• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VAPVolná komunita VAP
    VAP se hlásí se k ideám anarchismu a antiautoritářství. Nemá žádná pevně daná názorová „minima“ a veškeré ideologické základy jsou vytvářeny názorovými průsečíky svých členů a spolupracovníků. Odmítá násilí jako programový prostředek společenské změny. Většina idejí je čerpána z anarchopacifismu a ostatních anarchistických směrů. Snaží se podporovat všechny aktivity, jak vlastní, tak i konané někým jiným, považované za přínosné pro společenské změny, vedoucí k společnosti založené na svobodě a rovnosti. Současný anarchopacifismus v podání “Voice of AnarchoPacifism” Tento nástin vznikl na základě častých otázek týkající se postojů „volné komunity V.A.P.“a jejího výkladu anarchopacifismu a ostatních idejí. Pokusme se v zjednodušené podobě nastínit základní vize a teze anarchopacifismu jako takového. Následně si pojmenujme většinové názory v současném V.A.P. . Anarchismus je sám o sobě velice široký, pohybující se v takovém názorovém rozsahu, že některé jeho krajní směry jsou navzájem mezi sebou samými v rozporu. Anarchopacifismus, jako jeden ze směrů nenásilného anarchismu, je ve své šíři pramálo konkrétnější. Má snad přesně tolik podob, kolik je jeho příznivců. Proto je velmi nesnadné hledat přesné definice jeho vizí a tezí. Základními pilíři anarchopacifistické filosofie jsou bezesporu myšlenky pocházející z různých náboženství, antiautoritářských myšlenek antických filosofů atp. Podstatnými teoretiky můžeme nazvat L.N.Tolstého, H. D. Thoreaua a v určitém úhlu pohledu i M. K. Gándího. Je to ovšem značně zavádějící, jelikož nikdo z výše uvedených není plně ztotožněn s anarchopacifismem, natož tím současným. Jako zjednodušující poučka se hodí citát Derricka A. Pike: „Anarchopacifisty lze definovat jako lidi, kteří se nepodílejí na násilí v revolucích a válkách. Pomocí nenásilných metod chtějí budovat ideální společnost (připravovat vhodné společenské klima ke zrušení státu a podobně)“. Mnoho ideových základů čerpá anarchopacifismus i od ostatních filosofů a teoretiků. Třeba některé Kropotkinovy úvahy jsou pevnou součástí anarchopacifistické filosofie. O rozpětí této odnože anarchismu nasvědčuje i to, jak široké spektrum kolektivů a jednotlivců přistupuje k tomu nejsnáze pojmenovatelnému dělítku, a to k násilí. Některé krajní názory odmítají násilí kdekoliv, kdykoliv a za jakýchkoliv podmínek. Na druhé straně se za anarchopacifisty označují i antimilitaristé (možná chybně), kteří považují násilí za legitimní prostředek. Najděme tedy alespoň základní postoje většinově zastávané mezi anarchopacifisty. Jakýsi „nejčastější názorový průsečík“. Jedním z nejčastějších společných postojů anarchopacifistů je odmítání násilí jako programového prostředku. Jeho naprosté odmítnutí jako nástroje vedoucího k společenské změně. Vychází se z předpokladu, že celospolečenská změna je možná až po dosažení určitého úrovně sociálního uvědomění. Pokud tomu tak není a podstatná většina ještě není připravena na žádnou zásadnější změnu systému, je veškerá snaha dopředu odsouzena k nezdaru. Navíc všechny prostředky použité k dosažení jakékoliv přeměny společnosti musí být v souladu s ideami, pro něž jsou tyto změny prováděny. „Účel nesvětí prostředky“. Pokud zapomeneme na toto pravidlo, znehodnotíme samotné ideje dřív, než dojdou svého naplnění. Nedotknutelnost svobodné volby každého individua je považována za naprosto zásadní kriterium. Jistou úroveň altruismu jedince vůči společnosti berou anarchopacifisté jako nezbytnou pro jakoukoliv budoucí společenskou změnu. To jsou postoje, které nejdou žádným způsobem vynutit. Pokud se tento společenský posun snažíme přeskočit, snadno potom pokusy o vytvoření nové svobodnější společnosti vedou ke vzniku diktatur a totalitních režimů. Neznamená to ovšem odmítání revolučních změn obecně, pouze takových, které neodpovídají úrovni sociálního uvědomění většiny společnosti. Dalším většinovým názorem v anarchopacifistickém hnutí je princip odmítání konkrétních představ o podobě ideální svobodné společnosti. Jsou tu samozřejmě zásadní kritéria, jako je maximální svoboda jednotlivce, rovnost, beztřídnost atd. Konkrétní podrobná schémata jsou ovšem odmítána jako nepodstatná a dokonce nebezpečná. Má se za to, že hledání detailních principů a vztahů pro budoucí svobodnou společnost, může vytvořit dogmata, která nemusí odpovídat podmínkám a potřebám doby, v níž vznikne. Neznamená to ovšem odmítání vytváření vizí charakteru a podstaty takovéto společnosti. Myšleny jsou konkrétní představy o uspořádání průmyslu, hospodářství a ostatních detailech fungování. „Projektování domu ve chvíli, kdy nevíme kde, kdy a z čeho“je nejenom zbytečné, ale může nás v budoucnosti značně omezit v optimálním budování. Anarchopacifismus dokonce nenazývá tuto budoucí svobodnou společnost anarchistickou. Heslem „Anarchie je cesta, svoboda je cíl“ je vyjádřen přístup k tomuto tématu. Jak již bylo zmíněno výše, pro anarchopacifismus je nedotknutelná svobodná vůle, proto je zastáván názor, že o konkrétní podobě si ve svobodné společnosti rozhodnou svobodně lidé. Zvolí to co budou považovat za nejlepší. Už ze dvou předchozích témat je zřejmé, jaká důležitost je v anarchopacifismu přisuzována „vývoji společnosti“. Setkáváme se z mnoha názvy od “etická evoluce”, přes “sociální vývoj”, “kulturní evoluci” až po “úroveň sociálního uvědomění“. Žádný z těchto výrazů není přesným synonymem, jaký vývoj máme na mysli. Nejbližším výrazem by snad mohla být „etická evoluce“. Tento proces, který je podstatou víry anarchopacifistů v možnost celospolečenské změny, je naprosto klíčový. Anarchopacifisté zastávají většinou názor, že lidé jsou ve své vnitřní podstatě dobří. Většina negativních vlastností a projevů je důsledek působení nezdravých tlaků a vztahů v současné společnosti. Věří, že pokud jsou k tomu vhodné podmínky, dochází stále k vývoji i na stránce lidské etiky. Podporování tohoto procesu je většinou jejich nejčastější aktivitou. Ať už to je vytváření komun, podporování různých iniciativ v oblasti lidských práv, ekologie a mnoha dalších. Mnohokrát se anarchopacifisté zapojují do projektů či iniciativ, které nejsou přímou součástí anarchopacifismu. Snaží se pouze přispět k tomuto společenskému vývoji. To je navíc dost typické. „Není potřeba podpisovat, je potřeba konat“. Dalším značně rozšířeným postojem mezi anarchopacifisty je „nepovyšování vlastních ideálů nad životy ostatních“. I u některých radikálních pacifistů, odmítajících použítí násilí, i k své vlastní obraně, je zastáván názor, že nelze povyšovat své vlastní ideje nad životy ostatních. Můžeme tedy sledovat poněkud paradoxní situaci, kdy jedinec, který je napaden, se nebrání. Ve chvíli, kdy se ho zastane někdo další a hrozí případné nebezpečí i někomu jinému, aktivně použije násilí jako prostředek k odvrácení potenciální hrozby. „Sebesvětější idea nestojí nad životem ani toho nejposlednějšího“. Tento postoj je rozšířen až do té míry, že pokud je napadena skupina radikálních pacifistů odmítajících násilí použije násilí jako krajní prostředek po vyčerpání všech ostatních možností každý jednotlivě, vždy v zájmu toho druhého. Zní to sice trochu nesrozumitelně, je to ovšem naprosto logický kontext anarchopacifistické filosofie. Nutno ovšem podotknout, že radikálních pacifistů není mnoho. Naprostá většina anarchopacifistů uznává jako krajní možnost osobní obrany možnost použití násilí (samozřejmě jenom k odvrácení hrozby). Pod tento poslední odstavec shrňme všechny ostatní vize a teze většinově rozšířené mezi anarchopacifisty. Jednoznačně sem můžeme zařadit radikální postoj k většině patogenních jevů současné společnosti (rasismus, sexismus,homofobie, militarismus…). Dále je to určitě oblast ekologie a zvířecích práv, které jsou považovány za neoddělitelné součásti celého evolučně etického procesu. A mnoho dalších. Anarchopacifismus je neoprávněně považován za málo aktivistický. Není tomu tak. Jedná se o naprosté nepochopení samé podstaty anarchopacifismu. Stejně jako celý anarchismus je i anarchopacifismus stále se tvořící a modifikující směr. Kolektivy a jednotlivci hledají stále nové formy aktivit. Je asi jisté, že nejširší pole působnosti zůstane vždy na poli agitace ve všech podobách. Jak jednou řekl jeden náš francouzský kamarád. „Mnohem víc je anarchopacifistů, kteří nevědí, že vlastně jsou anarchopacifisty. Než těch co to o sobě vědí, nebo si to aspoň myslí.“ Názorové a ideové průsečíky „Volné komunity V.A.P.“ To, co jsme se tak komplikovaně snažili pojmenovat u anarchopacifismu jako hnutí či filosofie, je ještě mnohem komplikovanější v případě V.A.P.. Abychom částečně pochopili, co je myšleno pojmem „volná komunita“, je nezbytné částečně přiblížit základní strukturu a vazby. Jedná se o volné sdružení či kolektiv lidí pracujících na propagaci nenásilného anarchismu. Ač se může jevit jeho členská základna poměrně široká, je to způsobeno pouze tím, že „komunita“ považuje nepřímo za svého člena kohokoliv, kdo se zapojí do jakékoliv její činnosti. Nebo je, či byl, kdykoliv, jakkoliv nápomocný jakékoliv její aktivitě. Síť kontaktů a spolupracovníků je nerovnoměrně rozložena. Nelze nalézt žádné konkrétní místo se silnou lokální buňkou. To konečně ani není záměrem. Vytvoření co možná nejširšího rozsahu kontaktů je důležité pro mnoho našich dalších aktivit. Je lhostejné, zda se ten či onen hlásí k naší komunitě. Důležitá je činnost, kterou odvádí. Aktivizovat různé skupiny, projekty a iniciativy je jednou ze základních myšlenek i našeho vnímání anarchopacifismu. To, že jsme naprosto otevřeni komukoliv, kdo má chuť pracovat na propagaci ideálů lidské svobody a rovnosti, je pro nás podstatný prvek. Je nám lhostejné, jestli se jedná o manažera v bance, nebo studenta ekonomie či policistu. Abychom umožnili spolupráci i těm, kteří se bojí otevřené spolupráce, máme i několik anonymních spolupracovníků. V současnosti je důležitou součástí našeho aktivismu práce s informacemi. Jejich získávání a následné používání k rozkrývání podstaty politicko-ekonomického systému. Tím se snažíme urychlit celkový proces „sociálního uvědomění“. Celá aktivita je ale v „důvěrné“ rovině a nelze specifikovat podrobnosti. O to komplikovanější je nalézt průsečíky jak ideové, tak názorové. Vycházejme tedy alespoň z názorů těch nejčinorodějších tzv. Active Crew VAP. Je to aktivistické jádro V.A.P. Asi jsme naprosto zajedno ve všech obecných přístupech pojmenovaných na začátku jako jednotící myšlenky většiny anarchopacifistického hnutí. Je pouze několik drobných nuancí, které lze pojmenovat. Domníváme, že je důležité nejenom iniciovat a propagovat. Vnímáme jako vysoce efektivní aktivně vstupovat a podporovat vytváření organizovaných i neorganizovaných struktur a jednotlivců v systému, které ho cíleně narušují. Tato aktivita je plně v souladu se základními idejemi anarchopacifismu. Další oblastí částečně nás odlišující od většinového proudu je postoj k rasistickým, homofobním a xenofobním organizacím. Domníváme se, že blokády, letákové akce atp. jsou bezesporu velmi důležité. Přesto vnímáme jako potřebné chod těchto struktur maximálně a cíleně narušovat. Samozřejmě v nenásilném duchu. Jistě by se našla i další hlediska, která jsme opomněli pojmenovat. A to jak v obecné rovině, tak rovině V.A.P.. Doufejme, že alespoň rámcově tento rozbor představí vize a teze současného anarchopacifismu. Je nutné si ovšem uvědomit, že co platí dnes, nemusí platit zítra. Hledání cest, řešení a znovu dalších otázek. To je anarchopacifismus. Hledání cesty člověka k člověku. Z materiálů V.A.P.
    rozbalit záhlaví
    KOCOURMIKES
    KOCOURMIKES --- ---
    VAP: jedete vsichni na linuxu jo ? :)
    VAP
    VAP --- ---
    Operační systém Tails: Soukromí pro kohokoli kdekoli
    Převzato z webu Borodin . Text jsme převzali bez jakýchkoliv obsahových úprav a zveřejňujeme ho v rámci rubriky – píše se jinde . https://voiceofanarchopacifists.noblogs.org/.../operacni-system-tails-soukromi-pro-kohokoli-kdekoli/
    KOCOURMIKES
    KOCOURMIKES --- ---
    Fotogalerie: Za turnikety čekají ještě bezpečnostní rámy. A nad nimi je první (nikoli...
    https://ekonomika.idnes.cz/...c=A180508_110244_eko-zahranicni_mato&foto=RNY5dcba4_170024_7233582.jpg
    KOCOURMIKES
    KOCOURMIKES --- ---
    No Self, No Problem

    Quotes of Tibetan Dzogchen teacher, Anam Thubten:

    “In Buddhism this is called no self. This is the only true awakening.”

    “As we begin to rest and pay attention, we begin to see everything clearly. We see that the self has no basis or solidity. It is a complete mental fabrication. We also realize that everything we believe to be true about our life is nothing but stories, fabricated around false identifications.”

    “Who is the one being angry or disappointed?” In such inquiry, inner serenity can effortlessly manifest.”

    “When all the layers of false identity have been stripped off, there is no longer any version of that old self. What is left behind is pure consciousness.”

    “... we come to this one powerful understanding, that ultimately there is no samsara to be rejected. There is no misery to be transcended. There is not even a self to be liberated. Everything is just our own concepts and nothing more. My misery, my enemy, my life, they are all my concepts. That’s it.”

    “We just get rid of all of our concepts, all of our painful concepts, whatever concepts we are having an affair with. We are always having an affair with concepts and there are plenty of them. Every concept has a story line. Think about it. “I am poor.” That is a concept. “I am stupid.” That is a concept. “I am a woman.” That is a concept. “I am a man.” That is a concept too. They are all concepts. “I don’t have enough money, but if I had a million dollars, then I would be happy.” That is a concept. They are all concepts. Get rid of them in a single moment without even taking the time to meditate, without taking the time to analyze them. Transcend all limiting concepts as soon as they arise.”

    “When the self completely collapses, there is this inexpressible, simple yet profound and ecstatic, compassionate awareness. Nobody is there. “I” is completely nonexistent in that place.”

    “The “I” who doesn’t like what is unfolding is completely gone and that is all that matters in the ultimate sense.”

    “When we try to get rid of it, it doesn’t work. It backfires because who is trying to get rid of it? There is nobody there in the ultimate sense.”

    “I remember a very short quote from a Buddhist teacher: “No self, no problem.” It is really short but true and very effective too.”

    “My ego is struggling. “Well, I want to be enlightened. I want to have that bliss that he is talking about right now. I want to feel good. I want to have rapture but it’s not there. Time is running out.”

    “There is struggle when we are meditating and there is struggle when we are not meditating, as long as the self is being perceived as real. When the self goes away, then we are already in paradise and there is nothing to do.”

    “Karma is actually nothing more than thought.”

    “Buddha taught this wisdom, and in his tradition it is called anatman, or “no self.” “

    “This old version of self is the sense of an “I” that believes that it is inextricably bound to conditions. For example, when we feel that “I am going to die, and it scares the daylights out of me,” that is the old version of self. We know that it seems real to all of us. It seems as real as the sun and moon in the sky, as real as the coffee table in front of us. But remember that we once believed in many things that we no longer believe are real. When we were children Santa Claus was real to many of us. How could anybody dare tell a child that Santa is not real? But one day we figured it out all by ourselves. We simply knew that Santa was not real and that he had never been real. When we realize that this old version of self is no longer real, then we are no longer bound to conditions. Death is no longer a terrorizing threat. We have literally transcended death. Our body might decay and collapse but that is not death to us. This deathlessness has nothing to do with the idea that our soul or mind keeps reincarnating again and again when we lose our body. Rather we know that our true nature is one with everything, so it goes beyond birth and death as well as beyond reincarnation. Does the sky die? Our true nature is one with the sky.”

    “When we suffer it means that we are attached to a thought. When we feel happy that means that we are experiencing another thought. The very sense of “I” is a thought too. The “I” that I believe to be so real and concrete doesn’t exist in the ultimate sense. It is just a thought.”

    “The only thing that we must transcend is our thoughts. Beyond our own thoughts there is no suffering. There is only thought. This is not simply theory. But what does it mean to transcend our thoughts? It simply means not to believe in our thoughts. When we don’t believe in our thoughts we are always awakened. When we believe in our thoughts we are unawakened.”

    “Look. Who is searching for enlightenment? If we bring about awareness in our mind right now, we see that it is the same “I” who searches for everything. Who is searching for fame? Who is searching for pleasure? Who is searching for a way to arrive at the truth? It is the same “I.” The “I” who is searching for enlightenment is the same “I.” This “I” is sometimes very holy and sometimes extremely nasty. You see, this “I” has a big closet filled with all kinds of masks. There are masks of being holy and masks of being quite sinister. The “I” who wants to wring somebody’s neck is the same “I” who is searching for enlightenment. You see, it’s all the business of “I.” There is no good “I.” There is no bad “I.” There is only one “I” and it’s called the ego. Ego is a mental construct, a fabrication. It has nothing to do with who we really are.”

    “In the ancient times, spiritual seekers used various methods to practice meditation. Yet, there is only one meditation. That is a state of nondoing. When we stop trying to get somewhere and let go of all of our inner exertions, surprisingly the ineffable truth reveals itself to us. Then that’s it. There is nothing else to be found. The realization of that truth sets us free from the prison of our imaginary self. When we go deeply into meditation, we always witness the dissolution of self. If the self is still sticking around, we have not gone deep enough.”

    “Trying to acquire enlightenment from the outside, from a very impressive teacher or from an exotic practice, is also an illusion. These are simply other ways ego uses to sustain its illusory reality.”

    “One of our biggest problems is the idea of death. Even that doesn’t exist because there has never been anybody there to die in the first place. This sense of “I” is a grand illusion. Life without this illusion is truly beautiful. Without this illusion we feel that we have much love and joy to share with everyone in the world.”

    Amazon.com: No Self, No Problem: Awakening to Our True Nature (9781559394048): Anam Thubten: Books
    https://www.amazon.com/...em&pi=AC_SX236_SY340_QL65&qid=1525690918&ref=plSrch&ref_=mp_s_a_1_1&sr=8-1
    VAP
    VAP --- ---
    Pár fotek z Prvomájové Plzně

    Pár fotek z Prvomájové Plzně « Voice Of Anarchopacifists / volná komunita
    https://voiceofanarchopacifists.noblogs.org/post/2018/05/07/par-fotek-z-prvomajove-plzne/
    VAP
    VAP --- ---
    Víkendová setkání 2018....Prvním termínem veřejného víkendového setkání je přelom měsíce června a července. Pro více podrobností nás kontaktujte na našich kontaktních adresách..

    Víkendová setkání 2018 « Voice Of Anarchopacifists / volná komunita
    https://voiceofanarchopacifists.noblogs.org/post/2018/05/07/vikendova-setkani-2018/
    VAP
    VAP --- ---
    INFO (6.5.2018)
    Právě vychází sedmipalcový singl Z POPELA, který je benefiční pro Anarchist Black Cross a na kterém najdete nevydané skladby od ANNE M. CHRISTIANSEN, ARALKUM, EMPTY HALL OF FAME a KOVADLINY, jež byly nahrané speciálně pro tuto kompilaci. Celý projekt je v režii samotných kapel a je jasným vyjádřením podpory těm, kteří jsou šikanováni státem pro své názory a postoje a kteří byli PČR zneužiti ve špinavé hře při „vyrábění“ terorismu. Veškerý výtěžek z prodeje desky tak poputuje do fondu ABC.…..
    VAP
    VAP --- ---
    Vynucená participace na tzv. “pracovním trhu” nás vede k nutnosti hledání metod obrany práv a svobod. Solidární sítě a další nástroje této strategie jsou nejenom efektivní, ale i v souladu s většinou anarchistických vizí.

    Nový web “Šéfové pod lupou” (přišlo mejlem)

    Nový web “Šéfové pod lupou” (přišlo mejlem) « Voice Of Anarchopacifists / volná komunita
    https://voiceofanarchopacifists.noblogs.org/...t/2018/05/05/novy-web-sefove-pod-lupou-prislo-mejlem/
    VAP
    VAP --- ---
    Letošní European Animal Liberation Gathering připravuje pořádající kolektiv na začátek června v Bilbao.

    European Animal Liberation Gathering 2018 ( 1.-3. / června / Bilbao ) « Voice Of Anarchopacifists / volná komunita
    https://voiceofanarchopacifists.noblogs.org/...n-animal-liberation-gathering-2018-1-3-cervna-bilbao/

    VAP
    VAP --- ---
    Nová A3ka z dílny AFED.

    ke stažení...https://voiceofanarchopacifists.noblogs.org/files/2018/04/A3-2018-04.pdf
    M4JKL05
    M4JKL05 --- ---
    Otevřený dopis ČT: Bankovkovi, díl Daně – nezaujatost – Mises.cz
    https://www.mises.cz/clanky/otevreny-dopis-ct-bankovkovi-dil-dane-nezaujatost-2216.aspx
    VAP
    VAP --- ---
    Na okupovaných francouzkých univerzitách se debatuje o revoluci (rozhovor s aktivistkou a studentkou politologie Sárou V.)
    https://voiceofanarchopacifists.noblogs.org/...ych-francouzkych-univerzitach-se-debatuje-o-revoluci/
    VAP
    VAP --- ---
    Sobotní “trénink” DSSS v Praze. Rozpaky a trapnost.
    Sobotní “trénink” DSSS v Praze. Rozpaky a trapnost. « Voice Of Anarchopacifists / volná komunita
    https://voiceofanarchopacifists.noblogs.org/...4/16/sobotni-trenink-dsss-v-praze-rozpaky-a-trapnost/
    VAP
    VAP --- ---
    Letos se rozhodli NS a ostatní kreatury kazit vzduch 1.května v Plzni. Určitě v ten den bude spoustu různých možností jak oslavit černorudý MAY DAY. Pokud máte chuť říci v plzeňských ulicích náckum, xenofobum a rasistům co si o nich myslíte. Určitě tam nebudete sami.....

    KOCOURMIKES
    KOCOURMIKES --- ---
    ZAD Battles Thousands of Police During Attempted Eviction of Autonomous Zone in France - UNICORN RIOT
    https://www.unicornriot.ninja/...s-of-police-during-attempted-eviction-of-autonomous-zone-in-france/
    VAP
    VAP --- ---
    Osvobozující rozsudek v kauze Tarnac

    Osvobozující rozsudek v kauze Tarnac « Voice Of Anarchopacifists / volná komunita
    https://voiceofanarchopacifists.noblogs.org/post/2018/04/12/osvobozujici-rozsudek-v-kauze-tarnac/

    VAP
    VAP --- ---
    VAP
    VAP --- ---
    Blokování anarchistických webů v regionu tzv. Běloruska pokračuje

    Blokování anarchistických webů v regionu tzv. Běloruska pokračuje « Voice Of Anarchopacifists / volná komunita
    https://voiceofanarchopacifists.noblogs.org/...archistickych-webu-v-regionu-tzv-beloruska-pokracuje/

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam