• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VECTORGolden Age of Airlines :: letecká doprava 1940 - 1980 :: fotky, plánky, schémata :: od vzducholodí po concorde
    Podobná diskuse zaměřená na stará civilní letadla tu není. Trochu se tomu blíží board o pláncích a schématech, ale ten má moc široké téma. Přitom fotek letadel, interiérů, infografik, často porovnání s vojenskými verzemi letadel, ze kterých po válce vycházely ty civilní, je ke každému modelu letadla až dost.
    rozbalit záhlaví
    JAMV
    JAMV --- ---
    What Happened To Giant Flying Boats? Saunders-Roe Princess Story
    https://www.youtube.com/watch?v=-f906Sy79hA
    MEZZANA
    MEZZANA --- ---
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    Step back to the 1960s in New York's retro TWA Lounge

    https://edition.cnn.com/travel/article/twa-lounge-new-york/index.html

    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    SUCZKER
    SUCZKER --- ---
    VECTOR: hele, nevim, odkud linkujes obrazky, ale nejsou videt, coz je skoda.
    VECTOR
    VECTOR --- ---
    VECTOR
    VECTOR --- ---
    VECTOR
    VECTOR --- ---
    VECTOR
    VECTOR --- ---

    Lockheed Constellation

    Wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Constellation

    Lockheed Constellation („Connie“) je vrtulový dopravní letoun vyráběný mezi lety 1943 a 1958 firmou Lockheed Corporation v Burbanku v Kalifornii. Celkem bylo vyrobeno 856 letounu v různých verzích, z nichž všechny vynikaly trojitými svislými ocasnimi plochami, trupem ve tvaru delfína a ve většině případů 18válcovým motorem Wright R-3350. Letoun se dočkal jak civilního, tak i vojenského užití a byl nasazen například během blokády Berlína. PC-121A „Columbine II“ používal americký prezident Eisenhower, PC-121A „Bataan“ zase generál MacArthur.


    Three of them served as the presidential aircraft for Dwight D. Eisenhower.


    Records

    Sleek and powerful, Constellations set a number of records. On April 17, 1944, the second production C-69, piloted by Howard Hughes and TWA president Jack Frye, flew from Burbank, California, to Washington, DC, in 6 hours and 57 minutes (about 2,300 miles (3,700 km) at an average 331 miles per hour (533 km/h)). On the return trip, the aircraft stopped at Wright field to give Orville Wright his last flight, more than 40 years after his historic first flight. He commented that the Constellation's wingspan was longer than the distance of his first flight.[2]

    On September 29, 1957, a TWA L-1649A flew from Los Angeles to London in 18 hours and 32 minutes (about 5,420 miles (8,720 km) at 292 miles per hour (470 km/h)). The L-1649A holds the record for the longest-duration, non-stop passenger flight aboard a piston-powered airliner. On TWA's first London-to-San Francisco flight on October 1–2, 1957, the aircraft stayed aloft for 23 hours and 19 minutes (about 5,350 miles (8,610 km) at 229 miles per hour (369 km/h)).
    Určenídopravní letoun
    VýrobceLockheed Corporation
    První let9. ledna 1943
    Zařazeno1943 (USAAF)
    1945 (TWA)
    Vyřazeno90. léta (civilní)
    1978 (vojenský)
    UživatelTrans World Airlines
    BOAC, KLM, Qantas
    Výroba1943–1958
    Vyrobeno kusů856
    Vyvinuto z typuL-044 Excalibur
    VariantyL-049 Constellation
    C-69 Constellation
    L-649 Constellation
    L-749 Constellation
    L-1049 Super Constellation
    C-121/R7V Constellation
    R7V-2/YC-121F Constellation
    EC-121 Warning Star
    L-1649A Starliner
    Další vývojLockheed XB-30








    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam