• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    UNREALONESound design v hudbě (čti záhlaví)
    UNREALONE
    UNREALONE --- ---
    QBASS: pěknej studijní materiál :-)

    jo teď až koukám, že to má být 1:03 takže asi myslíš ty vyšší tóny nejspíš s delayem? na mýho Minitaura je to už moc vysoko, ale na Peaku jsem zkoušel pilu + LP + na filtr obálce přidat trochu attack + delay

    ta basová linka je taky fajn - líbí se mi jak je to střídavě "rozmázlý"...teda vlastně mi přijde, že i ty hlubší tóny i ty vyšší používaj podobnou modulaci s tím, že různě kroutí s filtrem a s tou obálkou

    tuším, že tam bude něco jako pitch modulovanej obálkou + možná LFO
    zkoušel jsem reverb, ale spíš bych řekl že tam není
    DESTROYER
    DESTROYER --- ---
    QBASS: Ten moog bude spravne cesta. Jen rozumne poladit a dat spravne mnozstvi obalky do filtru. + Reverb taky dela sve.
    QBASS
    QBASS --- ---
    Ahoj, tak se přidám... neví někdo jak na tenhle synth? Začíná na 1:03. https://youtu.be/9YKDH6WAFv8
    Myslim skoro jiste ze je to moog ale na sub37 se mi to zatim nepovedlo. Bylo to podobný sle né tak hladký nebo jak bych to rekl. Je fakt ze jsem u toho moc casu nebyl ale... tak koukam že by mě tu mohl někdo trochu navést. Díky moc
    UNREALONE
    UNREALONE --- ---
    CUNESK8: chvilku jsem to zkoušel nakroutit na Peaku - pila, filter key tracking na minimum, LP 12dB, hraní s filtr obálkou...zní to podobně, ale něco tomu chybí no...
    CUNESK8
    CUNESK8 --- ---
    DESTROYER: diky. Mne je jasne, ze to nebude nic sloziteho. Ja to zkousel jen jednou pred XX tydny a furt to nebylo ono. :( tak chci zjistit v cem to je. ;)
    DESTROYER
    DESTROYER --- ---
    CUNESK8: Az se vratim z dovolene (pristi tyden), tak ti pak napisu presne. Takovy zvuk je kazdopadne celkem jednoduche udelat.
    CUNESK8
    CUNESK8 --- ---
    LOPIK: tohle auditko, jak jsem spravne pochopil, neni o stahovani patchu. Ja chci vedet, jak to nakroutit. ;)
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    CUNESK8: Tak zrovna tohle ani nemusíš kroutit - stáhni si jakejkoliv DX7 patch, který jsou asi pro úplně všechno a tohle tam bude - to je dost klasickej zvuk.
    CUNESK8
    CUNESK8 --- ---
    Tak ja teda zacnu. Pomuze mi nekdo s BSII nakroutit co nejpresneji tento zvuk?:
    24K Magic - Bruno Mars (Synth Bass Cover)
    https://youtu.be/QLM7CJl2WYc
    DESTROYER
    DESTROYER --- ---
    PROUTECKA: Napodobne, ale asi nam to nebrani se o tom bavit. :-)
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    SUK: To jsou system design ne?
    PROUTECKA
    PROUTECKA --- ---
    SUK: Já čekala audiovizuální témata, jako tvorba zvuku k filmu 😃
    SUK
    SUK --- ---
    LIQUID_SOUND: ja jsem zase puvodne cekal nejaky line array, zpozdovani basovek, soundscape a tak, ale pro oba tri lidi z celyho nyxu, co se s tim potkali a obcas to delaj asi staci Zvukarina, no :)
    PROUTECKA
    PROUTECKA --- ---
    UNREALONE: Souhlas. Sound design je sakra rozsahle pole na to, abys tim myslel jen hratky se syntakama
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    UNREALONE: Aha, takze tu jde “jenom” o sound design v hudbe jestli tomu dobre rozumim ok?
    DESTROYER
    DESTROYER --- ---
    Elektronicka synteza je prave pouze malinkata podmnozina sound designu, proto je to trosku matouci.
    UNREALONE
    UNREALONE --- ---
    LIQUID_SOUND: no pod pojmem "sound design" nemyslím tvoření hudebních kulis nebo něco takového, ale využití zvukotvorných technických prostředků k vytvoření konkrétního zvuku. Když slyším v nějaké skladbě zvuk, který není evidentně nahrávka něčeho známého, tak mě zajímá jak bych i já mohl takový zvuk vytvořit (např. na syntezátoru). Vzhledem k tomu, že existujou různé druhy syntézy (subtraktivní, fm, aditivní, atd.) tak ty zvuky můžou vznikat různě, tyhlety metody se můžou kombinovat a aplikují se na to další věci typu filtrů a efektů, atd. atd.

    Tématicky by to sice pod syntezátorové auditko mohlo patřit, ale právě že jsem nechtěl spamovat tam, když mě zajímá konkrétně jen tématická podmnožina. Třeba se to neujme, tak to časem zas smažu.

    Možná je "sound design" příliš obecné a chtělo by to vymyslet lepší název...
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    UNREALONE: Muzu obecnej dotaz o zameru auditka? Nevidim v iOS appce na nastenku, tak sorry jestli je to tam vysvetleny…

    O jaky zamereni sound designu tu ma jit? K zivejm predstavenim? K (vice ci mene) realistickymu videu? Ke stylizovanejm animacim? K rozhlasovejm hram? K pocitacovejm hram? Ke vsemu uvedenymu?

    Jde mi o to, ze o pouhym ‘krouceni synthu’ jsou tu mraky dalsich auditek a imho by tohle bylo tak nejak duplicitni. Plus synthy jsou imho v sound designu mensinovou resp. okrajovou zalezitosti v porovnani s rucharinou, field recordingem a offline i online sound bankama jako treba Soundly. Nic proti sythum (uuups, chybu uz necham), ale o spotovani zvuku a dotaceni vlastnich ‘bruncliku’ je to obecne tak nejak vic.
    UNREALONE
    UNREALONE --- ---
    DESTROYER: no právě jde odvodit celkem snadno, ale o to mi právě nejde - jde mi o tom co se s tím potom děje dál - proto jsem psal, že je lepší poslouchat na sluchátkách
    v té ukázce se opakuje sekvence: 2 kratší noty, které mají právě ten zvuk co mě zajímá (není to kontinuální tón) a pak to cos psal, možná s delayem
    DESTROYER
    DESTROYER --- ---
    UNREALONE: Digitalni unisono, kdy hlasy jsou od sebe lehce rozladeny. Zakladem ctverec, zadne zasadni modulace netreba.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam