt drogerii do flasek. Na tom snad neni nic hipizackyho, ne? Ja si pripadam docela pricetna teda :)
    SEDELAVLOKALE
    SEDELAVLOKALE --- ---
    OPERAHYPNO
    OPERAHYPNO --- ---
    VYHULENY_UFO: tady bych jim asi věřil to, že Testovali veškeré hranice. Ale jinak je pravda, že Nusle jsou hipstrifikovaný až na půdu v posledních 5 letech.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    VYHULENY_UFO: pritom na Slivenci je spolek KOS, marne cekam, ze zkrachujou a stale se drzj. proste se musis otacet a ne stat u pytle s buraky jak sulin a fotit se na instac..
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    OPERAHYPNO: hovno, by me zajimalo, komu v marketingovych pruzkumech vyslo, ze v cernych nuslich by mela byt tak vysoka koncetrace ezomatek lesan, jenz by oba podniky uzivily :D :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam