V úterý 22. října roku 1895 došlo na pařížském nádraží Gare Montparnasse k nevšední nehodě. Vlak železniční společnosti Chemins de fer de l'Ouest přijíždějící z Granville nezastavil na plánovaném místě na, ale pokračoval v jízdě. Strojvedoucí vlaku Guillaume-Marie Pellerin, se rozhodl použít záchrannou brzdu značky Westinghouse, která však byla odpojená. Náhradní brzdy byly použity na poslední chvíli a příliš pozdě, než aby zastavily rychle jedoucí vlak. Pellerin společně s topičem seskočili z lokomotivy. Přesně v 16:00 parní lokomotiva prorazila skleněné okno stanice a půlmetrovou zeď terasy. Spadla na tramvajovou zastávku o deset metrů níže na Place de Rennes. Zůstala šikmo opřená o zeď jako žebřík. Jen těsně minula právě projíždějící tramvaj. Dvanáct vagónů se 131 cestujícími zůstalo nevykolejených nahoře ve stanici. Mezi cestujícími a posádkou vlaku bylo pět vážně zraněných osob. Dva cestující, jeden topič a dva zaměstnanci železnice. Venku na ulici zemřela prodavačka novin Marie-Augustine Aguilardová, kterou zasáhl kus zdiva. Na ulici byla zraněna ještě jedna žena. Lokomotiva zůstala téměř neporušená. Zůstala z nádražní budovy viset čtyři dny než se technikům podařilo ji vyprostit. Tato akce způsobila obrovský příliv čumilů a fotografů.