• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FANTOMASSvět MOTO sportu | Formula 1, Dakar Rally, 24 Heures du Mans, WRC, GP2
    STEMBUS
    STEMBUS --- ---
    Aleš Loprais a jeho vyjádření z Dakaru 2016...


    "Omlouvám se všem za komunikační výluku způsobenou nocováním ve spojovací etapě ve výšce 4000 metrů nad mořem, bez možnosti běžné komunikace...

    Včerejší etapa byla poněkud zvláštní. Pravděpodobně předešlé vydatné deště a všudy přítomné bláto se podepsaly na elektronice našeho vozidla. Těsně před startem nám odešel systém dohušťování pneumatik, následně ihned po startu spodní řada rychlostních stupňů a kousek za polovinou erzety pohon 4x4. Nicméně do cíle jsme dodriftovali jen se zadním náhonem ve velmi slušném čase a já byl štastný, že jsme to s autem, které nebylo ve 100% kondici dotáhli do cíle. Následně jsme pokračovali spojovací etapou do maratonského bivaku. V horách, v tom nejvyšším možném místě se zablokovalo levé přední kolo. Ihned jsme zastavili a závadu rychle analyzovali. Bohužel došlo z prozatím neznámého důvodu k poškození ložiska náboje předního kola. Tento díl jsme sebou my a ani nikdo z dalších účastníků, kteří u nás zastavili, u sebe neměli. Znamenalo to jediné. Zavolat asistenci, která byla v tu chvíli od nás 600 km daleko a čekat na pomoc. Mezitím jsme demontovali náboj kola, postavili v noci stany a čekali na ranní pomoc. Kluky ze servisu jsem navigoval satelitním telefonem a odeslal jim koordináty gps, kde nás mají hledat. Dorazili za tmy nad ránem. Ve výšce 4 000 metrů vše funguje jinak. Člověk se rychle unaví a trpí velkými bolestmi hlavy a malátností. Oprava se podařila až v poledne dnešního dne a my se vydali do bivaku, s malou nadějí zda stihneme limit startu do další etapy. Bohužel to nevyšlo a brána startu pro nás zůstala uzavřena.

    Mrzí mne to moc, ikdyž dobře vím, že tohle přesně je Dakar - krásný, fascinující, neúprosný a také krutý. Po loňském čtvrtém místě na Dakaru a druhém místě v Maroku, jsem cítil možnost letos v novém týmu na Dakaru uspět. Chtěl jsem do volného dne přežít s minimální ztrátou na první pětku a následně začít tahat v těžkých etapách, které mi sedí. Nestalo se bohužel. Dívám se dopředu a myslím na další event, který pokoříme.

    Děkuji všem fanouškům za milé vzkazy, rodině za toleranci a partnerům za podporu.
    Moc si toho vážím a teším se zase s Vámi na další dobrodružství."

    Váš Aleš Loprais

    MERISCZ
    MERISCZ --- ---
    STEMBUS: ač ho z našich moc nemusím, tak je mi to líto. Těšil jsem se, že se třeba Kamazům nepodaří bedna.
    STEMBUS
    STEMBUS --- ---
    Tak Loprais už to má za sebou....

    Podvádět Tatru se nevyplácí! ;)

    Bylo mi řečeno, že jsem ze soutěže vyřazen, ohlásil Loprais z Dakaru - Sport.cz
    http://www.sport.cz/...38394-bylo-mi-receno-ze-jsem-ze-souteze-vyrazen-ohlasil-loprais-z-dakaru.html
    PUKPUK
    PUKPUK --- ---
    HANZS
    HANZS --- ---
    Ale tak to okno má vyměněný - gaffou pěkně přilepený :)))
    PUKPUK
    PUKPUK --- ---
    Martin Prokop před startem dnešní etapy. Defekt může vyměnit až po startu.

    KODEXX
    KODEXX --- ---
    STEMBUS
    STEMBUS --- ---
    KODEXX: ehm, peugeoty sem myslel no.... :D
    KODEXX
    KODEXX --- ---
    toyota?
    STEMBUS
    STEMBUS --- ---
    Ten Loeb jim dává slušně na prdel zatim :) Od roku 84 (snad sem si to zapamatoval dobře) první kdo dal etapu tak, že byl nejlepší časem na všech checkpointech!

    No a ty rozhovory s nim "jeee ja si jel svoje tempo a čekal, že budou kluci přede mnou, přeci jen jedu prvně a tak to nechci hnát hned od začátku" - vtipný :) snad mu to vydrží.... stejně jako ta jeho toyota, který zatim teda jedou fakt dobře
    MERISCZ
    MERISCZ --- ---
    TOM_HOST: dostal jí za předchozí den. Vyhraná etapa zůstává.
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    Kolomy vyhral etapu a dostal penalizaci? Jsem z jospody jdu guglit ....
    MERISCZ
    MERISCZ --- ---
    MERTLAS: A trochu se jim podobají. Každopdáně kategorie sérií je tam taky.


    Jinak stoply dnešní etapu, protože se tam někde propadla cesta.

    13:16 : The truck race is stopped!
    The trucks, the last vehicles to tackle the day’s special, have unfortunately fallen victim to the poor weather conditions. A part of the track has caved in after CP2, making the route thereafter impassable for this category.
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    MERISCZ: mam pocit, ze ze seriovejch aut maj spolecny jen zpetny zrcatka a mozna svetla :D
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    MERISCZ: To ani nepoznam co to je :)


    Loeb vyhral dnesni etapu ... Mmmm
    MERISCZ
    MERISCZ --- ---
    TOM_HOST: To auto je jenom stejně široký. Jinak je jinak vysoký i dlouhý. Která část je ten originál?
    délka 4097 mm, šířka 1996 mm a výška 1561 mm

    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    MERISCZ: Dyt to pisu ze porovnavam kastli ne to co je podtim ;) a afaik mini ma kastli z origa
    MERISCZ
    MERISCZ --- ---
    TOM_HOST: To nemyslíš vážne porovnávat civilní auta proti Dakarskejm speciálům, což jsou trubkový rámy obalený něčím, co má připomínat auto. Jinak velká rozdíl mezi Peugeotem a VW je to, že Peugeot má hnanou jenom jednu nápravu.

    Peugeot: délka 4.099 mm, šířka 2.033 mm a výška 1912 mm
    VW: délka 4165 mm, šířka 1996 mm a výška 1762 mm
    Mini: délka 4333 mm, šířka 1998 mm a výška: 1966 mm
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    MIRROS: No tak dneska uz to ma kde kdo ale tenkrat tdi meli jenom tuaregy ne? A videls nekdy vedle sebe tuareg a countrymana? :))) jako jasne je to uplne komplet jiny vuz ale ta kastle je furt velikostne imho rozdil

    (Btw ten diesel od vw r5 2.5 vychazel ze serie ktery jsme meli i my v transporteru firemnim t4 a t5 ... V t5 mel 174koni :)) to bylo letadlo nez nam ho predloni v lete ukradli :( a taky to bylo naposled co se r5 davala ... T6 uz ma 4 valce ... sice pres 180 koni ale dve turba :( r5 byl bozi motor
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam