• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ZURGVzpoura! Konec časů jistoty
    Vzpoura!
    KONEC ČASŮ JISTOTY



    Postaspokalypticky-fantastický příběh z blízké alternativní budoucnosti.
    Outdoorový putovní larp zaměřený na atmosféru a odhalení záhady...

    Laeg Mortemir: Báje v nás

    Afterparty proběhne ve ČTVRTEK 5. 5. v Elysiu.
    rozbalit záhlaví
    FICHO
    FICHO --- ---
    SALOMET: To by pak Straka odjel domů do Kladna, kdyby po něm chtěli aby na Okoř běžel :D
    SALOMET
    SALOMET --- ---
    PATR1K: Jo, aby to Zurg příště nevzal doslova :D
    PATR1K
    PATR1K --- ---
    FICHO: vzhledem ke vzdálenostem, které jsme urazili, bych byl opatrný se slovem "běh" :-)
    FICHO
    FICHO --- ---
    Děkuji všem za skvělou hru a těším se na další běh ;)
    GORDHART
    GORDHART --- ---
    Ahoooj.

    Limp Bizkit - Behind Blue Eyes lyrics
    https://www.youtube.com/watch?v=fEGI9NbH-mk
    SALOMET
    SALOMET --- ---
    Právě jsem si pustila písničku a zjistila jsem že úplně sedí na mojí postavu. Tady je:
    Nightcore - Angel With A Shotgun
    https://www.youtube.com/watch?v=cvaIgq5j2Q8
    SALOMET
    SALOMET --- ---
    SOMBRA: Ano, užili jsme si to moc a moc :) Děkujeme všem cépkům za nádherné RP výkony a orgům za to že to celé spáchali ;)
    SOMBRA
    SOMBRA --- ---
    Doufám, že jste si to všichni náležitě užili! :)
    Za nás zmlácené druidky - super!
    JEENA
    JEENA --- ---
    Díky moc, bylo to super
    ZURG
    ZURG --- ---
    Historie


    Jakkoliv se to může zdát podivné, postavy ve světě Vzpoury vnímají plynutí času - a zejména minulé události - jinak, než jsme z naší skutečnosti zvyklí. Zřejmě se stalo cosi, co vnímání lidí změnilo, a ti si tak nyní vybavují pouze velmi omezené časové období nazpět. Konkrétně, lidská paměť sahá nejdále někam k velké Válce, tvořící nejzazší okraj společného povědomí o minulosti lidského rodu.

    Jak lze žít v takovém světě? Popravdě řečeno, většina lidí má pro ně daleko důležitější a především palčivější starosti. Co budu dnes jíst? Kde budu spát? Bude letos úroda? Přijde dobytčí - nebo jiný - mor? Dožiju se jara? Na otázky složitějšího charakteru jim prostě již chybí energie. Je to pro ně vedlejší. Důležitější je přežít. A pak, možná, krom těchto ubožáků, jste tu vy. Lidé, kteří se rádi zaobírají věcmi za hranicí všedních dní.

    I tak ovšem, je 20. rok Království (20 rK), a to je to jediné, co víte. Nebo alespoň, co vám oficiální propaganda (Ehm, řekl jsem propaganda? Tedy, měl jsem na mysli nauka! Samozřejmě...) tvrdí. Vaše vzpomínky sahají nejdále k Válce - kde se ztrácí v mlze, kouři a šedi. Co bylo předtím (bylo-li předtím vůbec co - ačkoliv, zřejmě muselo být...), nevíte. Jako hráči to tak prosím vnímejte a pokuste se s tím hrát, jak to jen nejlépe půjde.

    Vaše postavy dokáží odhadnout, co bylo jak dávno - a v následujících odstavcích vám to pokaždé zmíním. (Obvykle však bez určení, ve kterém roce se která věc udála.) S postupem času se tento odhad poněkud lepší, a tak například události po Válce či během Povstání jsou vám již celkem bezpečně známy. (Budete-li se chtít tímto problémem zabývat, můžete, avšak mějte předem na paměti, že téma i náplň tohoto larpu leží přeci jen někde jinde.)

    Zjednodušeně řečeno, platí tři zásady:

    1. Vaše postavy si pamatují nejdále události Války, avšak pouze velmi útržkovitě.
    2. Pokud se snažíte vzpomenout si, je to jako pokoušet se prohlédnout skrze mlhu.
    3. Tento stav se směrem k "dnešku" lepší a naopak, směrem do minulosti zhoršuje.

    A nyní tedy, jaká období si ve Vzpouře vymezujeme?

    I. Svět před Válkou (před ??? lety)

    Mnoho o něm nevíte. Snad jen to, že byl ošklivý, zlý, zkažený... Což ostatně vedlo právě k Válce, jež málem zničila vše. Tak alespoň hovoří oficiální královské prameny. Ve škole (vedené Řádem Plamenného meče, jako snad všechny školy na světě) se dozvíte velmi málo, zato barbarskost tehdejšího zřízení je vyzdvižena notně. Jak to mohlo být dávno, nevíte. Údaj "před válkou", jako by každému zřejmě stačil. Tedy, možná, kromě vás.

    II. Válka (asi před 15 lety)

    Ničivý konflikt, který zřejmě zasáhl celý svět. Nebo alespoň natolik, jak dokážete soudit. Odtud mohou pocházet vaše nejstarší vzpomínky. Co bylo předtím, jako by jednoduše ztratilo význam. České země snad byly do konfliktu také zapojeny, ale na které straně, s kým a proti komu? Možná, že dokonce i jednotlivé státy Starého světa (tedy těch krajin, kde žijete) bojovaly proti sobě - ale kdo ví? Smrt, zmar, bída, zkáza, utrpení.

    A pak - to celé postupně přestalo. Po nějakých pěti (nebo deseti?) letech bojů jako by vše utichlo a začalo se vracet do starých kolejí - pokud to tedy ještě vůbec šlo. Ve Válce zahynulo obrovské množství lidí - kolik, ani nedokážete spočítat. Království tvrdí, že Nejvyšší sestoupil na Zem právě pro to, aby ukončil zabíjení a přinesl mír. Ať to bylo, jak chce, Válka postupně odezněla bez toho, aby bylo jasné, kdo zvítězil. Nicméně, prohráli jste všichni.

    III. Poválečné období (asi před 5 lety)

    Někdy v té době jste se poprvé dozvěděli o Světové Říši. Přijeli na nejmodernějších strojích, tancích a obrněných vozidlech, odění do nablýskaných zbrojí. Řád Plamenného meče, jak přišedší sami sebe ohlásili, je nositelem myšlenky Království Jednoty. Nejvyšší přináší coby dokonalá bytost mír, spokojenost a blahobyt! A přeci jen, v tak těžkých časech, v jakých jste se ocitili, kdo by chtěl odmítnout? Představitelé vaší země (jež byli tehdy vybíráni ze zástupců jednotlivých měst) souhlasili.

    Tak byl nastolen kurz směrem k Připojení, kdy se České země - byť postupem času nazývané spíše Českomoravská marka - měly stát součástí Říše. Pro malou zemi s milionovým obyvatelstvem to byla velká čest. Na důkaz dobré vůle byl v Marce dokonce vybudován jeden pluk KOS (Královských ozbrojených sil), který byl záhy vyslán na pomoc s nepokoji v Pobaltí. Z kraje 18. rK (nový rok začíná 1. září) pak byla podepsána přístupová dohoda. Vše vypadalo snadně.

    IV. Povstání (před 2 roky)

    Co bylo dál, je součástí historie - té vaší, skutečné, beze všech lží, dohadů a klamu. 28. října 18. rK, v den, kdy měl být Nejvyšší v Praze korunován Pánem země, unesla skupina příslušníků protiříšského Odboje svatováclavskou Korunu z Pražského hradu. Dopravila ji až na Blaník a tam, navzdory obklíčení rytířů Řádu, ji odevzdala jejímu majiteli, knížeti Václavovi. Další dva roky pak měly být pro České země velmi, velmi krušné.

    Během boje za Osvobození bylo vykonáno mnoho hrdinských skutků, byly svedeny bitvy malé i velké a další budoucnost Povstání visela často na vlásku. Světlonoš (vůdce skupiny Jas) a Václav (s částí svého Voje) byli záhy obklíčeni v Praze, kde byli drženi bez možnosti prolomit, a to až do následujícího léta. Tehdy se něco změnilo. Poté, co počátkem února přišel v době nejhorších chmur jakýsi náznak naděje, podařil se v červenci 18. rK téměř malý zázrak.

    Zatímco se větší část členů Odboje snažila udržet svá postavení proti postupujícím jednotkám Říše, v malé vesnici Kořenov, ztracené kdesi v horách, došlo k obřadu, který měl změnit tvář světa. Co se přesně stalo, ví snad jen ti, kteří byli "kořenovské události, jak postupně vešla ve známost, sami přítomni. Nicméně, jedno může být jisté: Živly, do oné chvíle potlačené a skryté, získaly šanci plně se projevit. Odbojáři jako by získali vlastní zem na svojí stranu, čímž dostali novou šanci. Nastal čas cesty ke svobodě.

    A přece jako by na Kořenovu ležel od té doby stín, temný mrak, který zabraňoval komukoliv, aby se na ta místa vypravil. A ti, kteří vědí, mlčí.

    V. Znovu získaná svoboda (současnost)

    Trvalo další jeden rok, než se podařilo vybojovat území Českých zemí zpět. Některá města či dokonce celé oblasti vzdorovaly dlouho, než vypověděly příslušnost Říši a otevřely městské brány Odboji. Nyní jsou to však již skutečně sami lidé, kdo si mohou ve svých domovech vládnout. Ale co s Říší? Pro zodpovězení této i mnoha jiných otázek byl na Václavův den (28. září) 20. rK svolán Všeodbojový sněm. Další směřování vašeho hnutí mělo být nastoleno právě zde.

    Od sněmu uplynul více než měsíc. Plány, tehdy rozvržené, se daly do pohybu a přinesly své ovoce. Plukovník Sojka vyslal do Říše průzkumnou skupinu, kterou posléze - asi před dvěma týdny - s týmem specialistů následoval. Spolu s tím, jak přes hranice přestaly chodit jakékoliv zprávy, mnozí z vás tuší, že nad Českou zemí se opět začínají sbíhat mračna. Zvěsti o podivných kultech šeptané od ucha k uchu. Karanténa Starého města, třebaže dočasná. A nyní, nejhrozivější ze všech těchto zpráv, Okoř.

    Zdá se, že odvahy, obětavosti a odhodlání bude zase jednou třeba. Snad jen Světlonoš tuší význam temných znamení. Čas jistoty, byť tak krátký, končí.
    ZURG
    ZURG --- ---
    ALONSY: Ano, informační schůzka je pro kohokoliv, kdo má o hru zájem :)
    ALONSY
    ALONSY --- ---
    ZURG: Takže to je i pro nepřihlášené? :) Možná se stavím :) Furt jako zvažuju že bych chtěla, ale vlastně úplně nevím :) (a nemám ten kostým, že jo, o tom jsme si psali na FB).
    ZURG
    ZURG --- ---
    INFORMAČNÍ SCHŮZKA

    Nevíte, jakou postavu hrát? Zajímá vás svět Vzpoury, ale chybí vám informace?
    Zvažujete účast na LARPu, ale stále váháte?

    V pondělí 4. 4. je chvíle pro vás!

    Přijďte od 18 hodin do Cafe bar Elysium na krátkou informační schůzku!
    Budeme se na vás těšit :)

    [ Informační schůzka ke Vzpoura LARPu / konferenceconference / 4.4.2016 / CR - Praha - Cafe Bar Elysium, Na bojišti 8 ]
    ZURG
    ZURG --- ---
    PŘIHLAŠOVÁNÍ

    Byť byly registrace oficiálně uzavřeny, stále je možnost se larpu zúčastnit.
    Zájemci nechť vyplní přihlašovací formulář. Bude-li ještě místo, zapojíme vás.
    Přednost ve výběru frakcí však mají a budou mít ti, kteří termín stihli :-)

    Těšíme se na vás!

    Vzpoura – Konec časů jistoty
    https://vzpoura.wordpress.com/
    FICHO
    FICHO --- ---
    Nuže poslal jsem přihlášku, byť trochu pozdě.
    ZURG
    ZURG --- ---
    POSTAVY

    Zbraně

    Za předpokladu, že vaše postava bude ochotna bránit život svůj či svých společníků proti náhlým hrozbám, budete potřebovat zbraně. Dělíme je z hlediska pravidel i praktického využití na zbraně chladné a palné, přičemž každý z vás se může naučit ve hře ovládat oba typy. Záleží jen na vás.

    Chladné zbraně

    Jedná se o dostatečně měkčené repliky skutečných zbraní. Meče, sekery a palcáty, vojenské nože a tesáky, pálky a kladiva - cokoliv vám bude připadat vhodné. Každá z vašich postav umí ovládat tesák, tedy jednoruční zbraň do 60 cm. Ovládání dalších zbraní se bude možné naučit prostřednictvím dovedností při tvorbě vaší postavy.

    Nejdelší naměřitelné rozměry chladných zbraní budiž takovéto:

    - dýka 40 cm (umí každý)
    - tesák 60 cm (umí každý)
    - jednoruční 90 cm
    - jedenapůlruční 110 cm
    - kombinace do 130 cm
    - hůl (jen obrana) 200 cm

    Krom těchto zbraní lze mít také luk či kuši (s nátahem do 15 kg), kde šípy či šipky musí mít průměr větší než oční důlek. Veškeré zbraně musí před hrou schválit organizátor. Dále lze také mít štít s průměrem do 60 cm, za předpokladu náležitě obalených hran. Kopí jsou na této akci zakázána.

    - luk / kuše do 15 kg
    - štít průměr do 60 cm

    Palné zbraně

    Jsou zastoupeny tzv. "Nerfkami", tj. hračkami od firmy Nerf, střílejícími pěnové šipky. Veškerou munici dodává a vpouští do hry organizátor. Na druhou stranu, střelné zbraně si obstarávají předem hráči. Každá postava umí ovládat jednoranný Jolt, pro větší "ráže" budou opět dovednosti.

    Střelné zbraně budou tudíž odstupňovány takto:

    - Malorážka (jolt na jednu ránu; umí každý)
    - Pistole / Revolver (manuální na max. 6 nábojů)
    - Puška (manuální)
    - Samopal (elektrická)

    V případě, že již nějaké "Nerfky" vlastníte, rádi byste je ve hře použili a nevíte, do které kategorie patří, napište nám (na mail vzpoura.larp@gmail.com). Bojový účinek palných zbraní bude stejný jako v případě chladných (1 zásah = 1 "zranění"), jen je třeba mít pro ně munici. Její shánění bude nicméně součástí samotného hraní.

    Zbroje

    Krom již zmíněných štítů (do 60 cm) je možné mít na akci zbroj. Každá postava umí nosit prošívanici, nebo nějaký její ekvivalent. Tedy spíše lehkou, vrstvenou či jinak vyrobenou zbroj, poskytující základní ochranu. Zbroj chrání jen tam, kde jí skutečně nosíte! Pro těžší zbroje bude nutné mít opět dovednost.

    Ta bude umožňovat nosit i kovové - kroužkové zbroje či kusy plátů. Zvažte, zda jste ochotni nést zbroj celých 15-20 km na cestě na Okoř. Ovšem, pokud máte dojem, že by se k vaší postavě hodila a že cestu v ní zvládnete, jdete do toho. Něco takového přispěje k atmosféře celé akce velkou měrou.
    ZURG
    ZURG --- ---
    POSTAVY

    Kostým

    Pro lepší ztvárnění rolí, které nám Vzpoura nabízí, je záhodno využít odpovídajících kostýmů a dalších doplňků. Povězme si tudíž nyní v krátkosti, jaká je naše představa ohledně oblečení, zbraní a vybavení vašich postav.

    Styl

    Mějte na mysli především jedno: budete muset ve svém kostýmu ujít přibližně 15-20 km otevřenou krajinou. Může být zima, nebo naopak horko, může pršet. Pokuste se přizpůsobit veškeré své vybavení možným podmínkám. Na druhou stranu, je to snadné a určitě si s něčím takovým lehce poradíte.

    Jinými slovy, je na vás, zvolíte-li na cestu např. historické škorně. Nám však přijde zcela v pořádku jít ve spolehlivých pohorkách - než řešit rozpadlou podrážku, výron ze uvolněného kotníku nebo jen otlačené paty. Budeme se snažit být vám ve všem nápomocni, ačkoliv nejlépe je hrozbám předcházet.

    Hlavní zásada v tomto ohledu říká, že věci, které máte u sebe, na a při sobě jsou tytéž, které má i vaše postava. Nacházíme se v podivném světě jen několik málo let (více než deset, méně než třicet) od velké Války... a na přeživších i jejich majetku je to poznat. Buďte kreativní! Byť s mírou.

    A nyní tedy, jaký zvolit oděv pro jednotlivé skupiny postav?

    Mágové z Jasu

    Jednoduše řečeno, volba je na vás a u této frakce nejvíce závisí na konkrétní postavě. Kostýmem může být kožená bunda, stejně jako róba popsaná tajemnými znaky. Tito učňové tajných umění se ke své organizaci dostali nejrůznějšími cestami, proto záleží čistě na vašem pojetí. Vyhněte se však vyloženě vojenským uniformám a maskáčům, stejně jako příliš "zbrojnošsky" vypadajícím fantasy kostýmům. Ty přenechte ostatním frakcím.

    Bojovníci Voje

    Následovníci knížete Václava, které budete ztvárňovat, jsou lidmi z masa a kostí, nikoliv několik století starými duchy z hory. Tudíž se vaše výbava může v některých aspektech od přesné dobové normy lišit. Nicméně i přes to se současní válečníci snaží svým předobrazům z dávných dob připodobnit. Haleny, pláště a kabátce; prošívanice i kovové zbroje, rukavice, opasky, brašny; cokoliv si představíte pod pojmem fantasy či historický kostým.

    Svobodní partyzáni

    "Postapo vojáci" je možná nejvýstižnější pojmenování stylu, který si můžete při hraní Svobodných osvojit. Maskáče a sumky, barety či vojenské klobouky, vysoké kanady nebo třeba maskovací síť. Jste povětšinou partyzáni, kteří své věci pobrali kdesi po různých skladech k sobě pramálo ladících vzorů, a jestli budete v rámci jednotky málo ladit k sobě, žádný problém. "Stejnokroje" či za ně zástupné zdobení vám dodáme. Raději se vybavte pro situace, kdy se budete plížit roštím, bahnem a kamením! Válka je peklo.

    Doplňky

    Doporučujeme každému vzít si s sebou vlastní lahev na vodu - v tomto případě se pokuste vyhnout pet lahvím a poohlédněte se raději po nějaké čutoře. Stejně tak, budete-li si chtít nafasované jídlo během cesty nějak upravit, vezměte si vlastní misky či ešusy a také lžíce - ty každopádně. Stejně jako kapesní nože a jakékoliv další vybavení tohoto druhu, které uznáte za vhodné. Co si zabalíte s sebou, si však také potáhnete celou cestu!

    S čímž se váže otázka, do čeho své věci uložíte. Nabízí se různá žebradla a tašky přes rameno, doporučili bychom vám však přeci jen raději něco se dvěma popruhy přes rameno. Pokud nevíte, kde sehnat stylový batoh, můžete si vzít nějaký starší "moderní", nebo si svých pár švastek zabalit do stočené celty. Vypadá to velmi pěkně, byť celtu budete možná potřebovat ve chvíli, kdy začne pršet. Opakujeme znovu, myslete na jarní počasí!

    Každý si také vezměte malý váček nebo taštičku, velikosti přibližně na mince. Je to důležité, budete je potřebovat pro své hraní.
    ZURG
    ZURG --- ---
    POSTAVY

    Koho bude možné v larpu hrát? Jsou to především příslušníci Odboje, který vyrval České země z područí Světové Říše a nadvlády Nejvyššího.
    Podívejme se nyní podrobněji na to, jaké hlavní skupiny toto hnutí obsahuje. Vaše postava patrně bude - úže či volněji - patřit k některé z nich.

    JAS
    Zakladatel: Světlonoš
    Sídlo: Praha (neznámé)
    Počet členů: desítky

    Mágové skupiny Jas vždy byli, jsou a - když bohové dají - také budou hlavní hybnou silou Odboje. Oni jsou tím, co dává věci do pohybu. Tuší věci, o kterých se běžným smrtelníkům může jen zdát a jejich bádání v oblasti přírodních Živlů jim dává poznat mnohé, co zůstává jiným skryto. V době války za osvobození se vyznamenali zejména magickou podporou obležené Prahy... a kdo ví, jaké divy dokázali na takových místech, jako Kořenov?

    Jejich zakladatel, Světlonoš, je pak záhadou sám o sobě. Byl to právě on, kdo naplánoval a (spolu s plukovníkem Sojkou) uskutečnil únos koruny, kterým celé Povstání započalo. Vynořil se z hlubin Války, doprovázený jen úzkým kruhem nejbližších přátel, přezdívaných Velká čtyřka, a již dávno před pokusem o Připojení k Říši brojil proti Nejvyššímu a jeho Království. Ti dostatečně nadaní, troufalí nebo šílení se k němu přidali.

    Dokážeš roznítit jiskru, kterou tvá duše skrývá?

    VOJ
    Zakladatel: kníže Václav
    Sídlo: Pražský hrad
    Počet členů: stovky

    Bájné vojsko, které vyjelo z Blaníku, když bylo České zemi nejhůře. To jsou duchové knížete Václava, kteří se prokázali být tolik ceněnou pomocí proti strojům a tankům Říše. Tam, kde technika povstalců selhala, přispěchala na pomoc rytířská jízda, doprovázaná pěšími vojáky a množstvím zbrojného lidu. Neboť poté, co se zpráva o knížecím vojsku rozšířila po kraji, lidé sami opouštěli své statky a stavení, aby přispěchali pod Václavovu korouhev.

    On sám je skutečným patronem, vévodou a ochráncem České země. Spravuje světské záležitosti ze svého sídla na Pražském hradě, který je zároveň jakýmsi ústředním místem celého Odboje. Je s podivem, že dokáží duchové válečníků, mrtvých po dlouhé roky, znovu kráčet tímto světem. Zdá se však, že je to korunou, kterou se podařilo zachránit a přinést jejímu původnímu vlastníkovi. Mimo samotných duchů z Blaníku se k Voji připojilo mnoho obyčejných lidí, zejména v počátku Povstání.

    Dokážeš nést na svých bedrech odkaz minulých staletí?

    Bruncvíkův pluk
    Velitel: lord Bruncvík
    Sídlo: Vyšehrad

    Hlavní úderná síla Voje. Do kroužkové brně oděný a pevnými štíty vyzbrojený Bruncvíkův pluk nese odkaz svého bájného zakladatele. Ten je coby Václavův první rytíř často přítomen v Praze na nejrůznějších jednáních, ovšem i tak vyjíždí do akce v čele svých mužů. Doprovází jej jeho věrný lev, stejný, jako na Bruncvíkově zástavě: stříbrný znak na rudém poli. Šlechtici i jejich zbrojnoši, ti všichni jsou součástí této hrdé družiny.

    Dokážeš pozdvihnout meč a štít, držet hlavu zpříma?

    Žižkův pluk
    Velitel: Jan Žižka z Trocnova
    Sídlo:: Tábor

    Bez přímého vymezení jediným historickým obdobím, vede český zeman Jan Žižka ti, kteří již v dávné minulosti proti cizí nadvládě bojovali. Ať už padli u Sudoměře, Malešova či Lipan, nebo ve válkách pozdějších. S jeho současnými následovníky spojuje toto polní vojsko především vědomí, jak si poradit s železným pánem, který by se chtěl povyšovat nad prostého sedláka. Jejich výbava ukazuje na lehčí výstroj, spoléhající spíše na ochranu vozové hradby.

    Dokážeš ubránit s málem všechno, co jsi kdy měl?

    Knížecí průzkumníci
    Velitel: Martin Stránský
    Sídlo: neznámé

    Ač oficiálně přináleží Bruncvíkovu pluku, je tato součást Voje spíše speciální jednotkou, podléhající přímo knížeti. Jejich účel je jasný: provádět průzkum neznámého území či nepřátelských pozic, napadat postupujícího protivníka z týlu, nosit zprávy a depeše. Jejich výbava je lehká a zároveň odolná vrtochům počasí. Barvy volí splývavé a přírodní, aby unikli zpozorování. Jsou tiší, zahlédneš je zřídka - a o to více na nich záleží.

    Dokážeš tiše zmizet mezi stromy - a pak opět udeřit?

    SVOBODNÍ
    Zakladatel: plk. Jaroslav Sojka
    Sídlo: různé
    Počet členů: tisíce

    Toto jsou ti, kteří nesli hlavní tíhu bojů po celou dobu války za osvobození. Roztroušeni do tuctů místních organizací, partyzánských skupin a menších jednotek, oddřeli právě členové Svobodných možná ze všech nejvíce. Ať už se cítí být více záškodníky, partyzány či vojáky, jsou tito bojovníci znalí ve věcech moderního vedení války. Verbovaní ve městech i vesnicích, pro roznášení letáků nebo přepadání vlaků s municí, rozrostly se řady Svobodných na stovky a tisíce.

    Říká se, že jejich zakladatel, plukovník Jaroslav Sojka, před Povstáním procestoval větší část známého světa, a tak má přátele roztroušené po nejrůznějších provinciích Říše. Však prý také bojoval snad i v samotné Válce! Byli to zároveň oni, kdo se podílel na únosu svatováclavské koruny. Přidat se k nim je snadné, ještě snadnější je zemřít rukou nepřítele. Ovšem ta šance rozhodovat o svém vlastním životě, žít svobodně a bez cizího Pána... ta je lákavá.

    Dokážeš vyhnat královské od svých dveří?

    Omega
    Velitel: mjr. Adam Hrůza
    Sídlo: Praha (vrch Vítkov)

    Sojkovi veteráni, kteří s ním prošli mnoha taženími. Ať už pod zástavou dávného velmože jménem "Áčer", nebo ve jménu Odboje, vykonali tito hrdinové pro České země mnoho. Dostat se k této elitní jednotce je obtížnější, než by se mohlo zdát. Je třeba prokázat mimořádné kvality, disciplínu a odhodlání v boji, než můžete být mezi nejlepší z nejlepších přijati, nebo o tom bude vůbec jen uvažováno. Co byste však také čekali, u jednotky, která prošla tolika boji?

    Dokážeš všem, že ty za to stojíš?

    Veselá kumpanie
    Velitel: kdo se zrovna urve
    Sídlo: tu i onde, všelijak

    Naprostým opakem Omegy je banda, zvaná pod přízviskem Veselá kumpanie. S morálkou volnější, než bývá zdrávo, leč i přes to přispěli tito "flinkové" vlastní mírou k vítězství Odboje - alespoň zde a alespoň teď. Kdo ví, co bude zítra? Tak se pojď radši napít! Vzletné ideály nám břicha sotva zaplní, na to je potřeba jinšího kumštu. Hlavně, když nám někdo přestane říkat, co máme dělat! Jsme snad sami chytrý dost, ne?

    Dokážeš každému, že to máš pořádně na háku?

    Záložní družstvo Beta
    Velitel: [hráčská postava]
    Sídlo: Praha

    A pak jsou zde lidé, kterými prostě pokaždé někdo vytře. Je potřeba něco odnést něco těžkého - či ještě lépe třaskavého? Je potřeba vzít náhradní hlídku, vzít nepřátelský bunkr šturmem nebo prostě udělat cokoliv, na co si ostatní málo troufají? Jasně, pošlete tam nás. Záložní družstvo Beta, přezdívané "plán B" patří ke Svobodným už nějaký ten pátek - a šeptá se, že jeho součástí jsou ti, kteří byli málo úspěšní u zkoušek do Omegy. Ať už je to, jak chce, jsou tihle tvrďáci přeci jen těmi, kdo chcete, aby vám kryl záda.

    Dokážeš nalézt své místo na slunci?

    Více podrobností naleznete na stránkách larpu:
    Vzpoura – Konec časů jistoty
    https://vzpoura.wordpress.com/
    SALOMET
    SALOMET --- ---
    Ráda bych se přihlásila, ale dneska už nemám energii vymýšlet postavu.
    DANAKETH
    DANAKETH --- ---
    Přihláška odeslána a těším se :-)
    ZURG
    ZURG --- ---
    Svět Vzpoury
    Část pátá: ODBOJ

    Únosem Koruny započal odvážný podnik, toliko ojedinělý v novodobých dějinách. Tím, že čeští (a moravští a slezští) vzbouřenci odepřeli Nejvyššímu moc nad jejich zemí, otevřela se pro ně vzácná příležitost vydobýt si svobodu. Chopili se jí s veškerou vervou a nasazením, jakých byli tehdy schopni.

    Navzdory tomu přišlo celé obrovské úsilí málem vniveč. Plány vládce Světové Říše byly dalekosáhlé. Jestliže Mu České země přichystaly na podzim 18. rK ošklivé překvapení, sotva to dal na sobě Nejvyšší znát. Královský tisk psal o "krátkodobých nepokojích", které měly být již brzy potlačeny. Jen žádný strach.

    Pořádek znovu zavládne! Království Jednoty překoná věky.

    Chybělo jen málo, aby k tomu skutečně došlo. Muselo být vybojováno ještě mnoho bitev, než mohli bojovníci knížecího Voje a Svobodní partyzáni plukovníka Sojky prohlásit České země v jejich historické rozloze za bezpečné. Některá města se k Odboji přidala sama, jiná vzdorovala dlouho. Boje trvaly dlouhé dva roky.

    Sotva by však měl Odboj jakoukoliv vyhlídku na úspěch bez skupiny, která jako by stála v pozadí všech důležitých událostí. Udržení obléhané Prahy, bitva o Jezeří, Kořenov... Mágové z Jasu jsou tím, co pohánělo Povstání vpřed. Co dávalo sílu tolika ochotným, kteří žili, bojovali a umírali za svou věc.

    Mágů je však jen málo - a svět se zdá být temnějším, než býval.

    Všeodbojový sněm z konce letošního září (20. rK) ukázal v úplnosti veškeré potíže, se kterými se nyní musíte potýkat. Jste sami, obklíčeni protivníkem, o němž přestaly zpoza hranic přicházet jakékoliv zprávy. Žijí kdekoliv na světě nějací vaši spojenci, nebo jste jen kapkou v moři? Existuje pro vás vůbec ještě... naděje?

    Two Steps From Hell - My Freedom (Miracles)
    https://www.youtube.com/watch?v=w-y_fx_TNaw

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam