Já se teda majitele diskuze musím zeptat - co pro tebe znamená moderní roguelike? Neptám se protože potřebuju bejt hnidopich, ale protože i když mě dost baví oba ty žánry, každej mě baví z úplně jinejch důvodů a přijde mi že se hratelností hodně liší, tak mi nedává moc smysl se o nich bavit bez rozlišování.
Z mýho pohledu skoro cokoliv, co není +- komplexní taktický krokovací RPG, není roguelike. Občas mezi těmi žánry jsou překryvy, třeba některé hry z 7 days roguelike často nejsou úplně RPG, nebo některé "coffebreak roguelike", jednodušší mobilní hry atp. jsou tak nějak na půl cesty, ale u většiny her se mi to zdá celkem jednoduché.
S výjimkou těch mobilních her které tu teď zmiňuje jaacob to v téhle diskuzi zatím podle mě do kategorie moderní roguelike spadal jen ten Tales of Maj Eyal, a pak je podle mě otázka proč tyhle hry neřešit radši v už
existující roguelike diskuzi a tady se nevěnovat jen všelijakým střílecím, skákacím, závodícím a dalším roguelitům a hybridům :)