• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TUHOKlimaticka zmena / Destroying the Future Is the Most Cost-Effective


    "Given the sheer enormity of climate change, it’s okay to be depressed, to grieve. But please, don’t stay there too long. Join me in pure, unadulterated, righteous anger."


    "I don’t want your hope. I don’t want you to be hopeful. I want you to panic. I want you to feel the fear I feel every day. And then I want you to act. Once you start to act, the hope is everywhere."

    "Our best scientists tell us insistently that a calamity is unfolding, that the life-support systems of the Earth are being damaged in ways that threaten our survival. Yet in the face of these facts we carry on as usual."

    “We’ve got to stop burning fossil fuels. So many aspects of life depend on fossil fuels, except for music and love and education and happiness. These things, which hardly use fossil fuels, are what we must focus on.”

    A nejde o to, že na to nemáme dostatečné technologie, ty by na řešení použít šly, ale chybí nám vůle a představivost je využít. Zůstáváme při zemi, přemýšlíme až moc rezervovaně. Technologický pokrok to sám o sobě nevyřeší. Problém jsme my, ne technologické nástroje.

    Rostouci hladiny oceanu, zmena atmosferickeho proudeni, zmeny v distribuci srazek a sucha. Zmeny karbonoveho, fosforoveho a dusikoveho cyklu, okyselovani oceanu. Jake jsou bezpecnostni rizika a jake potencialni klady dramatickych zmen fungovani zemskeho systemu?
    Ale take jak funguji masove dezinformacni kampane ropneho prumyslu a boj o verejne mineni na prahu noveho klimatickeho rezimu post-holocenu.
    rozbalit záhlaví
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    IOM_NUKSO: hokejka nikdy neublizi :)

    Ad proxy data:

    V hlubokomořských sedimentech se ukládají schránky mikroskopických organismů (např. foraminifer). Poměry izotopů vápníku a bóru v jejich schránkách jsou ovlivněny pH oceánské vody, které zase souvisí s koncentrací CO₂ v atmosféře. Analýzou těchto izotopů lze rekonstruovat historické úrovně CO₂.

    Jde o chemickou reakci, ktera probiha vzdy stejne. Tak pokud dokazeme spravne datovat sedimenty, jde o relativne velmi presne mereni ne?

    Posledni milion let nevim co myslis, ty doby ledovy mi (laikovi) prijdou (na grafu) s relativne konstatnim prubehem.
    IOM_NUKSO
    IOM_NUKSO --- ---
    SHEFIK: uplne uspokojive to je videt v meritku posledniho milionu let, tam ta cara leti primo nahoru, tohle je takovy zbytecne nestastne sugestibilni. V geologickem meritku do paleozoika to neni videt (samozrejme) vubec a tezko to takhle prirovnavat, z te daleke minulosti nemame ani nahodou tak detailni data.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    IOM_NUKSO: to je pro ilustrativni ucely, jednotky jsou dole rozepsany. Tezko by se na osu x veslo detailni meritko. To sdeleni je, ze y jde v poslednich letech bezprecedentne rychle nahoru
    IOM_NUKSO
    IOM_NUKSO --- ---
    SHEFIK: ta osa x je docela divna.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    TADEAS:

    Šance Česka změnit povolenky pro domácnosti jsou velké, říká expert - Seznam Zprávy
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-finance-sance-ceska-zmenit-povolenky-pro-domacnosti-jsou-velke-rika-expert-285915
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    YMLADRIS: Tohle technické očůrávání potřeby snižovat emise je hlavně jedna z metod jak ty emise reálně nesnižovot. Asi jako když Richard Branson sliboval obří peníze na vynalezení bezuhlikoveho paliva/carbon captur apod. S tímhle bohulibým záměrem v zádech vybudovat obří aerolinky a z bezemisní letecké dopravy nakonec nic nebylo.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    YMLADRIS: kromě toho, i kdyby to šlo, tak by chyběl i ten kyslík. Složení atmosféry se průběžně mění tak, že klesá poměr kyslíku k dusíku. To sice nemá bezprostřední dopad na klima, ale má to dopad na dýchatelnost vzduchu a trochu to ukazuje, že ty stromy fakt k něčemu potřebujeme...
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    LINKOS: carbon storage. I kdyby nějaký geniální proces na capture se vynašel, je problém i skladování

    Divné.
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    YMLADRIS: Tak, že by Carbon capture snížilo teplotu o několik stupňů se už snad nikde nečeká, ne? Budeme radi když to pojme emise ze špatně dekarbonizovatelných procesů
    CHOSIE
    CHOSIE --- ---
    TUHO: Gratuluji a přeji hodně štěstí!
    Co mě však zajímá je, jaké od toho jsou očekávání - lidé popírající vědu na fakta a data neslyší a ti, kteří se o téma zajímají relativně informováni jsou. Hádat se někde v komentářích - a mít rychlou odpověď? (což považuji za nepříliš přínosné a odhaduji, že velké % popírání stejně přichází od botů..)
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    DZODZO: Amalfi je specificky i na Italii, jinde to tak hrozny neni.

    Nicmene jel jsem to na doporuceni kamarada jak je to super zazitek s chtel sem zabit nejdriv sebe (ze jsem zapomnel ze je petrolhead) a pak jeho. Nejlepsi cast jsou motorkari vystrkujici hlavu do tvyho pruhu.

    Ptal jsem se jak casto je na ty silnici nejakej smrtsk a prej ted uz moc ne, max 2-3x tejdne.
    TUHO
    TUHO --- ---
    Hoří? Hoří… Pomozte nám vyvinout nástroj na bleskové vyvracení klimatických mýtů
    https://www.youtube.com/watch?v=abHNYtA2fV0&feature=youtu.be


    evidence.ninja - bleskové vyvracení klimatických mýtů | Darujme.cz
    https://www.darujme.cz/evidence-ninja
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    DZODZO: Také zde umí jezdit menší autobusy a ne takové krávy. Zrovna teda ani ta velikost autobusu u toho pobřež co žiji není úplně problém. A i tak jsou na to řidiči zvyklí - plus pokud by se omezila doprava, tak ty autobusy takový problém nejsou nakonec.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIMBUS: ako su tam siroke cesty? zmesti sa tam taky priemerne velky autobus MHD, vytoci sa v zakrutach? neviem ci je to specificky tato lokalita, ale je to tam teda dost uzke

    Amalfi Coast Italy Bus Driving Skills 🇮🇹
    https://www.youtube.com/watch?v=D-pqkdFF7zE
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CRAZY_IVAN: debilní aurokorekce... Akci = šanci
    TUHO
    TUHO --- ---
    CRAZY_IVAN: Haha, no to je vyzva .)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    TUHO: Jestli dokážete na klimatické změny změnit názor ID PES, tak má projekt akci něco změnit! :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    NIMBUS: no, overturismus je důvod, proč jsem se vykašlal na auto - došlo mi, že autem dojedu je tam, kam dojedou autem všichni, budu řešit parkování, pravděpodobně za peníze, budu se muset vrátit k autu, atd. Ale to s klimatem souvisí jen volně, to lifestylová otázka.

    Vlaky třeba v Rakousku jezděj fakt plný, to je třeba uznat, a prodlužovat je už není kam. V railjetech si bez rezervace člověk prostě nesedne, naštěstí na svý obvyklý trase tam jezdím jen kousek za Lincem. Ale u nás kapacita ještě je. Příměstský vlaky jsou pravidelný a relativně levný, ale cokoliv na větší vzdálenost je drahý a přitom kapacita k zvyšování kapacity vlaků tam rozhodně je a jezděj u nás poloprázdný. Při cestě po Evropě rozhoduje cena. Vloni jsme z nějakýho důvodu ukončili nebo přešuili expedici cestou zpět z Maroka ve Španělsku, kamarád zásadově volil vlak a stálo ho to několik tisíc, já přímý let z Girony do Pardubic a stál 10€. Což jsem na jednu stranu byl rád, ale jako WTF... 10€ je v Rakousku nejnižší cena vlaku bez koupi lístku dopředu, když člověk jede třeba jednu zastávku osobákem! (no, někde to musí být levnější, ale když člověk přijde prostě na zastávku, tak nejinižší cena je 10€, tak jsem radši šel pěšky na nádraží, ze kterého jsem měl zaplacený zpáteční lístek domů, což bylo asi 20€ díky předplatnému)

    Prostě cestovat vlakem za desetinásobek ceny letenky určitě klimatu neprospívá. Letadla asi neobsazený místa jako last minute prodaj vždy, obvyklá cena je vyšší, ale v podstatě vlaky vycházej na stejnou vzdálenost vždy dráž, přitom do možná až 2000 km by technicky vzato měly letadlům konkurovat... ale ne....
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    XCHAOS: Z tohodle by mi prask, to máš pravdu. Já ty vlaky nepochopím - v době, kdy máš všechno dotovaný od zateplenejch dveří a hlídá se uhlíková stopa prakticky od každého uprdnutí stále není tvrdě prodotovaná vlaková doprava tak, aby 1. vlaky jezdili častěji z každý prdele a 2. se lidem fakt vyplatily (nedej bože autobusy). Trošku mimo mísu, ale stejně k věci - aktuálně žiju v Itálii - v sobotu se mi udělalo fakt regulérně psychicko/fyzicky zle, když jsem jel cca třicet kilometrů podél pobřeží a prakticky 50% toho byla šňůra zaparkovanejch aut. Já teda vím, že takhle v přímoří vzhledem k tomu jakej je tady terén, se fakt blbě asi hledají místa na nějaký záchytný parkoviště, který by to pojmuly na výjezdech z dálnic - ale - není tady ani MHD, který by to po těch plážích rozváželo, když bys fakt chtěl zaparkovat někde na začátku města/sjezdu z dálnice. Já bydlet tam dole u moře, tak si to fakt hodím. To je pět měsíců, co si nezaparkuješ nikde (a že ono v Itálii je fakt alespoň jedno auto potřeba, vzhledem k tomu jak jsou stavěný města/MHD a rozházení služeb mezi nimi). Já se fakt nedivím těm místním (nejen v Itálii), že už je ten ultraturismus sere.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ERGOSUM: sorry, ale zrovna komplexita civilizace je něco, s čím ti přeju hodně štěstí, až se dostaneš s něčím do problémů (což ti nepřeju)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam