• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FANTOMASSvět MOTO sportu | Formula 1, Dakar Rally, 24 Heures du Mans, WRC, GP2
    PUKPUK
    PUKPUK --- ---
















    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    tyjo me fascinuje, jak kdyz se jim na tom autu neco rozbije, tak hend vedi, co to bylo... kolomej tusim, ze rozbil to dofukovani.. nooo ztratili jsme ctyri minutky... :D to je neskutecny

    a ty vyjezdy motorek do tech hor? uaaaaaaahhh!!!!
    PUKPUK
    PUKPUK --- ---
    Zda se ze Loprais i Kolomy zabojovali.

    3 504 LOPRAIS (CZE), BRUYNKENS (BEL), PUSTEJOVSKY (CZE) TATRA +00:04:54
    4 502 KOLOMY (CZE), KILIAN (CZE), KILIAN (CZE) TATRA +00:05:53
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    Ta iphone appka je zas k hovnu kurva

    STEMBUS
    STEMBUS --- ---
    “Ahoj všem do Česka. I když to možná vyzní divně, ale dnešek bych nazval šťastnou etapou. Bohužel krátce po startu nám odešel pohon 4x4. Celou dobu jsem přemýšlel, jak projedeme posledních 80 km dun, které nás čekaly. S 9,5 tunovým truckem je to opravdu loterie, kterou jsme nakonec vyhráli, i když jsme při ní ztratili v písku spoustu času. Další adrenalinový moment přišel zhruba 30 km po startu, kdy nám v top speedu protivítr vytlačil okno do kabiny, které prasklo. Museli jsme zastavit, sklo vykopnout a pokračovat v prachu úmorných 370 km! Jen v brýlích. Během dne jsme předjeli desítky aut v plné rychlosti. Jednou rukou držíte volant, druhou si kryjete oči a hlavu před létajícími kameny od před vámi jedoucích vozidel. Nacpali jsme dnes do sebe kila prachu, ale etapu ve zdraví dojeli. Pohon 4x4 bude zítra opraven, proto dnešek byl opravdu šťastným dnem,” popisuje, co se na trati vlastně odehrálo, náš pilot Aleš Loprais.


    PUKPUK: bohužel po korekci, kdy DE ROOYovi připsali zpět čas za pomoc Mardeeovi je ta ztráta 43 minut a 46 vteřin a vítězem druhý etapy je právě DE ROOY


    Z týmu Bonver Dakar Project byl opět nejrychlejší Kazach Artur Ardavičus. S Tatrou Jamal, st.č. 542, dojel 26., se ztrátou 1:41,54 na prvního. Průběžně mu patří 23. místo. Tomáš Vrátný, st.č. 515, dokončil etapu na 36. pozici. Na lídra ztratil 2:20,40 a v tabulce je nyní 34. Smutná zpráva se váže ke třetí bílé tatrovce - Polák Jarek Kazberuk totiž musel odstoupit. Pro opakovanou závadu elektroniky motoru.

    K hrdinům dne napříč kategoriemi patří bonverácký motorkář Jan Veselý, st.č.68. Opakovaně složil svou yamahu, aby pomohl svým soupeřům v nesnázích. Také přivolal záchranářský vrtulník. Cílem projel jako 132., když za prvním byl o 6:44,27. Průběžně je 130.

    Přímo z trasy telefonuje Tomáš Vrátný: „Byla to zvláštní etapa. Nevypadala ani nějak zvlášť náročně, ale těch technických problémů... Naše posádka se rozjela dobře. Pořád jsme předjížděli a předjížděli. Ale s rozumem a bez rizika. Na dlouhatánských pistách byla spousta prachu, a protože nefoukalo, bylo to hodně těžké. I tak jsme jeli na plný plyn a bylo to výborné. Ale pak přišla řečiště a s nimi rozbíjecí fáze! No a nám prasklo táhlo řazení a museli jsme zastavit. Provizorní oprava zabrala více než hodinu. Jeli jsme dál. Jenže skoro jsme nemohli řadit mezi dvojkou a trojkou. Proto tak velké zdržení. Ale nakonec jsme do cíle doskákali a pokračujeme. To je hlavní. Artur měl bohužel také technické starosti a kvůli nim zůstal viset v dunách. Ale i on naštěstí jede dál. To bohužel neplatí o Jarkovi s polskou tatrou. Startem sice projel, ale spíš jen symbolicky. Vrátila se mu závada z první etapy, motor byl bez výkonu pro rozbitou elektroniku. Přesnou příčinu se ale nepodařilo odhalit a tak Jarkova posádka končí. Ale i tak těžký den BDP měl světlé stránky. Náš motorkář Jan Veselý pomáhal dvěma havarujícím soupeřům. Oba byli zranění a také díky Honzově pomoci jsou v pořádku. To je nejdůležitější.“
    PETRPEDROS
    PETRPEDROS --- ---
    Všichni češi a jeden slovák TATRA nebo LIAZ. Paráda...
    PUKPUK
    PUKPUK --- ---
    2 etapa a loprais dojezd bez celniho skla s + 31,49m.

    1 545 SHIBALOV (RUS), AMATYCH (RUS), KHISAMIEV (RUS) KAMAZ 004:11:37
    2 508 VAN VLIET (NLD), PRONK (NLD), KLEIN (DEU) MAN + 00:01:49
    3 501 DE ROOY (NLD), COLSOUL (BEL), RODEWALD (NLD) IVECO +00:09:12
    4 507 STACEY (NLD), RUF (DEU), DER KINDEREN (NLD) IVECO +00:09:23
    5 502 KOLOMY (CZE), KILIAN (CZE), KILIAN (CZE) TATRA +00:09:54
    6 500 NIKOLAEV (RUS), YAKOVLEV (RUS), RYBAKOV (RUS) KAMAZ +00:10:40
    7 504 LOPRAIS (CZE), BRUYNKENS (BEL), PUSTEJOVSKY (CZE) TATRA +00:31:49
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    vsichni mluvej cesky... jenom zloprcek anglicky... lol
    STEMBUS
    STEMBUS --- ---
    TOM_HOST: no asi si nevsim no a mardeev vypadá ze skončil....
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    Ten kamaz ma defekt ale psssst treba to nevi :)))

    http://www.flickr.com/photos/world_wide_ride/11783207825/
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    KUBALIBRE: Princezny jsou sexy mlade neopotrebovane blbe ... Proste osukat vzit kralovstvi vyhodit a mrdat sluzebnictvo :))) stejne jako u alese - porajdoval na ni ziskal zkusenosti a dle toho udelal kralovnu k obrazu svemu
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    STEMBUS: Tak ono je to furt pravda :)) kdyz jezdim kolem frenstatu a vidim ten jejich kutloch tam je to fakt az neskutecny :) na kecy sere pes hlavne at to neposere a tlaci ... Kolomy vcera prorval uplne novou gumu a 15 min coz je 32 plac ... Masakr
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    TOM_HOST: Tyvole ale tak to je konecne twitter jak si predstavuju ... Jedna fotka za druhou z oprav apod ... Fakt supr
    STEMBUS
    STEMBUS --- ---
    STEMBUS: tak už sem to našel a má tam alespon Tománka s jednou princeznou - http://www.dakar.com/dakar/2014/us/rider/519.html

    ale najít to info u nich na stránkách je nemožný, takový dost lopraisovsky sebestředný a .... hned v komentáři uvodní etapy zas nezapomněl zmínit, že byly druhý za tim velkym tovarnim kamazem a ze oni jsou malý... ach jo :)

    jinak ale super výkon
    STEMBUS
    STEMBUS --- ---
    Hele jak to je s Lopraisem, měl sem pocit, že i jednu z těch dvou princezen alespon nasadí do závodu, ale... očividně ne???

    Nebo blbě koukám....?
    PUKPUK
    PUKPUK --- ---
    KUBALIBRE
    KUBALIBRE --- ---
    TOM_HOST: nevím jaký máš zkušenosti, ale princezny bývají neposedne a zlobivé hledající cíl..zato královny už mívají dost věcí poladenych a cíl jasně stanovený ;)
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    Ales druhy 10s za prvnim kamazem .. Pekny start
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    Btw pekne fotky posila kolomeho tym na twitr

    @buggyra_racing
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    A bonveri maji taky kralovnu ... Uz bylo foto?
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    STEMBUS: Princezny jsou obecne hezci nez kralovny ne :)))
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    KUBALIBRE: prave.. "bugyna"... kde jsou doby, kdy to byly fakt trucky :/
    KUBALIBRE
    KUBALIBRE --- ---
    Náhodou mi to přijde fakt vymazleny ...bugina na velkých kolech ;-)
    STEMBUS
    STEMBUS --- ---
    TOM_HOST: stejně je tak královna fakt hnusná! :/ zlatá princezna...
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    DAKAR 2014 příjezd - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=PV6Tcpxn214
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    Btw letos je tech tater jak cip ... Bonveri 3 ales 2 kolomy nevim kolik ma buggyr ale s holandanama jsem napocital 11? Good :)
    STEMBUS
    STEMBUS --- ---
    5.1.2014
    NEWSLETTER INSTAFOREX LOPRAIS TEAM
    Je to tu, Dakar 2014 startuje!

    Konec čekání, start první etapy Rallye Dakar je na programu právě dnes. Na závodníky čeká na cestě z Rosaria do San Luis spojovací úsek o délce 629 km s rychlostní zkouškou dlouhou 180 km.

    Ještě před samotným startem však Dakar všem ukázal jednu ze svých oblíbených nástrah - nevyzpytatelné počasí. Startovní město Rosario, rodiště marxistického revolucionáře Ernesta Che Guevary, bylo po několik předchozích týdnů vystaveno vlně veder a sucha. S příletem prvních účastníků se však dostavily bouřky. Letadla s některými týmy dokonce musela kvůli počasí měnit na poslední chvíli před přistáním cílové letiště. Ovšem přes blesky, hřmění a déšť byl předstartovní program závodu téměř dokonale dodržen.

    loprais uvodni ceremonial

    Jak ale poznamenal argentinský dvojnásobný vítěz v kategorii čtyřkolek Marcos Patronelli, závod už před startem ukázal svou pravou tvář. „Bude to velmi náročné vydání Dakaru,“ pronesl Patronelli. A šéf závodu Etienne Lavigne jeho slova jen potvrdil: „Bude to nejtěžší Dakar od přesunu do Jižní Ameriky.“ Kamiony musí na trase zdolat 5 213 měřených kilometrů, motocyklisté 5 228 km a automobily 5 522 km. Při slavnostním nástupu po přejímkách už však šedá obloha přepustila své místo oslnivému slunci, které znovu Rosario rozpálilo na více než třicet stupňů Celsia, a diváci si tak mohli vychutnat příchod velkých favoritů 36. ročníku.

    Dnes už budou fanoušci sledovat nažhavené závodníky přímo na trati. Ti se hned od úvodních kilometrů musí pořádně soustředit, neboť úzké trasy budou vyžadovat jejich maximální koncentraci. Připravenost posádek prověří i kamenité úseky a skoky. Na nějaké postupné seznamování s terénem však již čas nebude - všichni jsou si již od samotného startu vědomi toho, že o celkovém umístění se může rozhodnout kdykoliv.

    Podobné pocity respektu ke konkurenci jako včera náš pilot měli i největší Alešovi konkurenti. „Minule jsem sice vyhrál, ale předchozími ročníky se už teď nezabývám. Zopakovat triumf je mnohem složitější,“ přiznal pilot stáje Kamaz Eduard Nikolajev. „Kamaz má pět silných aut a pět dobrých pilotů. A jsou tu i další,“ upozornil další z favoritů kategorie kamionů Gerard de Rooy a dodal: „My pojedeme od začátku na plný plyn a o volném dni se podíváme na to, jak na tom jsme. Ovšem musíme myslet na všechno. Porucha nebo defekt nás může stát závod.“

    Dovolujeme si na závěr dnešní zprávy a na začátek letošního závodu zveřejnit Přání posádce č. 504 od pana Miroslava Popelky z Prostějova:
    “Dobrý den, od zítřejšího dne budu opět do noci sedět u počítače a na mapě každé etapy sledovat pohyb Královny 69 a silou vůle přes půl zeměkoule vás budu tlačit do cíle. Ať se vám vyhýbají všechny zdravotní, technické i ostatní problémy, překonejte zdárně všechny nástrahy cest, ať můžeme po poslední etapě oslavovat váš úspěch. Moc vám to přeju, ať se všechna ta dřina a úsilí konečně v nejtěžší soutěži světa naplno vrátí. S pozdravem pevná záda (pozor na skoky) a hodně štěstí po celou trasu!”

    Za všechna přání, která nám pro celý tým přišla, Vám všem moc děkujeme!
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    MICTECH: Furt tatrovacka vzduchem chlazena v12 :) blazen
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam