DOKIS: Nevím, co přesně bys chtěl vědět. Pokud má inside info a podepsané NDA, tak nejspíš nebude sdílet žádné detaily. Možná se to dozvíš v dalším videu příští týden.
Problém FSD v EU není technologie, ale politika a regulace. EU pořád nemá hotový právní rámec pro autonomní řízení vyšší úrovně. Ten měl platit už v roce 2025, jenže se odložil až někam k roku 2028. Bez něj žádná automobilka, ani Tesla, nemůže legálně zapnout plně autonomní režim.
Problém je i v tom, kdo o tom rozhoduje. Předsedou pracovní skupiny UNECE pro ADAS je zástupce Ruska a sekretář je člověk napojený na BMW, takže je tam možný střet zájmů. I proto Tesla nechce sdílet svoje data. Navíc EU pro ni není až tak velký trh, aby se tomu přizpůsobila.
Teď má BMW schválený svůj Highway Assistant jako L2+ systém, ale funguje jen na dálnicích do 130 km/h, takže to není žádné plně autonomní řízení, spíš pokročilý asistent stejně jako má Ford.
Takže je jasné, že celé to zdržování v UNECE jen chrání evropský autoland.