• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ZURGVzpoura! Konec časů jistoty
    ZURG
    ZURG --- ---
    POSTAVY

    Zbraně

    Za předpokladu, že vaše postava bude ochotna bránit život svůj či svých společníků proti náhlým hrozbám, budete potřebovat zbraně. Dělíme je z hlediska pravidel i praktického využití na zbraně chladné a palné, přičemž každý z vás se může naučit ve hře ovládat oba typy. Záleží jen na vás.

    Chladné zbraně

    Jedná se o dostatečně měkčené repliky skutečných zbraní. Meče, sekery a palcáty, vojenské nože a tesáky, pálky a kladiva - cokoliv vám bude připadat vhodné. Každá z vašich postav umí ovládat tesák, tedy jednoruční zbraň do 60 cm. Ovládání dalších zbraní se bude možné naučit prostřednictvím dovedností při tvorbě vaší postavy.

    Nejdelší naměřitelné rozměry chladných zbraní budiž takovéto:

    - dýka 40 cm (umí každý)
    - tesák 60 cm (umí každý)
    - jednoruční 90 cm
    - jedenapůlruční 110 cm
    - kombinace do 130 cm
    - hůl (jen obrana) 200 cm

    Krom těchto zbraní lze mít také luk či kuši (s nátahem do 15 kg), kde šípy či šipky musí mít průměr větší než oční důlek. Veškeré zbraně musí před hrou schválit organizátor. Dále lze také mít štít s průměrem do 60 cm, za předpokladu náležitě obalených hran. Kopí jsou na této akci zakázána.

    - luk / kuše do 15 kg
    - štít průměr do 60 cm

    Palné zbraně

    Jsou zastoupeny tzv. "Nerfkami", tj. hračkami od firmy Nerf, střílejícími pěnové šipky. Veškerou munici dodává a vpouští do hry organizátor. Na druhou stranu, střelné zbraně si obstarávají předem hráči. Každá postava umí ovládat jednoranný Jolt, pro větší "ráže" budou opět dovednosti.

    Střelné zbraně budou tudíž odstupňovány takto:

    - Malorážka (jolt na jednu ránu; umí každý)
    - Pistole / Revolver (manuální na max. 6 nábojů)
    - Puška (manuální)
    - Samopal (elektrická)

    V případě, že již nějaké "Nerfky" vlastníte, rádi byste je ve hře použili a nevíte, do které kategorie patří, napište nám (na mail vzpoura.larp@gmail.com). Bojový účinek palných zbraní bude stejný jako v případě chladných (1 zásah = 1 "zranění"), jen je třeba mít pro ně munici. Její shánění bude nicméně součástí samotného hraní.

    Zbroje

    Krom již zmíněných štítů (do 60 cm) je možné mít na akci zbroj. Každá postava umí nosit prošívanici, nebo nějaký její ekvivalent. Tedy spíše lehkou, vrstvenou či jinak vyrobenou zbroj, poskytující základní ochranu. Zbroj chrání jen tam, kde jí skutečně nosíte! Pro těžší zbroje bude nutné mít opět dovednost.

    Ta bude umožňovat nosit i kovové - kroužkové zbroje či kusy plátů. Zvažte, zda jste ochotni nést zbroj celých 15-20 km na cestě na Okoř. Ovšem, pokud máte dojem, že by se k vaší postavě hodila a že cestu v ní zvládnete, jdete do toho. Něco takového přispěje k atmosféře celé akce velkou měrou.
    ZURG
    ZURG --- ---
    POSTAVY

    Kostým

    Pro lepší ztvárnění rolí, které nám Vzpoura nabízí, je záhodno využít odpovídajících kostýmů a dalších doplňků. Povězme si tudíž nyní v krátkosti, jaká je naše představa ohledně oblečení, zbraní a vybavení vašich postav.

    Styl

    Mějte na mysli především jedno: budete muset ve svém kostýmu ujít přibližně 15-20 km otevřenou krajinou. Může být zima, nebo naopak horko, může pršet. Pokuste se přizpůsobit veškeré své vybavení možným podmínkám. Na druhou stranu, je to snadné a určitě si s něčím takovým lehce poradíte.

    Jinými slovy, je na vás, zvolíte-li na cestu např. historické škorně. Nám však přijde zcela v pořádku jít ve spolehlivých pohorkách - než řešit rozpadlou podrážku, výron ze uvolněného kotníku nebo jen otlačené paty. Budeme se snažit být vám ve všem nápomocni, ačkoliv nejlépe je hrozbám předcházet.

    Hlavní zásada v tomto ohledu říká, že věci, které máte u sebe, na a při sobě jsou tytéž, které má i vaše postava. Nacházíme se v podivném světě jen několik málo let (více než deset, méně než třicet) od velké Války... a na přeživších i jejich majetku je to poznat. Buďte kreativní! Byť s mírou.

    A nyní tedy, jaký zvolit oděv pro jednotlivé skupiny postav?

    Mágové z Jasu

    Jednoduše řečeno, volba je na vás a u této frakce nejvíce závisí na konkrétní postavě. Kostýmem může být kožená bunda, stejně jako róba popsaná tajemnými znaky. Tito učňové tajných umění se ke své organizaci dostali nejrůznějšími cestami, proto záleží čistě na vašem pojetí. Vyhněte se však vyloženě vojenským uniformám a maskáčům, stejně jako příliš "zbrojnošsky" vypadajícím fantasy kostýmům. Ty přenechte ostatním frakcím.

    Bojovníci Voje

    Následovníci knížete Václava, které budete ztvárňovat, jsou lidmi z masa a kostí, nikoliv několik století starými duchy z hory. Tudíž se vaše výbava může v některých aspektech od přesné dobové normy lišit. Nicméně i přes to se současní válečníci snaží svým předobrazům z dávných dob připodobnit. Haleny, pláště a kabátce; prošívanice i kovové zbroje, rukavice, opasky, brašny; cokoliv si představíte pod pojmem fantasy či historický kostým.

    Svobodní partyzáni

    "Postapo vojáci" je možná nejvýstižnější pojmenování stylu, který si můžete při hraní Svobodných osvojit. Maskáče a sumky, barety či vojenské klobouky, vysoké kanady nebo třeba maskovací síť. Jste povětšinou partyzáni, kteří své věci pobrali kdesi po různých skladech k sobě pramálo ladících vzorů, a jestli budete v rámci jednotky málo ladit k sobě, žádný problém. "Stejnokroje" či za ně zástupné zdobení vám dodáme. Raději se vybavte pro situace, kdy se budete plížit roštím, bahnem a kamením! Válka je peklo.

    Doplňky

    Doporučujeme každému vzít si s sebou vlastní lahev na vodu - v tomto případě se pokuste vyhnout pet lahvím a poohlédněte se raději po nějaké čutoře. Stejně tak, budete-li si chtít nafasované jídlo během cesty nějak upravit, vezměte si vlastní misky či ešusy a také lžíce - ty každopádně. Stejně jako kapesní nože a jakékoliv další vybavení tohoto druhu, které uznáte za vhodné. Co si zabalíte s sebou, si však také potáhnete celou cestu!

    S čímž se váže otázka, do čeho své věci uložíte. Nabízí se různá žebradla a tašky přes rameno, doporučili bychom vám však přeci jen raději něco se dvěma popruhy přes rameno. Pokud nevíte, kde sehnat stylový batoh, můžete si vzít nějaký starší "moderní", nebo si svých pár švastek zabalit do stočené celty. Vypadá to velmi pěkně, byť celtu budete možná potřebovat ve chvíli, kdy začne pršet. Opakujeme znovu, myslete na jarní počasí!

    Každý si také vezměte malý váček nebo taštičku, velikosti přibližně na mince. Je to důležité, budete je potřebovat pro své hraní.
    ZURG
    ZURG --- ---
    POSTAVY

    Koho bude možné v larpu hrát? Jsou to především příslušníci Odboje, který vyrval České země z područí Světové Říše a nadvlády Nejvyššího.
    Podívejme se nyní podrobněji na to, jaké hlavní skupiny toto hnutí obsahuje. Vaše postava patrně bude - úže či volněji - patřit k některé z nich.

    JAS
    Zakladatel: Světlonoš
    Sídlo: Praha (neznámé)
    Počet členů: desítky

    Mágové skupiny Jas vždy byli, jsou a - když bohové dají - také budou hlavní hybnou silou Odboje. Oni jsou tím, co dává věci do pohybu. Tuší věci, o kterých se běžným smrtelníkům může jen zdát a jejich bádání v oblasti přírodních Živlů jim dává poznat mnohé, co zůstává jiným skryto. V době války za osvobození se vyznamenali zejména magickou podporou obležené Prahy... a kdo ví, jaké divy dokázali na takových místech, jako Kořenov?

    Jejich zakladatel, Světlonoš, je pak záhadou sám o sobě. Byl to právě on, kdo naplánoval a (spolu s plukovníkem Sojkou) uskutečnil únos koruny, kterým celé Povstání započalo. Vynořil se z hlubin Války, doprovázený jen úzkým kruhem nejbližších přátel, přezdívaných Velká čtyřka, a již dávno před pokusem o Připojení k Říši brojil proti Nejvyššímu a jeho Království. Ti dostatečně nadaní, troufalí nebo šílení se k němu přidali.

    Dokážeš roznítit jiskru, kterou tvá duše skrývá?

    VOJ
    Zakladatel: kníže Václav
    Sídlo: Pražský hrad
    Počet členů: stovky

    Bájné vojsko, které vyjelo z Blaníku, když bylo České zemi nejhůře. To jsou duchové knížete Václava, kteří se prokázali být tolik ceněnou pomocí proti strojům a tankům Říše. Tam, kde technika povstalců selhala, přispěchala na pomoc rytířská jízda, doprovázaná pěšími vojáky a množstvím zbrojného lidu. Neboť poté, co se zpráva o knížecím vojsku rozšířila po kraji, lidé sami opouštěli své statky a stavení, aby přispěchali pod Václavovu korouhev.

    On sám je skutečným patronem, vévodou a ochráncem České země. Spravuje světské záležitosti ze svého sídla na Pražském hradě, který je zároveň jakýmsi ústředním místem celého Odboje. Je s podivem, že dokáží duchové válečníků, mrtvých po dlouhé roky, znovu kráčet tímto světem. Zdá se však, že je to korunou, kterou se podařilo zachránit a přinést jejímu původnímu vlastníkovi. Mimo samotných duchů z Blaníku se k Voji připojilo mnoho obyčejných lidí, zejména v počátku Povstání.

    Dokážeš nést na svých bedrech odkaz minulých staletí?

    Bruncvíkův pluk
    Velitel: lord Bruncvík
    Sídlo: Vyšehrad

    Hlavní úderná síla Voje. Do kroužkové brně oděný a pevnými štíty vyzbrojený Bruncvíkův pluk nese odkaz svého bájného zakladatele. Ten je coby Václavův první rytíř často přítomen v Praze na nejrůznějších jednáních, ovšem i tak vyjíždí do akce v čele svých mužů. Doprovází jej jeho věrný lev, stejný, jako na Bruncvíkově zástavě: stříbrný znak na rudém poli. Šlechtici i jejich zbrojnoši, ti všichni jsou součástí této hrdé družiny.

    Dokážeš pozdvihnout meč a štít, držet hlavu zpříma?

    Žižkův pluk
    Velitel: Jan Žižka z Trocnova
    Sídlo:: Tábor

    Bez přímého vymezení jediným historickým obdobím, vede český zeman Jan Žižka ti, kteří již v dávné minulosti proti cizí nadvládě bojovali. Ať už padli u Sudoměře, Malešova či Lipan, nebo ve válkách pozdějších. S jeho současnými následovníky spojuje toto polní vojsko především vědomí, jak si poradit s železným pánem, který by se chtěl povyšovat nad prostého sedláka. Jejich výbava ukazuje na lehčí výstroj, spoléhající spíše na ochranu vozové hradby.

    Dokážeš ubránit s málem všechno, co jsi kdy měl?

    Knížecí průzkumníci
    Velitel: Martin Stránský
    Sídlo: neznámé

    Ač oficiálně přináleží Bruncvíkovu pluku, je tato součást Voje spíše speciální jednotkou, podléhající přímo knížeti. Jejich účel je jasný: provádět průzkum neznámého území či nepřátelských pozic, napadat postupujícího protivníka z týlu, nosit zprávy a depeše. Jejich výbava je lehká a zároveň odolná vrtochům počasí. Barvy volí splývavé a přírodní, aby unikli zpozorování. Jsou tiší, zahlédneš je zřídka - a o to více na nich záleží.

    Dokážeš tiše zmizet mezi stromy - a pak opět udeřit?

    SVOBODNÍ
    Zakladatel: plk. Jaroslav Sojka
    Sídlo: různé
    Počet členů: tisíce

    Toto jsou ti, kteří nesli hlavní tíhu bojů po celou dobu války za osvobození. Roztroušeni do tuctů místních organizací, partyzánských skupin a menších jednotek, oddřeli právě členové Svobodných možná ze všech nejvíce. Ať už se cítí být více záškodníky, partyzány či vojáky, jsou tito bojovníci znalí ve věcech moderního vedení války. Verbovaní ve městech i vesnicích, pro roznášení letáků nebo přepadání vlaků s municí, rozrostly se řady Svobodných na stovky a tisíce.

    Říká se, že jejich zakladatel, plukovník Jaroslav Sojka, před Povstáním procestoval větší část známého světa, a tak má přátele roztroušené po nejrůznějších provinciích Říše. Však prý také bojoval snad i v samotné Válce! Byli to zároveň oni, kdo se podílel na únosu svatováclavské koruny. Přidat se k nim je snadné, ještě snadnější je zemřít rukou nepřítele. Ovšem ta šance rozhodovat o svém vlastním životě, žít svobodně a bez cizího Pána... ta je lákavá.

    Dokážeš vyhnat královské od svých dveří?

    Omega
    Velitel: mjr. Adam Hrůza
    Sídlo: Praha (vrch Vítkov)

    Sojkovi veteráni, kteří s ním prošli mnoha taženími. Ať už pod zástavou dávného velmože jménem "Áčer", nebo ve jménu Odboje, vykonali tito hrdinové pro České země mnoho. Dostat se k této elitní jednotce je obtížnější, než by se mohlo zdát. Je třeba prokázat mimořádné kvality, disciplínu a odhodlání v boji, než můžete být mezi nejlepší z nejlepších přijati, nebo o tom bude vůbec jen uvažováno. Co byste však také čekali, u jednotky, která prošla tolika boji?

    Dokážeš všem, že ty za to stojíš?

    Veselá kumpanie
    Velitel: kdo se zrovna urve
    Sídlo: tu i onde, všelijak

    Naprostým opakem Omegy je banda, zvaná pod přízviskem Veselá kumpanie. S morálkou volnější, než bývá zdrávo, leč i přes to přispěli tito "flinkové" vlastní mírou k vítězství Odboje - alespoň zde a alespoň teď. Kdo ví, co bude zítra? Tak se pojď radši napít! Vzletné ideály nám břicha sotva zaplní, na to je potřeba jinšího kumštu. Hlavně, když nám někdo přestane říkat, co máme dělat! Jsme snad sami chytrý dost, ne?

    Dokážeš každému, že to máš pořádně na háku?

    Záložní družstvo Beta
    Velitel: [hráčská postava]
    Sídlo: Praha

    A pak jsou zde lidé, kterými prostě pokaždé někdo vytře. Je potřeba něco odnést něco těžkého - či ještě lépe třaskavého? Je potřeba vzít náhradní hlídku, vzít nepřátelský bunkr šturmem nebo prostě udělat cokoliv, na co si ostatní málo troufají? Jasně, pošlete tam nás. Záložní družstvo Beta, přezdívané "plán B" patří ke Svobodným už nějaký ten pátek - a šeptá se, že jeho součástí jsou ti, kteří byli málo úspěšní u zkoušek do Omegy. Ať už je to, jak chce, jsou tihle tvrďáci přeci jen těmi, kdo chcete, aby vám kryl záda.

    Dokážeš nalézt své místo na slunci?

    Více podrobností naleznete na stránkách larpu:
    Vzpoura – Konec časů jistoty
    https://vzpoura.wordpress.com/
    SALOMET
    SALOMET --- ---
    Ráda bych se přihlásila, ale dneska už nemám energii vymýšlet postavu.
    DANAKETH
    DANAKETH --- ---
    Přihláška odeslána a těším se :-)
    ZURG
    ZURG --- ---
    Svět Vzpoury
    Část pátá: ODBOJ

    Únosem Koruny započal odvážný podnik, toliko ojedinělý v novodobých dějinách. Tím, že čeští (a moravští a slezští) vzbouřenci odepřeli Nejvyššímu moc nad jejich zemí, otevřela se pro ně vzácná příležitost vydobýt si svobodu. Chopili se jí s veškerou vervou a nasazením, jakých byli tehdy schopni.

    Navzdory tomu přišlo celé obrovské úsilí málem vniveč. Plány vládce Světové Říše byly dalekosáhlé. Jestliže Mu České země přichystaly na podzim 18. rK ošklivé překvapení, sotva to dal na sobě Nejvyšší znát. Královský tisk psal o "krátkodobých nepokojích", které měly být již brzy potlačeny. Jen žádný strach.

    Pořádek znovu zavládne! Království Jednoty překoná věky.

    Chybělo jen málo, aby k tomu skutečně došlo. Muselo být vybojováno ještě mnoho bitev, než mohli bojovníci knížecího Voje a Svobodní partyzáni plukovníka Sojky prohlásit České země v jejich historické rozloze za bezpečné. Některá města se k Odboji přidala sama, jiná vzdorovala dlouho. Boje trvaly dlouhé dva roky.

    Sotva by však měl Odboj jakoukoliv vyhlídku na úspěch bez skupiny, která jako by stála v pozadí všech důležitých událostí. Udržení obléhané Prahy, bitva o Jezeří, Kořenov... Mágové z Jasu jsou tím, co pohánělo Povstání vpřed. Co dávalo sílu tolika ochotným, kteří žili, bojovali a umírali za svou věc.

    Mágů je však jen málo - a svět se zdá být temnějším, než býval.

    Všeodbojový sněm z konce letošního září (20. rK) ukázal v úplnosti veškeré potíže, se kterými se nyní musíte potýkat. Jste sami, obklíčeni protivníkem, o němž přestaly zpoza hranic přicházet jakékoliv zprávy. Žijí kdekoliv na světě nějací vaši spojenci, nebo jste jen kapkou v moři? Existuje pro vás vůbec ještě... naděje?

    Two Steps From Hell - My Freedom (Miracles)
    https://www.youtube.com/watch?v=w-y_fx_TNaw

    ZURG
    ZURG --- ---
    PŘIHLAŠOVÁNÍ

    Dnes končí první interval registrací.

    Přihlašování – Vzpoura
    https://vzpoura.wordpress.com/prihlasovani/

    Každý, kdo se přihlásí do půlnoci 24.3., si bude moci přednostně vybrat a napsat postavu, kterou chce hrát.
    Registrace budou dále pokračovat až do 31.3. Počet hráčů je omezen 15 místy, hlaste se tedy bez váhání!

    Immediate Music - Destiny of the Chosen ( Trailerhead Triumph )
    https://www.youtube.com/watch?v=zybz27lCdkg

    ZURG
    ZURG --- ---
    NOVÝ WEB

    Byly spuštěny nové stránky larpu.
    Vaší pozornosti je doporučujeme zde:

    Vzpoura – Konec časů jistoty
    https://vzpoura.wordpress.com/
    ZURG
    ZURG --- ---
    PŘIHLAŠOVÁNÍ

    POZOR! Právě byla spuštěna registrace!
    Příslušný dotazník naleznete zde:

    Vzpoura LARP - přihlášení
    https://docs.google.com/forms/d/1l0vo_X-dF3rHbe_R5JuMUSw5TvsG_4-BK-ePHzvJ2fQ/viewform

    Veškeré dotazy směřujte na mail
    vzpoura.larp@gmail.com

    Budeme se na vás těšit.
    ZURG
    ZURG --- ---
    Svět Vzpoury
    Část čtvrtá: ŽIVLY

    Jak tvrdili již moudří učenci dávnověku, vše, co existuje, sestává z některého z Živlů, jež společně tvoří náš Svět.
    Zejména v živých bytostech se Živly snoubí prazvláštním způsobem, jehož zkoumání zasvětil kdejeden mág své bytí.
    Tak velmož i žebrák, voják Království i partyzán Odboje, každý v sobě nese malý kousek Světa, jehož je součástí.

    Představme si nyní postupně čtveřici prvků, ze kterých se skládáme i my.

    Každý z nich může být buď aktivní či pasivní, dle svého působení z nitra duše člověka či do něj.
    Obdobně pak každému živlu náleží mysl či tělo, skrze něž ovlivňuje svět nebo je jím ovlivňován.

    OHEŇ (aktivní, tělesný)
    - prudký až zbrklý, leč sálající
    - síla, ráznost, rozhodnost
    - rozdává rány v boj i jinde
    - blízký bojovníkům, vůdcům a těm, kteří jdou za svým

    VODA (pasivní, myslná)
    - klidná až chladná, leč proměnlivá
    - tichost, mírnost, vcítění
    - umí zhojit to, co bylo rozbito
    - pro léčitele, ranhojiče a ty, kteří dovedou naslouchat

    ZEMĚ (pasivní, tělesná)
    - rozvážná až těžkopádná, leč odhodlaná
    - pevnost, odolnost, stálost
    - dokáže přestát těžké chvíle
    - vlastní ochráncům, vytrvalým a těm, kteří drží směr

    VZDUCH (aktivní, myslný)
    - přemýšlející až vypočítavý, leč břitký
    - rychlost, chytrost, průzračnost
    - najde a hledá odpovědi, rychle a přesně
    - ovívá stratégy, myslitele a ty, kteří mají plán

    Tyto naplňují principy starší, než si dokážeme představit.
    Možná zde kdysi býval ještě jeden živel, skrytý a tajemný.
    Stopy po něm však již dávno zával čas - téměř beze zbytku...

    Two Steps From Hell - Forces of Destiny (Choir)
    https://www.youtube.com/watch?v=mba-vROhSpg

    ZURG
    ZURG --- ---
    Svět Vzpoury
    Část třetí: POVSTÁNÍ

    Stalo se to v den, kdy měly být České země na věčné časy přidruženy ke Světové Říši. Po zdlouhavých a náročných jednáních, které se táhly řadu měsíců, mohla být konečně ohlášena ta slavná novina: Nejvyšší osobně přicestuje do Prahy, aby byl na Hradě korunován! Stane se tak po právu i mocí ochráncem Čech, Moravy i Slezska, zemí Českomoravské marky.

    Davy lidí zamířily do centra Prahy, aby mohly na vlastní oči spatřit svého nového vládce, až pojedde v čele slavnostního průvodu městem. Prapory vlály, rozhlas provolával slávu, zbroje rytířů Řádu se leskly. Když širokou ulicí před Starým divadlem zazní výstřely, jako by čas na chvíli strnul v úžasu nad odvahou pošetilých bláznů.

    Neboť i jiní, než služebníci Nejvyššího, se dlouho chystali na tento okamžik.

    Co může stát člověku za to, aby položil život? Prostá lepenková krabice se záhadným logem "Baťa" jde z ruky do ruky, coby drahocenný štafetový kolík. Jako zázrakem opouští město, sevřené kordonem vojáků Královských ozbrojených sil. V nejčernější hodině, kdy se již zdá být vše ztraceno, uniká pryč. Putuje na jih a s ní i její obsah, tam, kde se k nebi zdvihá posvátná hora Blaník.

    Těsně pod vrcholem, u paty veřejové skály, úprk končí. Štvanci je obklíčeni, obklopeni pronásledovateli bez šance na záchranu... když lesem zazní zařvání lva. Kmeny stromů prozáří jasné světlo, vycházející z pomačkané schrány. Skála se otevírá a ven vyjíždí to nejslavnější vojsko, jaké viděl tento kraj za poslední staletí.

    Kníže poklekne a mladá dívka mu vloží - jeho vlastní - Korunu na hlavu.

    Tak začalo v Českých zemích Povstání. Šíleným podnikem, kdy se skupině příslušníků Odboje podařilo odnést Svatováclavskou korunu přímo ze sídla českých knížat těsně před tím, než měla být svěřena Nejvyššímu. Navzdory mnohému ohrožení ji pak jiní doručili jejímu právoplatnému majiteli, ve chvíli, kdy kníže Václav přišel své zemi na pomoc. Válka ze osvobození, jež přinesla českému lidu mnohé utrpení, měla trvat další dva roky.

    audiomachine - Uprising
    https://www.youtube.com/watch?v=r7NAgcgxzTo

    ZURG
    ZURG --- ---
    Často kladené dotazy (FAQ)

    O jaký typ hry / larpu se jedná? Akční, konverzační, survival...?

    Jedná se o pátravě-detektivní, byť zároveň akční hru (měkčené zbraně, šipkové NERFky). Účelem je přijít na to, co se vlastně děje, odhalit skryté souvislosti, rozkrýt záhadu.
    Důraz je kladen na atmosféru, příběh, svět. Je zde velký prostor pro vžití se do postav a hraní jejich rolí, řešení filosofických sporů i vyjednávání... A ano, zároveň boj o přežití.

    Počítá se spíše s konflikty mezi hráči, nebo mezi hráči a prostředím?

    Obojí. Potenciál pro různé třenice rozhodně existuje. Konkrétní podoba pak už záleží na okolnostech a konečném složení skupiny. Co se konfliktů s prostředím týče... dost možná.

    Jak bude probíhat tvorba postav?

    Prostřednictvím dotazníku, do něhož vyplníte toužený obsah hry ("co byste rádi") a zodpovíte několik otázek ohledně vaší role (uzavřených i otevřených).
    Následně vás zkontaktujeme, abychom postavu společně dotvořili. Frakce, jejichž členy či přívržence bude možné hrát, zveřejníme v nejbližších dnech.

    Jak dlouhá bude cesta, kterou budeme muset reálně ujít?

    Akce je naplánována na celý den, během nějž urazíte přibližně 15 až 20 km. Hra počítá se skutečnými vzdálenostmi, které budete moci ujít jak vy, tak vaše postavy.

    Jakým způsobem se vrací hráči zpět do Prahy? Pěšky, nebo bude nějaký svoz?

    Po skončení hry (patrně ve večerních / nočních hodinách) bude zajištěn odvoz zpět na Základnu (Na Pěšinách 23/50). Tam bude následovat večeře a zpětná vazba.

    Další, již zodpovězené otázky a odpovědi, naleznete na nástěnce tohoto klubu.
    ZURG
    ZURG --- ---
    Svět Vzpoury
    Část druhá: PROSTÝ LID

    Svět 20. roku Království (rK) se našemu současnému v mnohém podobá, přestože se od něj velmi zásadním způsobem liší.
    Předně, jsou to spíše roky, než desetiletí (nikdo neví přesně), co skončila strašlivá Válka, jež zničila většinu světa.
    Armády, technologie i strany, příčiny a důvody, to vše bylo zapomenuto. Lidé, kteří přežili, paběrkují na zbytcích.
    Přesto se však podařilo zachovat tolik, aby lidstvo přežilo. Jde to ostatně snadněji, když je vás nyní sotva desetina.
    Tak můžeme ve stotisícové Praze potkat jedoucí automobil - ač koňský povoz bude stále častější. Elektřina... to má být co?

    A pak jsou zde ještě ke všemu ony tajemné a záhadné síly... Ehm, počkat - cože?

    Tedy, někteří lidé říkají - zvláště ti, kteří bojovali ve Válce a viděli kus světa - že za naší skutečností... nebo uvnitř ní...?
    Kdo má těm blábolům rozumět! Zkrátka, že je zde cosi víc. Prazvláštní Moc, dostupná tomu, kdo dokáže najít správnou cestu.
    Mnozí zoufalci se tak uchylují - v očích poctivých lidí - k šíleným pokusům a zoufalým snahám o nalezní... čeho vlastně?
    Jako by však měl prostý člověk čas se něčím takovým zabývat! Stejně jsou to všechno jen řeči, a navíc určitě protistátní!
    Divíte se? A čemu? Zrovna včera říkal kněz z Řádu, že Nejvyšší je jedinou Pravdou, dostupnou všem. Tak abyste se nedivili...

    Takto se po Válce žilo i v Českých zemích, a to ještě před velmi krátkou dobou.

    Immediate Music - Rex Imperium ( Trailerhead Triumph )
    https://www.youtube.com/watch?v=TCJ_UV3XCuQ

    ZURG
    ZURG --- ---
    Svět Vzpoury
    Část první: KRÁLOVSTVÍ

    Na počátku všeho... byla Válka. Strašlivá, ničivá a krutá; vražedný konflikt, který ve svém šílenství zachvátil celý svět. Jako by si už ani nikdo nedokázal pořádně vybavit, jaké to vlastně bylo předtím. Tak silně Válka zasáhla - vás všechny, kteří jste dokázali přežít.

    Úrodná pole se změnila v pustinu, zelené lesy v holé pláně, široká jezera v poušť. Dopad byl obrovský. A pak, když se již zdálo, že bude veškerá civilizace ztracena a zatracena navždy, se jako blesk z čistého nebe zjevila záchrana. Království Jednoty, slibující mír.

    Jak by bylo vůbec možné něco takového odmítnout? Světová Říše, záruka bezpečí pro všechny! Po všem tom utrpení vypadala vyhlídka zářné budoucnosti jako dar z nebes. A tak na troskách starého věku začalo velké budování a výstavba, dle pokynů samotného zakladatele Království, Nejvyššího.

    Neboť to byl právě Nejvyšší, kdo sestoupil na Zem, aby ukončil Válku a přinesl lidstvu blahobyt. Coby dokonalá bytost dalece mimo naše chápání, přišel, aby obnovil, co jen bude možné, a zastavil úpadek. Světová Říše Království Jednoty, jak zní plný název této Jeho velkolepé myšlenky, má přetrvat staletí.

    Někteří však, zřejmě, zvolili jinak...

    Rise and Fall of an Empire - Position Music / GRV Music
    https://www.youtube.com/watch?v=aRf6Rd5gYJ0

    ZURG
    ZURG --- ---
    ORGANIZAČNÍ INFORMACE

    Takže ještě jednou, kdy a kde?
    - Víkend 22. až 24. dubna, vyráží se z Prahy.
    - V pátek mezi 17. a 19. hodinou je třeba dorazit na adresu Na Pěšinách 23/50.
    - Akce začíná páteční večeří, končí v sobotu večer / neděli ráno na témže místě.

    Kolik to bude celé stát?
    - Přibližně 300 až 500 Kč na osobu.
    - V této částce je obsaženo:
    → jídlo (herní večeře, snídaně a zásoby na cestu; poherní večeře a snídaně)
    → herní střelivo (náboje NERF)
    → ubytování na herní základně
    → náklady na dopravu
    → herní rekvizity a další...

    Co bude náplní jednotlivých dnů?
    - Pátek:
    → Sraz na místě, převlečení do kostýmů, uschování mimoherních věcí.
    → Vysvětlení pravidel, nastínění děje, zodpovězení otázek hráčů.
    → Představení postav, vstupuje se do rolí a hra pomalu začíná...
    → Spí se na základně, což je součástí hry. Prosím, počítejte s tím.
    - Sobota:
    → Hlavní herní den. Postavy brzy ráno vyráží za svým úkolem...
    → Své věci necháváte na základně, kde zůstanou zamčené až do večera.
    → Večer návrat zpět. Debriefing, povídání o hře a další až do noci.
    - Neděle:
    → Balení, úklid, odjezd.

    Jak to bude s jídlem?
    - Jídlo je součástí hry, především v pátek večer a během soboty.
    - Prosíme, vyčkejte s jídlem až na místo, dostanete najíst od nás!
    - Sobotní večeře a nedělní snídaně bude přichystána dle potřeby.
    - Prosíme, ohlaste nám včas všechny speciální diety, které máte.

    Co si vzít s sebou?
    - Kapesní nůž; vlastní lžíci, ešus a další dle uvážení.
    - Kostým odpovídající vaší postavě (bude popsáno zvlášť).
    - !Spacák a karimatku! pro přespání pá/so a následně so/ne.
    - Přezůvky na základnu, chcete-li (na základně jsou nutné).
    - Obuv vhodnou do přírody, vybavení pro případ deště.

    Co naopak vynechat?
    - Vlastní jídlo, protože dostanete speciální jídlo od nás.
    - Alkohol a další návykové látky. Nechte si je až po hře.
    - Silné baterky a světlomety; elektronika obecně...

    Co postavy, kostýmy, zbraně...?
    - Informace o světě, stejně jako pravidla a další, budou zveřejněny zvlášť.
    - Postavy vznikají spoluprácí organizátorů a hráčů na základě dotazníku.
    - Kostýmy, stejně jako herní zbraně a doplňky, si hráči obstarávají sami.
    - Ve hře se budou používat měkčené zbraně na blízko a šipkové "NERFky".
    - Munici (šipky) do střelných zbraní obstarává a vpuští do hry organizátor.

    Důležité připomínky:
    - Hra se koná za každého počasí!
    - Odhadovaný čas závěru se může měnit, proto se počítá s opětovným přespáním na základně.
    - Po (již mimoherní) večeři je v plánu zpětná vazba. Budeme rádi, když s námi poté ještě chvíli posedíte.
    - Jinými slovy, rádi bychom si s vámi něco řekli a také využili šance poznat se i mimo herní role.
    ZURG
    ZURG --- ---
    KONEC ČASŮ JISTOTY je outdoorový, mysticko-konspirační, post/apokalyptický fantasy LARP pro 10-15 hráčů, dějově zasazený do blízké alternativní budoucnosti. Důraz je kladen především na atmosféru, příběh a cestu, již musí postavy projít...

    Uskuteční se o víkendu 22. až 24. dubna 2016 v Praze a okolí. Samotné hře, která proběhne v sobotu 23. 4., bude v pátek večer předcházet krátká předherní příprava. Děj následně začíná společnou večeří (již v rolích), než postavy vyrazí ráno na cestu.

    V příběhu bude možné ztvárnit postavy členů Odboje, kteří odpověděli na výzvu knížete Václava a přihlásili se coby dobrovolníci na průzkumnou výpravu na sever, k nyní tíživě mlčícímu hradu Okoř. Můžete očekávat tajemno, pochybnosti i akci... Jdete do toho?

    Laeg Mortemir: Báje v nás

    ZURG
    ZURG --- ---
    "Vítr přináší tichý hlas, šeptající ve větvích. Snad přízrak věcí příštích, žalující o utrpení, smrti a zkáze... Náš svět dnes vrávorá nad propastí. Kdo tuší, jaké činy jej mohou zachránit – a které nás uvrhnou do zapomnění? Ten hlas mluví i o tobě, poutníče. Poslouchej... a uslyšíš."

    Vzpoura!
    uvádí

    Již po dvacet let drží Světová Říše ochrannou ruku nad zeměmi, jež byly kdysi zvány Starým světem. Nejvyšší, její původce a vládce, sestoupil na zem, aby ukončil strašlivou Válku a přinesl lidem mír a blahobyt. Již žádné vády mezi národy! Království Jednoty je zde pro každého.

    Tedy, téměř...

    Již po dva roky vedou České země svůj osamělý boj proti Říši. Slavné dny Povstání jsou minulostí. Ač obstáli v mnohém, náčelníci Odboje tuší, že jejich dny se krátí. Když začnou na podzim 20 rK do Prahy ze severu přicházet podivné zprávy, leckoho napadne... že ta chvíle právě nadešla.

    KONEC ČASŮ JISTOTY

    Strážní hrad Okoř se přestal hlásit. Severní výspa obrany hlavního města, bráněná posádkou nejlepších Bruncvíkových rytířů, se odmlčela. Je třeba vypátrat, co za tím stojí – a to co nejdříve! Narychlo svolaná knížecí rada vysílá průzkumnou skupinu.

    Jedním z nich jsi možná i Ty.

    Vzpoura! je příběh o prostých lidech v obtížné době. Vypráví o hrdinství z nutnosti, zradě ze zoufalství... a naději. Vydáš-li se s námi, kdo zaručí, že se vrátíš zpět? Pokud však překonáš svůj strach, můžeš rozhodnout o mnohém. Naše cesta právě začíná.

    Child of Light Soundtrack - Pilgrims on a Long Journey
    https://www.youtube.com/watch?v=0O71KAIF0GQ

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam