PUKPUK: na tom horizontu mezi těma divákama to bylo fakt hodně hustý! :)
KOOFILTH: nezatrhnou jim to, loni to jeli uplně stejně nevraživě...pro VW je to show a ve skutečnosti i kdyby se tyhle dva spolu vysekali, tak tam maj hned na 3 a 5 pozici další a.....prostš tak jako tak VW bude vidět...a to je jediný o co jde! Tomu co řikáš moc nevěřim, je to dle mě hodně zkreslený pohledem "trpaslíka" co se účastní dakaru a...prostě mu to tak může připadat....rozhdoně je ale pravdou, že se etapy zkracujou kvuli prvním například - protože pokud do bivaku dorazí pozdě první vlna, tak co teprve ty ostatní....?
Jinak info k Alešovi ze včera:
V 9. etapě Dakaru se posádka Aleše Lopraise potýkala s velkými technickými problémy a dokončila ji s velkou ztrátou.
Okruh kolem Copiapó obsahoval ve zkrácené podobě na CP2 sice jen 207 kilometrů dlouhý úsek, ale patřičně opepřený pouštními horami, které je nutno vyjíždět až stodvacetikilometrovou rychlostí, prachem a gigantickými dunami. D speciálky vyrazily jako první tři Kamazy a Aleš Loprais hned za nimi. Na prvních dvou waypointech si zkušeně udržoval 3. místo v etapě tak, aby kontroloval náskok před Nikolajevem.
Na 77.km však vůz musel zastavit kvůli problémům s turbodmychadlem. Na 3. waypoint Aleš ještě dojel se ztrátou 1:18 hodiny, ale další stop nastal na 110. km. Další časový údaj, který máme k dispozici, je až cíl se ztrátou 2:48 hodiny. Vůz zratil velkou část svého výkonu, který je pro zdolávání tak obtížných dunových pasáží naprosto klíčový. Právě díky vysokému výkonu motoru lze efektivně přejíždět i gigantické duny. Posádka si cestu do cíle musela doslova proklestit v písku a vydřít i za cenu značného rizika nehody i toho, že na místě zůstane a nedostane se odtud. Na Alešově Tatře jsou použita špičková turbodmychadla světového výrobce, speciálně připravená pro nároky a výkonové požadavky při takovéto soutěži a tento díl ještě dosud nikdy v minulosti Alešovu posádku nezradil. Nicméně v tak extrémním zatížení i klimatických a prachových podmínkách není žádná část techniky zcela nesmrtelná.
Dejme slovo Aleši Lopraisovi: "Dnes pekelná smůla, první technický problém vůbec a takto vážný na tak nepříjemném místě. Rozletělo se nám turbo. Etapu jsme dojeli velmi komplikovaně a měli jsme k dispozici jen asi 30% výkonu. Některé duny jsme nebyli schopni ani vyjet, museli jsme neustále v poušti kličkovat. několikrát jsme balancovali na hraně duny a jeli po dvou kolech, stále hrozilo převrácení a hlavně zapadnutí. Jednu dunu jsme museli ve vrcholové části přeskočit a přit tom jsme utrhli tlumič. Byl to extrémní zážitek, něco takového se bez výkonu motoru nedá jet. Momentálně všichni makáme na autě a doufáme, že se nám ho podaří přes noc zprovoznit. Držte nám palce."
Bohužel ještě neni jistý, jestli jestli je nediskvalifikujou, nebo nedostanou nějaký další penalizace, protože je možný že minuli nějaký checkpointy.
1 502 KABIROV (RUS), BELYAEV (RUS), MOKEEV (RUS) KAMAZ 035:30:48 00:00:00
2 500 CHAGIN (RUS), SAVOSTIN (RUS), SHAYSULTANOV (RUS) KAMAZ 035:34:59 00:04:11 00:00:00
3 512 NIKOLAEV (RUS), MIZYUKAEV (RUS), RYBAKOV (RUS) KAMAZ 037:34:39 02:03:51 00:00:00
4 504 LOPRAIS (CZE), HOLAN (CZE), KALINA (CZE) TATRA 038:45:46 03:14:58 00:00:0
.
.
.
15 519 VILDMAN (CZE), FAJTL (CZE), BERVIC (CZE) LIAZ 053:06:18 17:35:30 00:00:0