Snad nevadi kdyz vam sem na dobu Dakaru vlezu. Z motosportu me bavi prave Dakar a myslim ze se v Chile a Argentine dostava do jinych rozmeru. Ty prujezdy vyschlymi koryty rek, nebo zdolavani mostroznich dun jsou fascinujici a pri sestrizich jen nevericne hledim co je mozne v takove rychlosti zajet
Dnes to byl podle sestrihu masakr a silene bylo nahaneni motorek vedoucich jezdcu na spickach dun. Attiya se Sainzem to potom zopakovali v autech a vypada to na dobrou divocinu v nasledujicich etapach.
Co se tyka kamionu tak skoda ze mel Loprais defekt, ale i tak je to bourak
„Co říci k dnešku, byla to typická pouštní dakarská etapa. Bohužel jsme hned v úvodu chytili defekt a s ním i poměrně velkou ztrátu. Při výměně kola nás předjelo pět kamionů a několik aut i motorek. Dostat se zpět přes prášící auta byl pořádný oříšek, ale předjeli jsme všechny kromě Čagina a Kabirova, v cíli tedy nakonec brambory… Všechny nás bolí záda, všichni dostáváme opravdu zabrat. Já mám navíc nějaký zánět v pravém lokti a neskutečně to bolí, když řadím rychlostní stupně. Řadím tady určitě minimálně tisíckrát denně, ale má to alespoň jednu výhodu, řadím o to rychleji, abych to měl za sebou, v písku je včasná změna rychlostního stupně důležitá, abychom nezapadli :-). Těch 508 kilometrů bylo opravdu mimořádně rozbitých. Dneska tedy čtvrté místo, ale show musí pokračovat, bojujeme dál,“ řekl k etapě Aleš Loprais.
Zitrejsi etapa bude asi tresnicka na Dakarskem dortu
Nabídka úseků v Atacamě pokračuje i v deváté etapě, zdánlivě pouze 235 km dlouhou, možná však nejobtížnější v celém závodu. Start i cíl je v Copiapó, kousek od bivaku. Nekonečné moře dun a zrádných písečných pastí může zamíchat pořadím všemi směry. Poté se závodníci přesunou zpět do Argentiny, kde budou písečné galeje pokračovat.