• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LUCIENFyx pro iOS a Android - neoficiální lehký mobilní NYX klient
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    SAAYURI: To je nas vic :)
    SAAYURI
    SAAYURI --- ---
    KOC256: Ses nejakej desne nedockavej ;)
    KOC256
    KOC256 --- ---
    Jako fajne. Jen uz to dej prosim nejak na betatest nebo rovnou publikuj. :)
    AILAS
    AILAS --- ---
    Dark Theme

    KOC256
    KOC256 --- ---
    TIGU:
    moc nechápu proč to sem píšeš...
    Ale AILAS asi ví...

    Každopádně všechny spíše zajímá, kdy to uvidíme v praxi :)
    AILAS
    AILAS --- ---
    TIGU: mikroposuny elementů kterých si ani nevšimneš - to mne krom jiných tak štvalo. Prostě za mne, proč si prodělávat problémy (alespoň prozatím).
    TIGU
    TIGU --- ---
    Xiby/niby byly dřív celkem peklo a peklem se mohou stát i storyboardy. Dovolují rychle dodat app a v malých týmech je to fajn věc. Ve větších to může také sloužit dobře, pokud nemá app jeden velký storryboard, ale třeba na každou část (flow) jeden. Například košík s dokončení objednávky.

    Dřív Storyboardy byly hodně pomalé a uměly o dost míň než kód. Dnes už se ten rozdíl smazává. V mnoha firmách ale stále běží stylem "vše v kódu" (často ze zvyku). Má to výhody i nevýhody. Výhoda "vše v kódu" je, že je to na jednom místě. Stále totiž nelze vše naklikat ve Storyboardu a pokud ano, je to často schované tak, že se k tomu dá jen s těží doklikat bez pomoci dokumentace. Mít část chování ve storyboardu a část v kódu může být matoucí. Zvlášť pro nováčky v projektu, kteří pak neví, proč se toto kouslo děje a kde to hledat. Storyboardy mají navíc stále nějaký výkonostní overhead a věci v kódu lze víc optimalizovat. Postupně se to ale také zlepšuje.

    Peklo je ovšem přeukládání Storyboardů v nových verzích, "samoposunování" elementu o půl jednotky a následné mergování v teamu. Mergování se částečně eliminje rozdělením do více částí, ale jednou za čas k tomu dojde. Pokud na projektu dělá jeden člověk na jednom PC, pak má štěstí a s tímhle se nejspíš nesetká :)

    Celkově je to fajn nástroj, který má ovšem svá úskalí. Je sice s každou verzí XCode lepší a lepší, ale ...

    A ano, mám s čím srovnávat. První Xcode, který jsem používal byl Xcode 2. Od té doby to ušlo opravdu velký kus cesty. Storyboardů bych se dnes nebál, ale nemá cenu je lidem nutit.
    AILAS
    AILAS --- ---
    BINARY_PARANOIC: z těch tvých pořád tak nějak vycházím. Ale grafik nejsem. Až to budeš mít v telefonu tak to pak můžeš okomentoval a postupně to můžeš upravovat. Já budu jedině rád.
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    Tak či tak, oběma z vás jsem pořád k dispozici, kdybyste potřebovali dílčí grafické návrhy. Nyx si to zaslouží :)
    ONDRA_99
    ONDRA_99 --- ---
    AILAS: Tim jsem myslel, ze bych koukal na jejich pouziti a vyuziti aktualnich moznosti (storyboard reference udelala storyboardy pouzitelne dobre).
    AILAS
    AILAS --- ---
    ONDRA_99: pod tvoji úroveň? “Problem bych hledal jinde, nez ve storyboardech. ;)” aha...
    ONDRA_99
    ONDRA_99 --- ---
    AILAS: Sorry, diskuse stylem osobnich utoku je pod moji uroven. (delam v xcode par let a kolega co jak niby, tak storyboardy bez problemu pouziva v tom dela jeste o nekolik let dele)
    AILAS
    AILAS --- ---
    ONDRA_99: už nibů jsi mohl mít více. To není žádná novinka a s tím co jsem psal to ani moc nesouvisí. Hádám z toho co píšeš, že v Xcode neprogramuješ moc dlouho.
    ONDRA_99
    ONDRA_99 --- ---
    AILAS: Dneska mas storyboard reference a tak mas tech storyboardu vic (napr. pro kazdou dilci sekci) a tak ke konfliktu vyvoje ti nedochazi. Prace s tim je realne minimalne stejne rychla. S verzema XCode neni problem, protoze ve vyvoji pouzivame vzdy nejnovejsi produkcni verzi (vyjmecne neakou beta tesne pred vydanim noveho major OS). Problemy jsme na zadne app nemeli vubec zadne. Problem bych hledal jinde, nez ve storyboardech. ;)
    AILAS
    AILAS --- ---
    ONDRA_99: hned do prvního problému jakých jsem s nibama i storyboardama viděl mraky.
    Zbytečně složité (na pozadí) a pomalé při práci a přináší to ve finále jen problémy u dlouhodobě spravovaného kódu s různými verzemi Xcode.
    Další neskutečné problémy přichází s verzováním když na tom dělá víc lidí.
    Kdepak chyba to není. Spíš jistota a kontinuita do budoucna.
    ONDRA_99
    ONDRA_99 --- ---
    AILAS: Chyba. Kdyz delas app od nuly (takze je muzes pouzit na celou navigaci), tak ti to udela super sluzbu.
    AILAS
    AILAS --- ---
    ONDRA_99: storyboardy nepoužívám.
    ONDRA_99
    ONDRA_99 --- ---
    AILAS: Tak jako cela logika tabbaru je jeden storyboard. Pak par radku kodu, ktere umoznuji si menit to poradi.

    AILAS
    AILAS --- ---
    ONDRA_99: velmi snadné je spousta věcí. Dlouhodobá udržitelnost a rozvíjet to další.
    ONDRA_99
    ONDRA_99 --- ---
    AILAS: Tak ono je velmi snadne mit obe moznosti. Je to uplne minimum kodu (kdyz mam oboje nativni komponenty).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam