• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    TRANCEWARP: Proto viz ten konec. Jobs byl stejnej :)..Nebal se riskovat a inovovat.

    Z celé knihy jsem si udělal jen jednu poznámku, kterou si každý rok přepisuji na první stránku svého diáře a marně se snažím navodit ten samý stav mysli: maniakální pocit naléhavosti. Autor ten obrat použije několikrát a je to přesně to, co Muska charakterizuje ve všem, co tvoří.

    „Takže když Elon říká, že vybuduje armádu robotů a integruje do nich obdobný systém AI, jako je samořízení automobilů, a ti začnou nahrazovat skutečné pracovníky, svět by ho měl brát vážně,“ říká Timur Barotov, analytik BH Securities.

    Musk je v knize citován: „Takhle upadají civilizace. Přestanou riskovat. A když přestanou riskovat, zkornatí jim tepny. Rok od roku je tu víc rozhodčích a míň hráčů. Když příliš dlouho slavíte úspěch, ztratíte chuť riskovat.“

    Sám Isaacson uzavírá knihu velmi trefně a výstižně: velcí inovátoři bývají jako přerostlé děti, které se odmítají naučit chodit na nočník. Mohou být bezohlední, protivní, občas toxičtí. Ale také dost šílení na to, aby věřili, že dokážou změnit svět.

    A rozhodně bych nechtěl riskovat své peníze sázkou na to, že Musk nebude měnit svět i nadále.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    TRANCEWARP: Ano protoze Cook je manazer a ne vizionar. Pouze upgradoval to, co Ive s Jobsem vymysleli. Jako prvni vicemene velkej produkt Cooka se berou ty bryle, ktere stoji 100k a jsou spis propadak nez uspech :)..Presne vidis jaky to je kdyz firmu nevede vizionar, ale manazer...Takze se minimalne riskuje, minimalne inovuje..ale jede se jen na zisk a marzi. Akcionari spokojeni, ale firma v ocich zakazniku upada.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    technicky dluh alebo technologicky dluh? lebo do vyskumu ide v Tesle dost znacna cast penazi
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    TRANCEWARP: Apple to vyřešil tak, že si za 1 miliardu dolarů ročně „pronajme“ Gemini pro Siri, zatímco od Googlu dostává zhruba 20 miliard ročně za to, že nechá Google jako výchozí vyhledávač v Safari. Tak nevím, kdo z nich má lepší deal.
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    KOUDY: Mno takovej Apfel zacal za Cooka masivne skupovat vlastni akcie, vyplacet dividendy a cena sla roky nahoru. Produkt do hajzlu.
    Boeing podobna story.

    Ze sou akcie nahore nemusi nutne znamenat, ze ta firma ma v poradku produkt nebo so netvori nejakej interni technickej dluh.

    Viz tedka absolutni blamaz Apfelu s AI
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Apple byl v minulosti odepsaný několikrát, například i ve Forbesu. 😃
    https://www.forbes.com/sites/petercohan/2013/04/18/7-reasons-apple-is-more-doomed-than-you-think/
    PER2
    PER2 --- ---
    Tesla’s Engineering Exodus Comes Amid Shift From Core EV Mission
    https://youtu.be/ulgvBRqiOyU
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    PER2: viz ten posledni odstavec clanku. S vizonarema se nebojuje, protoze vetsinou prohrajes.
    PER2
    PER2 --- ---
    KOUDY: 10% cars / 90% cult
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Něco tady nevychází. Proč se akcie Tesly pořád drží na vrcholu? | Forbes
    https://forbes.cz/neco-tady-nevychazi-proc-se-akcie-tesly-porad-drzi-na-vrcholu/
    DOKIS
    DOKIS --- ---
    PER2: No co jsem z toho videa pochopil, tak Tesla ma dva problemy. Prvni je, ze jejich pristup je "tohle je nase FSD, nebudeme na nem nic menit, takze si nejak zaridte, abyste nam to schvalili". Samozrejme podporene jeste firemni politikou "data vam nedame". To "nic menit nebudeme" je dost mozna zpusobeno architekturou end-to-end neuronovek, kdy se tak moc neda do toho cilene zasahnout a zaridit, aby vysledne chovani splnovalo pozadavky regulaci. Viz treba to, co jsme se tu kdysi bavili o zmene pruhu, kde implementace pravidla "pokud se manevr nepodari dokoncit do casoveho limitu, je treba ho zrusit" neni... uplne povedena. No a ze strany regulatora tam az takova snaha jim to schvalit tak, jak to maji, neni. Muze za tim byt zminena "konspirace" od BMW a nebo treba neduvera v samo-certifikaci bezpecnostich systemu, ktera se treba u letadel nakonec az tak neosvedcila...

    No a druhy problem je, ze Tesla ma prece skutecne FSD uz za rohem, takze proc se namahat s level 2, kdyz level 5 bude tenhle, nejpozdeji pristi rok. Takze ty level 2 pozadavky neni vubec treba brat vazne.

    Jak uz jsem psal, zatim to vypada, ze se vsechny stany snazi, aby to nevyslo :-/
    PER2
    PER2 --- ---
    wokemind infected levicaci si natocili nejaky pomlouvacny dokument
    IDFA 2025 | Trailer | Elon Musk Unveiled – The Tesla Experiment
    https://www.youtube.com/watch?v=7TUUIBAbv-0
    PER2
    PER2 --- ---
    DOKIS: jestli socasti problemu taky nebude, ze tesla FSD (dnes uz: FSD supervised) neni zadne FSD ale lvl2 ADAS
    DOKIS
    DOKIS --- ---
    W_NOICE78: Me by zajimalo, kdo co blokuje a jak vlastne. Ale je mozne, ze to ani autor videa realne nevi. Celkove mi prislo, ze delka videa vznika z velke casti opakovanim a mlzenim, ne mnozstvim realnych informaci ;-). Takze nezajimave to neni, ale mohlo to mit tak 5-10 minut.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DOKIS: Nevím, co přesně bys chtěl vědět. Pokud má inside info a podepsané NDA, tak nejspíš nebude sdílet žádné detaily. Možná se to dozvíš v dalším videu příští týden.
    Problém FSD v EU není technologie, ale politika a regulace. EU pořád nemá hotový právní rámec pro autonomní řízení vyšší úrovně. Ten měl platit už v roce 2025, jenže se odložil až někam k roku 2028. Bez něj žádná automobilka, ani Tesla, nemůže legálně zapnout plně autonomní režim.
    Problém je i v tom, kdo o tom rozhoduje. Předsedou pracovní skupiny UNECE pro ADAS je zástupce Ruska a sekretář je člověk napojený na BMW, takže je tam možný střet zájmů. I proto Tesla nechce sdílet svoje data. Navíc EU pro ni není až tak velký trh, aby se tomu přizpůsobila.
    Teď má BMW schválený svůj Highway Assistant jako L2+ systém, ale funguje jen na dálnicích do 130 km/h, takže to není žádné plně autonomní řízení, spíš pokročilý asistent stejně jako má Ford.
    Takže je jasné, že celé to zdržování v UNECE jen chrání evropský autoland.
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    KOUDY: Ocenuju ten touch, ze kdyz Elon rekne neco pekneho o jinych lidech, tak si to zaslouzi alert emoji a all caps
    DOKIS
    DOKIS --- ---
    W_NOICE78: Na to, jak je to video dlouhe, se v nem clovek tak moc konkretniho nedozvi. Teda, krome toho, ze se zjevne EU, Tesla a BMW snazi za kazdou cenu zabranit tomu, aby v Evrope byla autonomni auta... Vkladam nadeji v to, ze nekoho v EU napadne, ze kdyz povoli autonomni auta, tak budou moct casem zakazat lidem ridit ;-)
    DOKIS
    DOKIS --- ---
    KOUDY: Konec statni podpory vyhnal docasne prodeje Tesly (a dalsich EV) nahoru. A pak to samozrejme padlo kus dolu, protoze kdo mohl, koupil pred koncem dotaci, a tudiz po konci nebylo moc kupujicich. Clanek rika, ze globalne vzato ale zajem o koupi EV neklesa. Ale nijak nevyvraci (ani nepotvrzuje) to, ze Tesla jde dolu a dobre Q3 vysledky byly asi jen diky tomu konci dotaci. Cisla (pro USA) za rijen jsem nenasel. Google AI tvrdi, ze jsou vyrazne dolu, ale s ohledem na to, jak cely ten odstavec vypadal, to bude nejspis jen halucinace. Takze si budeme muset pockat, nez budou cisla, ktera ukazou, jak je na tom Tesla doopravdy.

    Takze pro tvrzeni, ze Teslu vsichni nadsene kupuji a skvele se ji dari, bez ohledu na to, ze Elon je magor, se podpora v datech nenasla ani tehdy ani ted. Tehdy to bylo dotacema, ktere prodeje zvedali snad u vsech EV, a ted... zatim netusime. Trend moc pozitivni neni, ale za tim muze klidne byt jen nedostatek inovaci Tesly a tlak Ciny.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    The Economic Impact of Elon Musk on the US Economy

    Few understand that quite apart from making himself rich, Elon Musk is a job-creating, tax-paying, economy-boosting force. Through his companies - Tesla, SpaceX, xAI, The Boring Company, and Neuralink -Musk has funneled hundreds of billions into American pockets over the past five years (2021-2025). This isn’t abstract Wall Street stuff; it’s real money circulating in communities, from factory floors in Texas to engineering hubs in California. Let’s break it down with hard numbers, showing how Musk’s ventures pump lifeblood into the US economy.
    Jobs and Paychecks: Fueling the American Dream

    Musk’s companies have paid out a staggering $110.7 billion in salaries over five years—enough to give every person in Los Angeles a $27,000 check. This cash supports over 200,000 workers at peak, from welders building Cybertrucks to coders dreaming up Mars rockets. It’s not just high-flying execs; average pay hovers around $160,000 at Tesla, keeping families housed, kids in school, and local diners buzzing.

    https://x.com/TeslaLarry/status/1988643932247388253
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam